למיטב ידיעתי עכ"פ על שחיטת העופות הוא כן אחראי בקהילות, אולי הוא לא קשור למערכת עצמה אלא כגוף צדדי.סופר אמר:הרב אפרתי אין לו קשר ישיר עם בד"ץ קהילות.
למיטב ידיעתי עכ"פ על שחיטת העופות הוא כן אחראי בקהילות, אולי הוא לא קשור למערכת עצמה אלא כגוף צדדי.סופר אמר:הרב אפרתי אין לו קשר ישיר עם בד"ץ קהילות.
הוא לא אחראי על מערכת העופות, אבל הוא משתתף בשחיטה כמו שבעלז משתתף, דהיינו כמו תוספת הכשר על ההכשר.ר' יונה אמר:למיטב ידיעתי עכ"פ על שחיטת העופות הוא כן אחראי בקהילות, אולי הוא לא קשור למערכת עצמה אלא כגוף צדדי.סופר אמר:הרב אפרתי אין לו קשר ישיר עם בד"ץ קהילות.
לגבי השחיטה שם הם בודקים על הליין ולא על השלחן.סופר אמר:על הבשר בקהילות נדמה לי שאין חולק שזה ברמה מאוד מאוד גבוהה, הם מאמצים לעצמם את כל החומרות שרק שייך.יהודי אמר:מעניין מה רמת כשרות זו.
הרב פישביין עובד בשחיטה כבר 30-40 שנה, והוא בן אדם שלא שם על אף אחד בעולם, וכל העובדים והמנהלים במפעלים יודעים שאתו לא כדאי להתחיל.
מערכת השחיטה בקהילות מונה עשרות רבנים, גם הבודקי סכינים שלהם על הליין הם ברובם רבנים ופוסקי הלכה.
לגבי שאר המוצרים קשה לדעת אם הם העתיקו את הכל במדוייק, מצד אחד הרב פישביין לא מתנער מהאחריות של ההכשר, מצד שני אין לו קשר ישיר. אבל גם שם יש רבנים חזקים חוץ מהרב אלעזר שטרן, יש את הרב א"נ גוטרמן שהוא מעורב בתחום הכללי בקהילות, וגם הוא לא חת מפני איש, והוא ירא שמים מופלג מאוד מאוד ובלתי מתפשר. (-לכל מי שמכיר אותו מתחום הטכנלוגיה).
מי שמכיר את הרבנים שם יודע שזה משהוא רציני. ומי שלא מכיר יכול לחשוב על זה כמו שחושב על כל הכשר אחר, שזה רק השערות ושמועות.יהודי אמר:אם למישהו יש ידיעות ברורות לגבי מקצועיות השגחה זו [לא משפטים בלי כיסוי שעושים כל החומרות וכו' ולא הספדים על הרב פישביין אלא ידיעות ברורות], אשמח לקבל, אפשר בפרטי אם חוששים לאיבוד הרסן אצל חלק מהחברים.
עם ידיעות ברורות לא תצא מכאן בכל מקרה, גם אם יענקל או געצל מפורום "אכשר דרא" יעידו שהם יודעים באופן ברור שההכשר מצויין / מזוויע וכדו'. כל מה שתצא זה קצת שמועות, קצת רסיסי מידע, והרבה דעות ופוליטיקה. מנסיון אישי אם אתה לא בתוך המערכת קשה מאוד לקבל מידע אמין.יהודי אמר:אם למישהו יש ידיעות ברורות לגבי מקצועיות השגחה זו [לא משפטים בלי כיסוי שעושים כל החומרות וכו' ולא הספדים על הרב פישביין אלא ידיעות ברורות], אשמח לקבל, אפשר בפרטי אם חוששים לאיבוד הרסן אצל חלק מהחברים.
שקר שקר שקר !!!! שקר אחד גדול.משה יצחק הלוי אמר:האמת שלא בררתי ואיני מכיר כל הפרטים על ההכשר
אבל רק לצייין שיש לי חבר שהוא שוחט כבר כ30 ויותר של בשר והוא שחט כבר בחול לכמה וכמה ההכשרים ובעיקר אצל הרב לאנדא ופגשתי אותו שחזר אחרי שחיטה לקהילות והוא היה מאד מאד לא מרוצה
הוא כמעט לא מדבר אבל רק הוצאתי ממנו בכח הוא אמר לי שיותר אני לא שוחט להם שאלתי אותו מה זה טריפות ? הוא אמר ח"ו אבל מאד מקילים הרבה קולות הוא טוען שאף אחד מרבני הכשרות אינו משתתף שם בחול
הוא שאל אפילו לרב המכשיר למה הוא לא משתתף אז הוא אמר שהוא אינו יוצא לחול ואז השוחטים והבודקים כפופים ליבואן וכו' וכו'
הוא אומר לי שהוא החליט ששחיטה בלא שהרב המכשיר אינו שם כל השחיטה מאד בעייתי
שוב יותר מזה אני לא מכיר פרטים על ההכשר ולא בררתי ולא שמעתי יותר מזה דבר
יכול להיות שזה היה חד פעמי וכדו'
1. אני אומר שקר, כי אין מצב כזה בקהילות שלא יהיה רב במקום. כאן בארץ בשחיטת העופות יש כל הזמן גם רב וגם בודק סכינים (-שברובם גם רבנים).יהודי אמר:1. אין ראיה שזה שקר, מספיק שיתכן שפעם אחת קרה כן כדי שהביקורת תהא נכונה ומצריכה בירור, זה שהוא נמצא שם רוב השנה אינו אומר שלא היו שחיטות שהוא לא היה בהם.
