מי סיפר לך את זה?משה יהושע אמר:הגאון הגדול היה עורך לשם כבוד באנציקלופדיה. הוא מעולם לא כתב שום ערך באנציקלופדיה. לפני כל כרך חדש שיצא הוא קיבל אותו וכתב בו כמה שורות כדי שזה לא יהי שקר.
מעניין שבדיוק הרגע אני באמצע לקרוא מאמר שהוא פרסם במוריה על איסור מחלוקת וגם הצעה מקורית שלו לפתרון שלל מחלוקות על פי ההלכה.שעשועי תורה אמר:שמעתי מהרבנית פעם, שאף שהרב זצ"ל היה מקרב כל מיני ציבורים ביהדות (וטעמו בצדו שעי"כ עוררם לדברים מסוימים, ואכמ"ל), אך בעלי מחלוקת היה מרחיק ממנו ולא היה מסכים לקבלם כלל, ומאד כעס על אחד ממקורביו שנטה ללכת עם קבוצה מסוימת שעוררה מחלוקת בשנים האחרונות. וד"ל
דוגמא אופיינית לבורח מן הכבוד שלו.ישראל הכהן אמר:נסעתי איתו פעם באוטובוס,
והתיישב והוציא מכיס הפנימי של הפראק עיתון המודיע, [אולי קיבל כחינם כדיין]
שם ראיתיו קורא על הפילוג בין דגל לאגודה [שהיה אז בכנסת].
אתה, וגם חביריך לעיל כותבים סברות יפות. אבל המציאות כנראה חזקה יותר מסברות. הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל לא כתב שום ערך באנציקלופדיה. לא בצעירותו ןלא בזקנותו.חדא אמר:בנוגע לאנציקלופדיה, בשנים עברו כתב הרבה וערך הרבה, אולי בשנים האחרונות שנחלש ערך רק כמה שורות בכל ערך, אינני יודע.
אז מה הוא עשה שם???? שתה קפה? קרא עיתון? גלש בפורום?משה יהושע אמר:אתה, וגם חביריך לעיל כותבים סברות יפות. אבל המציאות כנראה חזקה יותר מסברות. הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל לא כתב שום ערך באנציקלופדיה. לא בצעירותו ןלא בזקנותו.חדא אמר:בנוגע לאנציקלופדיה, בשנים עברו כתב הרבה וערך הרבה, אולי בשנים האחרונות שנחלש ערך רק כמה שורות בכל ערך, אינני יודע.
הוא פשוט לא היה שם.מבולבל אמר:אז מה הוא עשה שם???? שתה קפה? קרא עיתון? גלש בפורום?
משה יהושע אמר:הוא פשוט לא היה שם.מבולבל אמר:אז מה הוא עשה שם???? שתה קפה? קרא עיתון? גלש בפורום?
...שעשועי תורה אמר:ומאד כעס על אחד ממקורביו שנטה ללכת עם קבוצה מסוימת שעוררה מחלוקת בשנים האחרונות. וד"ל
אה אל זה לא חשבתי. הוא היה במדרגות כל הזמן עד שבאו לקחת אותו. מעניין.משה יהושע אמר:הוא פשוט לא היה שם.מבולבל אמר:אז מה הוא עשה שם???? שתה קפה? קרא עיתון? גלש בפורום?
אתה שוב אומר סברות יפות. אבל המציאות חזקה מכל דבר. קבל את האמת, ויערב לך. תמיד.מבולבל אמר:אה אל זה לא חשבתי. הוא היה במדרגות כל הזמן עד שבאו לקחת אותו. מעניין.משה יהושע אמר:הוא פשוט לא היה שם.מבולבל אמר:אז מה הוא עשה שם???? שתה קפה? קרא עיתון? גלש בפורום?
היה ת"ח עצום, מגדולי התורה האחרונים שהי ללאומיים בא"י. הזכרת כאן סיפורים שהיה עדיף שלא תזכיר, אם כבוד התורה חשוב לך, וכ"ש שהיה ראוי שלא תזכיר את פרשת ה"גט" מצפת. אך תחת מסווה "כבוד התורה" כתבת בזלזול על ת"ח ידוע, ממקורבי הגריש"א, שאפשר להסכים אתו ואפשר שלא, אבל לכתוב שמו ללא הרב, חוצפה ועזות פנים.ירושלמי_ירושלמי אמר:גרתי בשכנותו של הגאון זצ"ל, ובילדותי הוא היה הרב שהוריי היו שואלים שאלות הלכתיות, ומאוחר יותר כשסבתי ע"ה באה לשכונה הוא היה הכתובת לשאלות הלכתיות גם עבורה.
