נשיאת כפיים בחיפה והגליל

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
ב.ל. אמר:
אגב גילוי נאות: אני חסיד....
קשה קצת לקבל את זה,
בהתחשב בגישה הבולטת, לקחת מנהג רווח, לזלזל בו, להניח כמובן מאליו מתי החל וע"י מי, ובהתאם לכך להחליט כי הוא מוטעה.

אין טעם להתווכח על כך.
אך אתה מוזמן לבחון אותי...
 

פולני

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
פולני אמר:
ב.ל. אמר:
אני מבין מתגבתך שהנך משתייך לחצר הקודש גור, אשרי חלקך!
אך בא נשאיר את הנימה האישית בצד.
התבאר בהרחבה שהמנהג מקורו עמום. ואדרבה תפריך את הדברים בראיות, או לכה"פ בסברות.
מלבד זאת ידוע (וכמדומני שהזכרתי זאת) הלב שמחה התיר לשנות את המנהג (תשאל כל גוראי - חיפאי), והרב וסט התנגד מ'טעם הכמוס'.
וכבר מסופר שהיה פעם אחד שהורה הוראה מסויימת ואמר שיש לו על כך טעם הכמוס, וגדול אחר נענה לעומתו שיש לו טעם הכמוס שלא לקיים את ההוראה.
שלא תבין לא נכון איני מזלזל ח"ו בכבודו של הרב רוסט ועפר אני כפות רגליו. כידוע שהוא אדם קדוש עליון ותלמיד חכם אדיר בכל מכמני התורה. אך לא ייתכן ש'טעם הכמוס' של אדם אחד, ושאר גדולי הדור אינם יודעים זאת, יקבע לעשרות אנשים שלא לקיים מצות עשה מידי יום.
והרי גם המנח"י שעליו נשענים כולם לא כתב 'טעם הכמוס', ולדברי המנח"י הבאנו מענה הולם.

את רב קהילת גור בחיפה הרב רוסט שליט"א אינני מכיר, אבל ידידים גוראים חיפאים יש לי, וכעת התקשרתי אליהם ושאלתי אותם על הענין, והם אינם מכירים מעשיה כזו.
ובכלל, לדבריהם מי שמכיר את הרב רוסט יודע שזה ממש לא מתלבש עליו, הוא חסיד בטל ומבוטל לכל הגה ושבריר מילה היוצאת מפי האדמו"רים מגור, וכפי שתיארו לי באיזה חרדת קודש הוא ישב אפילו בשנים האחרונות ליד האד"ש מגור, שבעצם היה תלמידו בצעירותו, כך שהסיפור הזה ממש לא מסתדר עם הנפשות הפועלות.
ואם אתה מכיר קצת את גור - הרבנים חשובים ומכובדים, אך זאת רק כל עוד דבריהם מסתדרים עם דברי הרבי, ובכלל בגור הרבי אינו נוהג להיוועץ עם רבני הקהילה, ואם הוא שואל שאילה הלכתית, הרב מרגיש מתוך הדברים להיכן הרוח נושבת ומה הכיוון הרצוי, והוא מיד יקבל את דברי הרבי, ככה שאם הלב שמחה (שלטענת חסיד גור מבוגר ששאלתי כעת ביקר בשנות אדמו"רותו רק פעם בודדת בחיפה, וגם אז לא התפלל בשטיבל של גור) היה אומר מילה בענין הברכת כהנים, קשה להאמין שהרב רוסט היה מתווכח, ועוד יותר קשה להאמין שהציבור היה ממשיך במנהג בגלל הרב רוסט בניגוד לדברי הרב
ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.

נפלה פרכתי בבירא? נפלה עובדתך בבירא!
הייתי מצפה לאיזשהו מקור מוסמך שאכן הלב שמחה אמר מה שהכנסת בפיו.
איך זה שחסידי גור החיפאים לא שמעו מעודם מהסיפור התמוה הזה?
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
פולני אמר:
ב.ל. אמר:
פולני אמר:
את רב קהילת גור בחיפה הרב רוסט שליט"א אינני מכיר, אבל ידידים גוראים חיפאים יש לי, וכעת התקשרתי אליהם ושאלתי אותם על הענין, והם אינם מכירים מעשיה כזו.
ובכלל, לדבריהם מי שמכיר את הרב רוסט יודע שזה ממש לא מתלבש עליו, הוא חסיד בטל ומבוטל לכל הגה ושבריר מילה היוצאת מפי האדמו"רים מגור, וכפי שתיארו לי באיזה חרדת קודש הוא ישב אפילו בשנים האחרונות ליד האד"ש מגור, שבעצם היה תלמידו בצעירותו, כך שהסיפור הזה ממש לא מסתדר עם הנפשות הפועלות.
ואם אתה מכיר קצת את גור - הרבנים חשובים ומכובדים, אך זאת רק כל עוד דבריהם מסתדרים עם דברי הרבי, ובכלל בגור הרבי אינו נוהג להיוועץ עם רבני הקהילה, ואם הוא שואל שאילה הלכתית, הרב מרגיש מתוך הדברים להיכן הרוח נושבת ומה הכיוון הרצוי, והוא מיד יקבל את דברי הרבי, ככה שאם הלב שמחה (שלטענת חסיד גור מבוגר ששאלתי כעת ביקר בשנות אדמו"רותו רק פעם בודדת בחיפה, וגם אז לא התפלל בשטיבל של גור) היה אומר מילה בענין הברכת כהנים, קשה להאמין שהרב רוסט היה מתווכח, ועוד יותר קשה להאמין שהציבור היה ממשיך במנהג בגלל הרב רוסט בניגוד לדברי הרב
ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.

