מי הם מחברי ספרים גדולים החיים אתנו

יעקב שלם

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
יתכן שהוזכר כבר.

הגרי טשזנר מחבר הספרים שערי ימי פורים חנוכה ימים נוראים שמיטה נישואין תורת הבית וכו'
ספרים נפלאים שעושים סדר בראש. ניכר שהמחבר ברר היטב את מקחו. וגדולתו ניכרת גם במה שבחר לא להביא...

עוד נפק"מ בתועלת של האשכול הזה

מומלץ לכל מי שלא ניסה את הספרים הנ"ל

בפרט לחלק של ה'תורה שבע"פ' שבהלכות והמנהגים
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
עקביא בן מהלל אומר אמר:
מכון קול יוסף אמר:
הרה"ג יצחק יוסף - עין יצחק, שלחן המערכת, ילקו"י, שו"ת הראשל"צ.
הרה"ג אליהו בר שלום - משפט הכתובה ועוד.
הרה"ג חנן אפללו - שו"ת אשר חנן.


אכתוב עוד כשאזכר.
(אגב, למאי נפק"מ?)

נפק"מ שנכיר את שני השמות שכתבת אולי תפרט אודותם
הרב אליהו בר שלום: https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%A8%D7%91_%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%95_%D7%91%D7%A8-%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D
ספריו הם אנציקלופדיה בעלת קשת רחבה של נידונים ללומדי חו"ק כתובה וגירושין וכו'.

הרב חנן אפללו: נחשב כפוסק נועז שמדבר בספריו על כל מה שאחרים מתנזרים מלדבר, יהיו שידרשו לשבח ויהיו לגנאי. ספריו אינם מיועדים לקריאה לצורב הצעיר, מחמת הסגנון הפתוח יותר בהתייחסו לחלקים היותר 'אפלים' של ההתנהגות האנושית.
אני מכירו רק מספריו שבהחלט התרשמתי מהם מאוד.
 

בן טובים

משתמש חדש
הגאון ר' בנציון רבינוביץ מביאלא כתב 80 ספרים ועוד ידו נטוייה לאוי"ט.
 

סלקא דעתך

משתמש ותיק
גבריאל פולארד אמר:
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
לפחות מחלק של 'נמצאים -כמעט- בכל בית מדרש' היתי מוסיף גם את וזאת הברכה.

ואולי גם את ה'דבר יעקב'.
וזאת הברכה איננו יצירה כלל, 
ופלא הוא שנושא שנלמד בכל כך הרבה מקומות ועדיין לא קם מישהו לחבר על זה ספר על רמה גבוהה.
 
 

תקפו כהן

משתמש רשום
הרב שלום מאיר ולך שכותב על כל גדולי ישראל בני דורנו והדור הקודם
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
יהודי אמר:
5 שנים כבר עברו, ועדיין לא התעכל? מעניין.
מה הלחץ? פשוט זה לא מישהו שהיינו איתו במגע רציף, שמעתי את פטירתו בשמועה רחוקה ובגלל שלא שמעתי ממנו ביום יום שכחתי שהוא איננו איתנו. לא קטע של רגש.

לשם השוואה אחרי פטירת מרן הגר"ע, כבר אחרי פחות משנה לא היה סיכוי שנשכח שהוא לא איתנו, דווקא בגלל שהוא היה עמוק בחיינו.
 

אחד מן הגולה

משתמש ותיק
חילך לאורייתא אמר:
בספר משנ"ב דרשו ישנם טעיות למכביר, (יהודי ת"ח שנוהג לעיין במקורותיהם טען לי שמי שמתבונן בדברים בפנים ימצא הרבה טעויות ופרשנויות מוטעים) רק לדוגמא:
בסימן קנ"ח ס"ק א' כתבו: (הערה 2) שלתרומה כ' ביה"ל (סי' ק"ס סי"ג ד"ה ויש מתירין) שצריך ליטול עד הפרק אבל בנט"י לסעודה כ' השו"ע (קס"א ד') שנחלקו בכך ראשונים ומצד הדין יש להקל בנטילתה עד סוף פרקי האצבעות אלא שראוי ליטול עד הקנה, ומשמע מדבריהם שכן הלכה אך יעויי' בביה"ל (סי' קס"א סעי' ד' ד"ה וראוי לנהוג) שהכריע להלכה כשעה שניה שאף בנט"י לחולין בעי' עד הפרק וכ' שמי שאינו עושה כן בכלל מזלזלי בנט"י יחשבו וכ' דהסומך להקל כדעה זו בשעה"ד כשאין לו מים אין מוחין בידו.
נמצא להלכה שוודאי אף לחולין לרוב הראשונים בעי' נטילה על כל היד עד הזרוע
אם נפתח אשכול עם כל הטעויות של דרשו, וכן של חלק ממגיהי הראשונים בהוצאת מוסד הרב קוק, יהיה זה כנראה האשכול הארוך והמלא ביותר...
 

