שחיטת יורה דעה - הרב מחפוד (אשכול לבקר ועוף בלבד | יש אשכול נפרד למוצרים ובתי עסק)

יהודי רציני

משתמש ותיק
ביאור הדבר אמר:
לסיכום הדברים בקצרה הרב טשזנר ור' ניסים קרליץ וכן הרב רובין אמרו שההכשר טוב מאוד!
האם יש מי שמתנגד להכשר?
אוסיף שלאחרונה אמר לי גיסי ששאל את הרב פוקס מחבר ספר הכשרות ואמר לו שהוא הכשר טוב מאוד.
 
 

אברך

משתמש ותיק
יהודי רציני אמר:
ביאור הדבר אמר:
לסיכום הדברים בקצרה הרב טשזנר ור' ניסים קרליץ וכן הרב רובין אמרו שההכשר טוב מאוד!
האם יש מי שמתנגד להכשר?
אוסיף שלאחרונה אמר לי גיסי ששאל את הרב פוקס מחבר ספר הכשרות ואמר לו שהוא הכשר טוב מאוד.

עכשיו תצטרך לפתוח אשכול "האם אפשר לסמוך על הרב פוקס מחבר ספר הכשרות"
 

ביאור הדבר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברך אמר:
יהודי רציני אמר:
ביאור הדבר אמר:
לסיכום הדברים בקצרה הרב טשזנר ור' ניסים קרליץ וכן הרב רובין אמרו שההכשר טוב מאוד!
האם יש מי שמתנגד להכשר?
אוסיף שלאחרונה אמר לי גיסי ששאל את הרב פוקס מחבר ספר הכשרות ואמר לו שהוא הכשר טוב מאוד.

עכשיו תצטרך לפתוח אשכול "האם אפשר לסמוך על הרב פוקס מחבר ספר הכשרות"
לא שמעתי עליו מה כוונתך??
 
 

אברך

משתמש ותיק
ביאור הדבר אמר:
אברך אמר:
יהודי רציני אמר:
אוסיף שלאחרונה אמר לי גיסי ששאל את הרב פוקס מחבר ספר הכשרות ואמר לו שהוא הכשר טוב מאוד.

עכשיו תצטרך לפתוח אשכול "האם אפשר לסמוך על הרב פוקס מחבר ספר הכשרות"
לא שמעתי עליו מה כוונתך??

שמעתי, ואף יש לי את ספרו בביתי. הוא בהחלט יהודי נכבד שיודע הרבה הלכות. 
אבל מנין לך שהוא בר-סמכא בנושא על איזה כשרויות אפשר לסמוך?
 

מעניין מאוד

משתמש רשום
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...
 

מרחביה

משתמש חדש
אתה כמובן מניח שלאשכנזים אסור לאכול חלק אחורי, ולא כדעת הגר"מ פיינשטיין (אג"מ יו"ד ב, מב) שמותר.
 

אלי הרשבורג

משתמש רגיל
מעניין מאוד אמר:
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...
מה הכוונה בן יומו? מעת השחיטה?
 

טוביה פריד

משתמש ותיק
מעניין לעניין.
באמת למה ומה, הרבה מהאשכנזים, ואני בתוכם מקילים לאכול בשר בהכשר הרב מחפוד, בעוד ששחיטתו של 'בית יוסף' לא?
 

מעניין מאוד

משתמש רשום
אלי הרשבורג אמר:
מעניין מאוד אמר:
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...
מה הכוונה בן יומו? מעת השחיטה?
הבישול (הבליעה)
 
 

משיב דבר

משתמש ותיק
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
אי"ז מעניין לעניין. זה אותו עניין.
יש כאן איזה הנחה רווחת ש"מחפוד זה בסדר" בלי לחשב איזה שאלות יכולות לצוץ בכשרות שלא מתיימרת להיות כמו שאתה רוצה שהיא תיהיה!
ובאמת לא ברור איך אתה אוכל מחפוד!
העולם אומר שני דברים אינם צריכים הכשר: קוקולה ומחפוד... :)
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
משיב דבר אמר:
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
אי"ז מעניין לעניין. זה אותו עניין.
יש כאן איזה הנחה רווחת ש"מחפוד זה בסדר" בלי לחשב איזה שאלות יכולות לצוץ בכשרות שלא מתיימרת להיות כמו שאתה רוצה שהיא תיהיה!
ובאמת לא ברור איך אתה אוכל מחפוד!
העולם אומר שני דברים אינם צריכים הכשר: קוקולה ומחפוד... :)

משמע שנקודת ההנחה שמחפוד זה לא בסדר. משום מה אשכנזים רבים וטובים חושבים שכן. למה אתה שולל אותו?
חוץ מזה שאשכנזים לא אוכלים מחפוד, הם אוכלים בשר בהשגחתו.
 

