שלומי טויסיג
משתמש ותיק
א] במשנ"ב (סי' ע"ה סק"ז) דאף דאיסור גמור להסתכל על אשה להנאתו (כמבו' בע"ז כ' א') מ"מ הסתכלות בעלמא שלא לשם הנאה מותר אם לא מצד המוסר [וצ"ע מדברי הביה"ל סוף סי' רכ"ה שכתב דגבי עכו"ם האיסור דווקא בהתבוננות חזקה אבל באשה גם הסתכלות בעלמא אסור, ויש לישב דהתם מיירי בהסתכלות בעלמא לשם הנאה].
ב] במשנה ברורה (רכ"ה סקל"ג) כתב שאסור להתבונן בעכו"ם בהתבוננות חזקה.
ג] בשו"ע (סימן ש"ז סעיף ט"ו) כתב שהמביט בדיוקנאות עובר משום 'אל תפנו אל האלילים. וכתב בביה"ל, דהיינו דוקא בדיוקנא העשויה לשם עכו"ם והאיסור דוקא הסתכלות חזקה אבל הבטה בעלמא מותר. ונפק"מ כשנוסעים ליד הכותל המערביות שרואים כנסיות עם צלם.
ד] אסור להסתכל בפני אדם רשע (מגילה כח, א) ופירש המג"א (סו"ס רכ"ה) דהיינו דוקא בהבטה היטב.
ב] במשנה ברורה (רכ"ה סקל"ג) כתב שאסור להתבונן בעכו"ם בהתבוננות חזקה.
ג] בשו"ע (סימן ש"ז סעיף ט"ו) כתב שהמביט בדיוקנאות עובר משום 'אל תפנו אל האלילים. וכתב בביה"ל, דהיינו דוקא בדיוקנא העשויה לשם עכו"ם והאיסור דוקא הסתכלות חזקה אבל הבטה בעלמא מותר. ונפק"מ כשנוסעים ליד הכותל המערביות שרואים כנסיות עם צלם.
ד] אסור להסתכל בפני אדם רשע (מגילה כח, א) ופירש המג"א (סו"ס רכ"ה) דהיינו דוקא בהבטה היטב.