אמונת אומן אמר:קשה קצת לקבל את זה,ב.ל. אמר:אגב גילוי נאות: אני חסיד....
בהתחשב בגישה הבולטת, לקחת מנהג רווח, לזלזל בו, להניח כמובן מאליו מתי החל וע"י מי, ובהתאם לכך להחליט כי הוא מוטעה.
אין טעם להתווכח על כך.
אך אתה מוזמן לבחון אותי...
אמונת אומן אמר:קשה קצת לקבל את זה,ב.ל. אמר:אגב גילוי נאות: אני חסיד....
בהתחשב בגישה הבולטת, לקחת מנהג רווח, לזלזל בו, להניח כמובן מאליו מתי החל וע"י מי, ובהתאם לכך להחליט כי הוא מוטעה.
ב.ל. אמר:ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:פולני אמר:ב.ל. אמר:אני מבין מתגבתך שהנך משתייך לחצר הקודש גור, אשרי חלקך!
אך בא נשאיר את הנימה האישית בצד.
התבאר בהרחבה שהמנהג מקורו עמום. ואדרבה תפריך את הדברים בראיות, או לכה"פ בסברות.
מלבד זאת ידוע (וכמדומני שהזכרתי זאת) הלב שמחה התיר לשנות את המנהג (תשאל כל גוראי - חיפאי), והרב וסט התנגד מ'טעם הכמוס'.
וכבר מסופר שהיה פעם אחד שהורה הוראה מסויימת ואמר שיש לו על כך טעם הכמוס, וגדול אחר נענה לעומתו שיש לו טעם הכמוס שלא לקיים את ההוראה.
שלא תבין לא נכון איני מזלזל ח"ו בכבודו של הרב רוסט ועפר אני כפות רגליו. כידוע שהוא אדם קדוש עליון ותלמיד חכם אדיר בכל מכמני התורה. אך לא ייתכן ש'טעם הכמוס' של אדם אחד, ושאר גדולי הדור אינם יודעים זאת, יקבע לעשרות אנשים שלא לקיים מצות עשה מידי יום.
והרי גם המנח"י שעליו נשענים כולם לא כתב 'טעם הכמוס', ולדברי המנח"י הבאנו מענה הולם.
את רב קהילת גור בחיפה הרב רוסט שליט"א אינני מכיר, אבל ידידים גוראים חיפאים יש לי, וכעת התקשרתי אליהם ושאלתי אותם על הענין, והם אינם מכירים מעשיה כזו.
ובכלל, לדבריהם מי שמכיר את הרב רוסט יודע שזה ממש לא מתלבש עליו, הוא חסיד בטל ומבוטל לכל הגה ושבריר מילה היוצאת מפי האדמו"רים מגור, וכפי שתיארו לי באיזה חרדת קודש הוא ישב אפילו בשנים האחרונות ליד האד"ש מגור, שבעצם היה תלמידו בצעירותו, כך שהסיפור הזה ממש לא מסתדר עם הנפשות הפועלות.
ואם אתה מכיר קצת את גור - הרבנים חשובים ומכובדים, אך זאת רק כל עוד דבריהם מסתדרים עם דברי הרבי, ובכלל בגור הרבי אינו נוהג להיוועץ עם רבני הקהילה, ואם הוא שואל שאילה הלכתית, הרב מרגיש מתוך הדברים להיכן הרוח נושבת ומה הכיוון הרצוי, והוא מיד יקבל את דברי הרבי, ככה שאם הלב שמחה (שלטענת חסיד גור מבוגר ששאלתי כעת ביקר בשנות אדמו"רותו רק פעם בודדת בחיפה, וגם אז לא התפלל בשטיבל של גור) היה אומר מילה בענין הברכת כהנים, קשה להאמין שהרב רוסט היה מתווכח, ועוד יותר קשה להאמין שהציבור היה ממשיך במנהג בגלל הרב רוסט בניגוד לדברי הרב
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.
פולני אמר:ב.ל. אמר:ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:פולני אמר:את רב קהילת גור בחיפה הרב רוסט שליט"א אינני מכיר, אבל ידידים גוראים חיפאים יש לי, וכעת התקשרתי אליהם ושאלתי אותם על הענין, והם אינם מכירים מעשיה כזו.
ובכלל, לדבריהם מי שמכיר את הרב רוסט יודע שזה ממש לא מתלבש עליו, הוא חסיד בטל ומבוטל לכל הגה ושבריר מילה היוצאת מפי האדמו"רים מגור, וכפי שתיארו לי באיזה חרדת קודש הוא ישב אפילו בשנים האחרונות ליד האד"ש מגור, שבעצם היה תלמידו בצעירותו, כך שהסיפור הזה ממש לא מסתדר עם הנפשות הפועלות.
