יום כיפור הבעל"ט - הלכות מיוחדות למתפללים ל"ע ביחידות

תריג מצוות

משתמש ותיק
עקב המצב הקשה ביום הכיפורים הבעל"ט יתפללו יהודים רבים חולים או מבודדים ביחידות 
אשמח אם חברי הפורום החשובים יכתבו כאן את ההלכות הנוגעות לתפילה ביחידות ביום הכיפורים

א. מה לעשות בכל נדרי?
ב. אילו פזמונים אומרים אפילו ביחידות (כגון: ידועה ההלכה שפשטה לרוב הדעות שאין להתפלל ביחידות בארמית).
ג. כמה 'ויעבור' אפשר לומר ביחידות (כמובן בטעמים)
ועוד כהנה וכהנה
 
 

פפפפ

משתמש ותיק
תריג מצוות אמר:
עקב המצב הקשה ביום הכיפורים הבעל"ט יתפללו יהודים רבים חולים או מבודדים ביחידות 
אשמח אם חברי הפורום החשובים יכתבו כאן את ההלכות הנוגעות לתפילה ביחידות ביום הכיפורים

א. מה לעשות בכל נדרי?
ב. אילו פזמונים אומרים אפילו ביחידות (כגון: ידועה ההלכה שפשטה לרוב הדעות שאין להתפלל ביחידות בארמית).
ג. כמה 'ויעבור' אפשר לומר ביחידות (כמובן בטעמים)
ועוד כהנה וכהנה

כל נדרי מצריך ג' בנ"א לפחות אבל אם כבר עשה התרת נדרים ורק בשביל האוירה יכול לומר 
הכל אפשר לומר ביחידות חוץ מהאדרת והאמונה שאולי אינו ראוי כ"כ וארמית כמדומה אין אולי בסליחות י"מ שיש
ויעבור אפשר בלי הגבלה ומ"מ טוב מעט בכונה וכו'
ישנה כמובן הזדמנות פז למי שחובב פיוטים ואין לו זמן כל שנה אם הוא ביחידות יכול לומר הרבה פיוטים לאט בהבנה

נעילה א"א להתפלל לפני הזמן יעו' שו"ע עכ"פ לא לפני הזמן שנוגים בבי"כ
גם מנחה ראוי שתהיה מנחה קטנה
מוסף כמדומה לא לפני שעה ג' ולא לאחר שעה ז' ואם כבר הגיע זמן מנחה חצי שעה לאחר חצות יש דעות בפוסקים מה להקדים 
 

פפפפ

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
מנין לקחת שמוסף לא לפני שעה ג?? זה רק בר"ה

כנראה אתה צודק לא עיינתי כעת ומ"מ מה ההבדל הרי גם ביוה"כ יש דין 
 

פפפפ

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
ר"ה הוא יום דין, והנהגתו דין. יום כיפור אינו יום דין, הוא יום חתימה, וכולו רחמים.

חזק וברוך גמר חתימה טובה 
 

פפפפ

משתמש ותיק
תריג מצוות אמר:
עקב המצב הקשה ביום הכיפורים הבעל"ט יתפללו יהודים רבים חולים או מבודדים ביחידות 
אשמח אם חברי הפורום החשובים יכתבו כאן את ההלכות הנוגעות לתפילה ביחידות ביום הכיפורים

א. מה לעשות בכל נדרי?
ב. אילו פזמונים אומרים אפילו ביחידות (כגון: ידועה ההלכה שפשטה לרוב הדעות שאין להתפלל ביחידות בארמית).
ג. כמה 'ויעבור' אפשר לומר ביחידות (כמובן בטעמים)
ועוד כהנה וכהנה
מצאתי אשכול בשם זה תחפש אותו מסתמא יהיו בו הוספות הלכות הערות הארות והנהגות למתפלל ביחידות- לכאן
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
ר"ה הוא יום דין, והנהגתו דין. יום כיפור אינו יום דין, הוא יום חתימה, וכולו רחמים.
שו"ת נודע ביהודה מהדורא קמא - אורח חיים סימן לב
ולא עוד אלא שכל עשרת ימי תשובה אינם נקראים ימי דין אדרבה ימי רחמים והקב"ה נמצא אפילו ליחיד, רק ר"ה ויוה"כ הם ימי דין
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
יראתי בפצותי אמר:
ר"ה הוא יום דין, והנהגתו דין. יום כיפור אינו יום דין, הוא יום חתימה, וכולו רחמים.
שו"ת נודע ביהודה מהדורא קמא - אורח חיים סימן לב
ולא עוד אלא שכל עשרת ימי תשובה אינם נקראים ימי דין אדרבה ימי רחמים והקב"ה נמצא אפילו ליחיד, רק ר"ה ויוה"כ הם ימי דין
צודק, ועדיין ודאי אינו דין כמו ר"ה.
 
 
חלק עליון תַחתִית