נפלה פרכתי בבירא? נפלה עובדתך בבירא!
הייתי מצפה לאיזשהו מקור מוסמך שאכן הלב שמחה אמר מה שהכנסת בפיו.
איך זה שחסידי גור החיפאים לא שמעו מעודם מהסיפור התמוה הזה?

אארגן לך מקור בעז"ה.
אך בכל אופן גם אם העובדה לא נכונה, לא נפלו כל ההוכחות ההלכתיות, והעובדתיות!
 

פולני

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
פולני אמר:
ב.ל. אמר:
ברשותך, נעשה קצת סדר בדברים:
הלב שמחה לא שאל ולא נועץ ברב רוסט.
ומשכך, הרב רוסט לא הורה נגד דעתו של הרבי.
נכתב לעיל, שהרבי התיר:
כלומר היו שנכנסו לשאול את דעתו בנידון (ואיני יודע אם בצורה ישירה או בעקיפין), ותשובת הרבי היתה שמבחינתו אין בעיה.
הרב רוסט התנגד.
ייתכן שהוא לא ידע מההיתר של הרבי, וייתכן שהוא קיבל ושמע שלרבי אין ענין ודעה בנושא.
בכל מקרה ייתכן שהלב שמחה עדיין לא היה אז ב'אדמו"רותו'.
וייתכן שכבר היה אדמו"ר והשאלה נשלחה או נעשתה פנים אל פנים מכל מקום ברחבי הארץ.
משכך נפלה פירכתך בבירא.

נפלה פרכתי בבירא? נפלה עובדתך בבירא!
הייתי מצפה לאיזשהו מקור מוסמך שאכן הלב שמחה אמר מה שהכנסת בפיו.
איך זה שחסידי גור החיפאים לא שמעו מעודם מהסיפור התמוה הזה?

אארגן לך מקור בעז"ה.
אך בכל אופן גם אם העובדה לא נכונה, לא נפלו כל ההוכחות ההלכתיות, והעובדתיות!

ההוכחה העובדתית הכי ברורה היא שכבר עשרות שנים נהגו לא לישא כפיים בחיפה בחול.

בענין המעשה עם הלב שמחה, הרבה יותר מסתבר ומובן הגירסא שהביא לעיל כמדומני א. צפוני, שרב אחד נכנס אליו לשנות המנהג והוא שלחו להרב רוסט, זה סיפור שבדיוק מתאים למי שמכיר את הסגנון.
להגיד שהלב שמחה הסכים והרב רוסט התנגד? תמוה ומוזר ולא מתקבל.
 

א. צפוני

משתמש רשום
אני ממשיך להתרשם שמתנהל כאן שיח חרשים, ואכן מן הצורך לדבוק ב"טעם הכמוס".

מצטיירת כאן תמונה של 'פלוגתא דרבוותא' מצד א' רוב מנין ובנין של פוסקי ורבני קהילות החסידים מהדור האחרון זי"ע ויבדלח"א (ועמם הגר"י קלופט זצ"ל ועוד) (אגב, גם הגר"ש דבליצקי (שהיה חוקר גדול) במאמרו בעניין מדגיש כו"כ פעמים שכוונתו להתיר להנהיג נשי"כ בחיפה זה רק בקהילות אשכנז פרושים ולא בקהילות החסידים) ומצד ב' עומדים 'רבני הפורום' שליט"א - מי אני שאכניס ראשי בין הגדולים, (ובפרט שלא חידשו כאן חידושים גדולים מאלו שעלו בעשורים האחרונים)

ואם המטרה הייתה רק לפלפולא בעלמא כדרכה של תורה - שפיר, אך אם יש כאן כוונות להלכה ולמעשה - התגובה צ"ל כנ"ל.
 

איכא מאן דאמר

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
איכא מאן דאמר כתב: ↑27 מאי 2020, 17:00
ב.ל. כתב: ↑היום, 13:58
הלא אפילו בחו"ל מקיים הרמ"א את המנהג בדוחק גדול ובטעמים גרועים,
זוהי ההוכחה, שאפילו כאשר הטענות הם "דוחק גדול וטעמים גרועים" כלשונך, אין לשנות את המנהג, ואפילו במקום מצוות עשה מה"ת