ואם אתה מכיר קצת את גור - הרבנים חשובים ומכובדים, אך זאת רק כל עוד דבריהם מסתדרים עם דברי הרבי, ובכלל בגור הרבי אינו נוהג להיוועץ עם רבני הקהילה, ואם הוא שואל שאילה הלכתית, הרב מרגיש מתוך הדברים להיכן הרוח נושבת ומה הכיוון הרצוי, והוא מיד יקבל את דברי הרבי, ככה שאם הלב שמחה (שלטענת חסיד גור מבוגר ששאלתי כעת ביקר בשנות אדמו"רותו רק פעם בודדת בחיפה, וגם אז לא התפלל בשטיבל של גור) היה אומר מילה בענין הברכת כהנים, קשה להאמין שהרב רוסט היה מתווכח, ועוד יותר קשה להאמין שהציבור היה ממשיך במנהג בגלל הרב רוסט בניגוד לדברי הרב
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.
נפלה פרכתי בבירא? נפלה עובדתך בבירא!
הייתי מצפה לאיזשהו מקור מוסמך שאכן הלב שמחה אמר מה שהכנסת בפיו.
איך זה שחסידי גור החיפאים לא שמעו מעודם מהסיפור התמוה הזה?
ב.ל. אמר:פולני אמר:ב.ל. אמר:ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.
נפלה פרכתי בבירא? נפלה עובדתך בבירא!
הייתי מצפה לאיזשהו מקור מוסמך שאכן הלב שמחה אמר מה שהכנסת בפיו.
איך זה שחסידי גור החיפאים לא שמעו מעודם מהסיפור התמוה הזה?
אארגן לך מקור בעז"ה.
אך בכל אופן גם אם העובדה לא נכונה, לא נפלו כל ההוכחות ההלכתיות, והעובדתיות!
רק שעוד לא ענית על הטענהב.ל. אמר:איכא מאן דאמר כתב: ↑27 מאי 2020, 17:00
ב.ל. כתב: ↑היום, 13:58
הלא אפילו בחו"ל מקיים הרמ"א את המנהג בדוחק גדול ובטעמים גרועים,
זוהי ההוכחה, שאפילו כאשר הטענות הם "דוחק גדול וטעמים גרועים" כלשונך, אין לשנות את המנהג, ואפילו במקום מצוות עשה מה"ת
נכון! ואין חולק על כך.
אך כפי שביארנו ואני מקווה שאין צורך לחזור שוב על ה-כ-ל בגליל, ועל אחת כמה וכמה ב'חיפה' גם הטעמים הגרועים הללו לא שייכים.
איכא מאן דאמר אמר:בכל אופן רציתי להודות לך על האשכול המושקע ועל המידע שכתבת בנושא זה, רק שדעתי כמו שכתבו אחרים לעיל שאין שום בעיה לדון בנושא
אך אם אתה רוצה לשנות את המנהגים תכתוב על כך מאמר מסודר ותביאו בפני פוסקי הדור ובפני מנהיגי הקהילות וכאשר הם יאמרו נעשה, בהצלחה רבה.
מסיח לפי תומו אמר:לא הוזכר פה הרב יואל קלופט זצ"ל. כמדומני שהביע דעה בענין זה. בבית כנסת של בנו לא נושאים כפים.
ישראל הכהן אמר:מסיח לפי תומו אמר:לא הוזכר פה הרב יואל קלופט זצ"ל. כמדומני שהביע דעה בענין זה. בבית כנסת של בנו לא נושאים כפים.
באמת משונה!
הרי גם בקונטרס של ה' כ"ץ בענין ברכת כהנים בחיפה, שהוא הקונטרס היחיד שבירר [עשרות שנים, עם כל גדולי הדור] את איסור נשיאת כפיים בחיפה,
הביא במרכז את דעת הגדול של חיפה והצפון מרן הגה"ק רבי יואל קלופט זיע"א שהיה מגדולי הדור בנגלה ונסתר, נערץ ונקדש בפי כל גדולי הדור,
ובשנת תשי"ח כשהגיע לחיפה תמה על ביטול ברכת כהנים בכל יום, ונפגש עם הרב הזקן של חיפה הרב מרקוס, שאמר לו שגם הוא תמה על זה.
אבל הרידב"ז אמר לו ש"אסור לשנות מהמנהג".
[עדות בנו הגאון הגדול רבי שניאור קלופט שליט"א]
שמעתי שהרב רכניצר רב וראש ישיבת בעלז בחיפה הוא עצמו תלמידו המובהק של הרב קלופט.
ובכלל אצל חסידים מאד קידשו לא לשנות ממנהגים.
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,ב.ל. אמר:כידוע, נהגו בהרבה קהילות שהכהנים אינם נושאים את כפיהם בתפילות שחרית של שבת ויום חול (בשונה ממוסף של שבת, ר"ח ומועדים שנושאים את כפיהם, שלא כמו בחוץ לארץ שם נושאים כפיים רק ביו"ט).
מהגליל רווח מנהג זה גם בערים צפוניות נוספות, כדוגמת חיפה לפני עשרות שנים, ולאחרונה התווספו אליה קהילות חסידיות נוספות בעפולה ובהר יונה.
