א. איך הדין בבהמת קדשים שנפל בה מום וילדה, מה דין הולד?
ב. כידוע שיטת הר"מ שמעשרות ירק מדבריהם אבל כל שאר הפירות חייבים מן התורה, האם כל פירות הארץ (כמו מלון ואבטיח) נכללים בשם ירק או רק הירקות העליים. (כי יש ג' מינים, יש זרעים שהם הקטניות, ויש ירקות שהם העלים, ויש פרי האדמה. למשל: שיטת רבי יהודה שכל אחד יש לו היכר ברכה בפנ"ע).
ג. ואיך הדין בכלאי הכרם, שגם בזה שיטת הר"מ שרק חמשת מיני דגן מקדשים בכרם וגם ירקות מקדשים בכרם, אבל כל שאר המינים אינם מקדשים. איזה מיני ירקות באו לכלל.
ד. בפר ושעיר של ע"ז יש דין מיוחד שאפילו שתמיד החטאת קודמת בכ"ז כאן הפר שהוא עולה קודם לשעיר שהוא חטאת. איך הדין אם הקריבו קודם את השעיר, זה מעכב?
ה.
ב. כידוע שיטת הר"מ שמעשרות ירק מדבריהם אבל כל שאר הפירות חייבים מן התורה, האם כל פירות הארץ (כמו מלון ואבטיח) נכללים בשם ירק או רק הירקות העליים. (כי יש ג' מינים, יש זרעים שהם הקטניות, ויש ירקות שהם העלים, ויש פרי האדמה. למשל: שיטת רבי יהודה שכל אחד יש לו היכר ברכה בפנ"ע).
ג. ואיך הדין בכלאי הכרם, שגם בזה שיטת הר"מ שרק חמשת מיני דגן מקדשים בכרם וגם ירקות מקדשים בכרם, אבל כל שאר המינים אינם מקדשים. איזה מיני ירקות באו לכלל.
ד. בפר ושעיר של ע"ז יש דין מיוחד שאפילו שתמיד החטאת קודמת בכ"ז כאן הפר שהוא עולה קודם לשעיר שהוא חטאת. איך הדין אם הקריבו קודם את השעיר, זה מעכב?
ה.