עוקרים את התורה מהמעונות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

עוגן

משתמש ותיק
המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
 

זך הרעיון

משתמש ותיק
בוקר טוב אליהו,
בשנים האחרונות וביחוד מאז הקמת המחוז החרדי, זה מעשים שבל יום שהמפקחות מתערבות בתכני הלימוד בגנים ובמעונות היום,
ובודאי שבעידן הקורונה שהותר כל רסן, מגמה זו מתרחבת והולכת, ה"י.
 

זך הרעיון

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
זך הרעיון אמר:
בוקר טוב אליהו,
בשנים האחרונות וביחוד מאז הקמת המחוז החרדי, זה מעשים שבל יום שהמפקחות מתערבות בתכני הלימוד בגנים ובמעונות היום,
ובודאי שבעידן הקורונה שהותר כל רסן, מגמה זו מתרחבת והולכת, ה"י.

הגדרת את הבעיה. אבל מה עושים?
מה פירוש מה עושים,
מתקוממים!!
ודורשים במפגיע מהנהלות הגנים לא להיכנע,
כי בנפשינו הוא,
מה מסובך כ"כ.
 
 
זך הרעיון אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
זך הרעיון אמר:
בוקר טוב אליהו,
בשנים האחרונות וביחוד מאז הקמת המחוז החרדי, זה מעשים שבל יום שהמפקחות מתערבות בתכני הלימוד בגנים ובמעונות היום,
ובודאי שבעידן הקורונה שהותר כל רסן, מגמה זו מתרחבת והולכת, ה"י.

הגדרת את הבעיה. אבל מה עושים?
מה פירוש מה עושים,
מתקוממים!!
ודורשים במפגיע מהנהלות הגנים לא להיכנע,
כי בנפשינו הוא,
מה מסובך כ"כ.
צודק. אשוחח עם הצוות על כך.
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ישנן פתרונות, אבל לציבור החרדי הכללי אינן ישימות, כי נציגי הציבור לא רואים זאת בראש מעיניהם.
 

מבקש השם

משתמש ותיק
היתה כתבה ביתד נאמן לפני שנתיים שלש, כשהגיעו הרבה עדויות על הוראות מסוג זה לגננות
והביאו שם הוראה בשם אחד מהרבנים, כמדומני זה היה בכותרת ראשית, פחות או יותר בזה הלשון:
פרנסה מן השמים, גננת צריכה לעמוד על שלה וללמד פרשת שבוע, בלי לפחד אם יפטרו אותה

זה מפריע לי מאז ועד היום
לא הבנתי, בשביל מה הלכנו לבחירות? אם בסופו של דבר הגננות צריכות להיות אלו שעומדות בפרץ?
וביתר עומק, הרי תמיד מסבירים שצריכים לוותר על כל מיני דברים (שבת ברכבות, רפורמים בכותל, רע במיעוטו של גיוס וכו' וכו') כי בסופו של דבר הקדנציה הזאת טובה מאוד מצד התקציבים וכו',
אבל הרי פרנסה מן השמים (גם של חברי הכנסת, וגם של הישיבות והכוללים)????

עוד דבר לא הבנתי
ההוראה הזאת נאמרה כאילו מרב פרטי לאדם פרטי, שחושש מהאידישקייט של הגננת ולא ממצב הציבור בכללותו
כי נניח שהגננת תשמע בקולו ותפוטר, מי יגיע במקומה???
הרי בשבע עיניים יבדקו שזו תהיה אחת שתמלא אחרי ההוראות, ואם כן מה הרווחנו לגבי הילדים??
 

משה אמת

משתמש ותיק
עוגן אמר:
המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
האם אתה יכול להוכיח את הדבר הזה?

לפני שנתיים יצאו פאשקווילים וחוברות כנגד גן של בית ספר חסידי בירושלים, שלא לומדים שם בריאת העולם וכדומה.

אני כמי שמכיר את המנהל, נכנסתי לכיתות הגן בשעות הערב,

וראה זה פלא:

שלטים על בריאת העולם בכל הכיתות.

חקרתי ודרשתי, מול הורי התלמידות, והכל בלוף.