כעת, בתקופת מגפת הקורונה - היו שהתעוררו בחיפה התורנית בעיקר בחסידות בעלז וויזניץ להתחיל בנשיאת כפיים.
אחת הטענות העיקריות היתה שבבתי הכנסת שבחצרות לא שייך 'מנהג המקום', מאחר ואין זה בית תפילה קבוע ולא התקיים שם מנהג מעולם.
ואכן בהרבה מניינים 'רחוביים' החלו בנשיאת כפיים בתקופה זו מידי יום בתפילת שחרית.
לאחר פתיחת בתי הכנסת בשבוע שעבר, התברר, שכל האמור היווה עילה להתחלת נשיאת כפיים בבית הכנסת פנימה. בויזניץ לא החלו עדיין, אך בבעלז כבר החלו בנשיאת כפיים.
כולי תקוה שזה לא נכלל בגדר הוצאת שם רע לבטלה.ישראל הכהן אמר:לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
לא נכוןישראל הכהן אמר:והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.ישראל הכהן אמר:כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.ישראל הכהן אמר:לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
מסיח לפי תומו אמר:ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.
אפשר כידוע בהחלט לפקפק בציטוט הזה, ואכמ"ל.ב.ל. אמר:ושמעתי מפי ת"ח אחד ששמע מפי הגרמש"ק תלמידו המובהק של בעל שבט הלוי, שדעת רבו שראוי לישא כפיים בחיפה ודלא כהמנחת יצחק!
מסיח לפי תומו אמר:לא נכוןישראל הכהן אמר:והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.ישראל הכהן אמר:כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.ישראל הכהן אמר:לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.
דיבר.מסיח לפי תומו אמר:אם אני מבין נכון אז הרב גרינבוים עוד לא דיבר עם האדמו"ר?
הוי אומר שיש סיכוי שתהיה כזו הוראה בחיפה.
מאמין אמר:ביררתי, בבעלזא בנוף הגליל שאלו (בעת שבאו לגור בשכונה, ואמרו לאדמו"ר שאין בו מנהג ספציפי) והאדמו"ר לא התיר לשנות מכל הגליל
ובנוגע לחיפה שלחו לשאול אחר שהתחילו לישא כפיים על דעת עצמם, עדיין לא שמעתי התשובה (אולי עדיין לא קבלו תשובה)
איני יודע מה זה 'ברידער טאנץ', וגם העובדה שהוא האדם הכי חשוב לא משנה, גם אם ישראל הכהן היה מחשיבו יותר מהרבי עצמו...ישראל הכהן אמר:מסיח לפי תומו אמר:לא נכוןישראל הכהן אמר:והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.ישראל הכהן אמר:כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.ישראל הכהן אמר:לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.
הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם.
הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.
לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.
ישראל הכהן אמר:הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם.
הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.
לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.
מסיח לפי תומו אמר:ישראל הכהן אמר:הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם.
הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.
לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.
הרב רכניצר לא תלמיד של הרב קלופט, למד אצל הרב קלופט זצ"ל. לא תלמידו המובהק. בודאי שלא תלמידו של הרב שניאור קלופט. לא ולא. טזה לא גורע ממנו.
נכון שהרב קלופט בירר את נושא המנהרות. אבל זה לא הופך אותו לסמכות ההלכתית בחיפה. אפילו לא של הציבור הליטאי. ודאי שלא של הציבור החסידי.
הרב קלופט סירב לבוא לחיפה מאותה סיבה שר' יואל רצה לעזוב, ורק אחרי שפתחו לו כולל הסכים להישאר.
המצב בקהילה הליטאית בשנים ההם לא היה כזה מזהיר וזה די מובן למה הוא לא רצה לבוא.
הרב כץ יהודי מכובד מאד, לא נחשב כלל לסמכות הלכתית. כדאי שתביא ממנו מאמר או שנים בלימוד לפני שתספר לנו על הריקודים שרוקד. זה לא מדד. מצטער.
טעות!מסיח לפי תומו אמר:בקשר לשאלה שהעלו פה, האם נוהגים היום כדעת הגר"ש קלופט.
במקומות הבאים נושאים כפים. בהמשך אעלה רשימה מלאה
צא"י.
בני תורה.
איחוד בני הישיבות.
נחלת הלויים.
בית כנסת המקלט.
כולל זכרון יעקב.
תפארת ישראל.
מנין אברכים תפארת למעלה.
אצל ר' יואל קלופט בבית היה מנין עם ברכת כהנים!!! הוא אמר אני לא מאשר ולא מוחה. ניתן לברר זאת אצל הכהן שהיה נושא כפים.
סיפר לי כעת אחד ששוחח עם הרב לופס זצ"ל ששאל את הרב שך לדעתו על ברכת כהנים בחיפה, הרב שך אמר שצריך לחדש את המנהג רק יש לסדר בדרכי שלום.