ה' עוז לעמו יתן. (פשט חדש ומעניין שנתחדש היום בבית הלבן...)

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
בתוך גילוי החסד של הקב"ה לעמו ע"י שלוחיו יהיו מי שיהיו - היום אמר מי שלצערינו כאילו מייצג את עם ישראל כדלהלן:
"וכבר אמר זאת דוד המלך "ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום". 

והתכוין אותו רשע לומר בעצם שזה ביאור למה שרמז מקודם באופן שקוף שבמציאות אנשים לא עושים שלום עם החלש והמתפשר וכו' אלא דוקא עם מי שחזק ושמרוב פחד מוכרחים להשלים עמו.
וא"כ זה הסדר בפסוק שה' נותן לעמו עוז שהם יהפכו לחזקים ואז ממילא יבואו הגויים על ארבע לעשות עמהם שלום

כמובן בואו נדון רק האם זה אמת, בלי נגיעות, ובלי שום כבוד ל"יעקב מינאה"... 

בתקוה שיש בעיסוק זה משום הבעת תודה פצפונת לה' ית' על השינויים הרבים לטובה במזה"ת בכל השנים האחרונות.
(הרבה בזכות מלך קשה כהמן = איראן ואכמ"ל)
​​
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אנו אנשים קטנים, והעיסוק בזה הוא בעייתי לקטנות מושגינו.
הרצון לעסוק בזה, לדעתי לא נובע מרגשי הודאה טהורים לה'. מעורבב בהם גם רגשות לאום אחרים.
מקווה שטעיתי..
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
מעיון קצר אצל המפרשים, נראה שהפשט הוא שה' עושה את ישראל חזקים, ובזכות זה אויביהם נופלים, וכך יש שלום.
ונראה שעיקר העיוות של פירושו של ראש הממשלה (או נשיא המדינה? למי היתה הכוונה?) היא בנוגע להישארות האוייב כמציאות ושהוא בא לעשות שלום, ואילו לפי הפסוק הברכה היא שהאוייב יושמד. אבל אין שום בעיה להבין שהפסוק ר"ל מדבר על חוזק גשמי של עם ישראל שיעמדו כנגד האוייב. מה לעשות שזה הפשט.
 

מבולבל

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אנו אנשים קטנים, והעיסוק בזה הוא בעייתי לקטנות מושגינו.
הרצון לעסוק בזה, לדעתי לא נובע מרגשי הודאה טהורים לה'. מעורבב בהם גם רגשות לאום אחרים.
מקווה שטעיתי..
יהודי הוא חלק מעם ישראל שהוא עם נבדל ומעולה. לכן רגשות לאומיים הם נכונים. 
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
חבל שכל הקבס הזה והטשטוש הזה עולה לפני יום הדין.
מקווה שכל הרשעה שבלב כעשן תכלה.

וידעו מי שמגדיר את עצמו חרד להשם - מה זה כבוד שמים באמת. ולא על צד הדמיון והסברא הכוזבת.
 

מבולבל

משתמש ותיק
באמת הלואי. שכבר ידעו מי אמיתי ומי לא.
לצערי אני כנראה לא יהיה שייך לקבוצה העילית של יראה טהורה. ולשמחתי יש עוד סיכוי לתקן.
מקווה בשבילך שלא תתאכזב.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
פותח הנושא
במבי אמר:
לא חייבים כל פעם שמזכירים שם של אישיות ציבורית להזכיר רשעו ולהתנצל אלף פעם, גם אליהו הנביא רץ לפני אחאב וכבדו על אף שעבד ע"ז.
ההתנצלות היתה מחמת הטועים המעותדים בכל עת לפרשן ולהתעצבן וכפי שראית כבר.

ולגופה של ראייתך - בזמן אליהו לא היה צורך לבזותו אז כמקודם, כי באותם רגעים אחאב הרהר בתשובה  בעקבות השחיטה הגדולה בהר הכרמל. (זמנית עד שבא הביתה וחזר להשפעת איזבל)

אם יבוא אליהו ויאמר שאתמול ב.נ. חזר בתשובה בוושינגטון - הוא ירוץ לפניו. 

