ז''א שהוא סבל מאלרגיה לבנ''י?אחד מן הגולה אמר:וגם נמנע מלומר כן בשם בני ישכר.
חלילה.אמונת אומן אמר:ז''א שהוא סבל מאלרגיה לבנ''י?אחד מן הגולה אמר:וגם נמנע מלומר כן בשם בני ישכר.
הוא ז"ל היה גאה מאד בייחוס החסידי שלו.
רוצה לעשות רק טוב אמר:ברצוני להעלות מעשה נאה ממרן זיע"א
בקונטרס שי"ל לאחרונה ע"י הג"ר אליהו נח ציטרנבוים שליט"א הביא שם שהגר"ש אמר לו שיש רמ"ע מפאנו ע"כ שלעת"ל יקריבו את כל הקרבנות שחסרנו בעוונותינו בימי החורבן, וזה מה שאומרים 'ואת מוסף יום ראש החודש הזה נעשה ונקריב' וכו'. ואמר לי הנ"ל שחיפש רבות את הרמ"ע מפאנו ולא מצאו.
ואחר רוב החיפוש נמצא שמקור שמועה זו בשם הרמ"ע היא בספר בני ישכר מאמרי ראש חודש מאמר ב' אות ג' שהביא כן בשם הרמ"ע מפאנו, ואמנם ברמ"ע עצמו לא נמצא.
והגרי"ח סופר במאמר 'ביאורים והערות בדברי רבותינו' כבר נתקשה כן על הבני ישכר שהרי לא נמצא כן ברמ"ע מפאנו .
נ"ל שפירושים מיותרים.
יעלה ציטוטבן המתחטא אמר:רוצה לעשות רק טוב אמר:ברצוני להעלות מעשה נאה ממרן זיע"א
בקונטרס שי"ל לאחרונה ע"י הג"ר אליהו נח ציטרנבוים שליט"א הביא שם שהגר"ש אמר לו שיש רמ"ע מפאנו ע"כ שלעת"ל יקריבו את כל הקרבנות שחסרנו בעוונותינו בימי החורבן, וזה מה שאומרים 'ואת מוסף יום ראש החודש הזה נעשה ונקריב' וכו'. ואמר לי הנ"ל שחיפש רבות את הרמ"ע מפאנו ולא מצאו.
ואחר רוב החיפוש נמצא שמקור שמועה זו בשם הרמ"ע היא בספר בני ישכר מאמרי ראש חודש מאמר ב' אות ג' שהביא כן בשם הרמ"ע מפאנו, ואמנם ברמ"ע עצמו לא נמצא.
והגרי"ח סופר במאמר 'ביאורים והערות בדברי רבותינו' כבר נתקשה כן על הבני ישכר שהרי לא נמצא כן ברמ"ע מפאנו .
נ"ל שפירושים מיותרים.
מו"ר הגאון הנדיר רבי אהרן יהושע בן הינדל צוקער לרפו"ש אמר לי שהדברים כתובים ברמ"ע "למי שיודע לקרוא". ואם ריק הוא, מכם.
כוונתך לאמר שהוא היה מהיחידים אם לא היחיד שידע לראות את זה ברמ"ע מפאנו מחמת גדלותו בקבלה שאין שני לו?בן המתחטא אמר:רוצה לעשות רק טוב אמר:ברצוני להעלות מעשה נאה ממרן זיע"א
בקונטרס שי"ל לאחרונה ע"י הג"ר אליהו נח ציטרנבוים שליט"א הביא שם שהגר"ש אמר לו שיש רמ"ע מפאנו ע"כ שלעת"ל יקריבו את כל הקרבנות שחסרנו בעוונותינו בימי החורבן, וזה מה שאומרים 'ואת מוסף יום ראש החודש הזה נעשה ונקריב' וכו'. ואמר לי הנ"ל שחיפש רבות את הרמ"ע מפאנו ולא מצאו.
ואחר רוב החיפוש נמצא שמקור שמועה זו בשם הרמ"ע היא בספר בני ישכר מאמרי ראש חודש מאמר ב' אות ג' שהביא כן בשם הרמ"ע מפאנו, ואמנם ברמ"ע עצמו לא נמצא.
