מה עדיף? תפילה בציבור עם כובע מלוכלך או ביחידות בלי כובע

דער עמעס

משתמש רגיל
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.
 

HaimL

משתמש ותיק
דער עמעס אמר:
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.
אתה בטח מתכוון בציבור עם כובע מלוכלך או בלי כובע לעומת ביחידות עם כובע נקי. ותסלח לי אם סילפתי את שאלתך.
 
 

דער עמעס

משתמש רגיל
פותח הנושא
אם אתה מתעקש אפשר לשאול גם בכגון דא...ובכלל מה ההיתר שהרבה מתפללים עם בגדים מרושלים או מלוכלכים הדבר נוגד את ההלכה.
 

יעקב1

משתמש ותיק
דער עמעס אמר:
אם אתה מתעקש אפשר לשאול גם בכגון דא...ובכלל מה ההיתר שהרבה מתפללים עם בגדים מרושלים או מלוכלכים הדבר נוגד את ההלכה.
מאז ומתמיד כואב הלב על זה. ובשו"ע ומ"ב יש הרבה דינים על זה בסי' צא כמו זה
שו"ע: לא יעמוד באפונדתו (טאסק"ה בלעז) ולא בראש מגולה ולא ברגלים מגולים, אם דרך אנשי המקום שלא יעמדו לפני הגדולים אלא בבתי רגלים. 
ובמ"ב: אין להתפלל בבתי שוקיים של פשתן לבד דגנאי הוא לעמוד כן לפני גדולים ומכ"ש כשלובשין סנדל והעקב מגולה. גם אין ללבוש בעת התפלה בתי ידים שקורין הענטשי"ך כדרך עוברי דרכים וקורא אני עליהם אל תבואני רגל גאוה ויד רשעים אל תנידני [ב"ח] ומהח"א דלעיל משמע דאפילו בבתי שוקיים של צמר לבד ג"כ אין נכון והכל תלוי לפי מנהג המקומות. הרמ"מ תיקן שלא לכנס לבהכ"נ במנעלים ארוכים והיינו שטיוויל ואם דרך אותו המקום לעמוד כך בפני גדולים מותר [פמ"ג].
הרי שהולכים לפגישה חשובה ואפי' לדבר עם מנהל של חיידר או בית ספר לא היו מעיזים לבוא ככה אבל למה לפני הקב"ה זה בסדר???
 

יהודי

משתמש ותיק
כבר שנים הסתפקתי אם נפתחו שרוכי הנעליים לפני התפילה, האם מדין עומד לפני מלך יש ענין לסוגרם? (לפעמים זה קצת מורכב ליטול ידיים וכו'. גם אי נימא שאי"צ נטילה בגלל השרוכים וכו').
ואם נלך עם סברא זו, הרי מי שהולך להיפגש עם מישהו חשוב מסיר את מעילו (לא הכוונה לחליפה) לפני הפגישה, האם גם צריך להסיר את המעיל לפני התפילה?
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
דער עמעס אמר:
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.
בציבור בלי כובע.
כי צריך להיראות בתפילה כעומד לפני מלך.
ישנם אנשים שדרך הנהגתם שהם עומדים לפני מלך ללא כובע.
אין אדם בעולם שנכנס למלך בכובע מלוכלך.
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
דער עמעס אמר:
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.

לא הבנתי מנין משיגים כובע ''מכל הבא ליד'' 
 

הכהן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
ואם נלך עם סברא זו, הרי מי שהולך להיפגש עם מישהו חשוב מסיר את מעילו (לא הכוונה לחליפה) לפני הפגישה, האם גם צריך להסיר את המעיל לפני התפילה?
כשהמעיל אינו בגד מכובד (מעיל 'דובון' וכדומה), אין ספק שיש להסירו לפני התפילה.
 

גרשון

משתמש רגיל
מה הפירוש "כעומד לפני המלך", האם הכוונה הוא כצריך להיות במצב מכובד כאילו עומד לפני מלך בשר ודם? הלא כל צורת התפילה, המקום, הצפיפות, התנועות, הטלית והתפילין, אינו מלכותי כלל וכלל.
בהכרח שהכוונה שהאדם צריך להתייצב להתפלל בפחד ויראה, והמלך אינו אלא משל, ואכן עושים איזה דוגמאות לשם המשל. והבן
 

מהבהב בחושך

משתמש רגיל
.
גרשון אמר:
מה הפירוש "כעומד לפני המלך", האם הכוונה הוא כצריך להיות במצב מכובד כאילו עומד לפני מלך בשר ודם? הלא כל צורת התפילה, המקום, הצפיפות, התנועות, הטלית והתפילין, אינו מלכותי כלל וכלל.
בהכרח שהכוונה שהאדם צריך להתייצב להתפלל בפחד ויראה, והמלך אינו אלא משל, ואכן עושים איזה דוגמאות לשם המשל. והבן
מה הכאבי בטן הללו.
הביאו כאן משו"ע, שיש חיוב לעמוד באופן ובמלבוש מכובד.
 

