אברך
משתמש ותיק
שולחן ערוך אורח חיים הלכות ברכות השחר ושאר ברכות סימן נא סעיף ז
צריך לכוין בפסוק פותח את ידך (תהילים קמה, טז) ואם לא כוון, צריך לחזור ולאומרו פעם אחרת.
משנה ברורה
(טו) צריך לכוין - שעיקר [שעה"צ טז: טור] מה שקבעו לומר תהלה לדויד בכל יום הוא בשביל אותו פסוק שמזכיר בו שבחו של הקדוש ברוך הוא שהוא משגיח על בריותיו ומפרנסן:
(טז) פעם אחרת - עיין בח"א שהביא בשם הלבוש שצריך לומר מפסוק פותח עד סוף המזמור כסדר. ואם לא נזכר עד שכבר אמר מזמורים אחרים ואין לו שהות לחזור מ"מ יאמר אחר התפלה מפסוק פותח עד סוף המזמור:
השאלה שלי, היא מה הפירוש הפשוט של הפסוק הזה?
טוב, אז "פותח את ידך" זה די פשוט, שהקב"ה פותח את צינורות השפע. אבל מה זה "משביע לכל חי רצון"? שעושה את כולם שבעי רצון, והא קא חזינן דלאו הכי הוא?
צריך לכוין בפסוק פותח את ידך (תהילים קמה, טז) ואם לא כוון, צריך לחזור ולאומרו פעם אחרת.
משנה ברורה
(טו) צריך לכוין - שעיקר [שעה"צ טז: טור] מה שקבעו לומר תהלה לדויד בכל יום הוא בשביל אותו פסוק שמזכיר בו שבחו של הקדוש ברוך הוא שהוא משגיח על בריותיו ומפרנסן:
(טז) פעם אחרת - עיין בח"א שהביא בשם הלבוש שצריך לומר מפסוק פותח עד סוף המזמור כסדר. ואם לא נזכר עד שכבר אמר מזמורים אחרים ואין לו שהות לחזור מ"מ יאמר אחר התפלה מפסוק פותח עד סוף המזמור:
השאלה שלי, היא מה הפירוש הפשוט של הפסוק הזה?
טוב, אז "פותח את ידך" זה די פשוט, שהקב"ה פותח את צינורות השפע. אבל מה זה "משביע לכל חי רצון"? שעושה את כולם שבעי רצון, והא קא חזינן דלאו הכי הוא?