והגרי"ח סופר במאמר 'ביאורים והערות בדברי רבותינו' כבר נתקשה כן על הבני ישכר שהרי לא נמצא כן ברמ"ע מפאנו .
נ"ל שפירושים מיותרים.
מו"ר הגאון הנדיר רבי אהרן יהושע בן הינדל צוקער לרפו"ש אמר לי שהדברים כתובים ברמ"ע "למי שיודע לקרוא". ואם ריק הוא, מכם.
סבא אמר:כבר כתבתי שהרבה עובדות תלויות בהסתכלות- למשל מס' 4 "שרצה שיהדות התורה תפרוש מהממשלה על רקע ההתנתקות לא רק בגלל סכנה ביטחונית, אלא "בגלל ייקרת ארץ ישראל בעיניו", שוב זה תלוי בהסתכלות, הרי ר' יחיאל לא אומר שמעתי ממנו שזה טעמו, אלא שהבין מתוך דבריו שגם זה כואב לו.אברך אמר:ממספר 1 עד 9 זה עובדות, רובם ציטוטים, ורק הנקודות האחרונות הן השקפה פרטית של הכותב.סבא אמר:אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל [highlight=yellow]חצי[/highlight]מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.
פרלמן משה אמר:מה שהובא לעיל מגליון מכונה בשם האוצר, דברי דופי רח"ל ואפשר גם מינות רח"ל בהתייחסות על יעקב אבינו ע"ה, ראוי לכל לשון של גינוי מחאה והוקעה הכי חמורה שאפשר, זהו פגיעה ביסודות ממש, וכמו"כ מה שנכתב על אמוראים וכו', מחריד ומזעזע ומסמר שערות הראש, והיות שאיני יודע מה מאושר ע"י הנהלת הפורום ומה לא, הנני מסתפק במה שנכתב עד עתה ולא נמחק : [highlight=yellow]"מזרחיסט"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/highlight]
זוועה וחלחלה איומה, מה שמטיל בצל כל השאר שנכתב שם בוקי סריקי דנפח על ר' שמואל.
הצרה היא שהתחיל משא ומתן בדבריו כאילו הוא נאמן, היאומן כזאת? לא די לגליון האוצר שהדפיס זאת כשכתוב שם דברי דופי רח"ל על ד' ועל משיחו, עוד יועתקו הדברים בפורום לתורה, ויהיו מי שיתייחסו להאמין לתיבה אחת משם????
למה שימנע? קיימים הרבה תמונות של מרן ז"ל עם בעלי כיפות סרוגות.אוהב ציון אמר:(ודרך אגב באותה תקופה בעל הדירה עדיין היה אם כיפה סרוגה ובכל זאת הוא לא נמנע מללכת לקבוע שם מזוזה )כ
אני אישית הייתי אצלו בבית המון ואבא שלי בכלל כבר מקורב אליו מאוד 35 שנה והוא גם לא מאמין לסיפור למרות ששמעתי עדות מפורשת שהוא יכול להביא לי את הב"א שאמר לו שהוא ראה אותו במקוה האר"י בצפת אם תכלת בוודאות אבל זה אין ספק שבלעדיו זה לא היה נכנס לציבור החרדי ובאמת יש ממנו הרבה סיפורים שאני מכיר אישית לשני הצדדים ואני בעצמי פעם אחת דיברתי איתו על זה (וכמובן הוא הכיר את המשפחה שאני לא סתם שואל תמים )והוא ממש התחמקבבא קמא אמר:מי העדים שהעידו על כך?סופר המלך אמר:כפי שהבנתי לא הלך עם זה בקביעות, ורק מפעם לפעם היה מתעטף בזה בביתו כפי שהעידואברהם העברי אמר:הדברים אינם נכונים ויותר מזה כשהגר"מ גרוס שאל אותו בנושא (אחר שהתקרב לענין והחל לפעול קצת למען הכנסת המצווה לשיח הציבורי) הוא הגיב בנחרצות גדולה נגד כיון שזה נגד כל גדו"י
שמועות בעלמא לא שוות התייחסות.
עוד א' אמר:@סבא
7) שאמר ש"מסתמא אם היו לו בנים היה שולח אותם לזילברמן".
