ללמוד-וללמד
משתמש רגיל
שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.ללמוד-וללמד אמר:שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
תורה תמימה אמר:אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.ללמוד-וללמד אמר:שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
זה לא סתירה למה שהיה מכתב מר' מיכל יהודה, וכנראה בעקבות זה חזר בו הרב פוברסקי.חילך לאורייתא אמר:תורה תמימה אמר:אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.ללמוד-וללמד אמר:שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
להסכים ולחזור בו מההסכמה ג''כ ראוי להקרא פולמוס, ותימה איך שייך שיהיה פולמוס כמו שהקשית.חילך לאורייתא אמר:הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
לא הובנתיכדי אמר:להסכים ולחזור בו מההסכמה ג''כ ראוי להקרא פולמוס, ותימה איך שייך שיהיה פולמוס כמו שהקשית.חילך לאורייתא אמר:הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
(אולי הפולמוס על שם הספר...)
ככה זה כשיש כסף..אמונת אומן אמר:גם באנציקלפודיה לבית ישראל היו הרבה דברים בעייתיים וחלק מהמסכימים הוציאו מכתב שחוזרים מההסכמה, וגם חברי ועדת הביקורת הצהירו שמעולם לא נתבקשו לבדוק דבר מה אחרי שהוכתרו בכינויים לצורך ההדפסה וההפצה.
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?לעניות דעתי אמר:מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
גם אם תמצא לומר שהוא בסופו של דבר לא זכה לקדש שם שמים, היכן הבעיה בספרו שכתב לאחר ששב בתשובה?יהודי אמר:זאת בדיוק הבעיה.
ללמוד-וללמד אמר:שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
אין בעיה בספר, אולי יש בעיה בהקדמה הזאת, לך אולי לא ברור מה הקידוש ה'. אבל לו זה היה ברור, וזה הבעיה.עמנואל אמר:גם אם תמצא לומר שהוא בסופו של דבר לא זכה לקדש שם שמים, היכן הבעיה בספרו שכתב לאחר ששב בתשובה?יהודי אמר:זאת בדיוק הבעיה.
בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממךתורה תמימה אמר:במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?לעניות דעתי אמר:מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
תא לאמצעיתא דקרא, כי שם ה' נקרא עליך. ואי לאו הכי יש להניח שאין הרבה משמעות לרישא ולסיפאלמה זה תשאל לשמי אמר:בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממךתורה תמימה אמר:במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?לעניות דעתי אמר:מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
ובשם ספרו גם בחלק של כי שם..למה זה תשאל לשמי אמר:בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממךתורה תמימה אמר:במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?לעניות דעתי אמר:מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
כמדו' שלזה בדיוק כיוון מורינו ר' @למה זה תשאל לשמי...HaimL אמר:תא לאמצעיתא דקרא, כי שם ה' נקרא עליך. ואי לאו הכי יש להניח שאין הרבה משמעות לרישא ולסיפאלמה זה תשאל לשמי אמר:בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממךתורה תמימה אמר:במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?