פראנק

משתמש ותיק
מעניין מאוד אמר:
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...

לגבי הכלים עיין שו"ע יו"ד סד ט ברמ"א. 
 

יהודי

משתמש ותיק
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
באמת למה ומה, הרבה מהאשכנזים, ואני בתוכם מקילים לאכול בשר בהכשר הרב מחפוד, בעוד ששחיטתו של 'בית יוסף' לא?
אם כוונת השאלה מדוע לא מקילים לאכול מכשרות 'בית יוסף', הרי אינה שאלה כלל ועיקר, הגר"ש מחפוד עצמו הוחזק כאדם בר סמכא, והיה בעבר רב השחיטה אצל הרב לנדא זצ"ל (הסבא, ר' יעקב). אלא שבמשך השנים היו קצת עוררין פה ושם על שחיטתו (בעיקר על השוחטים דידיה), ולכן יש לא קצת נמנעים.
משא"כ בית יוסף מעולם לא הוחזק ככשרות מהודרת, וכפשוטו הוחזקה ככזו שאינה.

אגב, חלק מהמעוררים על שחיטתו היה ראש ארגון שופר, ולפי איך שזה נראה כיום, לעוררין אלו קצת קשה לשמוע. 
 
 

יהודי

משתמש ותיק
מעניין מאוד אמר:
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...
כדאי לכתוב ברור מה בדיוק הבעיה, איזה איסור מדובר, דרבנן או רק מנהג. שהציבור יבין עד כמה חמורה השאלה בזה.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
פראנק אמר:
יהודי אמר:
 
אגב, חלק מהמעוררים על שחיטתו היה ראש ארגון שופר, ולפי איך שזה נראה כיום, לעוררין אלו קצת קשה לשמוע. 



יש הכשר שהוא לא מערער עליו?
חוץ מהשחיטה פרטית של שופר? 
זה היה כשעוד הגר"י שפירא זצ"ל היה חי. בערך לפני 20 שנה. זכורני ב' מכתבים בענין מבית דינו דהגרנ"ק זצ"ל (אחד בעד ואחד נגד).
 
 

בן אבנר

משתמש ותיק
מעניין מאוד אמר:
לכל האשכנזים הנוהגים לסמוך על שחיטת הרב מחפוד לכאורה יש להיזהר מאוד לאכול במסעדות שלו כיון שמוכרים שם סינטה ופילה שהם בניקור ולדעת האשכנזים זה בעייתי ושאלתי את הגר״ע פריד והוא אמר לי שאם זה בן יומו זה בעיה!!
אז לכל האשכנזים יהיה בעיה לאכול במסעדות בשריות של מחפוד!!!!!
אשמח להערות...
שמעתי בשם הגרח"ק שדין חלקים אלו תלוי בנושא של סמיכה לקולא על מסורת של עדה אחרת כשלעדה שלך אין מסורת בענין.
כמדו' שבשאר הדברים רוב האשכנזים מחמירים מנושא הזה.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
באמת למה ומה, הרבה מהאשכנזים, ואני בתוכם מקילים לאכול בשר בהכשר הרב מחפוד, בעוד ששחיטתו של 'בית יוסף' לא?

הרב מחפוד זה הכשר אמין ומקצועי, שמנוהל ע"י יהודים יר"ש שבאו לעבוד ולעשות כשרות. אפשר לאכול ואפשר שלא, אבל ההשוואה לארגון 'בית יוסף' אינה מתחילה בכלל.


​​​​​​כמדומה יש פה בפורום כמה עדויות טובות על הכשר הרב מחפוד (ועל השחיטה בפרט), אנסה למצוא בל"נ.

עכ"פ שמעתי מכמה רבנים ומביני דבר שהכשר הרב מחפוד הוא ראוי לשמו הטוב.
גם בכושרות הוא הכשר מומלץ משא"כ ארגון 'בית יוסף' (אמנם בשחיטה ההמלצות של כושרות מתערבבות ויש שם כמה ממוצרי הבשר של 'בית יוסף' שהם כן ממליצים).
 

