= כל האשכולות אודות מנין במרפסות והמסתעף = (ייתכנו כפילויות וכדומה)

נושאים שונים

פותח הנושא
סוקרטס האחר
הודעות: 45
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 03:01
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

= כל האשכולות אודות מנין במרפסות והמסתעף = (ייתכנו כפילויות וכדומה)

שליחה על ידי סוקרטס האחר » 24 מרץ 2020, 13:16

בימי הקורונה האלה אנשים נאלצים להתפלל בחדר מדרגות רציתי לעלות נידון; 
א. האם מצטרפים למניין מקומה לקומה במקרה שרואים, ובמקרה שלא רואים 
ב. והם צריך דווקה רואים אלו את אלו
ג.האם יש הבדל אם יש 10 במקו"א ועוד קצת חצי קומה מעל האם עלתה להם תפילה במניין,או שאין הבדל ואפי'חמשה כאן וחמשה כאן

סיכום: מה גדרה של תפילה במניין(לא ראיתי מקורות כך שיכול שכל גדרי הנידון שאני מעלה טעות ביסודם) למשל אם החדר מדרגות יהיה מלא לגמרי נראה (מסברא) שיוגרו כולם כציבור אחד, משאין כן אם יש דלת חוצצת בניהם שאז נראה שהדלת חוצצת בניהם וייחשבו כשתי קבוצות נפרדות.

אם למישהו יש תשובה בנידון או , שיש לו מקור (אני יודה שיכתוב את המקור) או מפסוקים אחרונים או שהוסק מסברא מתוך ההלכה הודה לו שישתף את דעתו.   תודה
 


גל גל
הודעות: 479
הצטרף: 14 יוני 2018, 08:40
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי גל גל » 26 מרץ 2020, 11:32

סוקרטס האחר כתב:
24 מרץ 2020, 13:16
בימי הקורונה האלה אנשים נאלצים להתפלל בחדר מדרגות רציתי לעלות נידון; 
א. האם מצטרפים למניין מקומה לקומה במקרה שרואים, ובמקרה שלא רואים 
ב. והם צריך דווקה רואים אלו את אלו
ג.האם יש הבדל אם יש 10 במקו"א ועוד קצת חצי קומה מעל האם עלתה להם תפילה במניין,או שאין הבדל ואפי'חמשה כאן וחמשה כאן

סיכום: מה גדרה של תפילה במניין(לא ראיתי מקורות כך שיכול שכל גדרי הנידון שאני מעלה טעות ביסודם) למשל אם החדר מדרגות יהיה מלא לגמרי נראה (מסברא) שיוגרו כולם כציבור אחד, משאין כן אם יש דלת חוצצת בניהם שאז נראה שהדלת חוצצת בניהם וייחשבו כשתי קבוצות נפרדות.

אם למישהו יש תשובה בנידון או , שיש לו מקור (אני יודה שיכתוב את המקור) או מפסוקים אחרונים או שהוסק מסברא מתוך ההלכה הודה לו שישתף את דעתו.   תודה

ויקרא - צירוף למניין בראייה.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


ר' יונה
הודעות: 135
הצטרף: 06 דצמבר 2017, 00:05
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 74 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי ר' יונה » 26 מרץ 2020, 12:33

בשבת האחרונה נצפו מצטרפים מכמה מרפסות סמוכות.
אבל ייתכן והיי 10 במקו"א וכל השאר רק הצטרפו, שאז זה ודאי בסדר


חוזר ומגיד
הודעות: 167
הצטרף: 04 אוגוסט 2019, 23:40
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי חוזר ומגיד » 26 מרץ 2020, 13:28

יש דיון מצד לא לעמוד על מקום גבוה וצר


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 29 מרץ 2020, 15:10

לא מצטרף אלא א"כ רואה את מקום העשרה או שברשות שהוא נמצא יש עוד עשרה וחדר מדרדות ל"ה רשות אחת


יעקב1
הודעות: 367
הצטרף: 06 יוני 2016, 22:27
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

= כל האשכולות אודות מנין במרפסות והמסתעף =

שליחה על ידי יעקב1 » 29 מרץ 2020, 17:27

viewtopic.php?p=123872#p123873
לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים ובמרפסות על סמך השיטות של אם רואים זא"ז מצטרפים עי' מ"ב סי' נה או רק בשיש עכ"פ רוב או מנין שלם אז מצטרפים הרואים אליהם אבל לא ליצור מניין ע"י רואה


שאר לעמו
הודעות: 4248
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 727 פעמים
קיבל תודה: 1398 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 מרץ 2020, 18:03

האם אפשר להקל בגיור בגלל שהמדינה לוחצת, וזה מצב חירום?..
 


