למען היושר והאמתסופר אמר:שמואל אמר:האם ישנם עוד סימוכין שהמכתב מזויף, כי לדעתי הדבר כלל לא מופרך שהגאון הרב קליין יוציא כזה מכתב.קודם כל צריך להאמין שאכן @פעלעד בעצמו ובכבודו דיבר עם בנו של הגרמ"ש קליין שליט"א, וש @אני הקטן דיבר עם חתנו.איזה עוד סימוכין אפשר להביא לך, יותר מהכחשה של הבן והחתן? ואם העדות חשודה בעיניך, איך יועיל "סימוך" אחר?
אבל גם אם אני מאמין בכל מילה שהם אומרים (על פעלעד אני סומך), מכל מקרה רציתי לדעת אם יש עוד סימוכין, אולי יצא איזה מכתב, אולי התקיימה איזה פגישה דרמטית, אולי היה היום שחיטת בראקל בפיקוחו האישית של הגרמ"ש.
אוסיף לך כאן עוד כמה ראיות שהמכתב מזויף:סופר אמר:שמואל אמר:האם ישנם עוד סימוכין שהמכתב מזויף, כי לדעתי הדבר כלל לא מופרך שהגאון הרב קליין יוציא כזה מכתב.קודם כל צריך להאמין שאכן @פעלעד בעצמו ובכבודו דיבר עם בנו של הגרמ"ש קליין שליט"א, וש @אני הקטן דיבר עם חתנו.איזה עוד סימוכין אפשר להביא לך, יותר מהכחשה של הבן והחתן? ואם העדות חשודה בעיניך, איך יועיל "סימוך" אחר?
אבל גם אם אני מאמין בכל מילה שהם אומרים (על פעלעד אני סומך), מכל מקרה רציתי לדעת אם יש עוד סימוכין, אולי יצא איזה מכתב, אולי התקיימה איזה פגישה דרמטית, אולי היה היום שחיטת בראקל בפיקוחו האישית של הגרמ"ש.
מה כתוב שם?אלכס אמר:http://www.jdn.co.il/video/877015
עוף הבראקל: רבה של בני ברק הגיע לדיון אצל ראב"ד העדה החרדיתחבר אמר:מה כתוב שם?אלכס אמר:http://www.jdn.co.il/video/877015
לטובת החסומים
מכתב מהראב"ד שיצא היוםחבר אמר:שמעתי שיש מכתב חדש מהראב"ד
מי יכול להעלות?
פיסקה חריפה מאד עם עקיצה לבני-ברקים.וראוי לתקן שכל שוחט שישחט עוף כזה, הוא נפסל בכך לשחיטה אצלינו, וכל מי שאוכל מעוף זה, אינו יכול להיות משגיח כשרות אצלינו, וראוי לכל אחד לדעת שאם חלילה יתפשט הדבר, יהא עליו לבדוק בשעה שמזמינים אותו לאכול אצל אחרים, [ובמיוחד בבני ברק] שאין מאכילים אותו מעוף זה.
הוא מדגיש שההבדל בין הבלאדי לבראקל הוא מהותי ויש המון הבדלים ומצטט גם דברי מומחה שהם ממש שני מציאויותעפר ואפר אמר:צ"ע לי בדברי הראב"ד שליט"א, להשוות בין הקטע שבו הוא כותב שיש שינויים בעופות הפטם אבל שינויים אלו אינם נחשבים לשינוי,
ובין השינויים בין הבראקיל לבין הבלאדי שהם כן נחשבים לשינוי, וצ"ע.
וכתב כתבתי בעניי לעיל, שכל הסיפור מהגרי"ז צ"ע איך שייך לכאן בשעה שמציעים עופות אחרים.
החילוק פשוטעפר ואפר אמר:צ"ע לי בדברי הראב"ד שליט"א, להשוות בין הקטע שבו הוא כותב שיש שינויים בעופות הפטם אבל שינויים אלו אינם נחשבים לשינוי,
ובין השינויים בין הבראקיל לבין הבלאדי שהם כן נחשבים לשינוי, וצ"ע.
אין פקפוק על הבלאדי, אבל שמעתי שאין כ"כ מה לאכול שם. בשר קשה ומועטאלכס אמר:מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.אלכס אמר:סיכום ביניים
לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
כבר ישדוד העיתונאי אמר:אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.אלכס אמר:סיכום ביניים
לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
לא הבנתי אותך בכלל, הגר" ש וואזנר היה בדורינו! והוא עצמו כתב תשובה בו הוא מערער על העופות שלנו ונדפס בשבה"ל חלק י', גם רבני העדה הוציאו לפני כמה שנים מכתבים שמערערים על העופות וכמדומני גם הראב"ד חתום על זה.אהרן דוד אמר:אני חושב שרבים מפספסים את הדיון המרכזי בכל סערת העופות, הנושא הוא כלל לא עוף הברקאל שבוודאי לא יעלה על שולחנם של רוב כלל ישראל יראים ושלמים שלא יכניסו את עצמם לכלל ספק, ובפרט לאחר דעתם הברורה והנחרצת של כל גדולי הרבנים וגופי הכשרות המובילים שקבעו שהעוף אסור באכילה [וכעת שמעתי שאף הגאון הגדול הגרש"ד גרוס שליט"א רבם דחסידי גור כותב תשובה בנושא ודעתו לאיסור גמור, וכן דעת בד"ץ קהילות].