סכינא חריפא

משתמש ותיק
הכשר הגר"ש מחפוד, הוא מהכשרויות המובילות בארץ.
הבעיה שהעלו כאן, היא שלמנהג אשכנז, שאין מסורת על ניקור, אסרו לאכול בשר אחורי, ולספרדים שנשתמרה המסורת בידם, אין כל בעיה אם נוקר כדין.
המנקרים הכי מומחים בארץ, עובדים במערכת הכשרות הזאת.
ובכל אופן, אסור לאשכנזי לאכול בשר אחורי.
והשאלה הייתה אם כלי שבושל בו בשר אחורי, אוסר בבליעתו את הבשר הקדמי שבושל בו כעת, לאשכנזי.
כתבו בשם הגר"ע פריד, שזה אוסר.
מסתמא יש הרבה שיתירו.
אישית, אינני צורך את הכשרות הזאת, אבל היא לא ברמה של בית יוסף כלל.
הסיפור שהיה בחיי הגר"י שפירא, היה בעקבות איבה אישית בין העומד בראש ארגון שופר, לבין הגר"ש, ולא היה אמת בפרסומיו.
בעיני, היא "לנדא" של הספרדים.
(למי שמכיר, הנהלים והמערכות, בנויות אותו הדבר. מי שיסד את הנהלים, היה הגר"י לנדא, ששיפר אותם כל העת, מי שהיה יד ימינו בשטח, היה הגר"ש, ולאחמ"כ כשנכנס להכשר הגרמי"ל, והגר"ש פרש ופתח לבד, הוא פשוט הקים אחות תאומה. תהה באזני זקן חסידי, נו, בחיי הגר"י, כולם אכלו מחפוד. מה קרה עכשיו?....)
 

כותר

משתמש ותיק
סכינא חריפא אמר:
 והגר"ש פרש ופתח לבד, הוא פשוט הקים אחות תאומה. תהה באזני זקן חסידי, נו, בחיי הגר"י, כולם אכלו מחפוד. מה קרה עכשיו?....
לדבריו,
הרב לנדא לא הוסיף שום דבר לכשרות, ואפשר להסתדר בלעדיו.
 
 

לביא

משתמש ותיק
סכינא חריפא אמר:
הסיפור שהיה בחיי הגר"י שפירא, היה בעקבות איבה אישית בין העומד בראש ארגון שופר, לבין הגר"ש, ולא היה אמת בפרסומיו.
יש מישהו שאין לעומד בראש ארגון שופר איבה? (כידוע למה שהיה לפני מספר שנים)

ודווקא ידוע לי ממקורות בתוך גוף הכשרות כי מקפידים על הרבה דברים שאשכנזים מקפידים ולכן אשכנזים צורכים מהם. במסעדות צריך אמנם להזהר מעט. (אשכנזים)

וסתם לאלו שיוצאים על כשרות בית יוסף, כבר ראיתי מספר פעמים במסעדה בהשגחה של הרב מחפוד כי מביאים בשר בכשרות בית יוסף. וכן במסעדות בהשגחה של רובין וקהילות. ואין פה פוצה פה ומצפצף.
 

סכינא חריפא

משתמש ותיק
לביא אמר:
וסתם לאלו שיוצאים על כשרות בית יוסף, כבר ראיתי מספר פעמים במסעדה בהשגחה של הרב מחפוד כי מביאים בשר בכשרות בית יוסף. וכן במסעדות בהשגחה של רובין וקהילות. ואין פה פוצה פה ומצפצף.
אתה כותב שראית בעיניך, אשמח באישי לקבל את הפרטים, כי לי ידוע שזה מנוגד להוראות השגחה זו בתכלית!
 

לביא

משתמש ותיק
סכינא חריפא אמר:
אתה כותב שראית בעיניך, אשמח באישי לקבל את הפרטים, כי לי ידוע שזה מנוגד להוראות השגחה זו בתכלית!
מה ידוע לך? לי ידוע שיש שוחטים אצל הרב מחפוד ששוחטים גם אצל בית יוסף.
(ההבדל הגדול בין מחפוד לבית יוסף זה הסטנדרטים, בית יוסף לא מקפידים על חומרות של אשכנזים)
 

סכינא חריפא

משתמש ותיק
לביא אמר:
סכינא חריפא אמר:
אתה כותב שראית בעיניך, אשמח באישי לקבל את הפרטים, כי לי ידוע שזה מנוגד להוראות השגחה זו בתכלית!
מה ידוע לך? לי ידוע שיש שוחטים אצל הרב מחפוד ששוחטים גם אצל בית יוסף.
יכול להיות שוחטים ראויים שעובדים כאן וכאן.
זה לא בעיה.
הבעיה בכשרות לא טובה, זה המערכת. אם המערכת מבקרת את עצמה, ומזהירה את הציבור מפני פאשלות שלה, אז זאת מערכת טובה! כי אין מערכת ללא פשלות.  בכשרות לא טובה, מטייחים. אם שוחט/משגיח מידי מחמיר, הוא עף מההכשר, זאת מערכת גרועה!
זאת ועוד, הכשר זאת חברה לכל דבר עם היררכיה.
לכל נושא יש מחלקה.
על כל כך וכך משגיחים, צריך להיות מפקח ארצי.
השאלה מה קורה בפועל. כמה הדוקה רמת הפיקוח הארצי על המשגיחים, ומה עושה המערכת למשגיח שמזלזל, וכן, כמה המערכת תומכת במשגיח שמתמודד עם אתגר מסויים, בעל מפעל קשה. האם המפקח ניצב לצידו ונותן מענה, ומוריד את התעודה מהקיר, אם בעל העסק לא יישר קו עם דרישות המשגיח, או שהמפקח חס על הכסף שתפסיד מערכת הכשרות מחסרונו של מפעל או מלון זה, ופשוט מחליפים משגיח, כדי שהבעיות תסתדרנה. ואצ"ל שבמערכת כזאת המשגיחים מבינים את רוח המפקד ולא מטרידים בעודף "פרומקייט"....
המעלות שציינתי, זה בכשרויות הטובות, והפכן, למחצה לשליש ולרביע, באלו הגרועות.

