354 ש"ח לברכה לשנה שיש בה רק 353 ימים

עוגן

משתמש ותיק
קופת העיר בני ברק מפרסמת ברכה לשנת תשפ"א, לשנ"ד ימים של שנה טובה, תמורת שנ"ד ש"ח.
בלוח השנה כתוב כי שנת תשפ"א היא שנה חסרה, ובה שנ"ג יום בלבד.
האם ניתן לדרוש בחזרה את השקל הנוסף שגבו תמורת הברכה?
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
עוגן אמר:
קופת העיר בני ברק מפרסמת ברכה לשנת תשפ"א, לשנ"ד ימים של שנה טובה, תמורת שנ"ד ש"ח.
בלוח השנה כתוב כי שנת תשפ"א היא שנה חסרה, ובה שנ"ג יום בלבד.
האם ניתן לדרוש בחזרה את השקל הנוסף שגבו תמורת הברכה?
יש סגולה שיהיה דווקא כמספר הימים?
אם הם גבו,
שיהיה כמו מס.
וחוץ מזה, מה אכפת לך?
 

שניאור

משתמש ותיק
ברוח ימי עשי"ת שבהם מרבים לדון לכף זכות נראה לומר כי אנחנו מקווים שמהר מאוד משיח יגיע ואז יקדשו שוב ע"פ הראיה, וממילא עדיין לא ידוע לנו כמה ימים יהיו בשנה זו, ולכן נקטו מספר של שנה ממוצעת...
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
עוגן אמר:
קופת העיר בני ברק מפרסמת ברכה לשנת תשפ"א, לשנ"ד ימים של שנה טובה, תמורת שנ"ד ש"ח.
בלוח השנה כתוב כי שנת תשפ"א היא שנה חסרה, ובה שנ"ג יום בלבד.
האם ניתן לדרוש בחזרה את השקל הנוסף שגבו תמורת הברכה?
בסוד בחינת תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה, היום האחרון של השנה הקודמת מצטרפת לשנה הנכנסת כדי ליצור את הברכה. אז ביחד עם כט אלול תש"פ יוצא 354 יום.
 

במבי

משתמש ותיק
מקובלנו מרבותינו ש353 זה 354 (עם הכולל)

וכן שנה בגי' 355 כך ש354 זה רוקד על שני החתונות.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
במבי אמר:
מקובלנו מרבותינו ש353 זה 354 (עם הכולל)

וכן שנה בגי' 355 כך ש354 זה רוקד על שני החתונות.
353 זה 354 עם הכולל.
שנה זה 355 בלי הכולל.
לא ראי זה כראי זה.
רישא כשאין סגר קרונה אז יש כולל, וסיפא כשנסגר הכולל מחמת הקרונה, וא"כ אין כולל.
וה"נ הביאור במה שרוקד על שני חתונות, חתונה אחד גדולה ומפוארת באולם יוקרתי בימים שיש כולל, וכנ"ל.
וחתונה קטנה ב'שטח פתוח' בלי הבחורים חברי החתן (שנתקעו בקפסולות), כשאין כולל.
 
 

ההוא טייעא

משתמש ותיק
ומה עם ה353₪?! זה מזכיר את הסיפור הבא:

חסיד בא לצדיק ונתן ח"י זהובים “פדיון”. לאחר שיצא הרגיש השמש בזהוב אחד, שהוא מזוייף, וביקש להחזירו.

אמר לו הגבאי:

הנח לו! הוא רימה אותנו בזהוב אחד, ואילו אנחנו רימינו אותו בשבעה-עשר זהובים…
 
חלק עליון תַחתִית