חושבני שגם אם נקבל את דברי ר"י יוסף, אין שום ספק שהגר"א קרא כך רק אחרי התפילה ולא בתפילה עצמה.למה זה תשאל לשמי אמר:ההבדל בין הנכתב בעלון לבין המובא לאחמ''כ גדול מאד לענ''ד ואין משם שום ראיה לנידון שם.
אני מכיר ספרדים [יוצאי לבנון] שכמדומה שאין להם ב' רפוי' כלל.בן המתחטא אמר:הגר"א בתיקו"ז יט' ( סוף לח' ב') וז"ל "ואף בבג"ד כפ"ת כפי קריאת הספרדים שהיא הנכונה כמ"ש עשב בשדך הכנף פתיל ועוד ראיות הרבה"
אלא שלא נתברר לקריאת הספרדים דהאידנא, מה יישוב יש לבעיית עשב בשדך הכנף פתיל הלא כמונו כמוהם מרפים ב' ופ' קמא ומדגישים בתרא?
והמאירי בברכות כבר עמד על קושיא זו וכתב שמא בזמן התלמוד היו קורין בסגנון אחד.
והרשב"ץ במגן אבות כתב שבארצות ערב קורין הדגושה והרפה באותו אופן אלא שברפה מרפים.
ונראה כוונתו שבניגוד למנהגנו להוציא הב' והפ' הרפים מדיבוק שינים העליונות עם שפה תחתונה, השוו הם לדגושים להוציאם מדיבוק השפתיים ברפיון.
ויתכן שזה מקור הגר"א והביאור בדבריו.
שו"ר בשו"ת פאת שדך ח"א סימן כ"ד שכתב כן.
מ"מ אין מדובר כאן כללית על ההברה הספרדית, אלא על משהו נקודתי שגם הספרדים אינם נוהגים.
וכמובן שאין זכר להקפדה דווקא בק"ש.
החומר שהבאת נלקח ככתבו וכלשונו לרבות הקבצים, מפורום אוצה"ח, ונלעס שם כבר היטב. מה הטעם בהעלאת הגרה? שחלילה לא יהיה איזה מישהו שלא ידע על טעויותיו של מוסר השיעור?שלומי טויסיג אמר:בעלון בית מרן פרשת בשלח הערה 8, הובא שהגר"א היה קורא ק"ש בהברה ספרדית,
אשמח לשמוע מקור לאמירה זו.
בית מרן.png
ככל הזכור לי, מהר"נ אדלער לבדו נהג כן. ו(גם) ע"ז יצא קצפם של פרנסי קהלת פפד"מ, כידוע.HaimL אמר:כמדומני שאומרים על מהר"נ אדלר זצ"ל, ועל בעל ההפלא"ה זצ"ל שהתלמדו להתפלל בהגיית הספרדים . .
כאחד שהשתתף הרבה בשיעורו השבועי של הראשון לציון שליט"אלבי במערב אמר:ככל הזכור לי, מהר"נ אדלער לבדו נהג כן. ו(גם) ע"ז יצא קצפם של פרנסי קהלת פפד"מ, כידוע.HaimL אמר:כמדומני שאומרים על מהר"נ אדלר זצ"ל, ועל בעל ההפלא"ה זצ"ל שהתלמדו להתפלל בהגיית הספרדים . .
איכא מאן דאמר אמר:כאחד שהשתתף הרבה בשיעורו השבועי של הראשון לציון שליט"אלבי במערב אמר:ככל הזכור לי, מהר"נ אדלער לבדו נהג כן. ו(גם) ע"ז יצא קצפם של פרנסי קהלת פפד"מ, כידוע.HaimL אמר:כמדומני שאומרים על מהר"נ אדלר זצ"ל, ועל בעל ההפלא"ה זצ"ל שהתלמדו להתפלל בהגיית הספרדים . .
אציין ששמעתי ממנו את הסיפור פעמים רבות, והוא סיפר זאת רק על רבי נתן אדלר
והוא אף סיפר שאביו למד מכך הלכה שלאשכנזי מותר להתפלל בהגיה ספרדית ולהיפך אסור
והגרי"ש אלישיב השיב על הראיה מהסיפור, שמכך שתלמידו החתם סופר לא נהג כך למרות שבוודאי הכיר את מנהג רבו
ודאי שהחת"ס פליג על רבו בהא וס"ל שההגייה האשכנזית היא הנכונה ומשכך אסור אף לאשכנזי לשנות הגייתו
כל זה שמעתי מפיו
לכאורה שאלה צדדית אבל.. מהי עצם הבעיה לשנות בהגיה? 'לא תטוש'?איכא מאן דאמר אמר:כאחד שהשתתף הרבה בשיעורו השבועי של הראשון לציון שליט"אלבי במערב אמר:ככל הזכור לי, מהר"נ אדלער לבדו נהג כן. ו(גם) ע"ז יצא קצפם של פרנסי קהלת פפד"מ, כידוע.HaimL אמר:כמדומני שאומרים על מהר"נ אדלר זצ"ל, ועל בעל ההפלא"ה זצ"ל שהתלמדו להתפלל בהגיית הספרדים . .
אציין ששמעתי ממנו את הסיפור פעמים רבות, והוא סיפר זאת רק על רבי נתן אדלר
והוא אף סיפר שאביו למד מכך הלכה שלאשכנזי מותר להתפלל בהגיה ספרדית ולהיפך אסור
והגרי"ש אלישיב השיב על הראיה מהסיפור, שמכך שתלמידו החתם סופר לא נהג כך למרות שבוודאי הכיר את מנהג רבו
ודאי שהחת"ס פליג על רבו בהא וס"ל שההגייה האשכנזית היא הנכונה ומשכך אסור אף לאשכנזי לשנות הגייתו
כל זה שמעתי מפיו
השאלה היא אם יש מסורת או לאדודע אמר:לכאורה שאלה צדדית אבל.. מהי עצם הבעיה לשנות בהגיה? 'לא תטוש'?
ואם כך למה שיהיה הבדל בין העדות?
אכן, (גם) משום 'לא תטוש'; ואין הבדל בין העדות.דודע אמר:לכאורה שאלה צדדית אבל.. מהי עצם הבעי' לשנות בהגי'? 'לא תטוש'? ואם כך למה שיהיה הבדל בין העדות?
האם יש רבנים ספרדים שחולקים עליו?איכא מאן דאמר אמר:הרב עובדיה אחז שלספרדים יש מסורת ברורה וחזקה בעוד לאשכנזים לא
איכא מאן דאמר אמר:הרב עובדיה אחז שלספרדים יש מסורת ברורה וחזקה בעוד לאשכנזים לא
שמעתי את השיעור שלו מוקלט בקול הלשוןלמה זה תשאל לשמי אמר:וזאת מנין, האם שמעת זאת פי מרן או שאתה אומר זאת בדעתו?