עיקר הדיון אמור להתמקד באותה הגישה לבוא פעם אחר פעם ולהטיל ספק במנהגם של כלל ישראל בכל הדורות והנושאים ולטעון שנתברר כעת שאינם נוהגים כהלכה ואף עוברים על איסורים, זה ברור שאין זה דרך של מי שרוצה להיקרות "פוסק"... [ברור לכל שאם הגר"ש וזאנר זצ"ל היה בדורינו לא היה נוהג כך, ובוודאי לא היה כותב כך...]
וכבר אמרו שלדעתם ניתן לעבור באכילה אחת ובהעלם אחד על איסורים רבים [שב"ה לא נתקבלו ככל בכל ישראל] והינו לאכול לחמניה מזונות, יחד עם הערינג, עם ירקות של אמריה לנכרי בשמיטה וכו...
וב"ה שמסר עולמו לשומרים הלא המה גדולי הפוסקים האמיתים שפעם אחר פעם עומדים בפרץ ומחזקים מנהגם של ככל ישראל וחדש אסור מן התורה.
מי שמעיין היטיב במכתבו של בעל שבט הלוי, וכן במכתבו של הראב"ד בתשובות והנהגות ח"ד סימן קפד, יראה שלא פקפקו בעופות שלנו, אלא עוררו שצריך לעמוד בפרץ לעשות השגחה שלא יערבו עופות טמאים בהכלאות, אבל לא קבעו שכך המצב היום, אלא שצריך לפקח על העתיד.פעלעד אמר:לא הבנתי אותך בכלל, הגר" ש וואזנר היה בדורינו! והוא עצמו כתב תשובה בו הוא מערער על העופות שלנו ונדפס בשבה"ל חלק י', גם רבני העדה הוציאו לפני כמה שנים מכתבים שמערערים על העופות וכמדומני גם הראב"ד חתום על זה.אהרן דוד אמר:אני חושב שרבים מפספסים את הדיון המרכזי בכל סערת העופות, הנושא הוא כלל לא עוף הברקאל שבוודאי לא יעלה על שולחנם של רוב כלל ישראל יראים ושלמים שלא יכניסו את עצמם לכלל ספק, ובפרט לאחר דעתם הברורה והנחרצת של כל גדולי הרבנים וגופי הכשרות המובילים שקבעו שהעוף אסור באכילה [וכעת שמעתי שאף הגאון הגדול הגרש"ד גרוס שליט"א רבם דחסידי גור כותב תשובה בנושא ודעתו לאיסור גמור, וכן דעת בד"ץ קהילות].
עיקר הדיון אמור להתמקד באותה הגישה לבוא פעם אחר פעם ולהטיל ספק במנהגם של כלל ישראל בכל הדורות והנושאים ולטעון שנתברר כעת שאינם נוהגים כהלכה ואף עוברים על איסורים, זה ברור שאין זה דרך של מי שרוצה להיקרות "פוסק"... [ברור לכל שאם הגר"ש וזאנר זצ"ל היה בדורינו לא היה נוהג כך, ובוודאי לא היה כותב כך...]
וכבר אמרו שלדעתם ניתן לעבור באכילה אחת ובהעלם אחד על איסורים רבים [שב"ה לא נתקבלו ככל בכל ישראל] והינו לאכול לחמניה מזונות, יחד עם הערינג, עם ירקות של אמריה לנכרי בשמיטה וכו...
וב"ה שמסר עולמו לשומרים הלא המה גדולי הפוסקים האמיתים שפעם אחר פעם עומדים בפרץ ומחזקים מנהגם של ככל ישראל וחדש אסור מן התורה.
רק אפשר לומר שבירורים שלאחמ"כ הוכיחו שטעו, ומותר לטעות, אנו לא מלאכים, אבל זה לא קשור למגמה של ערעורים על מסורת אבותינו.
הדבר היחיד שמתמיה מאד, שבמכתב לפני כמה שנים הראב"ד מסכים שיש בעיה עם העופות שלנו ומצדד לחפש משהו יותר מהודר, ובמכתב האחרון מאתמול הוא תוקף בעצם את עצמו, אא"כ נאמר שהשתנתה דעתו עקב בירורים חדשים, ואם כך, למה החריפות הזאת שהוא כותב נגד המערערים שהוא היה ביניהם.
אולי שמו אז את חתימתו ללא ידיעתו???
עם ביקוש כזה הם יפשטו רגל מהר מאודפעלעד אמר:כבר ישדוד העיתונאי אמר:אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.אלכס אמר:סיכום ביניים
לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
שחטו באשדוד שבעת אלפים עופות בראקל
ולדעתי גם מחיר זה הוא מסובסדיהודי אמר:שמעתי שבשחיטת חבורה היה מחירו 85 ש"ח לק"ג.
אני מאמין בלבי שזה מותר, אבל אינני מסוגל לאכול דבר שיש כ"כ הרבה מערערים על כשרותו, כמה חבל שאין בדורנו גברא רבה שהכרעתו תתקבל לכלל הציבור.