נכון! ואין חולק על כך.
אך כפי שביארנו ואני מקווה שאין צורך לחזור שוב על ה-כ-ל בגליל, ועל אחת כמה וכמה ב'חיפה' גם הטעמים הגרועים הללו לא שייכים.
רק שעוד לא ענית על הטענה
הרמ"א לימד אותנו שלא משנים מנהג גם כשמפסידים את המצוות עשה דאורייתא, ואפילו עם טעמי המנהג הם "דוחק גדול וטעמים גרועים" (אני ממש מסתייג מהביטוי כלפי דברי הרמ"א), והנה בחו"ל מצינו אצל כל בני אשכנז שעד היום למרות שכפי דבריך הטעמים אינם שייכים, לא ההין מאן דהו לשנות את המנהג
על אחת כמה וכמה בחפיה והגליל, שאיננו יודעים את סיבת המנהג, ומשכך איננו יכולים לומר שבטלו הטעמים, וגם אם כן הרי זה כמו בחו"ל שלא משנים את המנהגים למרות שבטל הטעם (לטענתך)

בכל אופן רציתי להודות לך על האשכול המושקע ועל המידע שכתבת בנושא זה, רק שדעתי כמו שכתבו אחרים לעיל שאין שום בעיה לדון בנושא
אך אם אתה רוצה לשנות את המנהגים תכתוב על כך מאמר מסודר ותביאו בפני פוסקי הדור ובפני מנהיגי הקהילות וכאשר הם יאמרו נעשה, בהצלחה רבה.
 

פולני

משתמש ותיק
איכא מאן דאמר אמר:
בכל אופן רציתי להודות לך על האשכול המושקע ועל המידע שכתבת בנושא זה, רק שדעתי כמו שכתבו אחרים לעיל שאין שום בעיה לדון בנושא
אך אם אתה רוצה לשנות את המנהגים תכתוב על כך מאמר מסודר ותביאו בפני פוסקי הדור ובפני מנהיגי הקהילות וכאשר הם יאמרו נעשה, בהצלחה רבה.

לבי אומר לי שהרב פותח האשכול נמנה על הקהילות שהזכיר בפתיחת האשכול שהחלו כעת לישא כפיים בחיפה מידי יום, כך שהתוצאה כאן מבחינתו חייבת להיות אחת - שהשינוי צודק, ומי שאינו משנה הרי הוא שמרן תמוה המשמר מנהגים חסרי טעם כיום, והוא מבטל בחינם עשה דאורייתא.

ועל כגון דא כבר אמרו חז"ל: "כל תלמיד חכם שמורה הלכה ובא, אם קודם מעשה אמרה שומעין לו, ואם לאו אין שומעין לו".

אם היו באים קודם מעשה ודנים האם ראוי לשנות - היה אולי מקום לדיון, אבל לבוא אחרי שכבר שינו על דעת עצמם ולנסות לשכנע את כולם שכך אמור להיות - זה דיון שהמסקנא שלו כבר כתובה מראש, ועל זה נהוג לומר - חבל על הנייר והדיו.

ואם אני צודק באבחנתי הנ"ל - הדין נותן שיאחז כל אחד במנהג קהילתו, השמרני או החדשני, (השמרנים - כי מבחינתם לא השתנה כיום כלום מלפני ארבעים שנה, והחדשנים - כי ברגע שהם החליטו שהם משנים את המנהג מובן לכל בר דעת שאין טעם לנסות לשכנעם לחזור למנהג הקודם) ושלום על ישראל.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בס"ד
אגב אורחא הנני לצרף כאן פלקט שפרסמתי בעבר בענין נשיא''כ. הערות יתקבלו בברכה.
ברכת כהנים
המתנה היומית מהקב"ה!​
רוב הלכות נשיאת כפיים הם מדאורייתא!
 ​
לדעת הרבה פוסקים יש​
חיוב מצות עשה על ישראל לשמוע ולהתברך בברכת כהנים,
ולשמוע כל הברכה ללא היסח הדעת.
 ​
יחיד העומד באמצע קר"ש, מחוייב לשמוע ברכת כהנים ולענות אמן,
אבל לא יענה אמן על ברכת 'אשר קדשנו בקדושתו של אהרן". [אג"מ]​
 ​
כששומע ברכת כהנים אין להפסיק לאמן קדיש וקדושה וברכו,
וחמור מקר"ש ושמו"ע, כיון שהמלך בעצמו מברכו, ואיך לא יאזין לברכה! [הגרשז"א]​
 ​
ראוי שלוי יטול ידי הכהן [שו"ע וזוה"ק].​
וזה חלק משלימות המצוה, "כדי שתשרה שפע שובע רצון שוכני סנה ... ויסכים דעת עליון ... בהיותם הידיים מקודשות ע"י הלויים".
מרן בעל שבט הלוי הקפיד עד סוף ימיו ליטול ידי הכהנים, וכ' שהוא מנהג גדול בכל תפוצות ישראל להוסיף קדושה ע"י קדושת לוים. ומרן הגרי"ז הלוי דקדק לכה"פ בג' רגלים.
ולכאו' מכוער הוא שיש לוים שמחמת עצלות מזלזלים ב"מצות הלוי" היחידה שיש ללוי בזה"ז.

