למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
שלום וברכה
יהדות חבאן שהזכיר היום רבינו @במבי (שש אני על אמרותיו כמוש''ר) היא קהילה יהודית עתיקה בדרום מזרח תימן - החלק המזרחי של המדינה.
קהילה עתיקת יומין ומסתורית במיוחד, שכמדומה לא נכתב עליה כראוי לחקר שורשיה מנהגיה ומסורותיה, ואף בפורום זה לא נמצא בו כלל.
והנה שמעתי מדודי שיחי' שהם טוענים שהיות וכתוב בגמרא (שבת יח:) דבישרא קשה ליה זיקא, הם נוהגים לבשל את הבשר בתוך חפירה בקרקע ולכסות את הסיר בכיסויים רבים, והבשר מתבשל במהירות רבה והוא רך וטעים הרבה יותר, ושגם בארץ זה קיים ונקרא 'מיפה' בפ''א סגו''לה.
קודם שנודעתי להתנור הנ''ל, חשבתי שבישרא קשי ליה זיקא היינו שאין לחשוף את הבשר לרוח יתר על המידה, וכגון לא לפתוח את הסיר יותר מדי. אחר שנודעתי לתנור הנ''ל התבוננתי שאולי הכוונה שגם רוח מועטת מפסידה את הבשר, ולכן הקפידו כל כך לשים את הבשר בחפירה בקרקע ולכסות את הבשר בכמה וכמה בגדים כדי שלא יהא אף בדל כלשהו של רוח.
איך זה נראה? בהודעה הבאה.
יהדות חבאן שהזכיר היום רבינו @במבי (שש אני על אמרותיו כמוש''ר) היא קהילה יהודית עתיקה בדרום מזרח תימן - החלק המזרחי של המדינה.
קהילה עתיקת יומין ומסתורית במיוחד, שכמדומה לא נכתב עליה כראוי לחקר שורשיה מנהגיה ומסורותיה, ואף בפורום זה לא נמצא בו כלל.
והנה שמעתי מדודי שיחי' שהם טוענים שהיות וכתוב בגמרא (שבת יח:) דבישרא קשה ליה זיקא, הם נוהגים לבשל את הבשר בתוך חפירה בקרקע ולכסות את הסיר בכיסויים רבים, והבשר מתבשל במהירות רבה והוא רך וטעים הרבה יותר, ושגם בארץ זה קיים ונקרא 'מיפה' בפ''א סגו''לה.
קודם שנודעתי להתנור הנ''ל, חשבתי שבישרא קשי ליה זיקא היינו שאין לחשוף את הבשר לרוח יתר על המידה, וכגון לא לפתוח את הסיר יותר מדי. אחר שנודעתי לתנור הנ''ל התבוננתי שאולי הכוונה שגם רוח מועטת מפסידה את הבשר, ולכן הקפידו כל כך לשים את הבשר בחפירה בקרקע ולכסות את הבשר בכמה וכמה בגדים כדי שלא יהא אף בדל כלשהו של רוח.
איך זה נראה? בהודעה הבאה.