בגמ' דתני תנא קמיה דר' יוחנן המבשל גיד הנשה בחלב ביום טוב ואכלו לוקה חמש לוקה משום מבשל גיד,
וברש''י שם שהבישול אב מלאכה הוא ובישול גיד דבר האסור ואינו ראוי לאכילה ועומד באסור לא תעשה כל מלאכה דלא הותר אלא לצורך, עכ''ל.
ומבו' בזה דמאכל אסור לא נחשב אוכל, ואי לא אמרי' מתוך חייב, וה''ה לכאו' בכל מאכל איסור וכגון מבשל בשר נבילה וטריפה יהא חייב משום לא תעשה כל מלאכה,
ולכאו' הרי סוכ''ס הוא ראוי למאכל, רק התורה אסרתו, ואם הוא רשע שאוכל נו''ט הרי שפיר הוי אוכל נפש,
וברש''י שם שהבישול אב מלאכה הוא ובישול גיד דבר האסור ואינו ראוי לאכילה ועומד באסור לא תעשה כל מלאכה דלא הותר אלא לצורך, עכ''ל.
ומבו' בזה דמאכל אסור לא נחשב אוכל, ואי לא אמרי' מתוך חייב, וה''ה לכאו' בכל מאכל איסור וכגון מבשל בשר נבילה וטריפה יהא חייב משום לא תעשה כל מלאכה,
ולכאו' הרי סוכ''ס הוא ראוי למאכל, רק התורה אסרתו, ואם הוא רשע שאוכל נו''ט הרי שפיר הוי אוכל נפש,