[לשון שו"ת מהר"ש הלוי]  ואם אין לוי יטול בכור.
 ​
 ​
כהן שאמרו לו לעלות ואינו עולה עובר בג' עשה
[אבל ברמזו לו אינו עובר, וראוי להזהר כשהכהן לא יכול לעלות, שלא לומר לו עלה].
כהן שלא בירך ברכת התורה יכול לישא כפיו.
כהן שלא עקר רגליו לכה"פ קודם סיום ברכת רצה לא ישא את כפיו.
 ​
 ​
כשיש שני כהנים, מצוה שהחזן [או אחר] יקריא "כהנים",
ואם לא הקריא, הפסידו ברכת כהנים מדאורייתא,
ובדיעבד ששכח יקריא "כהנים" קודם יברכך.
 ​
כשיש כהן יחיד, החזן אינו מקריא "כהנים".
 ​
החזן צריך להקריא מילות הברכה בקול שישמעו הכהנים, לא בשקט! ואם נראה שהכהנים לא שמעו יש לחזור ולהקריא, אפי' שם ה' [הגרשז"א זצ"ל]
הכהנים צריכים לברך בקול רם שישמעו כל הציבור, מדאורייתא.
 ​
 ​
החזן לא יתחיל תיבה עד שהכהנים סיימו תיבה הקודמת,
 וכן הכהנים לא יתחילו תיבה עד שסיים הש"צ.
 ​
 ​
 ​
 

צביקה 88

משתמש רגיל
לאחרונה הביאו במקומון החרדי בצפת, צילום מספר מזמן תלמידי הגר"א שכתב כי בביהמ"ד פרושים לתלמידי הגר"א, שנשאו כפיהם כל יום,
גם מנהג הספרדים כן הוא כיום, ומזמן הב"י וקהילת הספררדים בזמנו,
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
לא הוזכר פה הרב יואל קלופט זצ"ל. כמדומני שהביע דעה בענין זה. בבית כנסת של בנו לא נושאים כפים.

באמת משונה!
הרי גם בקונטרס של ה' כ"ץ בענין ברכת כהנים בחיפה, שהוא הקונטרס היחיד שבירר [עשרות שנים, עם כל גדולי הדור] את איסור נשיאת כפיים בחיפה, 
הביא במרכז את דעת הגדול של חיפה והצפון מרן הגה"ק רבי יואל קלופט זיע"א שהיה מגדולי הדור בנגלה ונסתר, נערץ ונקדש בפי כל גדולי הדור,
ובשנת תשי"ח כשהגיע לחיפה תמה על ביטול ברכת כהנים בכל יום, ונפגש עם הרב הזקן של חיפה הרב מרקוס, שאמר לו שגם הוא תמה על זה.
אבל הרידב"ז אמר לו ש"אסור לשנות מהמנהג".
[עדות בנו הגאון הגדול רבי שניאור קלופט שליט"א]

שמעתי שהרב רכניצר רב וראש ישיבת בעלז בחיפה הוא עצמו תלמידו המובהק של הרב קלופט.
ובכלל אצל חסידים מאד קידשו לא לשנות ממנהגים, ככה שמאד מוזר ההוראה בבעלז חיפה.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
מסיח לפי תומו אמר:
לא הוזכר פה הרב יואל קלופט זצ"ל. כמדומני שהביע דעה בענין זה. בבית כנסת של בנו לא נושאים כפים.

באמת משונה!
הרי גם בקונטרס של ה' כ"ץ בענין ברכת כהנים בחיפה, שהוא הקונטרס היחיד שבירר [עשרות שנים, עם כל גדולי הדור] את איסור נשיאת כפיים בחיפה, 
הביא במרכז את דעת הגדול של חיפה והצפון מרן הגה"ק רבי יואל קלופט זיע"א שהיה מגדולי הדור בנגלה ונסתר, נערץ ונקדש בפי כל גדולי הדור,
ובשנת תשי"ח כשהגיע לחיפה תמה על ביטול ברכת כהנים בכל יום, ונפגש עם הרב הזקן של חיפה הרב מרקוס, שאמר לו שגם הוא תמה על זה.
אבל הרידב"ז אמר לו ש"אסור לשנות מהמנהג".
[עדות בנו הגאון הגדול רבי שניאור קלופט שליט"א]

שמעתי שהרב רכניצר רב וראש ישיבת בעלז בחיפה הוא עצמו תלמידו המובהק של הרב קלופט.
ובכלל אצל חסידים מאד קידשו לא לשנות ממנהגים.


אמר לי ת"ח אחד. שהרידב"ז עצמו הורה לישא כפיים בישיבתו בצפת. האם זה נכון. ואם כן, איך מיישבים את זה עם ההוראה לרב מרקוס?
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מקור?

אמנם גם אני שמעתי על כך, אבל הובהר שההוראה של הרידב"ז היא לבני העיר. אבל ישיבות שאני, ויכולים לישא כפיהם.

