שבועות יום הדין על התורה ? !

נדיב לב

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
שמעתי פעם שהתולעת יעקב של הגרא"ז נכרך בסוף דרשות הר"ן שלו ומכאן הטעות
הוזכר באשכול
אריך אמר:
אגב פעם שמעתי הסבר מדוע חשב ר' איסר זלמן שכך כתוב בר"ן, משום שבספרייתו ספר דרשות הר"ן היה כרוך עם ספר השל"ה (או ספר תולעת יעקב, וכך מסתבר שהרי של"ה הוא כמה כרכים), ולימים נתחלף לו.
 

בנם של קדושים

משתמש רגיל
שמעתי מהגרח"י שריבר שליט"א שכוונת הרא"ז לר' נחמן ולא לדרשות הר"ן רק שהרב שך לא ידע במה מדובר
אשמח אם מישהו יביא מקור בר' נחמן לענין
 

כותר

משתמש ותיק
שמעתי מת"ח גדול שיש לו ידיעה באותיות הקטנות,
שביום זה נקבעת ההשגה שתהיה לכל אחד ברוחניות.
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
ירושלמי ר"ה פ"ד ה"ח
ר' משרשיא בשם ר' אידי בכל הקרבנות כתיב חטא ובעצרת אין כתיב חטא אמר להן הקב"ה מכיון שקיבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם:
וז"ל קרבן העדה שם
מכיון שקבלתם וכו'. שבכל שנה בעצרת הוא כיום אשר עמדנו לפני הר סיני ומקבלים התורה מחדש וכדאר"י אי לאו האי יומא וכו' הלכך אין שם חטאת ביום הזה:
 
אין בעיה. זהו יום הדין על התורה. כדי לזכות בדין על התורה, צריך לשמוח כראוי בשמחת קבלת התורה!
מי שיבטל שמחת יו"ט (וכ"ש מי שימשכנע בחורים צעירים לעשות זאת) בשביל "לזכות בדין", ודאי לא יזכה בדין.

אני מצרף קונטרס נחמד שקבלתי פעם
 

קבצים מצורפים

  • עבודת חג השבועות מהדורה ב (2).pdf
    336.7 KB · צפיות: 20

דק מן הדק

משתמש רגיל
שמעתי מת"ח אחד שליט"א שאמר שהרב שך אמר בשם הגרא"ז זצ"ל שהר"ן נמצא ב'דרשות הר"ן' והוא לא מצא את הר"ן הזה,

אבל אותו ת"ח אמר שבאמת הוא טעות, מכיון שהר"ן באמת לא נמצא ב'דרשות הר"ן', אלא במסכת ראש השנה

האם מישהו יודע היכן נמצא ר"ן זה בראש השנה?
 
חלק עליון תַחתִית