מתברר שאיזה בעל תשובה שנגרר לקיצוניות, הוציא את בנותיו לבי"ס מהזרם הירושלמי, ופתח במסע השמצות שאין לה אח וריע.

לפעמים מרוב שמשמיצים בנושא הזה, זה כבר הופך לעובדה מוגמרת שלפחות יש בה מן האמת, אני לא משוכנע שיש בזה אפי' קורטוב.

את הדברים אני כותב גם לאור העובדה שאשתי עובדת מול מפקחות ממשרד החינוך שנים רבות, ולא נתקלה כלל עם דרישות מהסוג הזה, לא על עקידת יצחק ולא על בריאת העולם, זה סיפורים יפים מהפאשקווילים ולא מהשטח.




 
 

זוטרא

משתמש ותיק
מאידך גיסא, זה חילול ה' גדול, לשנות את מנהגינו היקרים בשביל כמה שקלים, ועל אף שבאמת אין מצוות תלמוד תורה בגיל הזה (ולפעמים האבות הקדושים מצטירים בצורה לא מספיק מכובדת בגלל סיפורי הגננת) אך סיפורים אלו מכניסים יראת שמים ואוירה תורנית לילדים. מכל מקום לא יתכן שנכופף את הראש מפני גזירת השילטונות בענין זה, אם הם יבינו שזה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה והמעונות לא מישמים את זה בשטח, סביר להניח שלא יקנסו וכדומה.
את הגננות לא הם בוחרים אלא ההורים בוחרים והם משלמים, אם לא ישלמו לגננות שלנו, אנחנו ההורים נצטרך לשלם להם פרטי.
 

עוגן

משתמש ותיק
פותח הנושא
אינני יודע מה קורה בגני הילדים, ופתחתי את האשכול - אם תשימו לב רבותי - על המעונות, אלו המסובסדים ע"י התמ"ת, לא יודע מה קורה בגנים. אבל במעונות אני יודע מקרוב, מבפנים, מאחת שיש לה אומץ, לספר לילדים הקטנים פרשת השבוע, אבל חס מלהזכיר, היא לא משאירה שום הוכחה כי אכן לימדו על כך, פן יבולע לה.
 

חכם

משתמש רגיל
עוגן אמר:
המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
מי גילה לך רז זה?
 

במבי

משתמש ותיק
עוגן אמר:
אינני יודע מה קורה בגני הילדים, ופתחתי את האשכול - אם תשימו לב רבותי - על המעונות, אלו המסובסדים ע"י התמ"ת, לא יודע מה קורה בגנים. אבל במעונות אני יודע מקרוב, מבפנים, מאחת שיש לה אומץ, לספר לילדים הקטנים פרשת השבוע, אבל חס מלהזכיר, היא לא משאירה שום הוכחה כי אכן לימדו על כך, פן יבולע לה.

אולי צריך להקים פיקוח.......




איני מכיר את המקרה מקרוב אך רוב המעוררים במקרים אלה הדבר מריח דווקא עם ריח של גוזרי קופונים שגילו שפתאום לקחו להם את הקופה.
 

עוגן

משתמש ותיק
פותח הנושא
במבי אמר:
עוגן אמר:
אינני יודע מה קורה בגני הילדים, ופתחתי את האשכול - אם תשימו לב רבותי - על המעונות, אלו המסובסדים ע"י התמ"ת, לא יודע מה קורה בגנים. אבל במעונות אני יודע מקרוב, מבפנים, מאחת שיש לה אומץ, לספר לילדים הקטנים פרשת השבוע, אבל חס מלהזכיר, היא לא משאירה שום הוכחה כי אכן לימדו על כך, פן יבולע לה.

אולי צריך להקים פיקוח.......




 
עוגן אמר:
עבודת הפיקוח והשמירה בשעת הבניה שלא ייפגעו קברים, עולה הרבה כסף, וכאשר מבקשים את זה ממי שעתיד לגרוף רווחים מהבניה - זה לא נקרא פרוטקשן.
הטענות האויליות של האינסטלטור מבני ברק שהסתכסך עם את"ק ביפו לא ראויות להופיע בפורום הזה.


