מבקש אמת אמר:
קדמא ואזלא אמר:
רש"י מסכת בבא קמא דף פח עמוד א
גר אין לו חייס דכתיב וזרמת סוסים זרמתם - ואף על גב דכתיב בלאדן בן בלאדן ה"מ בגיותן אבל נתגיירו הבנים לא נתיחסו אחר אביהם בפרק הבא על יבמתו (יבמות דף סב).
הבעיה היא שזו דעת ריש לקיש, אבל אנן קיי"ל כרבי יוחנן דס"ל שגם בנתגיירו מתייחסים אחר אביהם.
ומה לדעתך הביאור במה שהגמ' בב"ק דפ"ח (ועוד) נקטה בפשיטות שגר אין לו חייס, ולא תלתה זאת במחלו' ר"י ור"ל, ובפרט אחרי דלא קי"ל כר"ל? (וגם רש"י הנ"ל שם הביא כן בפשיטות מיבמות ס"ב כדבר פשוט ללא חולק).
אלא ודאי הביאור בזה כגון מה שכ' התוס' ביבמות ס"ב בד' ר"י, שגם לדידי' גר אין לו חייס, שהרי אין חולק על זה שגר שנתגייר כקטן שנולד, אלא דס"ל שמ"מ כיון "דבנכריותו קיים
דזרעו מיוחס אחריו באותה שעה, מפטר נמי כשנתגייר", כלשונם.
ולגבי מה שכתבת לעיל בתגובתך, שנכרי שיורש, וכן פו"ר, אינו מצד יחוס אלא מצד קורבה, מה נעשה שבגמ' מפורש הלשון לכו"ע שגוי בגיותו יש לו
חייס.