קצת סילוף הוא רק דן אתו והעלה את כל הצדדים כדרכו שחי באמת תמיד את שתי הצדדים ובעיקר במקרה הנ"ל היה לו משיכה חזקה לשני הצדדים ורק בסוף אמר לו כמשער על עצמו מה היה עושה בסוף ולא כאיזה הכרעה חלוטה בנידון
אחד מן הגולה אמר:למה שימנע? קיימים הרבה תמונות של מרן ז"ל עם בעלי כיפות סרוגות.אוהב ציון אמר:(ודרך אגב באותה תקופה בעל הדירה עדיין היה אם כיפה סרוגה ובכל זאת הוא לא נמנע מללכת לקבוע שם מזוזה )כ
היה זה מעיקרי בית מדרשו להפריד בין האדם לבין השקפתו.
אכן הייתה לו שליטה נדירה בתנ"ך, אך אין משם ראיה לנידון בפרט ששליטתו בכל מרחבי התורה מן המפורסמות.אוהב ציון אמר:עוד א' אמר:@סבא
7) שאמר ש"מסתמא אם היו לו בנים היה שולח אותם לזילברמן".
קצת סילוף הוא רק דן אתו והעלה את כל הצדדים כדרכו שחי באמת תמיד את שתי הצדדים ובעיקר במקרה הנ"ל היה לו משיכה חזקה לשני הצדדים ורק בסוף אמר לו כמשער על עצמו מה היה עושה בסוף ולא כאיזה הכרעה חלוטה בנידון
אני בעצמי שנעתי מאנשים שהיו בלוויה שלהגרי"ש זילברמן איך מרן בכה שמה וכן בחייו איך שהוא ממש חבב והוא העריץ אותו מאוד
וגם ידוע עד כמה באמת הוא שלט בתנ"ך יכול שלמעשה הוא לא היה שולח לשמה אבל ודאי שהיה הרבה דברים שהוא ממש אחז מהם
(ובמאמר המוסגר יש הרבה דברים שמרן אמר לאנשים מסוימים כי יש אנשים שפשוט יהיה להם קשה מידי לשמוע כאלה דברים )
חכמים הזהרו בדבריכם, אם @אוהב ציון מבין שלא כך ראוי לנהוג יש להניח הרגשה זו, ולכן נמנעתי מלהשיב על תגובות מסוג זה, וכמש"כ החזו"א שחובת חינוכנו לקיצוניות, כי גם על האדמו"ר מסאטמאר יש סיפורים שונים כמו בכייתו כשנהרג חייל, למרות קיצוניותו נגד הציונים, אלא שעשה כן בצנעה, וכמו שביאר כי "יתמו חטאים ולא חוטאים" אמר דוד המלך ביחידות, אמנם בתפלה שנקבעה לכל ישראל אומרים על הזדים ומלכות זדון 'מהרה תעקר ותשבר ותמגר', ולא שישובו בתשובה..אחד מן הגולה אמר:למה שימנע? קיימים הרבה תמונות של מרן ז"ל עם בעלי כיפות סרוגות.אוהב ציון אמר:(ודרך אגב באותה תקופה בעל הדירה עדיין היה אם כיפה סרוגה ובכל זאת הוא לא נמנע מללכת לקבוע שם מזוזה )כ
היה זה מעיקרי בית מדרשו להפריד בין האדם לבין השקפתו.
האם ידוע למישהו איפא יכולים להשיג הספר בארה"ב?איש אל רעהו אמר:כמו כן יצא לאור עולם כרך חדש של 'דרכי שמואל' על מסכתות ראש השנה-מגילה.
היה לו בנים. רבי אברהם שמשון ז"ל - עורך סידור עם כוונות האר"יגופא דעובדא אמר:עובדא הוה שהיה אצלו כ"ק האדמו"ר מסאטמער שליט"א, ושאלו ששמע שהוא בן אחר בן ל'תולדות יעקב יוסף', מרן הגר"ש השיבו בפליאה 'סאטמער רבי, איננו יודע שלתולדות לא היה כי אם בנות??