הכהן

משתמש ותיק
גרשון אמר:
הלא כל צורת התפילה, המקום, הצפיפות, התנועות, הטלית והתפילין, אינו מלכותי כלל וכלל.
כאשר המלך מבקש שתעמוד כך לפניו, אין יותר מלכותי מזה.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
גרשון אמר:
מה הפירוש "כעומד לפני המלך", האם הכוונה הוא כצריך להיות במצב מכובד כאילו עומד לפני מלך בשר ודם? הלא כל צורת התפילה, המקום, הצפיפות, התנועות, הטלית והתפילין, אינו מלכותי כלל וכלל.
בהכרח שהכוונה שהאדם צריך להתייצב להתפלל בפחד ויראה, והמלך אינו אלא משל, ואכן עושים איזה דוגמאות לשם המשל. והבן



צורת התפילה? מה לא מלכותי בצורת התפילה?
המקום? מי שיכול מהדר את בית אלוקיו במקסימום האפשרי, ויש בתי כנסת שמתחרים בלב שקט עם ארמונות מלכים, ומה נעשה שהעניות מנוולת את בתי המדרשות שלנו האברכים.
הצפיפות? ומה היה בבית המקדש? ומה עם ברוב עם הדרת מלך?
התנועות? אין כאן המקום לדון, אכן יש אחזו שיש למתן ולעדן את התנועות ככל האפשר, אבל גם עני לפני מלך מראה תנועות של הכנעה.
הטלית? עשה טלית נאה.
התפילין? בגדי פאר! 

ההכרח שלך לא ברור. והמלך אינו משל. המלך הוא מלך!
 
מ אלישע אמר:
דער עמעס אמר:
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.

לא הבנתי מנין משיגים כובע ''מכל הבא ליד'' 
נו? אני מחכה כבר לתשובה.
 
 

מעל הסטנדרט

משתמש ותיק
מהרב אלישיב זצ"ל שמעתי הגדרה ברורה לגבי צורת הבגדים הנצרכים לתפילה [לעיכובא] "איך שאדם מרשה לעצמו ללכת ברחוב יפו", [זה רחו' ראשי בירושלים, ובזמן שאמר זאת היה נקי יחסית מפריצות].
ולכן אמר שצבעי וסבלים שמרשים לעצמם ללכת ככה ביפו, מותר להם להתפלל בבגדיהם.
 

כדי

משתמש ותיק
שמעתי פעם (בהלצה) שאדם שאין לו כו''ח עדיף שלא יתפלל מעריב
דתפלת ערבית רשות, ועיטוף הוא מדינא דגמרא
 
מ אלישע אמר:
דער עמעס אמר:
לפעמים בגלל אי נעימות אדם ששוכח כובע לוקח מכל הבא ליד גם אם זה לא מכובד וזה לכאורה אסור כי אין זה לבוא כך לפני המלך ומצד שני יש את המעלה של תפילה בציבור.

לא הבנתי מנין משיגים כובע ''מכל הבא ליד'' 
ההגדרה כובע "מכל הבא ליד" הכוונה טישו מתחת הכיפה ויש כאלו שנוהגים כן בברכהמ"ז  
 
 

זוזו

משתמש ותיק
מעל הסטנדרט אמר:
מהרב אלישיב זצ"ל שמעתי הגדרה ברורה לגבי צורת הבגדים הנצרכים לתפילה [לעיכובא] "איך שאדם מרשה לעצמו ללכת ברחוב יפו", [זה רחו' ראשי בירושלים, ובזמן שאמר זאת היה נקי יחסית מפריצות].
ולכן אמר שצבעי וסבלים שמרשים לעצמם ללכת ככה ביפו, מותר להם להתפלל בבגדיהם.

לכאו' הלש' בפוס' ורמב"ם אם הדרך לעמוד כך לפני גדולים
 

הייליג

משתמש ותיק
איתא בתשובות שבט הלוי לגבי כובע של פורים, של תחפושת אם מותר לעמוד כך לפני המלך, ופסק להיתר ולחיוב, כי אין כבודו של מלך באיך שזה נראה וכו', ואם חבש כובע מסכה בראשו - יצא; בערך רוח הדברים, ולא לשונו הקדוש, שאינו תחת ידי כעת.
 
חלק עליון תַחתִית