בד"ה: הרב חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל

וחי בהם

משתמש ותיק
מי יכול להעלות מספר מילים על תולדותיו למען נדע מה אבדנו עקב הנגיף הארור רח"ל שכבר גבה בב"ב קרבנות רבים רח"ל.
 

נפתולי

משתמש ותיק
קיבלתי היום במייל של עדכוני הקורונה:
אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מקורונה
הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו • אבל כבד בבני ברק ובישיבה • 'בחדרי חרדים' על דמותו של ראש הישיבה הצעיר שהספיק רבות בחייו אך נגדעו בשיא פריחתו

משה ויסברג,

אבל כבד בבני ברק ובישיבת הגרנ"ט המפורסמת ברמת שלמה בירושלים: הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל, ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו.

רבי חיים אהרן זצ"ל נדבק בנגיף ואושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. במוצאי שבת האחרון מצבו הדרדר והוא הועבר לאיכילוב, שם חובר למכונת ה'אקמו'. שר התורה הגר"ח קנייבסקי הוסיף לו את השם 'חזקיהו' - אך למרבה הצער הוא נפטר לביתו עולמו.

המנוח זצ"ל נולד בה' טבת תשל"ב לאביו הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין, ראש ומקים את ישיבת 'הגרנ"ט' ורבה של העיר יהוד במשך עשרות שנים, ולאמו מרת חנה רחל שתחי'. סבו הגאון רבי ניסן זצ"ל, שהיה מקורב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל וכיהן כרבה של יהוד ופתח שם את ישיבת 'אור יצחק', ובנו רבי יונה העביר את הישיבה מיהוד לירושלים - שם הציל בחורים מהרחוב וקרא לישיבה "הגרנ"ט" על שם אביו רבי ניסן זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת תפרח שם היה לאחד מטובי הבחורים והיה מהבוגרים החשובים והמפורסמים של הישיבה. היה מקושר מאוד לרבו ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שולמית שתחי', בתו של הגאון רבי שמואל וולף מבני ברק, חתנו של הצדיק רבי משה טורק שליט"א.

מדובר באחד האנשים המיוחדים שקשורים בחינוך תלמידים, מי שבמשך שש עשרה שנה משמש כראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים. היה מסור בלב ונפש לכל אחד מהבחורים. תלמידים שמגדירים אותו אומרים: הוא היה "ליבם של ישראל" בטוב ליבו לבחורים ועברו תחת ידו מאות בחורים.

אחד התלמידים סיפר ל'בחדרי חרדים', "בישיבה הוא רומם את הבחורים שבאו מבתים הרוסים ורבי חיים אהרן הרים אותם מעמק הבכא ועזר להם לבנות בתים בישראל והיה דואג לכל צרכיהם, בכל יום היה נוסע מביתו שברחוב גבעת פנחס בקרית ויז'ניץ בבני ברק, לרחוב פאתאל ברמת שלמה בירושלים ומוסר את נפשו במסירות למען הבחורים".

התלמידים מספרים שהמנוח היה כל כולו מלא באהבת ישראל, רצינות, הוא היה אברך צעיר אבל מורם מעם בצורה מופלאה.

פטירתו הכתה בהלם את כל תלמידיו, שהעתירו והתפללו לרפואתו ודואגים על עתיד קיום הישיבה שהייתה תלויה ברבי חיים אהרן בלבד ונותרה כצאן ללא רועה.

רק בחורף האחרון ייסד ישיבה חדשה לצעירים מצוינים בעיר בני ברק, שנערכה במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. ישיבה הייתה אמורה להיפתח בזמן אלול הקרוב.