בעצם אולי אתה צודק, הרי גם משה כיבד את פרעה "וירדו כל עבדיך אלה אלי".
וכן "לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי עכו"ם".

נ. ב. אם רואים שמגיע דור רדוד שבו יש מהכבוד הזה השפעה שלילית על ריקי המוח וצעירי הצאן - הכל נפתח לדיון מחדש. 
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
וכן "לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי עכו"ם".
זה ממש ראיה לסתור!
לשון הגמ' שם (ברכות דף ט ע"ב) לעולם ישתדל אדם לרוץ לקראת מלכי ישראל ולא לקראת מלכי ישראל בלבד אלא אפילו לקראת מלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין בין מלכי ישראל למלכי עכו"ם.
ופירש"י 
שאם יזכה - לעוה"ב לראות גדולתן של ישראל: יבחין - כמה הרבה גדולתן יותר על האומות עכשיו:

הרי כל התועלת של זה לראות מלכי עכו"ם בדוקא להראות חיוביות של מול הגוים, ולא כמו שרצית להוכיח שיש איזה מקום להתייחס גם למלכות של עכו"ם.

 
 

שמעיה

משתמש ותיק
לא לגמרי נכון. אנו מוצאים לגבי משה ופרעה - מכאן שחולקים כבוד למלכות.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
לא לגמרי נכון. אנו מוצאים לגבי משה ופרעה - מכאן שחולקים כבוד למלכות.
התייחסתי לגמ' שהוא הביא לגבי לרוץ לקראת מלכי עכו"ם, לא לחלק הראשון.
 

במבי

משתמש ותיק
כתוב בפסוק:

וַיִּגְדַּ֥ל הַיֶּ֖לֶד וַיִּגָּמַ֑ל וַיַּ֤עַשׂ אַבְרָהָם֙ מִשְׁתֶּ֣ה גָד֔וֹל בְּי֖וֹם הִגָּמֵ֥ל אֶת־יִצְחָֽק׃


ודורשים חז"ל

וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַיִּגָּמַל (בראשית כא, ח), רַבִּי הוֹשַׁעְיָה רַבָּה אָמַר נִגְמַל מִיֵּצֶר הָרָע. רַבָּנָן אָמְרֵי נִגְמַל מֵחֲלָבוֹ. (בראשית כא, ח): וַיַּעַשׂ אַבְרָהָם מִשְׁתֶּה גָדוֹל, רַבִּי יוּדָא בְּרַבִּי סִימוֹן אָמַר גְּדוֹל עוֹלָמִים הָיָה שָׁם. רַבִּי יוּדָן בַּר מַסְפַּרְתָּא אָמַר (אסתר ב, יח): וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ מִשְׁתֶּה גָדוֹל, גְּדוֹלֵי עוֹלָם הָיוּ שָׁם, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (דברים ל, ט): כִּי יָשׁוּב ה' לָשׂוּשׂ עָלֶיךָ לְטוֹב, בִּימֵי מָרְדְּכַי וְאֶסְתֵּר, (דברים ל, ט): כַּאֲשֶׁר שָׂשׂ עַל אֲבֹתֶיךָ, בִּימֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב. אָמַר רַבִּי יְהוּדָה בְּרַבִּי סִימוֹן מִשְׁתֶּה גָּדוֹל, מִשְׁתֵּה גְּדוֹלִים, עוֹג וְכָל גְּדוֹלִים עִמּוֹ הָיוּ שָׁם, אָמְרוּ לְעוֹג לֹא הָיִיתָ אוֹמֵר אַבְרָהָם פִּרְדָּה עֲקָרָה וְאֵינוֹ מוֹלִיד, אָמַר לָהֶם עַכְשָׁו מַתָּנָתוֹ מַה הִיא לֹא שְׁפוּפָה, אִין יָהֵיב אֲנָא אֶצְבְּעִי עֲלֵיהּ אֲנָא פָּחֵשׁ לֵיהּ, אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מָה אַתָּה מְבַזֶּה עַל מַתָּנָתוֹ חַיֶּיךָ, שֶׁאַתְּ רוֹאֶה אֶלֶף אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת יוֹצְאִים מִבְּנֵי בָנָיו, וְאֵין סוֹפוֹ שֶׁל אוֹתוֹ הָאִישׁ לִפֹּל אֶלָּא בְּיָדוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר (במדבר כא, לד): וַיֹּאמֶר ה' אֶל משֶׁה אַל תִּירָא אֹתוֹ כִּי בְיָדְךָ נָתַתִּי וגו' וכו' (ב"ר נג-י)

