זך הרעיון אמר:המעניין הוא כעת שעל צוואת כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל חתומים כעדים שני דיינים הנמנים על עדת צאנז.
ר' אשר ויס שליט"א חתום על מכתב הרבנית ולא על הצוואהבבא בוטא אמר:זך הרעיון אמר:המעניין הוא כעת שעל צוואת כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל חתומים כעדים שני דיינים הנמנים על עדת צאנז.
האחד הוא מסתמא הגאון רבי אשר וייס שליט"א, מי השני?
אגב, לא ידוע לי שחתום על הצוואה, אלא על מכתב אחר בענין ואכה"מ
אם מדברים מבחינת שושלת צאנז, האדמורים מסאטמאר כהיום, הם נכדים באותה קרבה להרה"ק מצאנז כמו האד' מצאנז שליט"א.ביבליופיל אמר:כיום יש עדיין איזו היא מתיחות אידיאולוגית בין שני הבתים? (כוונתי לאו דווקא לצאנז מבית קלויזנבורג שאינם מפורסמים לקנאים גדולים, אלא בעיקר לאחרים וגם לסאטמאר המצהירים על עצמם כממשיכי הרב הק' מצאנז)
ביבליופיל אמר:כיום יש עדיין איזו היא מתיחות אידיאולוגית בין שני הבתים? (כוונתי לאו דווקא לצאנז מבית קלויזנבורג שאינם מפורסמים לקנאים גדולים, אלא בעיקר לאחרים וגם לסאטמאר המצהירים על עצמם כממשיכי הרב הק' מצאנז)
בן איש חי אמר:ביבליופיל אמר:כיום יש עדיין איזו היא מתיחות אידיאולוגית בין שני הבתים? (כוונתי לאו דווקא לצאנז מבית קלויזנבורג שאינם מפורסמים לקנאים גדולים, אלא בעיקר לאחרים וגם לסאטמאר המצהירים על עצמם כממשיכי הרב הק' מצאנז)
האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג, בעל השפע חיים, העיד על עצמו שכשהגיע פליט ושריד לאחר שנות המלחמה לאמריקה, מי שקרבו היה הרה"ק רמ"ש מבויאן זצוק"ל.
אינני זוכר את כל הענין לפרטי פרטים, אבל הדגיש את הענין על רקע המחלוקת הקמאית.
כמדומני שכבר הובא באשכול כאןעמנואל אמר:נתקלתי בזה בטעות
https://www.tau.ac.il/~dassaf/articles/Sanz_Sadegura_Bibliography.pdf?&~nfopt(fileDistorted=5545985055291021)
לא היה ולא נבראשמרל אמר:ב. זעירא אמר:חוקר מסוים ערך פעם מחקר מקיף בנושא, ובמסגרת עבודתו הגיע גם לאדמו"ר מבוהוש (נכד רוז'ין) ז"ל, ושאל אותו אם יש לו חומר בשבילו,
האדמו"ר ענה לו שיש לו בשבילו משהו, ויצא מהחדר,
כאשר הוא חוזר תוך כמה דקות עם קופסת כדורים (-פסיכיאטריים) ואומר לו 'אחד בבוקר ואחד בערב...'
וד"ל.
זה לא היה חוקר זה היה אחד האדמורים ב' שנכנס לבקרו וזה גרם אח"כ לקצר
כבר אמר דוד אסף, שהרבה מהחומר המחקרי הפיקנטי הוא מקבל מחסידות אחת על רעותה.אברהם יצחק אמר:יצא לאור או לחושך תלוי באיזה צד אתה
הספר של דוד אסף על זה
מ אלישע אמר:שמעתי שלפני שהגר"י אדלשטיין הי' ר"מ בישיבת רוז'ין. הלך לשאול בזה את האדמור מצאנז קויזנבורג - השפע חיים בנתני'.
ואמר לו שהיום אין חשש כלל, רק היה צורך לשעתו.
(וסיפר אז שהדברי חיים כותב על הגר"א שהי' גדול בדורו בנגלה ובנסתר, והיה בדורו של הרה"מ ותלמידיו)
(אולי המקור ב"שיחת בין השמשות")
סיפרו שאמרו בטשורקוב שיש להם להחזיק טובה להדברי חיים.
