ידוע הנושא האם קרובות אשתו (כגון אחות אשתו ואמה וכיו"ב) נאסרים מן האירוסין או מן הנישואין, כשברמב"ם וכל הפוסקים נפסק שכיון שקידש אדם אשה נאסרו עליו שבע קרובות. אבל יש חולקים (עריכה: עיין בשער המלך אישות י' שס"ל בהדיא שזהו דעת התוס').
אחת הראיות הידועות שזה חל מן האירוסין זה ממקדש שתי אחיות כאחת, שזה נקרא אינו בזה אחר זה. ואמאי? והרי כיון שאין חל האיסור אלא מן הנישואין אם כן יכול לקדש שתי אחיות אחת אחרי השניה? אלמא שזה חל מן האירוסין.
אמנם נראה לי להביא ראיה שזה חל רק מן הנישואין, שהרי הגמרא (יבמות צז.) מסבירה מדוע מותר לישא בת אנוסתו ואסור לישא בת נשואתו, כיון ש"עריות שאר כתיב בהו, בנשואין איכא שאר, באונסין ליכא שאר." והנה בסנהדרין (כח:)כתוב לגבי ירושת ארוסה "התם - בשארו תלה רחמנא, אכתי לאו שארו היא"
הרי שארוסה לאו שארו היא, והואיל ועריות תליין בשאר הרי שמותר להתחתן עם אחות אשתו מן האירוסין!
אחת הראיות הידועות שזה חל מן האירוסין זה ממקדש שתי אחיות כאחת, שזה נקרא אינו בזה אחר זה. ואמאי? והרי כיון שאין חל האיסור אלא מן הנישואין אם כן יכול לקדש שתי אחיות אחת אחרי השניה? אלמא שזה חל מן האירוסין.
אמנם נראה לי להביא ראיה שזה חל רק מן הנישואין, שהרי הגמרא (יבמות צז.) מסבירה מדוע מותר לישא בת אנוסתו ואסור לישא בת נשואתו, כיון ש"עריות שאר כתיב בהו, בנשואין איכא שאר, באונסין ליכא שאר." והנה בסנהדרין (כח:)כתוב לגבי ירושת ארוסה "התם - בשארו תלה רחמנא, אכתי לאו שארו היא"
הרי שארוסה לאו שארו היא, והואיל ועריות תליין בשאר הרי שמותר להתחתן עם אחות אשתו מן האירוסין!