שאלת המסורת בעופות בני ימינו

פעלעד

משתמש ותיק
סופר אמר:
שמואל אמר:
האם ישנם עוד סימוכין שהמכתב מזויף, כי לדעתי הדבר כלל לא מופרך שהגאון הרב קליין יוציא כזה מכתב.
איזה עוד סימוכין אפשר להביא לך, יותר מהכחשה של הבן והחתן? ואם העדות חשודה בעיניך, איך יועיל "סימוך" אחר?
קודם כל צריך להאמין שאכן @פעלעד בעצמו ובכבודו דיבר עם בנו של הגרמ"ש קליין שליט"א, וש @אני הקטן דיבר עם חתנו.
אבל גם אם אני מאמין בכל מילה שהם אומרים (על פעלעד אני סומך), מכל מקרה רציתי לדעת אם יש עוד סימוכין, אולי יצא איזה מכתב, אולי התקיימה איזה פגישה דרמטית, אולי היה היום שחיטת בראקל בפיקוחו האישית של הגרמ"ש.
למען היושר והאמת
אני לא דיברתי אישית עם בנו של הגרמ"ש, כי אם אחד מידידיי הקרובים ביותר יש לו קשר עם בנו של הגרמ"ש (כמדומני שלומד איתו יחד) וכל ספק שיש לי אני מבקש ממנו לשאול את הבן, ומשם קבלתי את התשובה שלא רק שזה מזוייף, אלא שמי שעמד מאחורי מכתב ההבהרה בו נכתב שהרב לנדא טעה במציאות, הוא לא אחר מהגרמ"ש בכבודו ובעצמו, ולכן כתב מכתב התנצלות לרב לנדא שלא יחשוב שיש לו משהו נגדו או שמערער על כשרותו.

ובמחילה מכל המפקפקים, אבל מי שאומר שהמכתב המודפס אמיתי, פוגע נמרצות ומבזה את הגרמ"ש קליין מהסיבה הפשוטה, הגרמ"ש כותב במכתביו שבמשך שנים בירר את הנושא וכו' והוא אפילו אוכל את העוף הזה, ופתאום כשהרב לנדא סבור אחרת כל הפסק הלכה שלו להיתר נופל? וכי זו דרכה של תורה?! זו דרכה של פוליטיק! הגרמ"ש הוא מגדולי פוסקי הדור המקובל על כולם ואין שום סיבה שיהיה אסור לו לסבור אחרת בסוגיא הלכתית מהרב לנדא.
 

אני הקטן

משתמש רגיל
סופר אמר:
שמואל אמר:
האם ישנם עוד סימוכין שהמכתב מזויף, כי לדעתי הדבר כלל לא מופרך שהגאון הרב קליין יוציא כזה מכתב.
איזה עוד סימוכין אפשר להביא לך, יותר מהכחשה של הבן והחתן? ואם העדות חשודה בעיניך, איך יועיל "סימוך" אחר?
קודם כל צריך להאמין שאכן @פעלעד בעצמו ובכבודו דיבר עם בנו של הגרמ"ש קליין שליט"א, וש @אני הקטן דיבר עם חתנו.
אבל גם אם אני מאמין בכל מילה שהם אומרים (על פעלעד אני סומך), מכל מקרה רציתי לדעת אם יש עוד סימוכין, אולי יצא איזה מכתב, אולי התקיימה איזה פגישה דרמטית, אולי היה היום שחיטת בראקל בפיקוחו האישית של הגרמ"ש.
אוסיף לך כאן עוד כמה ראיות שהמכתב מזויף:
1. למכתב המודפס יש מסגרת שחורה המוכיח שהדף נסרק [באופן לא מוצלח].
2. הבלאנק קצת מטושטש והכתב לא, כי הבלאנק סרוק, והכתב נוסף אחר כך במחשב ולכן הוא לא מטושטש.
3. וע"ז באתי על החתום חתוך קצת מלמטה, החתימה סרוקה והוסיפו אותה על המכתב המזויף.
זאת מלבד עדותו של חתנו של הגרמ"ש - כיהודה ועוד לקרא.
 