המוציא מחברו

משתמש רשום
אני מוכרח להזכיר כאן את כ"ק האדמו"ר מליובאויטש שהיה ללא ספק אחד מגדולי המחברים בדור האחרון ותורתו מודפסת על פני יותר מ100 ספרים בחידושים גאוניים בכל חלקי התורה ממש
 

אריק

משתמש ותיק
הרב אברהם יחיאל הלוי דויטש נכד הכתב סופר, גאב"ד מעלה אדומים ובעל העץ ארז, הוציא כ 80 ספרים
חלקם הגדול עוסק במשנתם של החתם סופר, הכתב סופר, הרעק"א, סדר היום, היעב"ץ,  ותורת בריסק.  
מצורפת רשימה חלקית של ספרי המכון, רובם ככולם מתורתו של הרב אברהם יחיאל דויטש אב''ד מעלה אדומים.
כמו כן הוא הוציא שני ספרים פסקי הלכות בעניין הקורונה - מצורף אחד מהם

ספרי הרב אברהם דויטש - תלמידי הכתב סופר.jpg
 

קבצים מצורפים

  • ספרי הרב אברהם יחיאל דויטש.jpg
    ספרי הרב אברהם יחיאל דויטש.jpg
    147.6 KB · צפיות: 288
  • פסקי הלכות - קורונה הרב אברהם יחיאל דויטש אב''ד מעלה אדומים.pdf
    5.5 MB · צפיות: 14

עניו כמשה

משתמש רגיל
נדיב לב אמר:
רז בן ציון אמר:
נדיב לב אמר:
מזכיר לי סיפור על ת"ח שהגיע לרב אלישיב ותינה את כאבו על שהוצאת ספר לאור אורכת לו שנה שלימה, ואילו חבירו מוציא כל כמה חודשים. השיב לו הגריש"א, ספרך הוא איכותי וכמו עגל שלידתו נמשכת זמן לא מועט ואילו חבירך ספריו הרי הם כתרנגולת המטילה ביצים מידי יום ביומו, וההכנה לזה גם היא בהתאם.
ראיתי מספרים שכך אמר הגריש"א לגרע"י ביושבם יחד בביה"ד. (בספר סיפורים על הגרע"י)

אם כך כנראה בצעירותם. בשנים האחרונות לפני מותו, הוא הוציא ספרים כתרנגולת המטילה ביצים לחיוב


זה רק בגלל העורך של הספרים שהיה לו בשנים האחרונות הרב אליהו שטרית שיחי'
הוא הריץ לו את ההדפסות ברמה כזו שהיית חולם עליה לעצמך (ככל הנראה)
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
עניו כמשה אמר:
נדיב לב אמר:
רז בן ציון אמר:
ראיתי מספרים שכך אמר הגריש"א לגרע"י ביושבם יחד בביה"ד. (בספר סיפורים על הגרע"י)

אם כך כנראה בצעירותם. בשנים האחרונות לפני מותו, הוא הוציא ספרים כתרנגולת המטילה ביצים לחיוב


זה רק בגלל העורך של הספרים שהיה לו בשנים האחרונות הרב אליהו שטרית שיחי'
הוא הריץ לו את ההדפסות ברמה כזו שהיית חולם עליה לעצמך (ככל הנראה)
הנקודה החשובה היא שזה לא חומר שהוא המציא תוך כמה שנים
אלא היה קיים שנים רבות במחברות (לדוג' השיעורים על הבא''ח היו ממש בצעירותו, מאור ישראל על הש''ס חלקו הגדול מבחרותו, ועוד)
או נערך מתשובותיו ביביע אומר ויחוה דעת
כך שלא מדובר בהפגזה לא חשובה אלא דווקא בחומר שהשתבח שנים רבות

ושטרית לא היה עורך אלא עוזר
היינו מקליד, אוצר החכמה, מעמד וכדו'
הכתיבה של הגרי''ע היתה יפה מאד
 
מכון קול יוסף אמר:
הרב חנן אפללו: נחשב כפוסק נועז שמדבר בספריו על כל מה שאחרים מתנזרים מלדבר, יהיו שידרשו לשבח ויהיו לגנאי. ספריו אינם מיועדים לקריאה לצורב הצעיר, מחמת הסגנון הפתוח יותר בהתייחסו לחלקים היותר 'אפלים' של ההתנהגות האנושית.
אני מכירו רק מספריו שבהחלט התרשמתי מהם מאוד.