כי רק אחרי המחלוקת האריכו ימים, אבל בדורות ראשונים נפטרו צעירים (מרבי אברהם המלאך עד הדור שלו)
כמדומה שראיתי את רוב הסיפורים על הגרי"א, ונ"ל שדמותו לא היתה כפי שנראה לך.עפר ואפר אמר:מ אלישע אמר:שמעתי שלפני שהגר"י אדלשטיין הי' ר"מ בישיבת רוז'ין. הלך לשאול בזה את האדמור מצאנז קויזנבורג - השפע חיים בנתני'.
ואמר לו שהיום אין חשש כלל, רק היה צורך לשעתו.
(וסיפר אז שהדברי חיים כותב על הגר"א שהי' גדול בדורו בנגלה ובנסתר, והיה בדורו של הרה"מ ותלמידיו)
(אולי המקור ב"שיחת בין השמשות")
נשמע כ"כ משונה
שרב ליטאי אורגינל כהרי"א, יהיה לו חילוק בין שני מיני חסידים, שאותם יעריך ואותם לא, (ואין המדובר להיות חסיד... אלא בסה"כ להרביץ תורה שאינה מקב"ט), והכל בגלל דברים שאמרו הם (החסידים) אחד על השני,
ולא תנוח דעתו עד שילך לאדמו"ר לקבל ממנו היתר לזה...
(כמובן מה שהיה נשמע רגיל, אם היית מספר שהרי"א שמח שמציעים לו להרביץ תורה בישיבה ההיא, ושמח גם על חסידותם, והיה משלב מבין השיטים סיפורי חסידים. זה אקבל מאוד על הרי"א שהיה אוהב שלום ובכלל עם "ראש פתוח")
סיפור מצחיק והמסר מובן אך לא נשמע כ”כ אמיתי כי מהיכן יש לאדמו”ר כדורים פסיכיאטריים בהישג יד הרי צריך מרשם מרופא מטפל דוקא למטופל?! אוליי הפרטים שונים כגון נתן לו אקמול וכדו’ב. זעירא אמר:חוקר מסוים ערך פעם מחקר מקיף בנושא, ובמסגרת עבודתו הגיע גם לאדמו"ר מבוהוש (נכד רוז'ין) ז"ל, ושאל אותו אם יש לו חומר בשבילו,
האדמו"ר ענה לו שיש לו בשבילו משהו, ויצא מהחדר,
כאשר הוא חוזר תוך כמה דקות עם קופסת כדורים (-פסיכיאטריים) ואומר לו 'אחד בבוקר ואחד בערב...'
וד"ל.
כפי שכבר כתבתי כאן מידיעה ברורה:שייגניסט אמר:סיפור מצחיק והמסר מובן אך לא נשמע כ”כ אמיתי כי מהיכן יש לאדמו”ר כדורים פסיכיאטריים בהישג יד הרי צריך מרשם מרופא מטפל דוקא למטופל?! אוליי הפרטים שונים כגון נתן לו אקמול וכדו’
ובכן אמר:לא היה ולא נברא
מ אלישע אמר:כמדומה שראיתי את רוב הסיפורים על הגרי"א, ונ"ל שדמותו לא היתה כפי שנראה לך.עפר ואפר אמר:מ אלישע אמר:שמעתי שלפני שהגר"י אדלשטיין הי' ר"מ בישיבת רוז'ין. הלך לשאול בזה את האדמור מצאנז קויזנבורג - השפע חיים בנתני'.
ואמר לו שהיום אין חשש כלל, רק היה צורך לשעתו.
(וסיפר אז שהדברי חיים כותב על הגר"א שהי' גדול בדורו בנגלה ובנסתר, והיה בדורו של הרה"מ ותלמידיו)
(אולי המקור ב"שיחת בין השמשות")
נשמע כ"כ משונה
שרב ליטאי אורגינל כהרי"א, יהיה לו חילוק בין שני מיני חסידים, שאותם יעריך ואותם לא, (ואין המדובר להיות חסיד... אלא בסה"כ להרביץ תורה שאינה מקב"ט), והכל בגלל דברים שאמרו הם (החסידים) אחד על השני,
ולא תנוח דעתו עד שילך לאדמו"ר לקבל ממנו היתר לזה...
