ישראלמאיר אמר:
אבל מאידך לא מובן מציאותית איך ניתן לפרש את חלקה הראשון של הגמ' לגבי ים התיכון, שהרי ים התיכון במערב א"י , ומי שעומד סמוך לים יראה את החמה בראש הר הכרמל או בכל ראש הר אחר רק בשעות הבוקר [ושיעורו של רבי נחמיה הוא חצי מיל 9 דקות משקיעת החמה]
אם הפירוש של יניח חמה בראש הכרמל הוא שיראה מלמטה את החמה עומדת בראש ההר, באמת לא מובן.
ואז נצטרך לחדש שהגמרא קראה בסתמא 'ים' לים כנרת.
אבל יהיה תמוה מאד לפ"ז השיעור שנתנה הגמ' הוא רק שיעור טבילה. ואיך שיעור טבילה יהיה כשיעור הילוך חצי מיל.
ויותר תמוה הלא אם הוא עומד על ימה של טבריה ורואה את החמה בראשי ההרים זה זמן רב קודם השקיעה. ומכניסי שבת בטבריה יוכיחו. ואיך נאמר שיניח חמה בראש הכרמל וירד וכו' הלא עדיין יום גמור הוא?
ויותר נראה שיניח חמה בראש הכרמל היינו שהוא עומד בראש הכרמל ורואה חמה שוקעת. וזה גם כוונת רש"י שחמה נראית בראשי ההרים דהיינו לעומדים בראשי ההרים. דאילו לעומדים ממזרח להרים כבר אין חמה נראית. וירד מראש ההר לים ויטבול וזהו שיעור הילוך חצי מיל. ועיי"ש בתוס'.