איני מכיר את המקרה מקרוב אך רוב המעוררים במקרים אלה הדבר מריח דווקא עם ריח של גוזרי קופונים שגילו שפתאום לקחו להם את הקופה.

לץ !
 

במבי

משתמש ותיק
עוגן אמר:
במבי אמר:
עוגן אמר:
אינני יודע מה קורה בגני הילדים, ופתחתי את האשכול - אם תשימו לב רבותי - על המעונות, אלו המסובסדים ע"י התמ"ת, לא יודע מה קורה בגנים. אבל במעונות אני יודע מקרוב, מבפנים, מאחת שיש לה אומץ, לספר לילדים הקטנים פרשת השבוע, אבל חס מלהזכיר, היא לא משאירה שום הוכחה כי אכן לימדו על כך, פן יבולע לה.

אולי צריך להקים פיקוח.......




 
עוגן אמר:
עבודת הפיקוח והשמירה בשעת הבניה שלא ייפגעו קברים, עולה הרבה כסף, וכאשר מבקשים את זה ממי שעתיד לגרוף רווחים מהבניה - זה לא נקרא פרוטקשן.
הטענות האויליות של האינסטלטור מבני ברק שהסתכסך עם את"ק ביפו לא ראויות להופיע בפורום הזה.


איני מכיר את המקרה מקרוב אך רוב המעוררים במקרים אלה הדבר מריח דווקא עם ריח של גוזרי קופונים שגילו שפתאום לקחו להם את הקופה.

לץ !


אל תהיה תמים.
 

במבי

משתמש ותיק
וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???

לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?

זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'

די לליצנות !
 

במבי

משתמש ותיק
אוסיף ואומר

אלה שמלמדים את הילדים הקטנים מאד על החלזונות ועל הגשם ועל העננים הם מקיימי התורה

ואלה שמלמדים אותם דברים גבוהים מעל לרמתם והילדים בוהים בהם משועממים הם עוקרי התורה.
 

אברהם לוי

משתמש ותיק
במבי אמר:
אוסיף ואומר
אלה שמלמדים את הילדים הקטנים מאד על החלזונות ועל הגשם ועל העננים הם מקיימי התורה
ואלה שמלמדים אותם דברים גבוהים מעל לרמתם והילדים בוהים בהם משועממים הם עוקרי התורה.
ביקש אויב להפוך קערה על פיה [בבא בתרא טז, א].
האם שכחת משנה שנאמרה על אמו של ר' יהושע [אבות ב, ח] אשרי יולדתו.
ופירש הרע"ב: על שם שהיא גרמה לו שיהא חכם וכו', ומיום שנולד לא הוציאה עריסתו מבית המדרש כדי שלא יכנסו באזניו אלא דברי תורה:
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
כפי שציינו, בגיל שהם מבינים סיפורים. רק השאלה איזה סיפורים מספרים להם - גשם שבלולים וחלזונות, או בריאת העולם.

@במבי
אחת מבנותי ידעה לספר בגיל של כמעט 3 (גיל מעונות), את סיפור הנביא יונה, במלא טעם יהודי ובבהירות (תודות לגננת המובחרת שחונכה בבית של פעם, של רבי שלום שלום זצ"ל למי שזוכר..).
ילדים שמבינים בחלזונות מבינים גם בריאת העולם וכיו"ב.

כבר טען פעם גברא רבא זצ"ל, מפני הדור הקודם, שעדיף לא ללמוד עם הקטנים מעשה בראשית שאינם מבינים כלום, ושקיל למיטפרסיה ממעתיק השמועה מרן הגרא"מ שך זכרונו לברכה, אודות זה. ולרוב ישרו, כששמע את הביקורת, הורה להחזיר עטרה ליושנה במוסדות הנשמעים אליו.

נשגב מבינתי איך איש המוני יכול לומר על שינוי המסורת הנהוגה לגבי חינוך תלמידים שזה 'מקימי התורה'. אולי דוקא משום הא ?
 

במבי

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
נשגב מבינתי איך איש המוני יכול לומר על שינוי המסורת הנהוגה לגבי חינוך תלמידים, שזה מקימי התורה. ואולי דוקא משום הא ?