מעבר לזה, היה ניכר בענוותנותו כאחד האדם ממש. היה מתפלל בקביעות בביהכנ"ס חב"ד, אבל כמדומני שכשהוקם מניין שחרית "אשכנז" ברחוב אלקנה הוא עבר להתפלל שם.
התמנה לדיינות בגיל מבוגר יחד עם חברו יבלחט"א הגר"ש פישר שליט"א.
היה נודע בעצמאותו בפסיקה, זכור לי שב"יתד נאמן" יצאו למאבק כנגד גיור של בית הדין בהרכב שלו ושל הגר"ש פישר, וכמדומני שהם נידו את מי שיצא להוציא לעז על הגיור הזה (אם אינני טועה היה זה הרב נחום אייזנשטיין מארזי הבירה).
בפולמוס הנוגע על "הגט מצפת" (זיכוי גט לאשה שבעלה נעשה "צמח") נאמר שהאב"ד הרב לביא קיבל גיבוי מהגאון זצ"ל לפסיקתו, אבל כמדומני שאח"כ הוא משך את ידו מהעניין.
קראתי השבוע מאדם שעשה "הסכם קדם נישואין" לפני 25 שנה וביקש לאשרר אותו בבית הדין, הדיינים סירבו מלבד הגאון זצ"ל שהכניסו לחדר וחתם על ההסכם ובירכו בברכת מזל טוב.
מתלמידים בישיבות הסדר שהוא לימד בהן, קראתי על גאונות מבהילה, ועל כך שהיה מוסר שיעור בכל מסכת ובכל פרק שהתבקש ללא שום הכנה.
ת.נ.צ.ב.ה
עלמה אתה מדבר ???יראתי בפצותי אמר:אבל לכתוב שמו ללא הרב, חוצפה ועזות פנים.
יראתי בפצותי אמר:היה ת"ח עצום, מגדולי התורה האחרונים שהי ללאומיים בא"י. הזכרת כאן סיפורים שהיה עדיף שלא תזכיר, אם כבוד התורה חשוב לך, וכ"ש שהיה ראוי שלא תזכיר את פרשת ה"גט" מצפת. אך תחת מסווה "כבוד התורה" כתבת בזלזול על ת"ח ידוע, ממקורבי הגריש"א, שאפשר להסכים אתו ואפשר שלא, אבל לכתוב שמו ללא הרב, חוצפה ועזות פנים.ירושלמי_ירושלמי אמר:גרתי בשכנותו של הגאון זצ"ל, ובילדותי הוא היה הרב שהוריי היו שואלים שאלות הלכתיות, ומאוחר יותר כשסבתי ע"ה באה לשכונה הוא היה הכתובת לשאלות הלכתיות גם עבורה.
מעבר לזה, היה ניכר בענוותנותו כאחד האדם ממש. היה מתפלל בקביעות בביהכנ"ס חב"ד, אבל כמדומני שכשהוקם מניין שחרית "אשכנז" ברחוב אלקנה הוא עבר להתפלל שם.
התמנה לדיינות בגיל מבוגר יחד עם חברו יבלחט"א הגר"ש פישר שליט"א.
היה נודע בעצמאותו בפסיקה, זכור לי שב"יתד נאמן" יצאו למאבק כנגד גיור של בית הדין בהרכב שלו ושל הגר"ש פישר, וכמדומני שהם נידו את מי שיצא להוציא לעז על הגיור הזה (אם אינני טועה היה זה הרב נחום אייזנשטיין מארזי הבירה).
בפולמוס הנוגע על "הגט מצפת" (זיכוי גט לאשה שבעלה נעשה "צמח") נאמר שהאב"ד הרב לביא קיבל גיבוי מהגאון זצ"ל לפסיקתו, אבל כמדומני שאח"כ הוא משך את ידו מהעניין.
קראתי השבוע מאדם שעשה "הסכם קדם נישואין" לפני 25 שנה וביקש לאשרר אותו בבית הדין, הדיינים סירבו מלבד הגאון זצ"ל שהכניסו לחדר וחתם על ההסכם ובירכו בברכת מזל טוב.
מתלמידים בישיבות הסדר שהוא לימד בהן, קראתי על גאונות מבהילה, ועל כך שהיה מוסר שיעור בכל מסכת ובכל פרק שהתבקש ללא שום הכנה.
ת.נ.צ.ב.ה
פניתי למנהלי הפורום, להם השמטת תואר רב נשמעה לגיטימית, הרי הוא אינו אדמו"ר בן שנתיים, שלא יודע צורת אות, שאם אכתוב שמו ללא הרבב תקום זעקה ואחסם על כבוד (התורה...?).
