בגמ' פסחים נ. "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד אטו האידנא לאו אחד הוא אמר רבי אחא בר חנינא לא כעולם הזה העולם הבא העולם הזה על בשורות טובות אומר ברוך הטוב והמטיב ועל בשורות רעות אומר ברוך דיין האמת לעולם הבא כולו הטוב והמטיב ושמו אחד מאי אחד אטו האידנא לאו שמו אחד הוא אמר רב נחמן בר יצחק לא כעולם הזה העולם הבא העולם הזה נכתב ביו"ד ה"י ונקרא באל"ף דל"ת אבל לעולם הבא כולו אחד נקרא ביו"ד ה"י ונכתב ביו"ד ה"י סבר רבא למדרשה בפירקא אמר ליה ההוא סבא לעלם כתיב רבי אבינא רמי כתיב זה שמי לעלם וזה זכרי לדר דר אמר הקדוש ברוך הוא לא כשאני נכתב אני נקרא נכתב אני ביו"ד ה"א ונקרא אני באל"ף דל"ת" ומקובל לבאר דהמושג דלעתיד לבא יהיה שמו י' ה' גם בקריאה בזה גופא לעתיד לבא יברכו גם על בשורות הרעות הטוב והמטיב, דהיינו שיהיה גלוי לכל הטבתו בכל פרט ופרט ממעשי הבריאה גם בפרטים שהיו נראים כבשורות רעות.
שאלתי היא לגבי שם אלקים אם לעתיד לבא יהיה קיים או לא, בשמע ישראל אנו אומרים ה' אלוקינו ה' אחד ופרש"י [דברים ו' ד'] "ה' שהוא אלהינו עתה ולא אלהי האומות, הוא עתיד להיות ה' אחד, שנאמר (צפניה ג, ט) כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ונאמר (זכריה יד, ט) ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" והרי שם אלקים הוא מדת הדין ג"כ וא"כ לכאו' אפשר להבין דלעתיד לבא כל ההנהגה ברחמים ולא שייך שם זה.
אשמח מאוד אם אי מי מחברי הפורום יחכימני בידיעות בנושא זה.
שאלתי היא לגבי שם אלקים אם לעתיד לבא יהיה קיים או לא, בשמע ישראל אנו אומרים ה' אלוקינו ה' אחד ופרש"י [דברים ו' ד'] "ה' שהוא אלהינו עתה ולא אלהי האומות, הוא עתיד להיות ה' אחד, שנאמר (צפניה ג, ט) כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ונאמר (זכריה יד, ט) ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" והרי שם אלקים הוא מדת הדין ג"כ וא"כ לכאו' אפשר להבין דלעתיד לבא כל ההנהגה ברחמים ולא שייך שם זה.
אשמח מאוד אם אי מי מחברי הפורום יחכימני בידיעות בנושא זה.