לאחרונה רבו המעוררים על חשש איסור הקפת הראש כשמסתפר אצל מי שאינו בקי שעלול לגלח מקצת מקום הפאות.
אך צריך לדעת שהדבר אינו פשוט לאיסור דיעוי' בשו"ע שכ' שכל מקום זה של הפאות לא תיגע בו יד ועי' ביאור הגר"א שלדעת הרמב"ם האיסור הוא במי שאינו מניח מ' שערות, וכן משמע מעוד ראשונים שהאיסור הוא דווקא כשמשוה צדעיו לאחורי אזניו לגמרי, אך הסמ"ג נוקט שיש איסור כבר בב' שערות, וצריך להחמיר בזה משום ספק דאורייתא.
ספק נוסף ישנו שלדעת הרמב"ם האיסור הוא דווקא בתער, אך לדעת התוס' במספריים כעין תער ג"כ אסור. ומכונת תספורת אינה תער, אך גם בזה צריך להחמיר מספק.
ועי' בפתחי תשובה שהביא מתשובת חת"ס שגם להשיטות שיש איסור בב' שערות מ"מ במסרק אין איסור, וצריך לבדוק בדבריו אם סברתו שייכת להתיר בכל מה שאינו תער. ואשמח אם מאן דהו יוכל להעלות כאן את התשובה המלאה סי' קל"ט וק"מ.
אך צריך לדעת שהדבר אינו פשוט לאיסור דיעוי' בשו"ע שכ' שכל מקום זה של הפאות לא תיגע בו יד ועי' ביאור הגר"א שלדעת הרמב"ם האיסור הוא במי שאינו מניח מ' שערות, וכן משמע מעוד ראשונים שהאיסור הוא דווקא כשמשוה צדעיו לאחורי אזניו לגמרי, אך הסמ"ג נוקט שיש איסור כבר בב' שערות, וצריך להחמיר בזה משום ספק דאורייתא.
ספק נוסף ישנו שלדעת הרמב"ם האיסור הוא דווקא בתער, אך לדעת התוס' במספריים כעין תער ג"כ אסור. ומכונת תספורת אינה תער, אך גם בזה צריך להחמיר מספק.
ועי' בפתחי תשובה שהביא מתשובת חת"ס שגם להשיטות שיש איסור בב' שערות מ"מ במסרק אין איסור, וצריך לבדוק בדבריו אם סברתו שייכת להתיר בכל מה שאינו תער. ואשמח אם מאן דהו יוכל להעלות כאן את התשובה המלאה סי' קל"ט וק"מ.