אבל זה אזור אחר, הנבדל בבירור משער הראש ע"י אזור חלק ללא שערות, אף אם הינו סמוך.
ולדוגמא אילו שערות הזקן הקרובים אל מתחת לאוזן יהיו קרובים לשערות העורף, האם הם בכלל בל תקיף?
כאן טעה רבי, דשער בית השחי ובית הערוה דוקא נינהו דאסורין משום לא ילבש, הא שאר גופו לא.
ואה"נ שמוזכר גם איסור בכל גופו, אך התם הוא דוקא בתער ממש- ועכ"פ לא שייך לדמות שאר גופו לבית השחי ובית הערוה.
כאן טעה רבי, דשער בית השחי ובית הערוה דוקא נינהו דאסורין משום לא ילבש, הא שאר גופו לא.
ואה"נ שמוזכר גם איסור בכל גופו, אך התם הוא דוקא בתער ממש- ועכ"פ לא שייך לדמות שאר גופו לבית השחי ובית הערוה.
כאן טעה רבי, דשער בית השחי ובית הערוה דוקא נינהו דאסורין משום לא ילבש, הא שאר גופו לא.
ואה"נ שמוזכר גם איסור בכל גופו, אך התם הוא דוקא בתער ממש- ועכ"פ לא שייך לדמות שאר גופו לבית השחי ובית הערוה.
וכדומה לזה מצאתי באתר דין ודון מינה ואוקי באתרא "שלום הרב, האם מותר להשחיר מעט את הזקן ע"י צבע? האם שייך "לא ילבש" לעניןן צביעת זקן? אולי יש להגיד שלא כי לנשים אין זקן?
תשובה:
שלום וברכה
הנושא של השחרת שיער או תלישת שיער לבן היא הדוגמא הקלאסית שכתבו בגמרא לגבי איסור זה שלא לא ילבש – מלקט שערות לבנות מתוך שחורות… ראה שו”ע (יו”ד סי’ קפב סעי’ ו’): “אסור (לאיש) ללקט אפילו שער אחד לבן מתוך השחורות, משום לא ילבש גבר (דברים כב, ה) וכן אסור לאיש לצבוע שערות לבנות שיהיו שחורות, אפילו שערה אחת”. זה לא משנה כלל שלאשה אין זקן, הרעיון הוא עצם הפעולה הזו האמורה לשוות מראה צעיר וכביכול יפה יותר"
זה לא מקום פאות הראש או הזקן כמבואר ביו"ד סי' קפ"א. ולכן מותר לקוצצם.
לגבי תער זה יותר מורכב, עי' סי קפ"ב וקנ"ו, ואכמ"ל. מה גם שיש סוברים שיש איסור לא ילבש בעצם המושג של הסרת שיער לנוי ע"י תער, גם אם המעשה נעשה במקום שאין דרך נשים להסיר בו.