דרכי הקדוש ברוך של הרב הלפרין

תורה תמימה

משתמש ותיק
ללמוד-וללמד אמר:
שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.
 
 

חילך לאורייתא

משתמש ותיק
תורה תמימה אמר:
ללמוד-וללמד אמר:
שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.

הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
 

תורה תמימה

משתמש ותיק
חילך לאורייתא אמר:
תורה תמימה אמר:
ללמוד-וללמד אמר:
שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?
אני זוכר שהוא הוציא על חמשה חומשי תורה ומרן הגרמ"י ליפקוביץ הוציא מכתב כנגד הספר.

הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
זה לא סתירה למה שהיה מכתב מר' מיכל יהודה, וכנראה בעקבות זה חזר בו הרב פוברסקי.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
מסתמא הפולמוס לא היה מחמת התוכן, ישאל כבודו את יודעי ההיסטוריה ויחכים.
 

כדי

משתמש ותיק
חילך לאורייתא אמר:
הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
להסכים ולחזור בו מההסכמה ג''כ ראוי להקרא פולמוס, ותימה איך שייך שיהיה פולמוס כמו שהקשית.
(אולי הפולמוס על שם הספר...)
 

חילך לאורייתא

משתמש ותיק
כדי אמר:
חילך לאורייתא אמר:
הוא קיבל הסכמה על החומש מהגרב"ד פוברסקי שליט"א ואח"כ הוא הוציא מכתב שהוא חוזר בו מההסכמה
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא הוא בסה"כ לקט מאמרי חז"ל ולא שייך שיהא בו פולמוס
להסכים ולחזור בו מההסכמה ג''כ ראוי להקרא פולמוס, ותימה איך שייך שיהיה פולמוס כמו שהקשית.
(אולי הפולמוס על שם הספר...)
לא הובנתי
הפולמוס היה על הספר על החומש

הספר דרכי הקב"ה הוא ספר אחר
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
גם באנציקלפודיה לבית ישראל היו הרבה דברים בעייתיים וחלק מהמסכימים הוציאו מכתב שחוזרים מההסכמה, וגם חברי ועדת הביקורת הצהירו שמעולם לא נתבקשו לבדוק דבר מה אחרי שהוכתרו בכינויים לצורך ההדפסה וההפצה.
 

תורה תמימה

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
גם באנציקלפודיה לבית ישראל היו הרבה דברים בעייתיים וחלק מהמסכימים הוציאו מכתב שחוזרים מההסכמה, וגם חברי ועדת הביקורת הצהירו שמעולם לא נתבקשו לבדוק דבר מה אחרי שהוכתרו בכינויים לצורך ההדפסה וההפצה.
ככה זה כשיש כסף..
 
 

לעניות דעתי

משתמש ותיק
דרכי הקב"ה ספר מאוד יפה, אומנם יש הקדמה ששם הוא מספר את תולדות חייו וכולל מכתבים מהחזו"א.
אולי שייך ביקורת על הקדמה זו.
 

חיים ושלום

משתמש ותיק
הקדמה שווה לקרוא נמצא באוצר החכמה לראות כמה היה חשוב לחזו"א בחור ישיבה
כמה ייקר את התורה של כל אדם פרטי
 

לעניות דעתי

משתמש ותיק
מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
 

תורה תמימה

משתמש ותיק
לעניות דעתי אמר:
מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?
 
 

מצולות ים

משתמש ותיק
הספר דרכי הקדוש ברוך הוא - הוא לא ליקוט חז"לים, ממש לא. יש בו גם קטעי פרשנות ואופן הצגת המאמרים. יעיין בפנים ויבין.
עריכה: הודרני בי, איני זוכר אם אכן אין שם כי אם ליקוט חז"לים. נזכרתי שעיקר הדיבור היה על ביאורו לתורה דיוקים במקרא או משהו כזה.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ללמוד-וללמד אמר:
שמעתי שהיה פולמוס סביב הספר, מי יכול לשפוך אור על הפרשה?

הפולמוס סבב על ליקוט דרכי הגשמת הבורא מכל פסוקי התנ"ך. לדוגמה, אף, פה, עינים, ידים, וכו'.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
על הספר דיוקים בתורה יצא מכתב של ר' נסים והצטרף ר' מיכל יהודה ליפקוביץ ואולי גם ר' חיים ושם ר' בערל חזר בו מההסכמה ואחר כך רפאל הלפרין כתב מכתב להסביר את עצמו וכמדו' שהם כתבו לאחר כן מכתב חדש
 

לעניות דעתי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
יהודי אמר:
זאת בדיוק הבעיה.
גם אם תמצא לומר שהוא בסופו של דבר לא זכה לקדש שם שמים, היכן הבעיה בספרו שכתב לאחר ששב בתשובה?
אין בעיה בספר, אולי יש בעיה בהקדמה הזאת, לך אולי לא ברור מה הקידוש ה'. אבל לו זה היה ברור, וזה הבעיה.
 
 

בן זכאי

משתמש ותיק
אני שמעתי שהפולמוס היה על השם המתיימר, יעויין בהסכמתו של הרב ואזנר ע"ה שכתב שם אחר לספר ודוק'
 
תורה תמימה אמר:
לעניות דעתי אמר:
מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?
בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממך
 
 

HaimL

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
תורה תמימה אמר:
לעניות דעתי אמר:
מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?
בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממך
תא לאמצעיתא דקרא, כי שם ה' נקרא עליך. ואי לאו הכי יש להניח שאין הרבה משמעות לרישא ולסיפא  
 
 

אבי חי

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
תורה תמימה אמר:
לעניות דעתי אמר:
מתוך ההקדמה:
לא נותר לי אלא לזקוף את התמורה שחלה בחיי למשימה הגדולה והחשובה שנודעה לי משמים לנדוד ברחבי העולם ולקדש את שם ה' בין יהודים וגויים ואומנם לימים אמר לי החזון איש שבדרכי החדשה אוכל לקדש שם שמים המערבולת הפנימית הוליכה אותי לבסוף לעזוב את הישיבה.
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?
בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממך
ובשם ספרו גם בחלק של כי שם..
 
 

אברך

משתמש ותיק
HaimL אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
תורה תמימה אמר:
במה הוא קידש שם שמים בכל העולם? באגרופיו?
בחלק של וראו כל עמי הארץ וכן בחלק של ויראו ממך
תא לאמצעיתא דקרא, כי שם ה' נקרא עליך. ואי לאו הכי יש להניח שאין הרבה משמעות לרישא ולסיפא  
כמדו' שלזה בדיוק כיוון מורינו ר' @למה זה תשאל לשמי... 
 
 

פולני

משתמש ותיק
לפי 'המכלול' בתקווה שהמידע שם מדויק:
בשנת 2010 פרסם את ספרו "דיוקים בתורה", ועם נותני ההסכמה לספר נמנה הרב ברוך דב פוברסקי. כעבור זמן הופץ מכתב מהרבנים הרב נסים קרליץ והרב מיכל יהודה ליפקוביץ, אליהם הצטרף גם הרב פוברסקי, בו יצאו נגד הספר בטענה שיש בו פירושים מסולפים. תחילה פורסם כי הלפרין מתכוון לתקן את הדברים השנויים במחלוקת, אולם כעבור מספר חודשים הוא שלח מכתב לרב קרליץ בו קבל על ההתנגדות לספר וטען שתלמידי חכמים אישרו את תוכנו.
 
חלק עליון תַחתִית