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך 14 ילדים, בנים ובנות, שמתוכם זכה להשיא רק חמישה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים​
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אויה, מה היה לנו.
לבי נשבר לרסיסים.
ידיד נעורי משנות הילדות, חברותא אהוב, איש טוב ומטיב, מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות,
מי יתן לנו תמורתו !
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
אגב לתולדות הנפטר, אביו שיבלדח"ט מרביץ תורה יקר ובעל ייסורים גדול
כמו שכתבו טרגדיה נוראה למשפחה ולישיבה

אהה על שברנו
אני חושב שמלאך המוות יכול כבר להרגיש שבע ומדושן
שיעבור לארצות של שונאי ישראל שיעבוד קצת שם
 

ברוך שאמר

משתמש רשום
נפתולי אמר:
אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מקורונה

בן של ... וחתן של ... מהמיוחסים שבישראל ... איזה משפחות מפוארות וחשובות ... ממש קשה לעיכול ... חייבים להתחזק ... קשה להוסיף עוד מילים ... 
 

כדי

משתמש ותיק
האם מישהו יודע אם הוא קשור למשפחת טורצ'ין העניפה בב''ב (ר' אלעזר צדוק טורצ'ין זצ''ל ואחיו ר' יהושע חנן זצ''ל) תלמידי החזו''א?
 

לוי כץ

משתמש חדש
הכרתיו עוד משנות נעוריו דמות דמות ואין עוד מילים על האסון הנורא

שיהיה ההתעוררות לעילוני נשמתו
 

מודים דרבנן

משתמש ותיק
את הנפטר לא הכרתי. גם את הנפטר של אתמול [הרב נוסבוים] לא הכרתי. אך מעורר חלחלה כשבתוך י"ב שעות נלקחו שני ת"ח במיטב שנותיהם.
עד היום היו הנפטרים או אנשים מבוגרים שהלב פחות מזדעזע מלכתם, או כאלו מעבר לים הרחוקים מהעין ומהלב.
זה היום החל מלאך המוות לעלות בחלונינו. ומי יודע מה יהיה עוד. נותר רק לקוות לטוב.
 

בעל אוצר

משתמש ותיק
הכרתי אותו היה דמות של ת"ח מרומם. וירא שמים. טוב ומיטיב בצורה נדירה.
כל מי שעבר ליד שטיבלאך בית הלל לא יכל לפספס את הכרזה הענקית שהיתה
תלויה על חלון ביתו של ז' התנאים של הח"ח להתר לדבר לשון הרע.
אבדה גדולה.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
מי שרוצה לעזור לאלמנה והיתומים,
נפתח קרן בקופת העיר בני ברק
ויה"ר שיאמר לצרותינו די!
 

וחי בהם

משתמש ותיק
פותח הנושא
קיבלתי במייל עידכוני הקורונה
בצהרים (שלישי) נטמן למנוחת עולמים הגאון רבי חזקיהו חיים אהרון טורצ'ין זצ"ל שנפטר בגיל 48 ללא כל מחלות רקע, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הלוויתו המצמררת התקיימה עם מספר מצומצם של משתתפים, בשל הנחיות הבריאות המחמירות.

עין לא נותרה יבשה בבית העלמין פוניבז' בבני ברק, שם נפרדו ממנו בדמעות 14 ילדיו. הקדיש של היתומים בני ה-13 וה-15 נשמע ברמה, מבעד לקול יבבות נבכי שעלו מבין קהל המלווים הקטן.

הלוויה יצאה מביתו, שבשכונת קהילות יעקב בבני ברק, שם ספד לו במלים קצרות, מתוך רכב, אביו הגאון רבי יונה טורצ'ין, רבה לשעבר של העיר יהוד, שנשנק מבכי שוב ושוב.

בבית הקברות פוניבז' הספידוהו חלק מאחיו וילדיו. "הספקת ב-48 שנה מה שאנשים לא מספיקים ב-120 שנה", בכה אחד מבניו. "לא השארת שום פינה. איזה ביטחון היה לך. אף פעם לא היו לך דאגות, את כל העצמיות נתת לאחרים. אף פעם לא הראית שקשה לך, שכואב לך".

"התקשרתי לאבא במוצאי יום טוב ראשון של פסח. הוא היה חלש, היה קשה לו לדבר, הוא לא נשם טוב, אבל הוא התעניין באריכות 'איך היה ליל הסדר אצלכם'. אמר לי 'תמשיכו לשמוח, אסור להצטער בחול המועד. אל תצטערו'. אמר לי 'תשחקו עם הילדים'", התייפח היתום.