צבי500
הודעות: 228
הצטרף: 26 דצמבר 2017, 11:22
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי צבי500 » 29 מרץ 2020, 18:05

מצטרפים.
המדינה לוחצת?! על ונשמרתם שמעת?


הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי הערשל » 29 מרץ 2020, 18:12

יעקב1 כתב:
29 מרץ 2020, 17:27
viewtopic.php?p=123872#p123873
לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים ובמרפסות על סמך השיטות של אם רואים זא"ז מצטרפים עי' מ"ב סי' נה או רק בשיש עכ"פ רוב או מנין שלם אז מצטרפים הרואים אליהם אבל לא ליצור מניין ע"י רואה
כל הנידון של הפוסקים אם מועיל ע"י רואים זה לענין לעשות מנין עי"ז אבל אם כבר יש מנין בלי זה יש יותר סברא שיצטרף, והמ"ב מביא שהרדב"ז סובר שמצטרף אף אם אינם רואים באופן מסוים, עיי"ש, והח"א חולק, והחזו"א סובר שמועיל בכל גווני ואפי' אינם רואים. 
 


הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי הערשל » 29 מרץ 2020, 18:13

שאר לעמו כתב:
29 מרץ 2020, 18:03
האם אפשר להקל בגיור בגלל שהמדינה לוחצת, וזה מצב חירום?
אם הבנתי נכון את כוונתך, אתה חשוד על רציחה.


שאר לעמו
הודעות: 4248
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 727 פעמים
קיבל תודה: 1398 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 מרץ 2020, 18:26

לא הבנת נכון (תתפלל בלי מנין אבל אל תעשה הלכות מנין קורונה, השו"ע לא משתנה).
אבל אני הבנתי משהו:
שיש לא מעט ניקים משועממים שהינם העושים והמעשים בעיני קורונה בפורום לתורה, שהפך את שמו ל'פורום קורונה'..


אלי מאירי
הודעות: 264
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 60 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מהחלונות - האם מצטרפים למנין?

שליחה על ידי אלי מאירי » 29 מרץ 2020, 21:40

בשולחן ערוך (נ"ה סעיף י"ד) משמע שניתן להצטרף למנין (משמע להיחשב מהעשרה) דרך חלונות! אני טועה?
מי שעומד אחורי בית הכנסת וביניהם חלון אפילו גבוה כמה קומות אפילו אינו רחב ארבע ומראה להם פניו משם מצטרף עמהם לעשרה. הגה: גגין ועליות אינן בכלל בית והעומד עליהם אינו מצטרף (רי"ו נ"ג ח"ז):

משנה ברורה:
(נב) מצטרף עמהם — דאף דיש הפסק מחיצה ביניהם כיון דמראה להם פניו דומה למה שמבואר לקמן בסימן קצ"ה לענין זימון דאם מקצתן רואין אלו את אלו דמצטרפין וא"כ לפ"ז פשוט העומדים בעזרת נשים ובמחיצה המפסקת יש חלון ומראה להם פניו משם מצטרף עמהם לעשרה וכ"ש דאם יש בלעדו עשרה נחשב תפלה בצבור עי"ז ואעפ"כ יותר טוב אם בנקל הוא לו לירד לבהכ"נ שירד דיש מהאחרונים שחולקין על עיקר הדין וסוברין דענינינו אינו דומה כלל לזימון:

(נג) גגין ועליות — בכה"ג שאין רואין אלו את אלו רבותא היה לו לומר אפי' חלונות רחבות ונמוכות כל שאינן שוות לקרקע בהכ"נ ואף אם הוא עומד בתוכם אינו מצטרף:
האם צריך לראות את כל התשעה, או שמספיק שרשור של עשרה שרואין זה את זה או מקצתן אלו את אלו??


אלי מאירי
הודעות: 264
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 60 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מהחלונות - האם מצטרפים למנין?

שליחה על ידי אלי מאירי » 29 מרץ 2020, 22:20

אמנם הגר"א חולק, אבל שפיר ניתן לסמוך על הש"ו והרמ"א.
וכן לקריאת התורה לכאו'.


הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מהחלונות - האם מצטרפים למנין?

