מי הם התנאים/אמוראים הסוברים טומאה הותרה/דחויה בציבור?

עדינו העצני

משתמש רגיל
לצורך טבלה בעניין ה'ציץ' אני זקוק לשמות של תנאים ואמוראים הסוברים (לפי חשבון - את השמות המופיעים בסוגיות אני יודע), שטומאה הותרה או דחויה בציבור.
אודה למי שיסייע להגדיל תורה.
 

עדינו העצני

משתמש רגיל
פותח הנושא
תורתו אומנותו אמר:
עיין פסחים דף עז ע'א סברוה וכ'ו, עד דף עח ע''ב משנה.
קודם כל תודה מרובה.
הסוגיא שם מוכרת לי, אני צריך שמות שעל פי מה שכתבו ראשונים או אחרונים (או ע"פ חשבון סוגיא נידחת) יוצא שתנא/אמורא זה סבר הותרה או דחויה.
 

יהודה בן יעקב

משתמש ותיק
מתוך אנציקלופדיה תלמודית כרך יט, [טמאה בצבור] טור תקעח - תקעט
ב. גדרו. בגדר היתרה של טומאה בציבור, נחלקו תנאים: לדעת ר' יהודה טומאה הותרה בציבור, ולדעת ר' שמעון - וכן ר' יוסי ור' מאיר ור' חנינא סגן הכהנים - דחויה היא בציבור שבקושי הותרה, ולא היתר גמור הוא, וכל מה שאפשר לעשות בטהרה צריך - מן התורה - לחזר ולעשות בטהרה, שהטומאה באיסורה עומדת, ודחויה היא עתה מפני הדחק, ואין דוחים כל דבר הנדחה אלא במקום שאי אפשר. לדעה זו שטומאה דחויה היא בציבור, פסח הבא בטומאה קרבן פסול הוא, וגזירת הכתוב היא שיוצאים בו ידי חובה. וכן נחלקו אמוראים בדבר: טומאת המת, רב נחמן אמר הותרה בציבור, ורב ששת אמר דחויה היא בציבור, וכן דעת רב חסדא ור' יצחק ורב הונא ור' ירמיה ורב יוסף ואביי ורבא. ויש ראשונים שכתבו שלדעת רבא דוקא בקרבן פסח הטומאה דחויה, מה שאין כן בקרבנות ציבור.
 

עדינו העצני

משתמש רגיל
פותח הנושא
יהודה בן יעקב אמר:
מתוך אנציקלופדיה תלמודית כרך יט, [טמאה בצבור] טור תקעח - תקעט
ב. גדרו. בגדר היתרה של טומאה בציבור, נחלקו תנאים: לדעת ר' יהודה טומאה הותרה בציבור, ולדעת ר' שמעון - וכן ר' יוסי ור' מאיר ור' חנינא סגן הכהנים - דחויה היא בציבור שבקושי הותרה, ולא היתר גמור הוא, וכל מה שאפשר לעשות בטהרה צריך - מן התורה - לחזר ולעשות בטהרה, שהטומאה באיסורה עומדת, ודחויה היא עתה מפני הדחק, ואין דוחים כל דבר הנדחה אלא במקום שאי אפשר. לדעה זו שטומאה דחויה היא בציבור, פסח הבא בטומאה קרבן פסול הוא, וגזירת הכתוב היא שיוצאים בו ידי חובה. וכן נחלקו אמוראים בדבר: טומאת המת, רב נחמן אמר הותרה בציבור, ורב ששת אמר דחויה היא בציבור, וכן דעת רב חסדא ור' יצחק ורב הונא ור' ירמיה ורב יוסף ואביי ורבא. ויש ראשונים שכתבו שלדעת רבא דוקא בקרבן פסח הטומאה דחויה, מה שאין כן בקרבנות ציבור.

יש"כ אפשר גם את ההערות שם?
 

עדינו העצני

משתמש רגיל
פותח הנושא
אליהו חיים אמר:
מתוך מחשבה ראשונה ודאי יעזור לעיין בס' מלא הרועים  תחת ערך זה ואצרפו בקובץטומאה דחויה או הותרה מלא הרועים.PDF

כעת עברתי על הקובץ שכת"ר העלה וזה בדיוק מה שחיפשתי.
ברכותי להגאון שליט"א על הצטרפותו לפורום, שבודאי יביא ברכה מרובה.
 
חלק עליון תַחתִית