אלף אמר:מתרגשים
אלף אמר:מישהו יכול להסביר כאן מה כל כך מתרגשים מהשעה התשיעית?
הלא זה דבר שלא כתוב באופן ברור, וגם ישנם הרבה זמני רצון במשך השנה. ובפרט שבת בשעת המנחה שכתוב בזוה"ק שהוא עת רצון גדול.
אז על מה הסער ומה מצאו בט' כסלו?
יש הבדל בין גימיק לבין החצנה קרי הבלטה.
גימיק בהקשר של מסחר ושיווק, זה לתפוס תכונה של מוצר המבליטה אותו לעומת מתחריו ואינה רלוונטית למוצר או לתוכן.
החצנה, פירושה להבליט דבר גם אם הוא רלוונטי.
"שעה תשעית" גימיק זה לא. אולי החצנה, שכן עשרות סגולות משוטטות בעולם, לתפוס סגולה פנטסטית עם שעה מדויקת עד השניה, זה מושך את האנשים, והרבה..
אבל כל שיש לזה מקור, דבר רע אין בזה. דבר טוב אולי.
מועתק כאן המקורות-
מקור הסגולה הוא בספר 'ברית מנוחה', ספר קדמון המוזכר על ידי רבי חיים ויטאל: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית שנה מובחרת, החודש התשיעי הוא חודש טוב מן הטובים וחודש רצון, ויום התשיעי לחודש המובחר שבכל החודש, ושנה תשיעית של יום שעה טובה ומובחרת משעות היום – והיא מוכנה מאוד להצלחה, צינור לכל השפע".
הרמב"ן הזכיר גם הוא את הסגולה: "השעה התשיעית היא שעת ששון ושמחה, היא שעת המנחה. ודע כי השנה התשיעית ליובל היא השנה המובחרת, וחודש התשיעי הוא החודש הטוב והרצון, ויום התשיעי לחודש מובחר מכל ימי החודש, ושעה התשיעית מובחרת מכל השעות".
אם עכשיו אני מצפה בכליון עינים לשנה התשיעית וכו' זה לא אמרתי, אם אני יזלזל גם לא, לא..
אלף אמר:מישהו יכול להסביר כאן מה כל כך מתרגשים מהשעה התשיעית?
הלא זה דבר שלא כתוב באופן ברור, וגם ישנם הרבה זמני רצון במשך השנה. ובפרט שבת בשעת המנחה שכתוב בזוה"ק שהוא עת רצון גדול.
אז על מה הסער ומה מצאו בט' כסלו?
איפה הרמב"ן הזה?נדיב לב אמר:אלף אמר:מישהו יכול להסביר כאן מה כל כך מתרגשים מהשעה התשיעית?
הלא זה דבר שלא כתוב באופן ברור, וגם ישנם הרבה זמני רצון במשך השנה. ובפרט שבת בשעת המנחה שכתוב בזוה"ק שהוא עת רצון גדול.
אז על מה הסער ומה מצאו בט' כסלו?
ארשה לי לשער, שזו יותר שאלה להנחתה..
מכל מקום בחיפוש בפורום מצאתי מי שהציע את המקורות. https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1939&p=19517&hilit=%D7%A9%D7%A2%D7%94+%D7%AA%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%AA#p19517
יש הבדל בין גימיק לבין החצנה קרי הבלטה.
גימיק בהקשר של מסחר ושיווק, זה לתפוס תכונה של מוצר המבליטה אותו לעומת מתחריו ואינה רלוונטית למוצר או לתוכן.
החצנה, פירושה להבליט דבר גם אם הוא רלוונטי.
"שעה תשעית" גימיק זה לא. אולי החצנה, שכן עשרות סגולות משוטטות בעולם, לתפוס סגולה פנטסטית עם שעה מדויקת עד השניה, זה מושך את האנשים, והרבה..
אבל כל שיש לזה מקור, דבר רע אין בזה. דבר טוב אולי.
מועתק כאן המקורות-
מקור הסגולה הוא בספר 'ברית מנוחה', ספר קדמון המוזכר על ידי רבי חיים ויטאל: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית שנה מובחרת, החודש התשיעי הוא חודש טוב מן הטובים וחודש רצון, ויום התשיעי לחודש המובחר שבכל החודש, ושנה תשיעית של יום שעה טובה ומובחרת משעות היום – והיא מוכנה מאוד להצלחה, צינור לכל השפע".
הרמב"ן הזכיר גם הוא את הסגולה: "השעה התשיעית היא שעת ששון ושמחה, היא שעת המנחה. ודע כי השנה התשיעית ליובל היא השנה המובחרת, וחודש התשיעי הוא החודש הטוב והרצון, ויום התשיעי לחודש מובחר מכל ימי החודש, ושעה התשיעית מובחרת מכל השעות".
אם עכשיו אני מצפה בכליון עינים לשנה התשיעית וכו' זה לא אמרתי, אם אני יזלזל גם לא, לא..
לא קבלתי תשובה למה ששאלתי.יעקב שלם אמר:הרצון להיטיב עם העניים
גורם למהומה
ומביא לתעמולה
גם על לא מאומה
אולי תשאלו אותם ישירות?אלף אמר:לא קבלתי תשובה למה ששאלתי.יעקב שלם אמר:הרצון להיטיב עם העניים
גורם למהומה
ומביא לתעמולה
גם על לא מאומה
אינני מבין מדוע עושים עסק מדבר שכתוב באופן לא כ"כ ברור, ואילו מזמני עת רצון שכתובים בזוה"ק ובחז"ל לא עושים מהומות.
למה ש'קופת העיר' לא יעשו מעמד תפילה בכל תפילת מנחה בשבת?!
