הדרך סלולה
משתמש ותיק
המקור לאין אשה כשרה אלא העושה רצון בעלה הוא בתנא דבי אליהו אליהו רבה (איש שלום) פרשה י
יש לחקור קשר הנישואין והאהבה שביסוד מהותו הענין שהכל בא משני הצדדים ובלי זה אין זו אהבה אלא שעבוד בעלמא וממילא גם פחד ושנאה.
יש לחקור קשר הנישואין והאהבה שביסוד מהותו הענין שהכל בא משני הצדדים ובלי זה אין זו אהבה אלא שעבוד בעלמא וממילא גם פחד ושנאה.
הרי בקשר בין בני זוג אם האשה מבטלת לחלוטין את כל דעותיה ורצונותיה אופייה וטבעה מול בעלה אין כאן אהבה כי אין לו את מי לאהוב ואין כאן שניים ובסוף ישנאו שניהם זה את זה. ואם היא באה באהבה אבל מביאה שיש לה רצונות ודעות וטבע משלה, למרות שהוא סותר את רצונותיו ודעותיו וטבעו של בעלה, הוא מקבל את זה לכתחילה באהבה ורצון ורק בזה הוא חפץ כי רק זה הדבר שאותו הוא אוהב ואיתו התחתן ואיתו הוא בונה מערכת שתוביל להתקרבות והתחברות הדדית משני הצדדים ובלי זה הוא לא התחתן עם אשה אלא עם בובה או בהמה מאולפת ואין לו את מי לאהוב והתבטלות כזו היא המראת רצונו ולא עשיית רצונו.
ומזה יובן הסתירה לכאורה, שמצד אחד האונס הוא לעבור על מצוות התורה, ומצוות התורה הוא רצונו יתברך, וכיצד ייתכן שהקב"ה לכתחילה רצה שיהיה מציאות של אונס אם זה אונס לעשות היפך רצונו, וזה לכאורה סתירה מיניה וביה. אבל זה מובן היטב, שאם האשה רוצה לגור בבני ברק והבעל רוצה לגור בירושלים, הוא לכתחילה שמח שלאשתו יש רצונות משלה ובזה חפצו ולכן הוא נשא אותה ואוהב אותה ולא רצה לשאת גולם טיפש בלי רצונות ודעות, וגם על הצד שלבסוף אכן יגורו בבני ברק, למרות שבתורה שלו כתוב שרצונו לגור בירושלים, עדיין גם רצונו שלאשתו יהיו רצונות משלה וכשהיא לא יכולה מטבעה לעשות את רצונו בלי לאנוס את טבעה וחיותה הוא שמח וחפץ ונכסף לבטל את רצונו מפני רצונה ולעשות כרצונה גם במקום שהוא היפך רצונו.
א'. האם היום יש נשים כשרות?
ב'. האם זאת ההגדרה התבטלות לדעתו של הבעל?
ג'.מה זה בדיוק הקשר שהנישואין מחייבים את האשה ואת האמת גם את הבעל.
א'. האם היום יש נשים כשרות?
ב'. האם זאת ההגדרה התבטלות לדעתו של הבעל?
ג'.מה זה בדיוק הקשר שהנישואין מחייבים את האשה ואת האמת גם את הבעל.