בכל מקרה השמועה הראשונה היא מקור ברור ומהימן, והשמועה השנייה היא בגדר שמועה בעלמא!
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
כידוע, נהגו בהרבה קהילות שהכהנים אינם נושאים את כפיהם בתפילות שחרית של שבת ויום חול (בשונה ממוסף של שבת, ר"ח ומועדים שנושאים את כפיהם, שלא כמו בחוץ לארץ שם נושאים כפיים רק ביו"ט).
מהגליל רווח מנהג זה גם בערים צפוניות נוספות, כדוגמת חיפה לפני עשרות שנים, ולאחרונה התווספו אליה קהילות חסידיות נוספות בעפולה ובהר יונה.
כעת, בתקופת מגפת הקורונה - היו שהתעוררו בחיפה התורנית בעיקר בחסידות בעלז וויזניץ להתחיל בנשיאת כפיים.
אחת הטענות העיקריות היתה שבבתי הכנסת שבחצרות לא שייך 'מנהג המקום', מאחר ואין זה בית תפילה קבוע ולא התקיים שם מנהג מעולם.
ואכן בהרבה מניינים 'רחוביים' החלו בנשיאת כפיים בתקופה זו מידי יום בתפילת שחרית.
לאחר פתיחת בתי הכנסת בשבוע שעבר, התברר, שכל האמור היווה עילה להתחלת נשיאת כפיים בבית הכנסת פנימה. בויזניץ לא החלו עדיין, אך בבעלז כבר החלו בנשיאת כפיים.
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
כבר נכתב שאצל חסידים לא משנים ממנהגים. וכך נהגו בבעלז בחו"ל כמו כולם. ותלמידי הבעש"ט הנהיגו כך בצפון הארץ!
והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א, וברור שיודע שזה הוראה מהרידב"ז!
וכבר כתב הרב ממקאווא זצ"ל בעטרת משה שלעולם שום בי"ד שבעולם לא יוכל לבטל את ההוראה בחיפה והגליל.
כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
ישראל הכהן אמר:
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
כולי תקוה שזה לא נכלל בגדר הוצאת שם רע לבטלה.
אגב לאחר שיחה עם יודעי דבר, דעת הרבי מבעלז שאפשר לשנות, אך עם קהילות נוספות בעיר.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
לא נכון
ישראל הכהן אמר:
כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.
ישראל הכהן אמר:
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.

ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
מסיח לפי תומו אמר:
ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.

זה לא מדוייק!
לפי מה ששמעתי ממקור מוסמך רב קהילת ויזניץ בחיפה, הפנה את השאלה כל כל צדדיה לאדמו"ר שליט"א.
הרב מאיר כ"ץ אכן שוחח עם האדמו"ר, אך הביע את עמדתו ואת מה שיצא לו אישית.
האדמו"ר זימן אליו את רב הקהילה לבירור הענין ושמיעת הצדדים.

אגב הרב מאיר כ"ץ עצמו העיד שהרה"ק מסערט ויזניץ בעל החכמת אליעזר שאל אותו מה הוא יעשה אם יתחילו בנשיאת כפיים?
והוא השיב שהוא יתפלל שמו"ע ארוך, או שהוא ייצא אז.
כך שמכאן אנו למדים, שאף דעתו של האדמו"ר מסערט ויזניץ לא היתה החלטית כל כך בענין.
מלבד זאת אנו למדים שהרב כ"ץ מתכווין בכל מקום לשמר את מה שיצא לו להלכה גם אם כל גדולי הדור יורו אחרת. דבר זה נותן פרספקטיבה אחרת בהתייחסות למאמריו ומאמרי צאצאיו על הנושא.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
אם אני מבין נכון אז הרב גרינבוים עוד לא דיבר עם האדמו"ר?

הוי אומר שיש סיכוי שתהיה כזו הוראה בחיפה.

דעתו של הרב מאיר כץ לא מחייבת ולא רלוונטית נכון שהוא כתב ספר, אבל אחרי שהוא כתב את כל ידיעותיו בנושא, יבוא כל רב קהילה וכל תלמיד חכם ויבחן את הדבר ויכריע בדבר לפי סמכותו ההלכתית וכלל המנהגים.

כמו שהרב ויא לא יכול לחייב אותי לשמוע לפסקיו בהלכות תולעים למרות שהוא בירר את הסוגיא המציאותית.
 

מאמין

משתמש ותיק
ביררתי, בבעלזא בנוף הגליל שאלו (בעת שבאו לגור בשכונה, ואמרו לאדמו"ר שאין בו מנהג ספציפי) והאדמו"ר לא התיר לשנות מכל הגליל
ובנוגע לחיפה שלחו לשאול אחר שהתחילו לישא כפיים על דעת עצמם, עדיין לא שמעתי התשובה (אולי עדיין לא קבלו תשובה)
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
ישראל הכהן אמר:
והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
לא נכון
ישראל הכהן אמר:
כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.
ישראל הכהן אמר:
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.

ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.

הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם. 

הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.

לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.



 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
מסיח לפי תומו אמר:
אם אני מבין נכון אז הרב גרינבוים עוד לא דיבר עם האדמו"ר?