שליחה על ידי הערשל » 29 מרץ 2020, 23:15

המ"ב שם סקנ"ב כ' להדיא דאף מקצתן רואים מהני, וכמו"כ מצאנו לגבי צירוף לעדות דמהני ע"י מקצתם רואים במכות דף ו


עפר ואפר
הודעות: 1343
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
נתן תודה: 811 פעמים
קיבל תודה: 611 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי עפר ואפר » 30 מרץ 2020, 14:56

שאר לעמו כתב:
29 מרץ 2020, 18:26
לא הבנת נכון (תתפלל בלי מנין אבל אל תעשה הלכות מנין קורונה, השו"ע לא משתנה).
אבל אני הבנתי משהו:
שיש לא מעט ניקים משועממים שהינם העושים והמעשים בעיני קורונה בפורום לתורה, שהפך את שמו ל'פורום קורונה'..
לפי החיד"א דווקא יש "הלכות קורונה", ר"ל הלכות להקל לכאלו שלמשך תקופה ארוכה נאלצים להיות בהפרדה זה מזה: (מחב"ר סי' נ"ה, הובא בשע"ת שם)
לזריטו.png
 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 30 מרץ 2020, 16:09

הנה בהיצטרפות למניין דרך רואים אלו את אלו ע' בשו"ע ס' נ"ה ס' י"ד דנראה שמתיר וכך פסקו המג"א והמשנ"ב ועוד. וע' בהלכה ברורה דמצדד לאסור
ורציתי לשאול לבני החבורה לשיט' המתירים האם גם מי שרואה את מי שרואה נמי מצטרף או לא
והנה בשו"ע סקצ"ה לעניין זימון אומר שאם מקצתן רואים אלו את אלו מצטרפים ולכו' היה נ"ל ה"נ הכא אלא שלכוא' יש לחלק מסברא להתם יש עניין שיהיו סעודה אחת והכא זה שאחד רןאה יש לומר שהוא מצטרף אבל מי שנמצא איתו אפשר שכיון שלא רואה את החזן ל"ח חלק מהמניין
עוד רציתי לשאול דהנה ההלכה היא שרשות הרבים מפסיקה בינייהם לא מצטפים ( ר' יונה ) ובמג"א כתב שאף רה"י קבועה בינייהם לא מצטרפים ורציתי לשאול אי יש משהו ברה'י נמי לא מצטרפים או דלמא עכשיו מצטרף כמו בשכנים דרך מרפסת שקומה א תצטרף עם ג 
אשמח לשמוע תשובות מסברא או ממקור
 


עפר ואפר
הודעות: 1343
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
נתן תודה: 811 פעמים
קיבל תודה: 611 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאור פסק הרבנים לא להתפלל בביהכ"נ-האם מצטרפים אנשי בבתים

שליחה על ידי עפר ואפר » 30 מרץ 2020, 18:07

אלא שעדיין יש לשאול, שהרי כל הדין של צירוף למניין של הרואים נלמד מזימון (אלא שיש סוברים שאין ללמוד מזימון, ובשעה"ד מקילים כנ"ל), ובזימון גופו הדין שאם רה"ר (וכן שביל היחיד קבוע) מפסיק ביניהם מתבטל הצירוף, א"כ לכאוו' מותר להצטרף רק מי שיש לו חלונות עורפיים הצמודים לבניין אחר
עד כמה שהצלחתי להבין את המציאות של המחב"ר, עכ"פ לא מפורש שם שהיה הפסק של רה"ר בין שני הקבוצות
האם הרבנים התייחסו לזה?


יחי
הודעות: 409
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 70 פעמים
קיבל תודה: 125 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי יחי » 30 מרץ 2020, 19:07

הוראה כעת חיה בב"ב (כמדומה בשם הגר"ש רוזנברג, ויתכן הגרש"צ רוזנבלט)
שהחזן יראה עשרה ממקומו בכל גובה ומקום שהם והוי מנין
וכן החלו לנהוג בפועל ממנחה היום


סלקא דעתך
הודעות: 301
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי סלקא דעתך » 30 מרץ 2020, 21:37

מסברא מועיל כמו בזימון שהרי כל המקור לרואה הוא מזימון, והסברות לחלק זה טעם החולקים עי' ביאור הגר"א.
וא"כ אשמח לביאור או מקור מחברי הפורום לפסק לעיל בשם רבני בני ברק.


