אפשר לומר הסבר למנהג שמראים עם הזרת בעת אמירת "וזאת התורה" ע"פ הפרקי דר' אליעזר שכותב:
ר' ישמעאל אומ' חמשה אצבעות של יד ימינו של הב"ה כלם יסוד גאולות אצבע קטנה הראה לנח מה לעשות בתיבה שנ' וזה אשר תעשה אותה. אצבע שנייה לקטנה בה הכה את מצרים שנ' ויאמרו החרטומים אל פרעה אצבע אלהים היא, וכמה לקו באצבע עשר. אצבע שלישית לקטנה בה כתב את הלוחות שנ' לוחות אבן כתובים באצבע אלהים. אצבע רביעית שהיא שנייה לבוהן, בה הראה למשה מה יתנו בני ישראל פדיון נפשם שנ' זה יתנו. הבוהן וכל היד כלה עתיד הב"ה להכות בהם את בני עשו שהם צריו ואת בני ישמעאל שהם אויביו שנ' תרום ידך על צריך וכל אויביך יכרתו. (פרק מח')
וא"כ שכתוב "וזה" הכוונה להראות עם הזרת וא"כ הווה ג"כ במילה "וזאת" !
ואפשר להציע הסבר שהרי המילה "זה" הכוונה היא בהצבעת האצבע כמו שכותב להלן הפדר"א, והו' הינה ו' המהפכת, והיפוך מהאצבע זה הזרת (שהרי האצבע נמצאת בצד אחד והזרת בצד הקיצוני השני)
ורואים את הו' המהפכת לדוגמא במילה "וה'" שהכוונה למידת הדין ומשא"כ שנאמר ה' לבד הכוונה למידת הרחמים.
(ובכלל להסביר מדוע הו' הינה מהפכת א"ל ע"פ השאלה עה"פ "ויתן לך האלוקים", שאיך מידת הדין תתן? אלא שראיתי תירוץ שכותב הענף יוסף בסידור אוצר התפילות בשם ספר התמונה שאלקים הוא דין וכשנתוסף ה' האלוקים הוא רחמים ! וא"כ שא"א להוסיף ו' מוסיפים ה', והאות ה' דינה כו'. ואפשר להוסיף ולומר מדוע בכלל הם מהפכות, שהדבר ברור שהרי גם בלועזית כשמוסיפים א' הדבר הופך את המלה כמו "סימטרי"\"אסימטרי")
ר' ישמעאל אומ' חמשה אצבעות של יד ימינו של הב"ה כלם יסוד גאולות אצבע קטנה הראה לנח מה לעשות בתיבה שנ' וזה אשר תעשה אותה. אצבע שנייה לקטנה בה הכה את מצרים שנ' ויאמרו החרטומים אל פרעה אצבע אלהים היא, וכמה לקו באצבע עשר. אצבע שלישית לקטנה בה כתב את הלוחות שנ' לוחות אבן כתובים באצבע אלהים. אצבע רביעית שהיא שנייה לבוהן, בה הראה למשה מה יתנו בני ישראל פדיון נפשם שנ' זה יתנו. הבוהן וכל היד כלה עתיד הב"ה להכות בהם את בני עשו שהם צריו ואת בני ישמעאל שהם אויביו שנ' תרום ידך על צריך וכל אויביך יכרתו. (פרק מח')
וא"כ שכתוב "וזה" הכוונה להראות עם הזרת וא"כ הווה ג"כ במילה "וזאת" !
ואפשר להציע הסבר שהרי המילה "זה" הכוונה היא בהצבעת האצבע כמו שכותב להלן הפדר"א, והו' הינה ו' המהפכת, והיפוך מהאצבע זה הזרת (שהרי האצבע נמצאת בצד אחד והזרת בצד הקיצוני השני)
ורואים את הו' המהפכת לדוגמא במילה "וה'" שהכוונה למידת הדין ומשא"כ שנאמר ה' לבד הכוונה למידת הרחמים.
(ובכלל להסביר מדוע הו' הינה מהפכת א"ל ע"פ השאלה עה"פ "ויתן לך האלוקים", שאיך מידת הדין תתן? אלא שראיתי תירוץ שכותב הענף יוסף בסידור אוצר התפילות בשם ספר התמונה שאלקים הוא דין וכשנתוסף ה' האלוקים הוא רחמים ! וא"כ שא"א להוסיף ו' מוסיפים ה', והאות ה' דינה כו'. ואפשר להוסיף ולומר מדוע בכלל הם מהפכות, שהדבר ברור שהרי גם בלועזית כשמוסיפים א' הדבר הופך את המלה כמו "סימטרי"\"אסימטרי")