אלף אמר:לא קבלתי תשובה למה ששאלתי.יעקב שלם אמר:הרצון להיטיב עם העניים
גורם למהומה
ומביא לתעמולה
גם על לא מאומה
אינני מבין מדוע עושים עסק מדבר שכתוב באופן לא כ"כ ברור, ואילו מזמני עת רצון שכתובים בזוה"ק ובחז"ל לא עושים מהומות.
למה ש'קופת העיר' לא יעשו מעמד תפילה בכל תפילת מנחה בשבת?!
מנ"ל שאסור להתרים לצדקה לעניים בשבת?מתאהב על ידך אמר:שאסור להתרים בשבת.
קודם כל לדעת הגר"א אכן אסור.יושב אוהלים אמר:מנ"ל שאסור להתרים לצדקה לעניים בשבת?מתאהב על ידך אמר:שאסור להתרים בשבת.
ברור שכך, שהרי במקור נכתב גם השנה התשיעית (ליובל) ויובל כידוע מתחיל בתשרירוצה להתעלות אמר:בספר 'נצח דוד' כתוב שהחודש התשיעי הוא מתשרי כך שיוצא הוא בסיון בכלל...
בוקר טוב, אתה חושב שגילית רעיון חדש? גדולי הדור דנו כבר מזמן על שאלה זו לענין המגביות של קופת העיר וסגולותיהם בכלל, ולענין המגבית של סגולה זו בפרט, ופסקו דלא כדעתכם הרמה. ואני אישית שמעתי גם מהגראי"ל שטינמן זצ"ל, וגם מיבלחט"א מרן שה"ת הגרח"ק זצ"ל שאין בזה חשש של מעונן כלל.אברהם העברי אמר:מה גם ש"סגולה" זו גובלת באיסור דאו' של "לא תעוננו", "לא ימצא בך...מעונן" (המעיין במקור הסגולה רואה שאין חטא זה אלא בפרשנות העכשווית של הסגולה וחלילה לא אצלו שכוונתו לעניין אחר לחלוטין).
אברהם העברי אמר:ברור שכך, שהרי במקור נכתב גם השנה התשיעית (ליובל) ויובל כידוע מתחיל בתשרירוצה להתעלות אמר:בספר 'נצח דוד' כתוב שהחודש התשיעי הוא מתשרי כך שיוצא הוא בסיון בכלל...
לא.מ אלישע אמר:אברהם העברי אמר:ברור שכך, שהרי במקור נכתב גם השנה התשיעית (ליובל) ויובל כידוע מתחיל בתשרירוצה להתעלות אמר:בספר 'נצח דוד' כתוב שהחודש התשיעי הוא מתשרי כך שיוצא הוא בסיון בכלל...
נדמה לי שבשנה הראשונה שהתחילו קופת העיר בזה. היה בסיון.
אחר שהקפיצוהו -אכן כך היה.מ אלישע אמר:נדמה לי שבשנה הראשונה שהתחילו קופת העיר בזה. היה בסיון.
למיטב זכרוני בשנה הראשונה היה גם בסיון וגם בכסלו, אני לא זוכר מה היה קודם, אבל מונח בזכרוני שהיה שנה שהיה פעמיים.איכא בשוקא אמר:אחר שהקפיצוהו -אכן כך היה.מ אלישע אמר:נדמה לי שבשנה הראשונה שהתחילו קופת העיר בזה. היה בסיון.
ולא כדברי הרב @רוצה להתעלות.
יכו להיותשניאור אמר:למיטב זכרוני בשנה הראשונה היה גם בסיון וגם בכסלו, אני לא זוכר מה היה קודם, אבל מונח בזכרוני שהיה שנה שהיה פעמיים.
אולי הם מפחדים שלא יתנו לא בזה ולא בזה?איכא בשוקא אמר:(אגב, למה הקופות באמת לא עושות פעמיים?)
שליט"איושב אוהלים אמר:וגם מיבלחט"א מרן שה"ת הגרח"ק זצ"ל
אני אישית לא אתפלל בזמן ההוא אלא אלמד כהרגלי.אלף אמר:מישהו יכול להסביר כאן מה כל כך מתרגשים מהשעה התשיעית?
הלא זה דבר שלא כתוב באופן ברור, וגם ישנם הרבה זמני רצון במשך השנה. ובפרט שבת בשעת המנחה שכתוב בזוה"ק שהוא עת רצון גדול.
אז על מה הסער ומה מצאו בט' כסלו?
אשריכם ישראל, מי כעמך ישראלכמעיין המתגבר אמר:אני אישית לא אתפלל בזמן ההוא אלא אלמד כהרגלי.אלף אמר:מישהו יכול להסביר כאן מה כל כך מתרגשים מהשעה התשיעית?
הלא זה דבר שלא כתוב באופן ברור, וגם ישנם הרבה זמני רצון במשך השנה. ובפרט שבת בשעת המנחה שכתוב בזוה"ק שהוא עת רצון גדול.
אז על מה הסער ומה מצאו בט' כסלו?
מדהים איך התארך הזיכרון שלנו מאז...איכא בשוקא אמר:(אגב, למה הקופות באמת לא עושות פעמיים?)
כנראה שבאותה שנה הקופות התפללו גם לזיכרון טוב, וכשראו שזה לא כלכלי הן מנסות כל שנה להתפלל שנשכח, אבל כנראה שהעיקר בסיון ולא בכסלו, ולכן אנחנו עדיין זוכרים (או שהם עושים כל שנה פעמיים ואנחנו שוכחים...)דניאלי אמר:מדהים איך התארך הזיכרון שלנו מאז...