ישר ולעניין
הודעות: 15
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 21:56
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי ישר ולעניין » 30 מרץ 2020, 21:48

במשנה ברורה בסימן נה על דברי השו"ע בסעיף י"ד (ובביה"ל שם) אני חושב כתב, שמעיקר הדין ראיה מצרפת למננין אך כיוון שפסק זה של השו"ע מסתמך על שו"ת הרשב"א שכתב זאת רק בלשון אפשר, ראוי לכתחילה שיהיו לפחות עשרה בחדר אחד ואז האחרים מצטרפים בראיה, אך בשעת הדחק יש להקל.
אין ספק שזוהי שעת הדחק...
השאלה שלי היא האם כל העשרה צריכים לראות אלו את אלו או גם אם אחד רואה את חבירו וחבירו את חבירו וכו' עד עשרה, גם כן מצטרפים זה לזה, למניין.
והנפק"מ כעת כשנאסרה לחלוטין ההתאספות יחד, האם צירוף המרפסות כשפעמים שלא ניתן לאחד לראות את כל המניין אלא רק את חלקו וכן להיפך האם באופן זה ניתן להצטרף למניין לקדיש ולקדושה.
מה דעתכם? יש מקורות?


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 02:41

סלקא דעתך כתב:
30 מרץ 2020, 21:37
מסברא מועיל כמו בזימון שהרי כל המקור לרואה הוא מזימון, והסברות לחלק זה טעם החולקים עי' ביאור הגר"א.
וא"כ אשמח לביאור או מקור מחברי הפורום לפסק לעיל בשם רבני בני ברק.
אמץ ויציב שהמקור לרואה הוא מהילכות זימון אמנם יש לחלק כמ''ש לעיל דבזימון יש עניין שייחשבו סעודה אחת ורייאה מצרפת אותם וגם אם מי שהוא אןכל שודאי הם באותה סעודה, אבל במניין זה שאני רואה זה מחשיב אותי עם הציבור לא אומר שגם מי שרואה אותי יהיה מהציבור של החזן 
תחשוב על זה 
 


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 02:44

יחי כתב:
30 מרץ 2020, 19:07
הוראה כעת חיה בב"ב (כמדומה בשם הגר"ש רוזנברג, ויתכן הגרש"צ רוזנבלט)
שהחזן יראה עשרה ממקומו בכל גובה ומקום שהם והוי מנין
וכן החלו לנהוג בפועל ממנחה היום
אם החזן רןאה את כולם ודאי הוי מניין אחד השאלה היא האם גם מי שלא רואה את החזן יכול להצטרף כי הוא נמי ברשות מי שרואה 
 


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 02:46

תודה רבה למשיבים מסברא היה נראה לי שלא מצטרף אולם עכשיו עיינתי במשנ''ב סנ''ה ודין רואים מקצתן אלו את אלו שייך נמי במניין


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היצטרפות למניין בחדר מדרגות

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 02:51

ישר ולעניין כתב:
30 מרץ 2020, 21:48
במשנה ברורה בסימן נה על דברי השו"ע בסעיף י"ד (ובביה"ל שם) אני חושב כתב, שמעיקר הדין ראיה מצרפת למננין אך כיוון שפסק זה של השו"ע מסתמך על שו"ת הרשב"א שכתב זאת רק בלשון אפשר, ראוי לכתחילה שיהיו לפחות עשרה בחדר אחד ואז האחרים מצטרפים בראיה, אך בשעת הדחק יש להקל.
אין ספק שזוהי שעת הדחק...
השאלה שלי היא האם כל העשרה צריכים לראות אלו את אלו או גם אם אחד רואה את חבירו וחבירו את חבירו וכו' עד עשרה, גם כן מצטרפים זה לזה, למניין.
והנפק"מ כעת כשנאסרה לחלוטין ההתאספות יחד, האם צירוף המרפסות כשפעמים שלא ניתן לאחד לראות את כל המניין אלא רק את חלקו וכן להיפך האם באופן זה ניתן להצטרף למניין לקדיש ולקדושה.
מה דעתכם? יש מקורות?
בקשר לשאלתך ע' במשנ''ב שם שכמו בזימון שמועיל מקצתן רואים אלו את אלו ה''נ במניין, וע''ע פמ''ג באשל אברהם סנ''ה סקי''ב דמועיל
 

סמל אישי של משתמש

הכהן
הודעות: 2147
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 445 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי הכהן » 31 מרץ 2020, 06:08

תפילה_בציבור_וברכת_כהנים_בבידוד.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 06:36