חבר

משתמש חדש
קחו לכם סימן פשוט
אם המכתב יפורסם באמצעי רשמי כלשהו כגון עיתון, או אפילו במודעות רחוב, הרי שזה אורגינל (עתון לא יפרסם לפני שיבדוק בשבע חקירות)
ואם זה יישאר רק במרחב הווירטואלי, רגליים לדבר שזה מזויף
 

פעלעד

משתמש ותיק
חבר אמר:
אלכס אמר:
http://www.jdn.co.il/video/877015
מה כתוב שם?
לטובת החסומים
עוף הבראקל: רבה של בני ברק הגיע לדיון אצל ראב"ד העדה החרדית
יעקב אבוביץב׳ באלול תשע״ז16:26

הגרמי"ל לנדא, שכבר פסק לאסור את עוף הבראקל, הגיע לדיון הלכתי אצל הגר"מ שטרנבוך שאסר לעת עתה את שחיטת העוף, עד אשר ימצאו האם יש מסורת לזן זה. במהלך הדיון עלה השאלה האם עוף הבראקל אסור לשחיטה, לא רק בגלל המסורת

הדיון ההלכתי סביב עוף הבראקל: רבה של בני ברק, הגה"ח רבי משה יהודה לייב לנדא שליט"א, הגיע היום אל ראב"ד העדה החרדית, הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, לדיון הלכתי אודות כשרות הזן החדש שיובא בתקופה האחרונה לארץ.

כזכור, הגרמי"ל לנדא כבר אסר את שחיטת עוף הבראקל, ואילו הגר"מ שטרנבוך, פסק כי בינתיים אין לשחוט את העוף, עד אשר ימצאו האם יש מסורת לעוף זה, וכבר שחטו אותו יהודים במדינות אחרות.

במהלך הדיון ההלכתי היום, עלתה השאלה האם יש לאסור את הבראקל, ולא בגלל שאילת המסורת אלא בשל העוף עצמו, כמו לדוגמה העובדה שהוא חולק רגליו, ועוד.
 

פעלעד

משתמש ותיק
חבר אמר:
שמעתי שיש מכתב חדש מהראב"ד
מי יכול להעלות?
מכתב מהראב"ד שיצא היום
 

קבצים מצורפים

  • מכתב חדש הגר''מ שטרנבוך.pdf
    205.9 KB · צפיות: 27
  • מכתב חדש הגר''מ שטרנבוך 3.jpg
    מכתב חדש הגר''מ שטרנבוך 3.jpg
    357.6 KB · צפיות: 226
  • מכתב חדש הגר''מ שטרנבוך 2.jpg
    מכתב חדש הגר''מ שטרנבוך 2.jpg
    659.3 KB · צפיות: 226
  • מכתב חדש הראב''ד ר''מ שטרנבוך.jpg
    מכתב חדש הראב''ד ר''מ שטרנבוך.jpg
    652.9 KB · צפיות: 226

אלכס

משתמש ותיק
סיכום ביניים

לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
 

איש יהודי

משתמש רשום
וראוי לתקן שכל שוחט שישחט עוף כזה, הוא נפסל בכך לשחיטה אצלינו, וכל מי שאוכל מעוף זה, אינו יכול להיות משגיח כשרות אצלינו, וראוי לכל אחד לדעת שאם חלילה יתפשט הדבר, יהא עליו לבדוק בשעה שמזמינים אותו לאכול אצל אחרים, [ובמיוחד בבני ברק] שאין מאכילים אותו מעוף זה.
פיסקה חריפה מאד עם עקיצה לבני-ברקים.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
צ"ע לי בדברי הראב"ד שליט"א, להשוות בין הקטע שבו הוא כותב שיש שינויים בעופות הפטם אבל שינויים אלו אינם נחשבים לשינוי,
ובין השינויים בין הבראקיל לבין הבלאדי שהם כן נחשבים לשינוי, וצ"ע.

וכתב כתבתי בעניי לעיל, שכל הסיפור מהגרי"ז צ"ע איך שייך לכאן בשעה שמציעים עופות אחרים.
 

פעלעד

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
צ"ע לי בדברי הראב"ד שליט"א, להשוות בין הקטע שבו הוא כותב שיש שינויים בעופות הפטם אבל שינויים אלו אינם נחשבים לשינוי,
ובין השינויים בין הבראקיל לבין הבלאדי שהם כן נחשבים לשינוי, וצ"ע.

וכתב כתבתי בעניי לעיל, שכל הסיפור מהגרי"ז צ"ע איך שייך לכאן בשעה שמציעים עופות אחרים.
הוא מדגיש שההבדל בין הבלאדי לבראקל הוא מהותי ויש המון הבדלים ומצטט גם דברי מומחה שהם ממש שני מציאויות
משא"כ השינויים אצלינו הם מס' שינויים חיצוניים ותו לו, וטוען שגם שינויים אלו היו בנמצא כמיעוט בין שאר העופות של פעם.
 