2. כמו"כ מעניין מה רמת ה'חלק' אצלם, האם מוציאים כמו כולם [25-30 אחוז] או פחות, כשהגרש"צ רוזנבלט היה שם נקודה זאת [במה שבפיקוחו כמובן] היתה טובה יותר משאר הבדצי"ם [לא כמו ה'חלק' של הגרמי"ל כמובן, אבל יותר טוב], מעניין מה רמתם בזה היום.
3. כבר כתבו לעיל שאין כמותם, למרות שהם בודקים על הליין וידועה דעת מרן הגריש"א בענין, וכמו"כ מאן יימר מה רמת בדיקת הסכינים, וכמו"כ לזכרוני רוב הציבור לא צרך שחיטת אגודה בשעתו, ומדוע כעת פתאום ישתנה, אא"כ יש שם צירוף של כמה וכמה מבינים מומחים גדולים ומקצועיים שזה בדיוק מה ששאלתי לעיל.
אין בינינו ויכוח, אני התכוונתי שלבד מהבעיות שהזכרתם ישנה בעיה לבדוק על הליין כאשר הליין מאוד מהיר.הבוחן אמר:דיברת על קצב שחיטה ולא בדיקה, אולי כונתך שבעקבות זה שבודקים על הליין יכולים לשחוט יותר מהר,
א"כ כמה תשובות בדבר, א. למיטב ידיעתי ישנם עוד הכשרים שבודקים על הליין וזה ויכוח עתיק מה עדיף מבחינה כשרותית, ובכל זאת אותם הכשרים שוחטים בקצב איטי יותר בגלל סיבה ב'.
ב. אם שוחטים בקצב מהיר זה בעיה בעיקר בשוחט- רעידות, פחות פעמים לבדוק סכין, ועוד, ולזה לא עוזר שבודקים יותר מהר כי זה על הליין.
שאלתי מישהו ושלח לי כתבה שהיתה על כך בא' מהאתרים המכנים עצמם 'חרדים', אני אכתוב את תקציר הדברים שקיבלתי למרות שלהאמין להם ודאי שאי אפשר, ואף יתכן שהיו אחר כך הבהרות מקהילות בענין [הבוקר הם פירסמו ביתד והמבשר שהכל חזר להיות כרגיל], אך יתכן שמי שמשתמש בהכשר זה כדאי שיבדוק הדברים.מוטי אמר:שמעתי לאחרונה מכמה שהרבנות יצאה נגד השחיטה של קהילות עקב בעיה בסכינים, אודה למי שידוע לו בזה
1. לא כתבו השמצות סתם, הובאו דברי בר סמכא שבעבר אחז מהם, וכעת אינו אחראי.מ.ל. אמר:צריך ללכת על קצות האצבעות באשכול שכזה.
אינני בר סמכא כלל ועיקר, אבל כאחד שעובד בתחום. ומכיר יותר מקרוב את 'קהילות' ו'שארית'. יכול לומר בוודאות מוחלטת, מי שאוכל 'שארית' יכול לאכול 'קהילות' - כ"ז ברמת הנהלים וההנחיות.
(מי שיטען לבדיקה על הליין לעומת שלחן, לא יודע מה שהוא מדבר, ואפשר לשאול ע"ז כל בודק ריאות או גידים. בקיצור המקוצר אפרט: גם קצב הבדיקה בשלחן ב'שארית' מותאם למהירות הליין. נוסף על כך העיסוק במשיכת והגבהת העוף, מעייפים ומתישים מאוד את הבודק, וזה משפיע על הבדיקה).
אכן, מאז ש'קהילות' עברו מהמשחטה באשקלון לשגב-שלום, ייתכן והיו שינויים, אינני יודע, אבל קשה להאמין לסיפורים שבדר"כ מעורבים בהם אינטרסנטיים ושיקולים כלכליים/מפלגתיים או של כבוד. והיודע יודע. והבוחר יבחר.
1. קשיא רישא לסיפא. הבר סמכא שהיה ב'קהילות' ועזב, אמר שאינו יודע מה קורה כיום, וזה גם אני 'להבדיל' אמרתי, ואיך זה מגיע להשמצות?יהודי אמר:1. לא כתבו השמצות סתם, הובאו דברי בר סמכא שבעבר אחז מהם, וכעת אינו אחראי.
2. לגבי בדיקה על הליין מרן הגרי"ש אחז שכך צריך לעשות מדינא.
3. רמת הנהלים וההנחיות אינה רלוונטית לפני שסומכים על הגוף המכשיר, ולפני שברור שאין התערבות של בעלי הממון ברמת הכשרות.