הכהן כתב:
31 מרץ 2020, 06:08
תפילה_בציבור_וברכת_כהנים_בבידוד.pdf
סליחה אבל לא הבנתי איך זה קשור
 

סמל אישי של משתמש

הכהן
הודעות: 2147
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 445 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי הכהן » 31 מרץ 2020, 08:06

חכם מה הוא אומר כתב:
31 מרץ 2020, 06:36
הכהן כתב:
31 מרץ 2020, 06:08
תפילה_בציבור_וברכת_כהנים_בבידוד.pdf
סליחה אבל לא הבנתי איך זה קשור


הקובץ הנ"ל דן באופן כלי על צירוף רשויות למנין.
כאן יש משהו חשוב על צירוף משני צדי הכביש (כפי שקורה ברגעים אלה בבנין שלי...)


גבריאל פולארד
הודעות: 794
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 1323 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 31 מרץ 2020, 08:21

הכהן כתב:
31 מרץ 2020, 08:06
חכם מה הוא אומר כתב:
31 מרץ 2020, 06:36
הכהן כתב:
31 מרץ 2020, 06:08
תפילה_בציבור_וברכת_כהנים_בבידוד.pdf
סליחה אבל לא הבנתי איך זה קשור


הקובץ הנ"ל דן באופן כלי על צירוף רשויות למנין.
כאן יש משהו חשוב על צירוף משני צדי הכביש (כפי שקורה ברגעים אלה בבנין שלי...)
ידוע ש"ויש מי שאומר" פעמים שהוא כמו סתם ויש, ופעמים שהלכתא הכי, ורק כתב בלשון זו כיון שלא מצא מפורש בשאר פוסקים [עי' בה"ל סי' שיא, וסמ"ע חו"מ סי' טז ועוד מקומות רבים].
מה לגבי הסעיף הזה?


אברהם העברי
הודעות: 1120
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 267 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי אברהם העברי » 31 מרץ 2020, 23:24

יש למישהו מידע על קריאת התורה במצב הנתון?
שמעתי בשם חכ"א שהתיר לעלות לתורה ע"י שומע כעונה!!!
היינו שאני בביתי עולה לתורה כשהספר נמצא אצל שכני!!!
זה נשמע לי מאד מוזר (הרי כל המושג של עולה וקורא זה לא המקור ולכן הקורא צריך לקרוא בלחש ובלא זה ברכותיו לבטלה שהרי מעקרא דדינא העולה אמור לקרוא את כל העליה)
ובר מן דיין למה שלא יקרא הקורא ויעלה את כל העליות בזא"ז (או עם ב"ב - לכאו' ענין עין הרע נדחה כאן) כמו שעושים כשאין לוי (שאפי' במקרה שיודעים קודם ברכה אחרונה של הכהן שאין לוי מ"מ מברך)
(אינני יודע אם השמועה מוסמכת ע"כ אני מתיר לעצמי לשאול ע"ז בלשון זו)


חכם מה הוא אומר
הודעות: 90
הצטרף: 26 מרץ 2020, 00:43
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצטרפות למנין דרך מרפסות השכנים

שליחה על ידי חכם מה הוא אומר » 31 מרץ 2020, 23:36

אברהם העברי כתב:
31 מרץ 2020, 23:24
יש למישהו מידע על קריאת התורה במצב הנתון?
שמעתי בשם חכ"א שהתיר לעלות לתורה ע"י שומע כעונה!!!
היינו שאני בביתי עולה לתורה כשהספר נמצא אצל שכני!!!
זה נשמע לי מאד מוזר (הרי כל המושג של עולה וקורא זה לא המקור ולכן הקורא צריך לקרוא בלחש ובלא זה ברכותיו לבטלה שהרי מעקרא דדינא העולה אמור לקרוא את כל העליה)
ובר מן דיין למה שלא יקרא הקורא ויעלה את כל העליות בזא"ז (או עם ב"ב - לכאו' ענין עין הרע נדחה כאן) כמו שעושים כשאין לוי (שאפי' במקרה שיודעים קודם ברכה אחרונה של הכהן שאין לוי מ"מ מברך)
(אינני יודע אם השמועה מוסמכת ע"כ אני מתיר לעצמי לשאול ע"ז בלשון זו)
ר' גרשון אמר היום שמי שמתפלל במניין ומי שעושה קריאת התורה עובר עבירה
 

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: PKURHSV | 9 אורחים