וכשיש הנחיה במחפוד לא להכניס בית יוסף, זה לאו דווקא כי השוחטים לא ראויים, אלא כי לא סומכים על הפיקוח של המערכת הזאת, מהסיבות המצויינות לעיל.
 

יהודי

משתמש ותיק
לביא אמר:
סכינא חריפא אמר:
הסיפור שהיה בחיי הגר"י שפירא, היה בעקבות איבה אישית בין העומד בראש ארגון שופר, לבין הגר"ש, ולא היה אמת בפרסומיו.
יש מישהו שאין לעומד בראש ארגון שופר איבה? (כידוע למה שהיה לפני מספר שנים)

ודווקא ידוע לי ממקורות בתוך גוף הכשרות כי מקפידים על הרבה דברים שאשכנזים מקפידים ולכן אשכנזים צורכים מהם. במסעדות צריך אמנם להזהר מעט. (אשכנזים)

וסתם לאלו שיוצאים על כשרות בית יוסף, כבר ראיתי מספר פעמים במסעדה בהשגחה של הרב מחפוד כי מביאים בשר בכשרות בית יוסף. וכן במסעדות בהשגחה של רובין וקהילות. ואין פה פוצה פה ומצפצף.
אני שמעתי מא' המשגיחים שם שלא מכניסים שום מוצר בית יוסף או חוג חתם סופר בשופו"א. 
כבודו ראה שהיה על הבשר רק חותמת בית יוסף? 
 

יאיר1

משתמש ותיק
לביא אמר:
וסתם לאלו שיוצאים על כשרות בית יוסף, כבר ראיתי מספר פעמים במסעדה בהשגחה של הרב מחפוד כי מביאים בשר בכשרות בית יוסף. וכן במסעדות בהשגחה של רובין וקהילות. ואין פה פוצה פה ומצפצף.
זה פשוט לא נכון!
ושבת שלום.
 
 

יודי הסופר

משתמש רגיל
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
באמת למה ומה, הרבה מהאשכנזים, ואני בתוכם מקילים לאכול בשר בהכשר הרב מחפוד, בעוד ששחיטתו של 'בית יוסף' לא?


[יש אתר שנקרא "כושרות" בנושאי כשרויות והוא אחד מהוסמכים והמבינים הגדולים בתחום עיי"ש ותרווה נחת]
ובקצרה אומר זאת כך אחר הדיבור עם ת"ח הבקי בענין א. שחיטת הרב מחפוד היא בין הטובות והמעולות שבשוק. ב. כל זה בשחיטה אולם אחר השחיטה באריזה, באולמות, במסעדות, התבטא אותו ת"ח ואמר לי "אין רואה ואין יודע, אין דין ואין דיין"
בית יוסף: "השחיטה, המסעדות, האולמות, - כאין בהם הכשר כלל"
 
 

יהודי

משתמש ותיק
יודי הסופר אמר:
טוביה פריד אמר:
מעניין לעניין.
באמת למה ומה, הרבה מהאשכנזים, ואני בתוכם מקילים לאכול בשר בהכשר הרב מחפוד, בעוד ששחיטתו של 'בית יוסף' לא?


[יש אתר שנקרא "כושרות" בנושאי כשרויות והוא אחד מהוסמכים והמבינים הגדולים בתחום עיי"ש ותרווה נחת]
ובקצרה אומר זאת כך אחר הדיבור עם ת"ח הבקי בענין א. שחיטת הרב מחפוד היא בין הטובות והמעולות שבשוק. ב. כל זה בשחיטה אולם אחר השחיטה באריזה, באולמות, במסעדות, התבטא אותו ת"ח ואמר לי "אין רואה ואין יודע, אין דין ואין דיין"
בית יוסף: "השחיטה, המסעדות, האולמות, - כאין בהם הכשר כלל"
לגבי כושרות - כבר האריכו באשכול אחר.
המשפט 'ת"ח הבקי בענין' הוא מאוד מעורפל ולא ברור. תכתבו שמות ברורים.
 
 
חלק עליון תַחתִית