פשר דבר

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
צ"ע לי בדברי הראב"ד שליט"א, להשוות בין הקטע שבו הוא כותב שיש שינויים בעופות הפטם אבל שינויים אלו אינם נחשבים לשינוי,
ובין השינויים בין הבראקיל לבין הבלאדי שהם כן נחשבים לשינוי, וצ"ע.
החילוק פשוט
בדבר שאנחנו יודעים שמקורו ומוצאו מעופות אלו, הרי כל זמן שהסימנים החיצוניים אינם ממשיים, הרי זה מעיד לכאורה שלא השתנה דבר.
אך אי אפשר לבוא ולהכשיר עוף חדש על סמך מראה חיצוני, דומה בשעה שאנחנו יודעים שמדובר בעצם בשני מינים שונים, ורק הדמיון החיצוני יכול לחבר ביניהם.
 

חבר

משתמש חדש
אלכס אמר:
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
אין פקפוק על הבלאדי, אבל שמעתי שאין כ"כ מה לאכול שם. בשר קשה ומועט
 

סופר

משתמש ותיק
יש מי מבין החברים שיודע מה קורה עם הפגישה בין הגרמי"ל לנדא להגרמ"ש קליין שליט"א, אולי @פעלעד יכול לברר את אצל ידידו.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אפשר להבין בלבד מכתבו של הרמ"ט למעלה, הגם שהוא תמוה קצת אצלי.
אני יש לי כבר רושם חזק שלא מתסבר שישתנה.
הבראקל כשר בלי שום חשש.
יש מקום לחוש שיש תערובות מינים טמאים או בלי מסורת בעוף שלנו, אבל לא נתברר [עכ"פ לי, יש אומרים שכן נתברר אבל לא עדיין לא ראיתי זה] וקשה לערער עליו מאותו טעם שהברקאל בסדר. הרי רוב אם לא כל העדיות אינם על הבראקל ממש, אלא שאין בו שינויים מזנים אחרים שכן יש עליהם מסורת, וכל שינוי קטן אינו עושה זה למין אחר המצריך עדות ומסורה. וא"כ גם לגבי העוף שלנו, הרי לא מסתבר שנתערבו בו עורב או בת היענה, כל החשש הוא מזנים אחרים שאין להם מסורת, אבל מנא לן לחוש לזנים שיש בהם שינויים גדולים עד שהם נחשבים למין אחר.
 

כותר

משתמש ותיק
אלכס אמר:
סיכום ביניים

לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.
 

פעלעד

משתמש ותיק
דוד העיתונאי אמר:
אלכס אמר:
סיכום ביניים

לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.
כבר יש
שחטו באשדוד שבעת אלפים עופות בראקל
 

יעקב

משתמש חדש
וכמה יצאו כשרים ללא טריפות?
ותכל'ס כמה קילו עוף לאכילה יצא מזה?
 

אהרן דוד

משתמש רגיל
אני חושב שרבים מפספסים את הדיון המרכזי בכל סערת העופות, הנושא הוא כלל לא עוף הברקאל שבוודאי לא יעלה על שולחנם של רוב כלל ישראל יראים ושלמים שלא יכניסו את עצמם לכלל ספק, ובפרט לאחר דעתם הברורה והנחרצת של כל גדולי הרבנים וגופי הכשרות המובילים שקבעו שהעוף אסור באכילה [וכעת שמעתי שאף הגאון הגדול הגרש"ד גרוס שליט"א רבם דחסידי גור כותב תשובה בנושא ודעתו לאיסור גמור, וכן דעת בד"ץ קהילות].
עיקר הדיון אמור להתמקד באותה הגישה לבוא פעם אחר פעם ולהטיל ספק במנהגם של כלל ישראל בכל הדורות והנושאים ולטעון שנתברר כעת שאינם נוהגים כהלכה ואף עוברים על איסורים, זה ברור שאין זה דרך של מי שרוצה להיקרות "פוסק"... [ברור לכל שאם הגר"ש וזאנר זצ"ל היה בדורינו לא היה נוהג כך, ובוודאי לא היה כותב כך...]
וכבר אמרו שלדעתם ניתן לעבור באכילה אחת ובהעלם אחד על איסורים רבים [שב"ה לא נתקבלו ככל בכל ישראל] והינו לאכול לחמניה מזונות, יחד עם הערינג, עם ירקות של אמריה לנכרי בשמיטה וכו...
וב"ה שמסר עולמו לשומרים הלא המה גדולי הפוסקים האמיתים שפעם אחר פעם עומדים בפרץ ומחזקים מנהגם של ככל ישראל וחדש אסור מן התורה.
 

