יושב אוהלים
משתמש ותיק
פשוט וברור שכל שבמעשה השלם זה יהיה עבירה בשיעור שלם, והמצוה השלמה אינה דוחה העבירה, ומעשה אחד הוא אינו יכול להתחלק לשני חצאים, חציו חצי-מצוה וחציו (חצי) עבירה.יוספי אמר:א"כ אם יאכל חצי שיעור מצוה יקיים חצי מצוה, וכשישלים יעבור עבירה. (חמש דקות לחומרא הוא בתוך אכילת פרס).
ואולי כן יתכן תשובתך היכן שהמצוה מתקיימת בשלמותה (לא בחצי שיעור) בחצי הראשון, והעבירה אינה אלא בשיעור השלם (לולא הדין של חשאמה"ת), וכגון שאביו אמר לו לאכול חצי זית חלב, אז כאשר ישלים לאכול חצי זית הראשון יש מקום לומר שהאכילה מצוה שלימה היא, והעברה אינה אלא חצי שיעור, ושמא ידחה המצוה את (חצי שיעור של) העבירה, ואח"כ כשישלים ויאכל את החצי זית השני יעבור על איסור חלב.(כתבתי מקופיא ללא עיון כלל).