מה הצד השני? יש לך כיוון?שייף עייל אמר:האם מותר להרוג בהמה בלי שחיטה אם לא מתכוונים לאכול ממנה?
השאלה עוסקת במקום שלא שייך שם בל תשחית, למשל אם הוא רוצה להאכיל עם זה את בעלי החיים שלו.
זו בעצם השאלה. מנין?חייל של הרבי אמר:האפשרות העדיפה לכתחילה זה שאחד שבקיא בשחיטה ישחט אותה כהלכה, כיוון שבבהמה טהורה יש להשתדל לא לנבל אותה בידיים.
אני הבנתי שהוא שואל מה הדין, ולא מניין שהדין הוא כך. עכ"פ אני למדתי זאת בשמלה חדשה שהבאתי בסוגריים בסוף. מה המקור שלו? איני יודע. אבל למעשה הוא הפוסק הכי מקובל בהלכות שחיטהפיילוט 0.4 אמר:זו בעצם השאלה. מנין?חייל של הרבי אמר:האפשרות העדיפה לכתחילה זה שאחד שבקיא בשחיטה ישחט אותה כהלכה, כיוון שבבהמה טהורה יש להשתדל לא לנבל אותה בידיים.
ייש"כ.well אמר:חולין כז,ב : "השוחט וצריך לדם חייב לכסות כיצד הוא עושה או נוחרו או עוקרו", ולכאו' אין סברא לחלק בין עוף לבהמה.
אם מתיז ראשה בגרזן לא נראה לי שיש בזה יותר צעב"ח, הבהמה מתנבלת מהר יותר מאשר בשחיטה.יהודי רציני אמר:למה שלא תהיה בעיה של צעב"ח אם אפשר בשחיטה?
הראיה שהביא הכותב שמעליי מדברת באופן שאין אפשרות אחרת.
well אמר:שאלה מעניינת, אבל עכ"פ זה נפסק להלכה בטוש"ע סי' כ"ח.
וב"ה מצאתי שם בדרישה שמדבר ממש על הנושא שלנו וז"ל : "כיצד יעשה נוחר או מעקר. מכאן יש לדקדק קצת שמותר להמית הבהמה שלא ע"י שחיטה שלא לצורך אכילה כדי שלא יקלקל העור כמו שמותר לנחור או לעקר בשביל הדם ודוחק לומר דכאן מיירי שצריך הדם בשביל רפואה דוקא שמותר דאם כן הוה ליה לפרש דלרפואה מיירי וכן יש להוכיח קצת מסימן א' שכתב שאסור ליתן לקטן לשחוט אפילו להאכילה לכלבים משום מראית עין שמא יאכלו משחיטתו משמע דמשום ששוחט נבלה לכתחלה לא נאסר. וקצת קשה מהא דאמרו (פסחים מט ב) עם הארץ אסור לאכול בשר והיינו טעמא דמאי אולמא האי מהאי משמע דלא ניתן להמית הבהמה כי אם לצורך קיום המין האנושי לעשות רצון קונם ויש לומר דכל שהוא עושה כדי להרויח בו הוא כמו אכילה וכמו שהתירה התורה למי שאינו עם הארץ לשחוט הבעל חי כן התירה להמיתה כדי להרויח ולסחור בו לצורך מחייתו"
ועי' גם בפתחי תשובה שם.
פשיטא דמותר.שייף עייל אמר:האם מותר להרוג בהמה בלי שחיטה אם לא מתכוונים לאכול ממנה?
השאלה עוסקת במקום שלא שייך שם בל תשחית, למשל אם הוא רוצה להאכיל עם זה את בעלי החיים שלו.