וא"כ רואים שמתכבדים באנשים חשובים על אף שאין הם בדיוק הכוס תה שלנו.

אך מרש"י על המקום שכותב:

משתה גדול. שֶׁהָיוּ שָׁם גְּדוֹלֵי הַדּוֹר שֵׁם וָעֵבֶר וַאֲבִימֶלֶךְ (בראשית רבה):

משמע שדווקא הצדיקים.
 

הכהן

משתמש ותיק
במבי אמר:
אך מרש"י על המקום שכותב:

משתה גדול. שֶׁהָיוּ שָׁם גְּדוֹלֵי הַדּוֹר שֵׁם וָעֵבֶר וַאֲבִימֶלֶךְ (בראשית רבה):

משמע שדווקא הצדיקים.
???
 

במבי

משתמש ותיק
הכהן אמר:
במבי אמר:
אך מרש"י על המקום שכותב:

משתה גדול. שֶׁהָיוּ שָׁם גְּדוֹלֵי הַדּוֹר שֵׁם וָעֵבֶר וַאֲבִימֶלֶךְ (בראשית רבה):

משמע שדווקא הצדיקים.
???

וַאֲבִימֶ֕לֶךְ לֹ֥א קָרַ֖ב אֵלֶ֑יהָ וַיֹּאמַ֕ר אֲדֹנָ֕י הֲג֥וֹי גַּם־צַדִּ֖יק תַּהֲרֹֽג׃ (בראשית כ-ד)
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
במבי אמר:
גְּדוֹלֵי הַדּוֹר

הכוונה צדיקים?!

כמדומני שיש גמרא לא מצא בת ת"ח ישא בת גדולי הדור

היינו גדולי הדור פרנסים או משהו כזה
 

זוטרא

משתמש ותיק
@מתאהב על ידך כתב. אנשים לא עושים שלום עם החלש והמתפשר וכו' אלא דוקא עם מי שחזק ושמרוב פחד מוכרחים להשלים עמו.
לגופו של ענין,
אנו מתפללים על מלך המשיח וקרנו תרום בישועתך, וצמיחת קרן לדוד עבדך,
ושמעתי מחכם אחד שזה על דרך וקרני ראם קרניו בהם עמים ינגח יחדיו אפסי ארץ,
שזה החוזק של מלך המשיח ועם ישראל שמפחיד את העמים,
ושאלתי אותו שהרי אנו מובטחים שבימות המשיח לא תהיה מלחמה, ורק יעסקו במצוות
וביאר שבאמת עלידי החוזק של מלך המשיח כולם יהיו כנועים איליו ולא יצטרכו למלחמה
ולכן זה לא חידוש בשבילי שהעוז נותן לעם ישראל שלום
אמנם חידוש בשבילי שאותו ב. נ. כיון לכך מדעתו, (חוץ משגיאת הניקוד שלו)
ולגופם של דברים 
לצערי (כפי שאני מבין) הרקע להסכם זה היא הליברליות של אותה מדינה וחופש הדת שלה,
ומוצאת לעצמה שותפה בגישה זו במזרח התיכון את ישראל ר"ל
ולבד מחילול ה' הגדול שיש בזה למתבונן
הם רוצים ונואמים על מזרח תיכון חדש עם חופש דת, תירים ישראלים שם וכן להפך.
לא לשלום כזה התפללנו ויחלנו
נמשיך להתפלל ובכן תן פחדך... ויראוך כל המעשים ... ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך...
 