פעלעד

משתמש ותיק
אהרן דוד אמר:
אני חושב שרבים מפספסים את הדיון המרכזי בכל סערת העופות, הנושא הוא כלל לא עוף הברקאל שבוודאי לא יעלה על שולחנם של רוב כלל ישראל יראים ושלמים שלא יכניסו את עצמם לכלל ספק, ובפרט לאחר דעתם הברורה והנחרצת של כל גדולי הרבנים וגופי הכשרות המובילים שקבעו שהעוף אסור באכילה [וכעת שמעתי שאף הגאון הגדול הגרש"ד גרוס שליט"א רבם דחסידי גור כותב תשובה בנושא ודעתו לאיסור גמור, וכן דעת בד"ץ קהילות].
עיקר הדיון אמור להתמקד באותה הגישה לבוא פעם אחר פעם ולהטיל ספק במנהגם של כלל ישראל בכל הדורות והנושאים ולטעון שנתברר כעת שאינם נוהגים כהלכה ואף עוברים על איסורים, זה ברור שאין זה דרך של מי שרוצה להיקרות "פוסק"... [ברור לכל שאם הגר"ש וזאנר זצ"ל היה בדורינו לא היה נוהג כך, ובוודאי לא היה כותב כך...]
וכבר אמרו שלדעתם ניתן לעבור באכילה אחת ובהעלם אחד על איסורים רבים [שב"ה לא נתקבלו ככל בכל ישראל] והינו לאכול לחמניה מזונות, יחד עם הערינג, עם ירקות של אמריה לנכרי בשמיטה וכו...
וב"ה שמסר עולמו לשומרים הלא המה גדולי הפוסקים האמיתים שפעם אחר פעם עומדים בפרץ ומחזקים מנהגם של ככל ישראל וחדש אסור מן התורה.
לא הבנתי אותך בכלל, הגר" ש וואזנר היה בדורינו! והוא עצמו כתב תשובה בו הוא מערער על העופות שלנו ונדפס בשבה"ל חלק י', גם רבני העדה הוציאו לפני כמה שנים מכתבים שמערערים על העופות וכמדומני גם הראב"ד חתום על זה.
רק אפשר לומר שבירורים שלאחמ"כ הוכיחו שטעו, ומותר לטעות, אנו לא מלאכים, אבל זה לא קשור למגמה של ערעורים על מסורת אבותינו.

הדבר היחיד שמתמיה מאד, שבמכתב לפני כמה שנים הראב"ד מסכים שיש בעיה עם העופות שלנו ומצדד לחפש משהו יותר מהודר, ובמכתב האחרון מאתמול הוא תוקף בעצם את עצמו, אא"כ נאמר שהשתנתה דעתו עקב בירורים חדשים, ואם כך, למה החריפות הזאת שהוא כותב נגד המערערים שהוא היה ביניהם.
אולי שמו אז את חתימתו ללא ידיעתו???
 

פעלעד

משתמש ותיק
תשובת ר' דוד שווימער להתיר העופות שלנו
 

קבצים מצורפים

  • מכתבו של הגאון ר דוד שוימר.pdf
    242.4 KB · צפיות: 60

סופר

משתמש ותיק
@אהרן דוד - קלעת למטרה, אכן בכל הדורות היו אנשים כאלה שניסו לערער על מנהגם של ישראל, במעטה של לשם שמים.
שמעתי שפעם נכנס מאן דהו להרב אלישיב זצוק"ל בענין בתים של תפילין, והראה המצאותיו שאפשר לצאת בזה ידי חובת כולם, ורצה לערער על כל התפילין של ימינו. הרב אלישיב אכן שיבח את ההמצאה, אך הדגיש שהוא ימשיך להשתמש בתפילין שלו, 'כי כך נהגו אבותיו, וכך נוהגין כל כלל ישראל'. וכענין הזה שמעתי שאמר הרב אלישיב על קשר תפילין שאמר שאכן הקשר המרובע הוא העיקר, ומכל מקום לא שינה את הקשר שהלך הוא כדלי"ת, כי כך נהגו אבותיו.
עוד סיפר לי פוסק ששימש אצל הגרמ"ש קליין לפני עשרים שנה, ובאותו זמן היה יהודי אחד מ'בני ברק' שרצה לערער על הביצים של זמנינו שהם טריפות, וגירש אותו הגרמ"ש מבית הוראה בצעקו לעברו 'עוכר ישראל', על מה שמחשיב את כל כלל ישראל כאוכלי טריפות.
ומה גם שכברכתב הרב שטרנבוך שליט"א במכתבו,שכל גדולי ישראל אוכלים את העופות שלנו, הרב אלישיב אכלו עד סוף ימיו וכעדות הרב קארפ, הרב וואזנר בעצמו אכל עד סוף ימיו את העופות בהשגחת הרב לנדא, כל הגדולים והאדמורי"ם של זמנינו לא נמנעים מלאכלם. ובוודאי אין הקב"ה מביא תקלה לכל גדולי ישראל.
רבותי, המאבק אבוד, תרדו מזה, וכמה שיותר מהר.
 