ראה בספר חן וכבוד (בענין פא''נ) הסכמתו הנלהבת והמרתקת.  
 

בבא בוטא

משתמש ותיק
המוציא מחברו אמר:
אני מוכרח להזכיר כאן את כ"ק האדמו"ר מליובאויטש שהיה ללא ספק אחד מגדולי המחברים בדור האחרון ותורתו מודפסת על פני יותר מ100 ספרים בחידושים גאוניים בכל חלקי התורה ממש

אין כאן המקום לעסוק בזה,
אבל בגלל שאתה מבקש כ"כ יפה, נבהיר:
דובר כאן באשכול על מחברים החיים עמנו - לכל הדעות!
 

בבא בוטא

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
מכון קול יוסף אמר:
הרב חנן אפללו: נחשב כפוסק נועז שמדבר בספריו על כל מה שאחרים מתנזרים מלדבר, יהיו שידרשו לשבח ויהיו לגנאי. ספריו אינם מיועדים לקריאה לצורב הצעיר, מחמת הסגנון הפתוח יותר בהתייחסו לחלקים היותר 'אפלים' של ההתנהגות האנושית.
אני מכירו רק מספריו שבהחלט התרשמתי מהם מאוד.

ראה בספר חן וכבוד (בענין פא''נ) הסכמתו הנלהבת והמרתקת.  
יגעתי ולא מצאתי שום הסכמה מאדם בשם "הרב חנן אפללו"
 
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
בבא בוטא אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
מכון קול יוסף אמר:
הרב חנן אפללו: נחשב כפוסק נועז שמדבר בספריו על כל מה שאחרים מתנזרים מלדבר, יהיו שידרשו לשבח ויהיו לגנאי. ספריו אינם מיועדים לקריאה לצורב הצעיר, מחמת הסגנון הפתוח יותר בהתייחסו לחלקים היותר 'אפלים' של ההתנהגות האנושית.
אני מכירו רק מספריו שבהחלט התרשמתי מהם מאוד.

ראה בספר חן וכבוד (בענין פא''נ) הסכמתו הנלהבת והמרתקת.  
יגעתי ולא מצאתי שום הסכמה מאדם בשם "הרב חנן אפללו"
במהדורה שלפני בעמ' כט' יש.
אגב הוא מעיד ע"ע שם שבעבר הוא אסר פא"נ, ואח"כ התבונן שלא יתכן שרוב הכשרות יחטאו וכו' ושהפוסקים המתירים ודאי לא שגו בדברים פשוטים,
"ואף הסמל היחודי של נשים חרדיות זה דוקא פאה ולא כיסוי בבד"...(ולכן בירר בעיון את הסוגיא)
לתשומת לב מי שבקש לעיל צדיקומטר, אולי עזרתי.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
סלקא דעתך אמר:
זאת הברכה איננו יצירה כלל, 
ופלא הוא שנושא שנלמד בכל כך הרבה מקומות ועדיין לא קם מישהו לחבר על זה ספר על רמה גבוהה.
אולי תבאר את דבריך עד שאתה מוציא שם רע על הספר.
לענ"ד ספר זה הוא ספר חשוב מאוד בהלכות ברכות, ללא אריכויות גדולות, אבל עם הסברים ברורים, וביאורי ובירורי השיטות והלכה למעשה בנושא קשה זה של הלכות ברכות.
 
בבא בוטא אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
מכון קול יוסף אמר:
הרב חנן אפללו: נחשב כפוסק נועז שמדבר בספריו על כל מה שאחרים מתנזרים מלדבר, יהיו שידרשו לשבח ויהיו לגנאי. ספריו אינם מיועדים לקריאה לצורב הצעיר, מחמת הסגנון הפתוח יותר בהתייחסו לחלקים היותר 'אפלים' של ההתנהגות האנושית.
אני מכירו רק מספריו שבהחלט התרשמתי מהם מאוד.

ראה בספר חן וכבוד (בענין פא''נ) הסכמתו הנלהבת והמרתקת.  
יגעתי ולא מצאתי שום הסכמה מאדם בשם "הרב חנן אפללו"

רבותי @בבא בוטא ו@דרומאי, אופסס... טעיתי!. ההסכמה נמצאת במהדורה החדשה, ראיתיה באוצר חכמתי.

אציגנה לפניכם. סליחה על העגמ''נ. נקוה שתפוצו בקריאתה (נושא הפא''נ עלול לגרום למיגרנה כמובן, אבל ההסכמה עצמה מעניינת).
הצג קובץ מצורף ההסכמה הנ''ל.PDF
 
 
חלק עליון תַחתִית