יש מהם שאומרים
משתמש רגיל
אכן אודה על האמת שטעיתי בכך שבתחילה כתבתי שהראב"ד בעל ההשגות למד מאליהו, ולא כך אלא חמיו קיבל מאליהו ומסר לו.יצחק פון ישיבה אמר:יש מהם שאומרים אמר:יצחק פון ישיבה אמר:יש מהם שאומרים כתב: ↑אתמול, 17:13
יצחק פון ישיבה כתב: ↑27 מרץ 2020, 14:46
ו. רק שאלתי היא - לפני התגלות הזוהר - למקובלים הקדמונים היה מוכרח שיהיה גילוי שביל להעביר את תורת הסוד?
1אכן, לראב"ד שהוא אבי הקבלה הנמצאת בידינו התגלה אליהו הנביא ולמדו את תורת הסוד והוא מסר לבנו ר' יצחק סגי נהור שמסר לר' עזרא ור' עזריאל שמסרו לרמב"ן ומשם לכל רבותינו הראשונים.
וכן הראב"ד מזכיר כמה פעמים בהשגותיו על הרמבם שרוח הקודש הופיעה בבית מדרשו
דיוק:
הראב"ד היה תלמיד בקבלה לחמיו הרב אב"ד בעל האשכול.
רוח הקודש שהופיע בבית מדרשו היתה להבנת תורת הנגלה גם? [למשל, וזה גם נפק"מ יש לסמוך יותר על האריז"ל בתורת הנגלה כי היה לו רוח הקודש?], כי כן נראה מדבריו על הרמב"ם
מקור דברי הוא ממהרח"ו זצ"ל בהקדמתו לשער ההקדמות עיין במצ"ב בקטע המסומן.
ונראה מדבריו שגם לענין נגלה היה גילוי לראב"ד
וכן בקטע המתחיל ב"הנה החכמה הזאת"
לכידה.PNG
טעות יש כאן:
נגלה להראב"ד שכתוב כאן הוא הראב"ד השני ה"ה רבי אברהם ב"ר יצחק בעל האשכול, [נקרא גם ראב"ד היה הרב אב"ד], והוא מסרה להראב"ד [השלישי- בעל ההשגות], וגם אליו נגלה, [אמנם אין כתיב כאן שמסר לו את תורת הסוד אלא שנגלה אליו, אמנם הוא למד זאת מהראב"ד בעל האשכול חותנו], והוא לימד את בנו הרב יצחק סגי נהור וגם אליו נגלה אליהו הנביא. וכך תמצא כד דייקת שפיר בדבריו של המהרח"ו.
מ"מ מפורש שבעל האשכול למד את חכמת הנסתר מאליהו הנביא, ושאליהו נגלה גם לחתנו בעל ההשגות וגם לנכדו ר' יצחק סגי נהור.
אמנם מעניין שלר' עזרא ולר' עזריאל וכן לרמב"ן לא מוזכר שאליהו נגלה אליהם כמו לרבותיהם.