מתאהב על ידך
משתמש ותיק
בברכת "ושמחת בחגך", באמת!
הצג קובץ מצורף חג השבועות.pdf
הצג קובץ מצורף חג השבועות.pdf
ייש''כ!מתאהב על ידך אמר:בברכת "ושמחת בחגך", באמת!
חג השבועות.pdf
אני מתפעל מיכולת הניתוח להבחין בין דברים הנובעים ממשקעים בילדות לבין משקעים בבגרות :)שאר לעמו אמר:מבלי לפגוע או לזלזל בשום אדם,
ניכר שהחוברת הזו מגיעה ממשקעים כלשהם. לא משקעי ילדות אלא משקעים בבגרות.
אף שיש בה גם דברים נכונים כמו בכל דבר..
ורב יוסף הזה חגג בעגלא תילתא לא בתע"ד 24 שעות וכד'שאר לעמו אמר:אה"נ רב יוסף אמר אי לאו האי יומא כמה יוסף איכא בשוקא (יש בשוקא הרבה יוסף - חוברות; ששבועות זה לא יום עינויים, ואלול זה לא דוב..).
בשוקא זורקים מים, כי מה להם וללמוד תורה. אבל מי שיכול ללמוד תורה - כמה רבה שמחתו ביום זה.
מתאהב על ידך אמר:בברכת "ושמחת בחגך", באמת!
חג השבועות.pdf
חכם באשי אמר:קראתי ברפרוף את הקונטרס נשוא האשכול, ואו שכנראה קרית ספר שאני, או שאני לא יודע מה הוא רוצה.
רבש"ע, היכן הוא ראה אנשים עצובים בלחץ גבוה כ"כ בשבועות, לומדים כמובן, אבל וודאי ששמחים. ההיפך, יש ריבוי שמחה, וכנגד זה מנסים "לתקן" ולהרבות תורה.
דוגמאות קיצונית כידוע, יש לשני הצדדים.
שירת הלווים אמר:שמעתי אמרה יפה שהליטאים לא יכולים להתחבר לשום חג בלי שהוא יום דין ואידך זיל גמור
שירת הלווים אמר:שמעתי אמרה יפה שהליטאים לא יכולים להתחבר לשום חג בלי שהוא יום דין ואידך זיל גמור
לפני פורים מישהו שאל אותי בבדיחותא מה המקור שפורים זה יום הדין על השמחה...שירת הלווים אמר:שמעתי אמרה יפה שהליטאים לא יכולים להתחבר לשום חג בלי שהוא יום דין ואידך זיל גמור
אגב, אותו בית יוסף אמר תיקון, ולא נראה לי שהיה קשה לו ללמוד...שאר לעמו אמר:מה קשה? לא הבנתי?
ללמוד זה קשה? זה לא נעים? זה עינוי?
להסתער על הגמרא עם גישמאק זה קשה? זה לא נעים? זה מפחיד?
איפה אנחנו.
מי שזה קשה לו ללמוד משהו אחד, ימצא משהו אחר שנראה לו, אפשר תיקון ליל שבועות שהוא מעט מכל התורה כולה,
ואפשר הרבה הרבה דברים. את כל התרי"ג מצוות למשל.
שבועות אכן בעיקרו הוא יום טוב. מקרא קודש בתפילה בכסות בסעודה.
אבל מיותר לומר שמי שנמצא אצבע מעל הקרקע מבין שיום נתינת התורה הוא יום גדול, צריך לרקוד עם זה. צריך לרקוד עם התורה.
איננו יודעים איך נהגו ראשונים כמלאכים, אבל יודעים שהב"י הלך ללמוד כל הלילה מפאת חשיבות היום שבו קבלנו תורה.
אה"נ רב יוסף אמר אי לאו האי יומא כמה יוסף איכא בשוקא (יש בשוקא הרבה יוסף - חוברות; ששבועות זה לא יום עינויים, ואלול זה לא דוב..).
בשוקא זורקים מים, כי מה להם וללמוד תורה. אבל מי שיכול ללמוד תורה - כמה רבה שמחתו ביום זה.
ב. זעירא אמר:אגב, אותו בית יוסף אמר תיקון, ולא נראה לי שהיה קשה לו ללמוד...
(ולא בגלל ה'חשיבות של היום' אלא כדי לתקן קישוטי כלה, אבל זה באמת נושא אחר)
הנך סבור שאתה יודע דעתו של הגר"איראתי בפצותי אמר:משל יפה של המגיד מדובנא, אבל שורה תחתונה, הגר"א אמר תיקון, מי שאומר לא לומר, זה המגיד מדובנא.
הבית יוסף לא אמר תיקון, הוא למד משניות.
בנוסף למשנה, הרב"י אמר סדר מסוים של פסוקי תנ"ך (כמפורט גם בשל"ה).יראתי בפצותי אמר:הבית יוסף לא אמר תיקון, הוא למד משניות.
הגר"א לא נהג להסביר מנהגיו, המגיד מדובנא נהג כמנהג שרווח במקומם, ותרץ שאין סתירה מהגר"א, אולי.איש ווילנא אמר:הנך סבור שאתה יודע דעתו של הגר"א
יותר מהמגיד מדובנא שהיה מרואי פניו ומשומעי לקחו?
יראתי בפצותי אמר:אגב, לגר"א אין כמעט תלמידים, היו רואי פניו, היו שקצת קבלו ממנו, אבל, כנראה, לא הרבה יותר.
הנוסח הוא חצוףיראתי בפצותי אמר:כמה זמן למדו אצלו, האם מסר להם תורתו, כי אם לא אינם תלמידיו, אלא שעמלו בתורתו, ואמרו דבריהם, וטענו שהיא שיטתו.
מתוך לש"ק:לבי במערב אמר:בנוסף למשנה, הרב"י אמר סדר מסוים של פסוקי תנ"ך (כמפורט גם בשל"ה).יראתי בפצותי אמר:הבית יוסף לא אמר תיקון, הוא למד משניות.
לא כותבים בזלזול כ"כ בוטה על שום חוג ומגזר, ואגב ההמצאה [ועכ"פ הפירסום] שלשבועות יש קשר ל"יום דין" בא מהחסידים.שירת הלווים אמר:שמעתי אמרה יפה שהליטאים לא יכולים להתחבר לשום חג בלי שהוא יום דין ואידך זיל גמור