"אבא. אתה הכוח שלנו, אתה הייתה הגב של הבית, ושל הרבה אנשים אומללים ונשברים. כמה 'שלום בית' עשית, כמה חסד עשית. לא החזקת לעצמך שום טובה. לא היתה 'שמחה' שישבת ב'מזרח', אלא הסתובבת בין כל המסכנים ודאגת להם. לא השארת אף בן אדם שירגיש לא נוח".

בן משפחה אחר ספד: "אנחנו נמצאים עכשיו בהקרבת קרבן ציבור. תלמיד חכם יקר, נפש יקרה. הקב"ה לקח אותו בתור קרבן ציבור מכפר, אבל צריכים ווידוי בשעת הקרבת קורבן ציבור: מה זאת עשה אלוקים לנו. נפש כל כך יקרה, עם עדינות הנפש, באמצע פריחתו".

"מה נאמר? הקב"ה חפץ בו. הכל רחמי שמים. מישהו שאל מה צריך לתקן; אפשר לשאול מה לא צריך לתקן... לזרוק את כל ה'חיצוניות' ולהרגיש שאנחנו בנים של הקב"ה. כמה חסר כבוד שמים בבתי כנסיות, לכבד את הקב"ה,

לרצות להיות דבוקים בו בשלמות".

קרוב משפחה נוסף בכה ואמר: "קשה להיפרד מחיים אהרן, שכל החיים היה אש של תורה, אש של חסד. הוא היה אבא של כולם, תמך בכולם".

"ר' חיים אהרן, קשה עלי פרידתכם. צריכים להודות לקב"ה על השנים שזכינו להיות איתו. כולם הושפעו ממנו. כולו יראת שמים, כולו תורה. היה דוגמה ומופת. אנחנו מבקשים מהקב"ה שיעזור שהוא ימליץ עלינו ויאמר לצרותינו די, ומבקשים מחילה בשם כולם, שימחל לנו שלא כיבדנו אותו, ושזו תהיה הצרה האחרונה".

בן המשפחה נפרד: "הוא היה הפאר של המשפחה, של הילדים שלו, של הסבים שלו, של כל משפחת טורצ'ין. הוא מסר את נפשו יומם ולילה להרביץ תורה. לכל בחור ובחור היה אבא, וידע לרדת לעומק נפשו. לעודד אותו, להדריך אותו, לחזק אותו. כל כך הרבה תורה וחסד הוא עשה".

"אין אנו יודעים חשבונות שמים. משמים בחרו בו להיות קורבן ציבור ממש. שקע השמש באמצע היום. הקב"ה יעזור שנוכל להתחנן ולבקש על הילדים, האחים וכל המשפחה".

כזכור, הרב טורצ'ין - ראש ישיבת 'אור יצחק' ובנו של הגאון רבי יונה טורצין רבה לשעבר של יהוד - הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק של יותר משבועיים בנגיף הקורונה בו נדבק.

כאמור הוא לא סבל ממחלות רקע, אך מצבו החמיר והוא חובר למכונת הנשמה ומכשיר אקמו לב-ריאה. אמש חלה הידרדרות נוספת במצבו הבריאותי ובמהלך הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו, בהותירו אחריו את רעייתו ואת 14 ילדיו, כאשר רק חמישה מהם זכה להכניס תחת החופה.
 

בעל אוצר

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
מי שרוצה לעזור לאלמנה והיתומים,
נפתח קרן בקופת העיר בני ברק
ויה"ר שיאמר לצרותינו די!
יש בבית ילדים חולים בקורונה שאפילו אמם לא יכולה לגשת אליהם.
וכן ללויה לא יצאו.
וכל התקופה אף אחד מהמשפחה לא יכל לבקרו ולהפרד ממנו.
וכן עתה הם בודדים בביתם.
יש עוד להאריך ואכמ"ל.
 
חלק עליון תַחתִית