אכן אפי' לדרגת רועה צאן קדושים לא הגעתי וק"ו לרועה בקר.
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אז איך אתה מחליט ולועג פעם אחר פעם שצורת החינוך שנהגו בה כל ישראל הינה עוקרי התורה, והחרדים החדשים הם מקימי התורה??????
 

משה אמת

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
כפי שציינו, בגיל שהם מבינים סיפורים. רק השאלה איזה סיפורים מספרים להם - גשם שבלולים וחלזונות, או בריאת העולם.

@במבי
אחת מבנותי ידעה לספר בגיל של כמעט 3 (גיל מעונות), את סיפור הנביא יונה, במלא טעם יהודי ובבהירות (תודות לגננת המובחרת שחונכה בבית של פעם, של רבי שלום שלום זצ"ל למי שזוכר..).
ילדים שמבינים בחלזונות מבינים גם בריאת העולם וכיו"ב.

כבר טען פעם גברא רבא זצ"ל, מפני הדור הקודם, שעדיף לא ללמוד עם הקטנים מעשה בראשית שאינם מבינים כלום, ושקיל למיטפרסיה ממעתיק השמועה מרן הגרא"מ שך זכרונו לברכה, אודות זה. ולרוב ישרו, כששמע את הביקורת, הורה להחזיר עטרה ליושנה במוסדות הנשמעים אליו.

נשגב מבינתי איך איש המוני יכול לומר על שינוי המסורת הנהוגה לגבי חינוך תלמידים שזה 'מקימי התורה'. אולי דוקא משום הא ?
גיל של כמעט 3 זה כבר סוף גיל המעונות.

אני חושב שאם יש בעיה זה בעצם התערבות, לא בתוצאה.

מקסימום ניתן להשלים בבית.

וזה הכל אם בכלל הסיפורים האלו יש להם בסיס או שזה השמצות שחר מהאנשים בעלי אג'נדה לשכנע את כל העולם ואת עצמם שהחרדים באמצע להתחלן.
 

פראנק

משתמש ותיק
גננת (חרדית) של בתי אמרה לי (לפני שנתיים) המעון מחייב אותי ללמד אותם על יציאת מצרים אבל נראה לי יותר חשוב שהיא תלמד לאכול אם כפית
 

במבי

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אז איך אתה מחליט ולועג פעם אחר פעם שצורת החינוך שנהגו בה כל ישראל הינה עוקרי התורה, והחרדים החדשים הם מקימי התורה??????
שילדים ילכו בגילאים אלה למעון זה דבר חדש, והמעון הוא יותר בגדר של שמרטף ויותר חשוב שישגיחו היטב על הילדים מאשר שיעשו עבודות מכוונות על חשבון הילדים וכן על חשבון הסייעות המסכנות שנקרע להם הידיים מרוב גזירות של עבודות ל30+ ילדים וזהו עקירת התורה שמסתמא ר' ישראל סלנטר כבר היה זועק עליה בחוצות.

(ההערה הסופית מכוונת כלפי הגילאים הגדולים יותר)
 
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
מבלי להיכנס לנידון עצמו,
שאלתי את אשתי כרגע,
היא מעדכנת  שבני שבמעון לומד על פרשת השבוע וכן כתוב ע"כ בדף קשר.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
שאר לעמו אמר:
כפי שציינו, בגיל שהם מבינים סיפורים. רק השאלה איזה סיפורים מספרים להם - גשם שבלולים וחלזונות, או בריאת העולם.

@במבי
אחת מבנותי ידעה לספר בגיל של כמעט 3 (גיל מעונות), את סיפור הנביא יונה, במלא טעם יהודי ובבהירות (תודות לגננת המובחרת שחונכה בבית של פעם, של רבי שלום שלום זצ"ל למי שזוכר..).
ילדים שמבינים בחלזונות מבינים גם בריאת העולם וכיו"ב.

כבר טען פעם גברא רבא זצ"ל, מפני הדור הקודם, שעדיף לא ללמוד עם הקטנים מעשה בראשית שאינם מבינים כלום, ושקיל למיטפרסיה ממעתיק השמועה מרן הגרא"מ שך זכרונו לברכה, אודות זה. ולרוב ישרו, כששמע את הביקורת, הורה להחזיר עטרה ליושנה במוסדות הנשמעים אליו.

