אגב פעם שמעתי הסבר מדוע חשב ר' איסר זלמן שכך כתוב בר"ן, משום שבספרייתו ספר דרשות הר"ן היה כרוך עם ספר השל"ה (או ספר תולעת יעקב, וכך מסתבר שהרי של"ה הוא כמה כרכים), ולימים נתחלף לו.
ירושלמי ר"ה פ"ד ה"ח
ר' משרשיא בשם ר' אידי בכל הקרבנות כתיב חטא ובעצרת אין כתיב חטא אמר להן הקב"ה מכיון שקיבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם:
וז"ל קרבן העדה שם
מכיון שקבלתם וכו'. שבכל שנה בעצרת הוא כיום אשר עמדנו לפני הר סיני ומקבלים התורה מחדש וכדאר"י אי לאו האי יומא וכו' הלכך אין שם חטאת ביום הזה:
אין בעיה. זהו יום הדין על התורה. כדי לזכות בדין על התורה, צריך לשמוח כראוי בשמחת קבלת התורה!
מי שיבטל שמחת יו"ט (וכ"ש מי שימשכנע בחורים צעירים לעשות זאת) בשביל "לזכות בדין", ודאי לא יזכה בדין.