מבולבל

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
במבי אמר:
לא חייבים כל פעם שמזכירים שם של אישיות ציבורית להזכיר רשעו ולהתנצל אלף פעם, גם אליהו הנביא רץ לפני אחאב וכבדו על אף שעבד ע"ז.
ההתנצלות היתה מחמת הטועים המעותדים בכל עת לפרשן ולהתעצבן וכפי שראית כבר.



נ. ב. אם רואים שמגיע דור רדוד שבו יש מהכבוד הזה השפעה שלילית על ריקי המוח וצעירי הצאן - הכל נפתח לדיון מחדש. 
צעירי הצאן מושפעים ממבוגרי הצאן בענין זה. על כל שכבות המגזר הליטאי. והסיבה היא גם הזדהות עם דעות הימין. בנושאים מדיניים וכלכליים. ויש לי סברא לומר שכל מנהיג מהימין יזכה להערצה.
איך אפשר לתמוך בעיניים עצומות באדם שעסוק בעניניו המשפטיים? אפשר לתמוך אבל זה צריך להיות לא מובן מאליו.
 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
זוטרא אמר:
לצערי (כפי שאני מבין) הרקע להסכם זה היא הליברליות של אותה מדינה וחופש הדת שלה,
ומוצאת לעצמה שותפה בגישה זו במזרח התיכון את ישראל ר"ל
ליברליות?

תן דעתך, שהעיתונאיות, אפילו אלו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, הבינו שצריך להתכסות ולהתלבש בהתאם. בכדי לכבד (לשיטתן, רק דתות אחרות יש לכבד, יהדות לא.)

ודווקא, כאן בישראל, כאשר השמאל מנסה לגמד את ההסכם, הוא טוען שמדובר במדינות לא דמוקרטיות ולא ליברליות, (ומה שנכון נכון.)

האינטרס היחידי והמוביל בהסכם, הוא שיתוף פעולה במאבק של הסונים נגד התעצמותה של איראן השיעית, ששואפת לבנות מחדש את אימפריית פרס השכוחה.
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
איחוד האמירויות היא אכן ליברלית, לא כופים את השריעה במרחב הציבורי, התיירות גם מיועדת לעולם המערבי.
צודק הרב זוטרא שהרקע הזה גם מסביר את ההיתכנות להסכם.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
איחוד האמירויות היא אכן ליברלית, לא כופים את השריעה במרחב הציבורי, התיירות גם מיועדת לעולם המערבי.
צודק הרב זוטרא שהרקע הזה גם מסביר את ההיתכנות להסכם.
הליברליות מסבירה את ההיתכנות להסכם, דהיינו את ההתעלמות מהשנאה המובנית למדינת ישראל, אבל היא לא הסיבה להסכם, הסיבה היא כמובן הפחד מאיראן.
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
פותח הנושא
היהודים לא יתקלקלו שם יותר, זה קשקוש.
מה כבר יכול להיות יותר גרוע מכל המערב שאותו הם כה מעריצים ומחקים?
מקסימום יתרגלו לתת קצת כבוד לדת.

זהירות, אפשר עם כמה סבראלאך לכפור מבלי משים בטובתו של מקום שמוליכנו לכיוון הזה "ידבר עמים תחתינו ולאומים תחת רגלינו".
זה לא הושלם בכלל, אבל תנו לקב"ה להחליט את הקצב הרצוי, ואל תשכחו לחייך בנימוס כשמקבלים מתנות...
 
חלק עליון תַחתִית