נשגב מבינתי איך איש המוני יכול לומר על שינוי המסורת הנהוגה לגבי חינוך תלמידים שזה 'מקימי התורה'. אולי דוקא משום הא ?
גיל של כמעט 3 זה כבר סוף גיל המעונות.

אני חושב שאם יש בעיה זה בעצם התערבות, לא בתוצאה.

מקסימום ניתן להשלים בבית.

וזה הכל אם בכלל הסיפורים האלו יש להם בסיס או שזה השמצות שחר מהאנשים בעלי אג'נדה לשכנע את כל העולם ואת עצמם שהחרדים באמצע להתחלן.
שאלתי בבית. זה היה בגיל 2.5 לספר ספר יונה.
ומעונות זה מגיל -0-3
כמובן, שסיפורי שבלולים למול בריאת העולם נמצאים באותה סקאלה של גיל. והשאלה מה מספרים היא הנידון באשכול.

ממה שאני מכיר באופן בלתי אמצעי מכל צדדי החוגים (אבל מאנשים יראי שמים שאכפת להם. כי הרוב לא מתענינים בתכנים, וחבל, אבל זו עובדה לא מפתיעה ולא חדשה)
המצב הוא חמור מאוד ולא מעכשיו אלא כבר 4 שנים ויותר.
וידוע גם לרבנים מכל החוגים היטב, וביודעי קאמינה.
ונכון שזה לא בכל מקום, אבל זה כבר קיים במקומות רבים לא רק בפירפריה אלא גם בתוך הערים החרדיות.

ודאי שעצם ההתערבות חמורה מאין כמותה, אבל המצב חמור שבעתיים כשזה חותך בבשר החי.
א"א להשלים חומר בבית! מי שאומר כן חוטא לאמת. אף אם יש יחידים כאלו אחד ושניים בדור. (מישהו השלים הפסד כתיבה וקריאה בביתו, לבנות כתה א' של שנת 'הקורונה'?).
והעדר החינוך תוצאותיו מחלחלות עד שהמכה וההעדר אנושים.

למען האמת למי שיודע, ההבדל בין רבני החוגים היא לא ההסכמה שזו בעיה חמורה, אלא שיש מי שעושה כל מיני פעולות ויש מי שלא עושה (מכל מיני סיבות). כולם מסכימים שזו צרה חמורה.

אני מסייג את דברי, שלא נכנסתי לפרטים באיזה שעות המעונות או מה תפקידם, אולי רק לתת ארוחת צהרים ולישון. דברתי על הנקודה שציין פותח האשכול שדרשו מה שרדשו בענין ההוראה. ומה שאני יודע באופן בלתי אמצעי הוא על הגילאים האלו וגם על גדולים יותר. אבל לא לפרטים הנ"ל כמובן.
 

נבשר

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
כבר טען פעם גברא רבא זצ"ל, מפני הדור הקודם, שעדיף לא ללמוד עם הקטנים מעשה בראשית שאינם מבינים כלום, ושקיל למיטפרסיה ממעתיק השמועה מרן הגרא"מ שך זכרונו לברכה, אודות זה. ולרוב ישרו, כששמע את הביקורת, הורה להחזיר עטרה ליושנה במוסדות הנשמעים אליו.
אגב שמעתי, שעיקר טענתו לא שלא מבינים כלום, אלא שמתבגרים נשארים עם התפיסות הילדותיות שלימדו בגן, וכך לאדם אין חלק בתורת משה שבכתב. מה עדיף? כנראה מסורת.
ואגב יש בפחד יצחק בספר זיכרון שאמר שמחנכים מילדות "שמע ישראל" ואין לך עיקר יותר גודל מזה ביהדות והיו צריכים לחכות קצת שלילד יהיה יותר הבנה. ושם אמר שאדרבא באים ללמד שזה דבר שמעל לתפיסת השכל, שהילד קולט שזה מציאותו מעבר להבנה ותפיסה.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אכן צדקת. אלא שלא היה לי כח להאריך פה בפרשיה ההיא ובכל הנקודות שבה.
 

הצבי

משתמש ותיק
סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית