עמידה באכילת קדשים

שלו'

משתמש ותיק
קדשי קדשים נאכלים כידוע רק לכהנים ורק בתוך העזרה. התעוררתי לראשונה, שהנה אין ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד בלבד, נמצא שהכהנים היו אוכלים בעמידה, וכמדומה דאיתא שאין זה דרך ארץ.

ויתכן שהביאור בזה, כיון שכהנים אוכלים ובעלים מתכפרים, הרי שאכילתם היא גם מכלל עבודת הכפרה, ואין כאן 'אכילה' אלא 'עבודה', ושפיר בעיא עמידה ככל עבודה.

אשמח שיעמידוני על האמת.
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
הכהן אמר:
עי' תוספות יומא כה, א ד"ה אין
א"מ שליט"א ציין למשנה למלך (פ"י ה"ג ממעשה הקרבנות) שהביא תוס' הנ"ל, אכן הביא עוד מתוס' זבחים (ט"ז א' ד"ה ומה יושב) שהעמידו מה שיושב דוקא בקדשים קלים שנאכלים גם מחוץ לעזרה, [וע"ש בשט"מ שהגיה בתוס' ומבואר שהן ב' דעות בתוס']. ומבואר שלדעה זו אכן אכלו ק"ק בעמידה. וע' בספר המפתח על המל"מ שם.
 

הכהן

משתמש ותיק
שלו' אמר:
[וע"ש בשט"מ שהגיה בתוס' ומבואר שהן ב' דעות בתוס']
ושם איתא "צורך קרבן שאני" ולכאורה כוונת דבריהם דכיון שכהנים אוכלים ובעלים מתכפרים צריך להיות בדרך אכילה דהיינו בישיבה, והוא סברא הפוכה לנאמר לעיל.
 

HaimL

משתמש ותיק
שלו' אמר:
הכהן אמר:
עי' תוספות יומא כה, א ד"ה אין
א"מ שליט"א ציין למשנה למלך (פ"י ה"ג ממעשה הקרבנות) שהביא תוס' הנ"ל, אכן הביא עוד מתוס' זבחים (ט"ז א' ד"ה ומה יושב) שהעמידו מה שיושב דוקא בקדשים קלים שנאכלים גם מחוץ לעזרה, [וע"ש בשט"מ שהגיה בתוס' ומבואר שהן ב' דעות בתוס']. ומבואר שלדעה זו אכן אכלו ק"ק בעמידה. וע' בספר המפתח על המל"מ שם.
ק"ק יכול בטעות להתפענח בתור קדשים קלים. אפשר לכתוב קדק"ד...
 
 
חלק עליון תַחתִית