מקובל בכלל ישראל [כנראה כבר מזמן הגאונים, לפי המקובל שספר שמוש תהלים הוא מרב האי גאון ושם מובא על כל פרק סגולתו], אמירת תהלים כתפילה לישועה בעת צרה,
אך צריך להבין מה הכוונה באמירת תהלים הרי דוד המלך אמר את המזמורים הללו כשירות ותפילות על מצבים שהיו לו, האם כשאנו אומרים למשל פרק קמ"ב משכיל לדוד בהיותו במערה תפילה קולי אל ה' אזעק, הכוונה היא על זעקתנו כעת, או"ד על זעקת דוד בהיותו במערה.
וישנם פרקים שלמים שכלל אינם שייכים לכל אחד, תפילות דוד להנקם מאויביו תפילותיו להנצל מאויביו וכי לכל אחד יש אויבים? וגם מי שיש לו האם כל אויב שייך להתפלל עליו לנקמה? האם פרקים אלו לא שייכים באמת לתפילה.
אך צריך להבין מה הכוונה באמירת תהלים הרי דוד המלך אמר את המזמורים הללו כשירות ותפילות על מצבים שהיו לו, האם כשאנו אומרים למשל פרק קמ"ב משכיל לדוד בהיותו במערה תפילה קולי אל ה' אזעק, הכוונה היא על זעקתנו כעת, או"ד על זעקת דוד בהיותו במערה.
וישנם פרקים שלמים שכלל אינם שייכים לכל אחד, תפילות דוד להנקם מאויביו תפילותיו להנצל מאויביו וכי לכל אחד יש אויבים? וגם מי שיש לו האם כל אויב שייך להתפלל עליו לנקמה? האם פרקים אלו לא שייכים באמת לתפילה.