אז או שהסיפור לא היה...אוסף החסיל אמר:היה לו בנים. רבי אברהם שמשון ז"ל - עורך סידור עם כוונות האר"יגופא דעובדא אמר:עובדא הוה שהיה אצלו כ"ק האדמו"ר מסאטמער שליט"א, ושאלו ששמע שהוא בן אחר בן ל'תולדות יעקב יוסף', מרן הגר"ש השיבו בפליאה 'סאטמער רבי, איננו יודע שלתולדות לא היה כי אם בנות??
ר' שריה אמנם הטיל תכלת אך לא עלה להר הבית (ומכתבו לרב עובדיה זצ"ל שהוא מבקש שהוא יברר את הגבולות ויתיר - אינו אומר שהוא נקט להתיר בלי אישור מגדולי ישראל, ולהדיא הוא אמר לי שלא לעלות).מתאהב על ידך אמר:רבי שריה דבילצקי בועט ומזלזל במסורת וכו'???לא פסקה ישיבה אמר:ידיעה ברורה מהרב צבי וידר מתלמידיו המובהקים, שמרן התנגד לכל אותם הזויים, שמוצאים "מצוה" אחת להתגדר בה. ומעולם לא הלך עם תכלת.. ובדרך כלל, מדובר באותם פעילי הר הבית... שעליהם כתב מרן: שבועטים ומזלזלים במסורת אביך ובתורת אמך...
דבש לפי אמר:ר' שריה אמנם הטיל תכלת אך לא עלה להר הבית (ומכתבו לרב עובדיה זצ"ל שהוא מבקש שהוא יברר את הגבולות ויתיר - אינו אומר שהוא נקט להתיר בלי אישור מגדולי ישראל, ולהדיא הוא אמר לי שלא לעלות).מתאהב על ידך אמר:רבי שריה דבילצקי בועט ומזלזל במסורת וכו'???לא פסקה ישיבה אמר:ידיעה ברורה מהרב צבי וידר מתלמידיו המובהקים, שמרן התנגד לכל אותם הזויים, שמוצאים "מצוה" אחת להתגדר בה. ומעולם לא הלך עם תכלת.. ובדרך כלל, מדובר באותם פעילי הר הבית... שעליהם כתב מרן: שבועטים ומזלזלים במסורת אביך ובתורת אמך...
כששאלתי את הגר"ש אוירבך אם הלכה כר' שמעון שאסור להכניס מדרס הזב להר הבית, פתח את תשובתו בכך שאנחנו טמאים וממילא אנחנו לא מגיעים לזה אבל לכאורה אמור להיות שאין הלכה כר' שמעון (אמנם בסופו של דבר לא הכריע).
לא ידוע לי שחשב לדון בזה בעצמו אלא ביקש מהרב עובדיה זצ"ל שיברר את הגבולות ויתיר את מה שברור שמותר, וזה היה בשנת תש"ם שנים רבות אחר שנתפרסם איסור הרבנים.נחפשה דרכינו אמר:הגר"ש דבליצקי בתחילה חשב לדון על עלייה להר הבית במקומות מסוימים, אך אח"כ כשנודע לו איסורם החמור של גדולי הדור, הצטרף לאסור בכל תוקף, ובפתח א' מספריו [כמדומני בדיני קריעה, אולי שמו "זכרון בצלאל"] כתב אזהרה חריפה לבל יהין מישהו לחשוב לעלות להר הביתדבש לפי אמר:ר' שריה אמנם הטיל תכלת אך לא עלה להר הבית (ומכתבו לרב עובדיה זצ"ל שהוא מבקש שהוא יברר את הגבולות ויתיר - אינו אומר שהוא נקט להתיר בלי אישור מגדולי ישראל, ולהדיא הוא אמר לי שלא לעלות).מתאהב על ידך אמר:רבי שריה דבילצקי בועט ומזלזל במסורת וכו'???
כששאלתי את הגר"ש אוירבך אם הלכה כר' שמעון שאסור להכניס מדרס הזב להר הבית, פתח את תשובתו בכך שאנחנו טמאים וממילא אנחנו לא מגיעים לזה אבל לכאורה אמור להיות שאין הלכה כר' שמעון (אמנם בסופו של דבר לא הכריע).