הקדמה
בדרך כלל חולה שהותר לו לאכול בתשעה באב מותר לאכול לגמרי ולא צריך לשיעורים
אבל בריא שאוכל שלא יחלה כגון בזמן מגיפה או מניקה שאוכלת בשביל שתוכל להניק
כתבו הפוסקים שתאכל שיעורים (כך ראיתי בשערי נחמה וכן הורה הרב גנס)
שאלתי היא בכמה משערים שיעורים אלו
הנה ביום כיפור איסור אכילה שונה מכל איסור אכילה שאינו בכזית אלא בכותבת הגסה כי לא מוזכר אכילה אלא אשר לא תעונה
שאלתי היא
איך משערים שיעורים של ת"ב
הרי בתשעה באב יש איסור מדרבנן לאכול
וצריך לחזור לכל דין התורה כזית ורביעית
ובשלמא לגבי אכילה קשה להחמיר בת"ב יותר מיוכ"פ אבל לגבי שתיה מדוע שלא נקל שיהיה מותר ברביעית
בדרך כלל חולה שהותר לו לאכול בתשעה באב מותר לאכול לגמרי ולא צריך לשיעורים
אבל בריא שאוכל שלא יחלה כגון בזמן מגיפה או מניקה שאוכלת בשביל שתוכל להניק
כתבו הפוסקים שתאכל שיעורים (כך ראיתי בשערי נחמה וכן הורה הרב גנס)
שאלתי היא בכמה משערים שיעורים אלו
הנה ביום כיפור איסור אכילה שונה מכל איסור אכילה שאינו בכזית אלא בכותבת הגסה כי לא מוזכר אכילה אלא אשר לא תעונה
שאלתי היא
איך משערים שיעורים של ת"ב
הרי בתשעה באב יש איסור מדרבנן לאכול
וצריך לחזור לכל דין התורה כזית ורביעית
ובשלמא לגבי אכילה קשה להחמיר בת"ב יותר מיוכ"פ אבל לגבי שתיה מדוע שלא נקל שיהיה מותר ברביעית