הרב נחום אייזנשטיין.אברהם העברי אמר:עלמה אתה מדבר ???יראתי בפצותי אמר:אבל לכתוב שמו ללא הרב, חוצפה ועזות פנים.
יראתי בפצותי אמר:הרב נחום אייזנשטיין.אברהם העברי אמר:עלמה אתה מדבר ???יראתי בפצותי אמר:אבל לכתוב שמו ללא הרב, חוצפה ועזות פנים.
נראה שהמנהלים תיקנו והוסיפו הרב.
יראתי בפצותי אמר:פניתי למנהלי הפורום, להם השמטת תואר רב נשמעה לגיטימית, הרי הוא אינו אדמו"ר בן שנתיים, שלא יודע צורת אות, שאם אכתוב שמו ללא הרבב תקום זעקה ואחסם על כבוד (התורה...?).
כנראה טעיתי ועמם הסליחה.אברהם העברי אמר:יראתי בפצותי אמר:הרב נחום אייזנשטיין.אברהם העברי אמר:עלמה אתה מדבר ???
נראה שהמנהלים תיקנו והוסיפו הרב.
א"כ עליך להתנצל על המשפט הבא
יראתי בפצותי אמר:פניתי למנהלי הפורום, להם השמטת תואר רב נשמעה לגיטימית, הרי הוא אינו אדמו"ר בן שנתיים, שלא יודע צורת אות, שאם אכתוב שמו ללא הרבב תקום זעקה ואחסם על כבוד (התורה...?).
אולי היה תקופה שהתפלל שם אבל ודאי שבעשורים האחרונים הוא התפלל בחב"ד גם שחרית.ירושלמי_ירושלמי אמר:מעבר לזה, היה ניכר בענוותנותו כאחד האדם ממש. היה מתפלל בקביעות בביהכנ"ס חב"ד, אבל כמדומני שכשהוקם מניין שחרית "אשכנז" ברחוב אלקנה הוא עבר להתפלל שם.
באמת לא תקפה אותי רוח שטות. ההבדל ביני לבינך הוא שאתה מסתמך על שמועות רחוב, ואני יודע דברים מבפנים. אין לי שום דבר וחצי דבר נגד הגרז"נ ח"ו. [אגב: הגרז"נ הוא לא ה'עורך לשם כבוד' היחיד באנציקלופדיה, יש עוד כמה.מבולבל אמר:אולי היה תקופה שהתפלל שם אבל ודאי שבעשורים האחרונים הוא התפלל בחב"ד גם שחרית.ירושלמי_ירושלמי אמר:מעבר לזה, היה ניכר בענוותנותו כאחד האדם ממש. היה מתפלל בקביעות בביהכנ"ס חב"ד, אבל כמדומני שכשהוקם מניין שחרית "אשכנז" ברחוב אלקנה הוא עבר להתפלל שם.
ולגבי האנציקלופדיה הגיע הזמן שיעשו סוף לרמאות של אחד מהכותבים שנראה שתקפה אותו איזה רוח שטות והוא פועל בכל מאודו לטעון, שהרב זצללה"ה לא היה באנציקלופדיה.
שלחתי הודעה למנהלים אבל אני לא יודע מה יש להם לעשות אבל ידע הציבור ויזהר.
הנה מי שיודע אחרתמשה יהושע אמר:באמת לא תקפה אותי רוח שטות. ההבדל ביני לבינך הוא שאתה מסתמך על שמועות רחוב, ואני יודע דברים מבפנים. אין לי שום דבר וחצי דבר נגד הגרז"נ ח"ו. [אגב: הגרז"נ הוא לא ה'עורך לשם כבוד' היחיד באנציקלופדיה, יש עוד כמה.מבולבל אמר:אולי היה תקופה שהתפלל שם אבל ודאי שבעשורים האחרונים הוא התפלל בחב"ד גם שחרית.ירושלמי_ירושלמי אמר:מעבר לזה, היה ניכר בענוותנותו כאחד האדם ממש. היה מתפלל בקביעות בביהכנ"ס חב"ד, אבל כמדומני שכשהוקם מניין שחרית "אשכנז" ברחוב אלקנה הוא עבר להתפלל שם.
ולגבי האנציקלופדיה הגיע הזמן שיעשו סוף לרמאות של אחד מהכותבים שנראה שתקפה אותו איזה רוח שטות והוא פועל בכל מאודו לטעון, שהרב זצללה"ה לא היה באנציקלופדיה.
שלחתי הודעה למנהלים אבל אני לא יודע מה יש להם לעשות אבל ידע הציבור ויזהר.