(כמובן מה שהיה נשמע רגיל, אם היית מספר שהרי"א שמח שמציעים לו להרביץ תורה בישיבה ההיא, ושמח גם על חסידותם, והיה משלב מבין השיטים סיפורי חסידים. זה אקבל מאוד על הרי"א שהיה אוהב שלום ובכלל עם "ראש פתוח")
(למעשה סיפור זה התחיל ביראה מקפידה של הד"ח. כשראה בספר ישן את הסיפור)
מָרְדֳּכַי אמר:זכור לי שקראתי!
שר' שלמה מזוויל אמר.
שהחתולים שהסתובבו אצלו,
הם גלגולים של אנשים שהתערבו במחלוקת הזו!
תיקון:שניאור אמר:מָרְדֳּכַי אמר:זכור לי שקראתי!
שר' שלמה מזוויל אמר.
שהחתולים שהסתובבו אצלו,
הם גלגולים של אנשים שהתערבו במחלוקת הזו!
שמעתי את זה מכלי שני [א. מאחד ששמע את זה ב. ממי ששמע את זה ג. מר"ש מזוויל זי"ע],
הן ידוע למר שיש שיטות בפוסקים דבקלי הבישול אף כלי רביעי מבשליושב אוהלים אמר:תיקון:שניאור אמר:מָרְדֳּכַי אמר:זכור לי שקראתי!
שר' שלמה מזוויל אמר.
שהחתולים שהסתובבו אצלו,
הם גלגולים של אנשים שהתערבו במחלוקת הזו!
שמעתי את זה מכלי שני [א. מאחד ששמע את זה ב. ממי ששמע את זה ג. מר"ש מזוויל זי"ע],
א. ר"ש מזויל זי"ע בעצמו הוא ה'כלי ראשון',
ב. "מי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע" הוא הכלי שני,
ג. וה"אחד ששמע את זה ממי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע", הוא כלי שלישי.
ד. נמצא שמע"כ הרב @שניאור נ"י שמע את זה מ'כלי שלישי'. והוא עצמו 'כלי רביעי',
ה. (ואנחנו הקוראים את דברי הרב @שניאור מקבלים את הדברים מ'כלי רביעי', ואנחנו 'כלי חמישי' אנן.
א. זה רק אם ה'מתבשל' (הקוראים) הוא קלי הבישול, ולגבי סיפורי חסידים, לא כל הקוראים כאן הם אכן 'קלי הבישול'.רז בן ציון אמר:הן ידוע למר שיש שיטות בפוסקים דבקלי הבישול אף כלי רביעי מבשליושב אוהלים אמר:תיקון:שניאור אמר:שמעתי את זה מכלי שני [א. מאחד ששמע את זה ב. ממי ששמע את זה ג. מר"ש מזוויל זי"ע],
א. ר"ש מזויל זי"ע בעצמו הוא ה'כלי ראשון',
ב. "מי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע" הוא הכלי שני,
ג. וה"אחד ששמע את זה ממי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע", הוא כלי שלישי.
ד. נמצא שמע"כ הרב @שניאור נ"י שמע את זה מ'כלי שלישי'. והוא עצמו 'כלי רביעי',
ה. (ואנחנו הקוראים את דברי הרב @שניאור מקבלים את הדברים מ'כלי רביעי', ואנחנו 'כלי חמישי' אנן.
יושב אוהלים אמר:תיקון:שניאור אמר:מָרְדֳּכַי אמר:זכור לי שקראתי!
שר' שלמה מזוויל אמר.
שהחתולים שהסתובבו אצלו,
הם גלגולים של אנשים שהתערבו במחלוקת הזו!
שמעתי את זה מכלי שני [א. מאחד ששמע את זה ב. ממי ששמע את זה ג. מר"ש מזוויל זי"ע],
א. ר"ש מזויל זי"ע בעצמו הוא ה'כלי ראשון',
ב. "מי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע" הוא הכלי שני,
ג. וה"אחד ששמע את זה ממי ששמע את זה מר"ש מזוויל זי"ע", הוא כלי שלישי.
ד. נמצא שמע"כ הרב @שניאור נ"י שמע את זה מ'כלי שלישי'. והוא עצמו 'כלי רביעי',
ה. (ואנחנו הקוראים את דברי הרב @שניאור מקבלים את הדברים מ'כלי רביעי', ואנחנו 'כלי חמישי' אנן.