ספר ויבינו במקרא ספר מדהים על הטעמים מהרב שניאור זלמן קלינמן

סופר המלך

משתמש ותיק
צריך לזכור שלטעמי המקרא יש כללים שעל פיהם הם נקבעים, וגם אם יוצא בהרבה מקומות שהמנגינה מצלצלת טוב מסיבה כזו או אחרת, זו לא היתה הסיבה האמיתית למה הם נקבעו דווקא כך. כך לדוגמא הטעם הנדיר 'שלשלת', שהאריך שם פרק שלם על זה. הרי לאמיתו של דבר, הכלל הוא שפסוק שמתחלק לשלושה חלקים, אז החלק הראשון מסיים ב'סגול', והשני ב'אתנחתא'. ותמיד יוקדם לסגול - זרקא. אך כשהחלק הראשון של הפסוק הוא בן מילה אחת, וא"א להקדים לו זרקא, נהפך הסגול לשלשלת. זה הכל. (ולכן שלשלת הוא תמיד בתחילת פסוק). אולי אפשר לתת עוד טעמים לשלשלת ולמנגינתה על דרך הדרש, אבל צריך לדעת קודם את היסודות הללו.
 

שיתא אלפי

משתמש רגיל
אולי אפשר לעלות כאן עוד מספריו הנפלאים
כגון וישב דוד, תקופות ישראל, ועוד.
בתודה מראש.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מי שלא מבין שלא ימחה.
לא התכוונתי להקטין את גדלותו של הגרש"ז קלינמן.
כמו שריב"ז שהיה הקטן שבשמונים תלמידי הלל הזקן, לא היה קטן.
 

בלדד השוחי

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
מי שלא מבין שלא ימחה.
לא התכוונתי להקטין את גדלותו של הגרש"ז קלינמן.
כמו שריב"ז שהיה הקטן שבשמונים תלמידי הלל הזקן, לא היה קטן.
גם אם לא התכוונת, אבל כך בדיוק זה נשמע.
 

יוסאברישמי

משתמש רשום
אולי מספיק כבר?!!!

כל אשכול שני אני רואה כאן בפורום שכל אחד מעיר לשני מעליב וכו... זאת לא הדרך במחילה
 

הכהן

משתמש ותיק
יוסאברישמי אמר:
אולי מספיק כבר?!!!

כל אשכול שני אני רואה כאן בפורום שכל אחד מעיר לשני מעליב וכו... זאת לא הדרך במחילה

אולי מספיק כבר להקפיץ אשכולות עם הודעות שלא ממין האשכול?
 
חלק עליון תַחתִית