הוי אומר שיש סיכוי שתהיה כזו הוראה בחיפה.
דיבר.
ויש סיכוי.
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
מאמין אמר:
ביררתי, בבעלזא בנוף הגליל שאלו (בעת שבאו לגור בשכונה, ואמרו לאדמו"ר שאין בו מנהג ספציפי) והאדמו"ר לא התיר לשנות מכל הגליל
ובנוגע לחיפה שלחו לשאול אחר שהתחילו לישא כפיים על דעת עצמם, עדיין לא שמעתי התשובה (אולי עדיין לא קבלו תשובה)

המדוייק יותר הוא, שהם אמרו לאדמו"ר שבחיפה המנהג הוא כך, והוא הורה להם לנהוג כחיפה.
ובחיפה כאמור תשובתו היא שאפשר לשנות, יחד עם קהילות נוספות.
כך שמעתי השבוע מנכדו של האדמו"ר, שהוא גם חתנו של הרב רכניצר (כל המפקפקים בעמדתו של הרב רכניצר).
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
ישראל הכהן אמר:
מסיח לפי תומו אמר:
ישראל הכהן אמר:
והרב רכניצר הוא תלמיד מובהק של הגאון הרב קלופט שליט"א,
לא נכון
ישראל הכהן אמר:
כי מי יבוא אחרי המלך הרידב"ז ויאמר אני יכריע אחרת עפ"ל.
ציטוט של מי זה? שלך? מעניין כי נכדו הרב אברמסקי זצ"ל אחז שצריך לישא כפים בחיפה.
ישראל הכהן אמר:
לא נראה שזה בהוראה מגבוה - הרבי מבעלזא,
בעלז חיפה זה קצת עצמאי וד"ל.
ממש לא נכון. מי שמכיר קצת את העסק יודע שאין סיכוי שנידון כזה לא יעלה על שולחנו של אדמו"ר מבעלזא. ולגבי הקשר והמחויבות של הרב רכניצר - אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל הוא מחותן של הרבי מבעלזא. (וגם אם היה לרב רכניצר איזושהי עצמאות - זה רק בחייו הפרטיים אבל אין מושג בשום חסידות בעולם שרב המקום ינהיג את עדתו בצורה עצמאית ללא תיאום עם בית הרבי, זה פשוט תיאוריה מופרכת. בפרט במקרה דנן.

ודרך אגב, נכדו של הרבי מבעלזא אמר לי שסבו מסכים לנשיאת כפים אבל הוא ביקש לא להיות הקהילה היחידה. בקהילת ויז'ניץ הענין מושהה בעקבות שיחת הרב מאיר כץ עם האדמור מויז'ניץ.

הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם. 

הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.

לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.
איני יודע מה זה 'ברידער טאנץ', וגם העובדה שהוא האדם הכי חשוב לא משנה, גם אם ישראל הכהן היה מחשיבו יותר מהרבי עצמו...
כאן הנקודה היא בירור הלכתי, וזה שיצא להרב כ"ץ שאסור לשנות זה נכון, והוא גם מוכן להשמיע את דעתו ברבים. אבל יחד עם זאת הוא מצהיר שזאת דעתו! 
וסליחה על השורה הבאה - אבל ריקוד עם האדמו"ר אינה הופכת אדם לפוסק הדור.
כך שניתנה הרשות לפוסקי הלכה מובהקים אחרים לפסוק כראות עיניהם.
ובפרט שכאמור לעיל - הנושא הוא לא הרב כ"ץ, ואף אחד לא בא חלילה להילחם נגדו (כך נראה שהבנת, לפי דבריך מהתגובה, שהרי באת לרומם את קרנו ואת חשיבותו... ואתמהה מי גרע מכבודו?)
אך הבקשה היא שאף אחד גם לא ילחם למען פסקיו... וד"ל.

אגב מה שכתבת שרוב ככל גדולי הדור גיבו אותו במאבקו נגד הרב הראשי...
אח - כמה שאני מחכה להצהרה הזו!
נכון, המאבק היה נגד הרה"ר ש"י הכהן, פחדו מהשפעתו על העיר ולכן נלחמו נגדו. וזאת הסיבה העיקרית שהמנח"י שהיה מהעד"ח יצא בחרב וחנית נגד "שינוי המנהג".
וכפי שהעיד הגר"מ הלברשטם שדעתו היא לשנות, אך מחמת המערכה יש לוותר על מצות נשיאת כפיים, בכדי לא להגיע להשפעת יתר של הרה"ר על העיר.

אך כיום - הרה"ר שב אל עפרו, ומי שרוצה לקיים מצות נשיאת כפים מידי יום, הם אנשים יראים ושלמים. מה נענה כעת?
מה הסיבה שלא לשנות?

מלבד זאת בנוגע להרב קלופט, הוא אכן גדול וענק בתורה בכל קנה מידה.
אבל כשם שבבריסק, ידוע שמה שקיבלו מאבותיהם לא ניתן לשנות, ואפילו אם מה שקיבלו מאבותיהם שונה מהמציאות שרואים בעיניים....
כך זה אצל הרב קלופט, לגבי מה שקיבל מאביו. בשונה מדברים אחרים שבהם הוא פתוח לגמרי! ואפילו שלא כדעת כל פוסקי הדור.  
 
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם. 

הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.

לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.

הרב רכניצר לא תלמיד של הרב קלופט, למד אצל הרב קלופט זצ"ל. לא תלמידו המובהק. בודאי שלא תלמידו של הרב שניאור קלופט. לא ולא. טזה לא גורע ממנו.

נכון שהרב קלופט בירר את נושא המנהרות. אבל זה לא הופך אותו לסמכות ההלכתית בחיפה. אפילו לא של הציבור הליטאי. ודאי שלא של הציבור החסידי. 

הרב קלופט סירב לבוא לחיפה מאותה סיבה שר' יואל רצה לעזוב, ורק אחרי שפתחו לו כולל הסכים להישאר.
המצב בקהילה הליטאית בשנים ההם לא היה כזה מזהיר וזה די מובן למה הוא לא רצה לבוא.

הרב כץ יהודי מכובד מאד, לא נחשב כלל לסמכות הלכתית.
 

דרייפוס

משתמש חדש
הרב ישראל הכהן והרב מסל"ת

השאלה פה היא שאלה של מנהגים.
ועל כן עלה הנושא מה מנהג הקהילות השונות בחיפה.
הרב ישראל הכהן רואה כטיעון מוחץ וסופי את עמדת הרה"ג ר' שניאור קלופט ששולל ברכת כהנים,
ואילו הרב מסל"ת טוען שיש משמעות גם לדעת שאר רבני הקהילה הליטאית בחיפה.

אם כן, בלי להיכנס לפוליטיקה ולדיון לגופם של ת"ח
נראה לי שחסר לנו פרט מרכזי:
מה למעשה מנהג הקהילות הליטאיות בחיפה כיום?
האם הן נשמעות להרב קלופט בזה ואין אצלם נשיאת כפיים?
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
ישראל הכהן אמר:
הרב רכניצר מאז שהתחתן כבחור צעיר משמש את הגאון האדיר הרב קלופט שליט"א שהוא לא פחות מאחד מגאוני וצדיקי דורנו, הוא בעצמו מודיע לכל אחד שהרב קלופט רבו המובהק! ולא רק הוא גם ידי"נ ר' מרדכי ליבר כהן, והרב הספרדי בחיפה הר' אברג'ל, הם ועוד רבים הם תלמידים מובהקים של הרב קלופט לכל דבר ועניין.
לגבי הבית הכנסת הגדול שבעלז עברו לשם, אף שהיה אז חששות הלכתיים גדולים, רק לאחר התייעצות צמודה של הרב רכניצר עם הרב קלופט, כשאח"כ נקרא לקו"פ לרבי מבעלזא שרצה להודות לו, ובאופן נדיר גם הגיע.
הוא היה נחשב בסלבודקא בשורה אחת עם העילויים הרב שולזינגר והרב גניחובסקי זצ"ל, וכן עם הרב זילברשטיין והרב סילמן שליט"א. וגם אחר כך בכולל "חזון איש" כבר היה נערץ מאד. וגם הרב וואזנר קירבו מאד.
זה שהוא בורח מכל כבוד, וכבר כשאביו קרא לו לחיפה שנים בודדות אחר נשואיו סירב בסלידתו מהכבוד, עד שאחיו ר' חיים אמר לאביו שיכפה עליו לבוא לחיפה, וכך הוה.
עדיין זה לא מפחית ממנו כלום, אדרבא ואדרבא.
הרב מאיר כ"ץ הוא האיש הכי חשוב בסערט אחרי הרבי, וכידוע הוא נבחר לרקוד עם הרבי "ברידער טאנץ" [-ריקוד האחים], וגובה על ידי רוב ככל גדולי הדור במאבקו נגד הרב הראשי של חיפה, וגם התייעץ עם הרב קלופט הרבה.
בכללי מי שיודע מה קורה בחיפה בעשרות השנים האחרונות, יודע שבדברים הגדולים אין דבר שזז לללא הוראת הרב קלופט, למשל בכביש המנהרות החדש שכל הגדולים אסרו לכהנים, בצפון לא מקפידים אחר בירור מקיף של הרב קלופט, שאח"כ חלק הודו לדבריו וחזרו בהם. 

הרב קלופט הוא תלמידו של הרב אברמסקי, ככה שכל שמועה אחרת בשם הרב אברמסקי אינה נכונה, כל עוד שלא הוברר בצורה רצינית אחרת.

לגבי בעלז חיפה, כבר היו דברים מעולם כידוע, [ועדיף לא לתת דוגמאות כדי לא לעורר סערות חדשות] אבל עדיין הרב רכניצר ששימש הרבה נחשב לכוח החזק בבעלז, ונכדו של הרבי נשלח ללמוד אצלו עוד לפני שהתארס כידוע. וגם אם הרבי מבעלזא אמר אחרי שהם כבר התחילו לשאת כפיים בעצמאות מוחלטת, שיחפשו עוד קהילה, נכון להיום אין עוד קהילה, כי ויז'ניץ לעולם לא ישנו ממנהגים של תלמידי הבעש"ט.

