מעודי התקשתי איך אוכלים חסה בתור מרור שהרי היא טעימה מאד, והחברותא שלי תירץ לי לפני מספר שנים, שמחוץ למקרר אחד מספר ימים היא נעשית מרה, אך השנה ראיתי ירושלמי שמתרץ זאת, וכך כתוב בירושלמי:
תיבון הרי חזרת מתוק הרי אינו קרוי חזרת אלא מתוק ר' חיי' בשם ר' הושעי' כל עצמן אין הדבר תלוי אלא בחזרת מה חזרת תחילתה מתוק וסופה מר כך עשו המצריים לאבותינו במצרים בתחילה (בראשית מז) במיטב הארץ הושב את אביך ואת אחיך ואח"כ וימררו את חייהם בעבודה קשה בחומר ובלבנים בין כמושין וכו' (פסחים פרק ב' הלכה ה')
וא"כ אדרבא זה שהיא תחילתה טעימה ואחר מספר ימים נעשית מרה זאת צורת השיעבוד, ומתיקותה חלק מהעניין !
וכן מובן כעת מדוע מצוותה דווקא בחזרת ורק אם אין לו אותה יקח שאר מינים.
תיבון הרי חזרת מתוק הרי אינו קרוי חזרת אלא מתוק ר' חיי' בשם ר' הושעי' כל עצמן אין הדבר תלוי אלא בחזרת מה חזרת תחילתה מתוק וסופה מר כך עשו המצריים לאבותינו במצרים בתחילה (בראשית מז) במיטב הארץ הושב את אביך ואת אחיך ואח"כ וימררו את חייהם בעבודה קשה בחומר ובלבנים בין כמושין וכו' (פסחים פרק ב' הלכה ה')
וא"כ אדרבא זה שהיא תחילתה טעימה ואחר מספר ימים נעשית מרה זאת צורת השיעבוד, ומתיקותה חלק מהעניין !
וכן מובן כעת מדוע מצוותה דווקא בחזרת ורק אם אין לו אותה יקח שאר מינים.