הרב רכניצר לא תלמיד של הרב קלופט, למד אצל הרב קלופט זצ"ל. לא תלמידו המובהק. בודאי שלא תלמידו של הרב שניאור קלופט. לא ולא. טזה לא גורע ממנו.

נכון שהרב קלופט בירר את נושא המנהרות. אבל זה לא הופך אותו לסמכות ההלכתית בחיפה. אפילו לא של הציבור הליטאי. ודאי שלא של הציבור החסידי. 

הרב קלופט סירב לבוא לחיפה מאותה סיבה שר' יואל רצה לעזוב, ורק אחרי שפתחו לו כולל הסכים להישאר.
המצב בקהילה הליטאית בשנים ההם לא היה כזה מזהיר וזה די מובן למה הוא לא רצה לבוא.

הרב כץ יהודי מכובד מאד, לא נחשב כלל לסמכות הלכתית. כדאי שתביא ממנו מאמר או שנים בלימוד לפני שתספר לנו על הריקודים שרוקד. זה לא מדד. מצטער.

חבל על הטעייה ושקר.
הרב קלופט משמש כראש כולל משנות הל' עת נקרא על ידי אביו.
 ולא יתכן כלל שהרב רכניצר עוד למד אצל אביו.

הרב קלופט סעד אצל הרב שך בשבתות וימים טובים, 
והוא המורה הוראה היחיד בצפון שהכיר היטב את הרב שך והיה חביב אצלו מאד!
 

מנהל ב'

מנהל כללי
חבר צוות
מנהל תוכן
חבל שהאשכול נגרר למקומות כאלו (וכ"ש למקומות של ההודעות שנמחקו...), אם זה ימשיך כך, ניאלץ לנעול את האשכול.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
בקשר לשאלה שהעלו פה, האם נוהגים היום כדעת הגר"ש קלופט.


במקומות הבאים נושאים כפים. בהמשך אעלה רשימה מלאה
צא"י.
בני תורה.
איחוד בני הישיבות.
נחלת הלויים.
בית כנסת המקלט.
כולל זכרון יעקב.
תפארת ישראל.
מנין אברכים תפארת למעלה.


אצל ר' יואל קלופט בבית היה מנין עם ברכת כהנים!!! הוא אמר אני לא מאשר ולא מוחה. ניתן לברר זאת אצל הכהן שהיה נושא כפים.
סיפר לי כעת אחד ששוחח עם הרב לופס זצ"ל ששאל את הרב שך לדעתו על ברכת כהנים בחיפה, הרב שך אמר שצריך לחדש את המנהג רק יש לסדר בדרכי שלום.
 

דרייפוס

משתמש חדש
אם רוב ככל קהילת הליטאים בחיפה נושאים כפיהם, דלא כהרב שניאור קלופט,
יהיה מוזר לטעון שבדיוק להרב רכניצר אסור לחדש זאת בגללו.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
בקשר לשאלה שהעלו פה, האם נוהגים היום כדעת הגר"ש קלופט.


במקומות הבאים נושאים כפים. בהמשך אעלה רשימה מלאה
צא"י.
בני תורה.
איחוד בני הישיבות.
נחלת הלויים.
בית כנסת המקלט.
כולל זכרון יעקב.
תפארת ישראל.
מנין אברכים תפארת למעלה.


אצל ר' יואל קלופט בבית היה מנין עם ברכת כהנים!!! הוא אמר אני לא מאשר ולא מוחה. ניתן לברר זאת אצל הכהן שהיה נושא כפים.
סיפר לי כעת אחד ששוחח עם הרב לופס זצ"ל ששאל את הרב שך לדעתו על ברכת כהנים בחיפה, הרב שך אמר שצריך לחדש את המנהג רק יש לסדר בדרכי שלום.
טעות!

בבית כנסת המרכזי תפארת ישראל לא נושאים כפיים.
כך בבית הכנסת רבי עקיבא.
כך בבית הכנסת צא"י.
כך השטיבלך של חיפה נדבורנא, שם מתפללים אלפים כל יום.
כך בסערט ויז'ניץ.
כך בצאנז.
כך בקהל חסידים.
כך בויז'ניץ.
וכך בבעלז במשך כיובל עד לאחרונה.
וכך ברוב בתי הכנסת.
אפילו בבית הכנסת המרכזי בקריית שמואל [של הרב הכרמי] לא נושאים כפיים.
כך שעם כל הכבוד למניינים החדשים במקלט למעלה ולמטה ברוב המקומות לא נושאים כפיים.
נחלת הלויים לא קשור כי זה לא הוראה לישיבות.
בכפר חסידים לא נשאו כפיים עד שהוקמה הישיבה שבה נשאו כפיים, והבוגרים שפתחו את הבתי כנסת הראשונים ברכסים הנהיגו לישא כפיים כמנהג הישיבה, ואולי מכך חלק מהמניינים שליד נחלת נושאים כפיים.
גם הרב קלופט זצ"ל תמה על המנהג, אבל הרב של חיפה אז הרב מרקוס אמר שהרידב"ז הורה לו להשאיר כך, אז הוא ביטל את דעתו.
 
חלק עליון תַחתִית