חבר

משתמש חדש
דבר חדש ששמעתי, לטובת אלה שכן רוצים לאכול בראקל:
לאחרונה עלו על בעיה חמורה נוספת בעופות הספציפיים שגודלו בארץ, ללא קשר למסורת. מתברר שהמגדלים נתנו לעופות זריקות כנדרש עפ"י חוק, אלא שהם עשו זאת בעורף! מה שיצר שאלה חמורה של טריפות באחוזים גבוהים מאד מהעופות. לאחר השחיטה מצאו הבודקים ממצאים מטריפים באזור הקנה ועורקי הצוואר, ולכן פסלו בחשאי כמות עצומה של עופות. אלא שעל ממצא זה עלו רק רבני העדה"ח שפיקחו על השחיטה המסוימת ההיא (כנראה במטרה לבחון מקרוב), כאשר במקביל נערכו שחיטות נוספות מאותם עופות ע"י גופים אחרים, ושם הכל יצא גלאט...
ידע הציבור ויזהר, כי לפי ההערכה יקח עוד כארבעה חודשים עד שיצליחו לגדל דור חדש שלא קיבל זריקות בעורף.
 

סופר

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
אהרן דוד אמר:
אני חושב שרבים מפספסים את הדיון המרכזי בכל סערת העופות, הנושא הוא כלל לא עוף הברקאל שבוודאי לא יעלה על שולחנם של רוב כלל ישראל יראים ושלמים שלא יכניסו את עצמם לכלל ספק, ובפרט לאחר דעתם הברורה והנחרצת של כל גדולי הרבנים וגופי הכשרות המובילים שקבעו שהעוף אסור באכילה [וכעת שמעתי שאף הגאון הגדול הגרש"ד גרוס שליט"א רבם דחסידי גור כותב תשובה בנושא ודעתו לאיסור גמור, וכן דעת בד"ץ קהילות].
עיקר הדיון אמור להתמקד באותה הגישה לבוא פעם אחר פעם ולהטיל ספק במנהגם של כלל ישראל בכל הדורות והנושאים ולטעון שנתברר כעת שאינם נוהגים כהלכה ואף עוברים על איסורים, זה ברור שאין זה דרך של מי שרוצה להיקרות "פוסק"... [ברור לכל שאם הגר"ש וזאנר זצ"ל היה בדורינו לא היה נוהג כך, ובוודאי לא היה כותב כך...]
וכבר אמרו שלדעתם ניתן לעבור באכילה אחת ובהעלם אחד על איסורים רבים [שב"ה לא נתקבלו ככל בכל ישראל] והינו לאכול לחמניה מזונות, יחד עם הערינג, עם ירקות של אמריה לנכרי בשמיטה וכו...
וב"ה שמסר עולמו לשומרים הלא המה גדולי הפוסקים האמיתים שפעם אחר פעם עומדים בפרץ ומחזקים מנהגם של ככל ישראל וחדש אסור מן התורה.
לא הבנתי אותך בכלל, הגר" ש וואזנר היה בדורינו! והוא עצמו כתב תשובה בו הוא מערער על העופות שלנו ונדפס בשבה"ל חלק י', גם רבני העדה הוציאו לפני כמה שנים מכתבים שמערערים על העופות וכמדומני גם הראב"ד חתום על זה.
רק אפשר לומר שבירורים שלאחמ"כ הוכיחו שטעו, ומותר לטעות, אנו לא מלאכים, אבל זה לא קשור למגמה של ערעורים על מסורת אבותינו.

הדבר היחיד שמתמיה מאד, שבמכתב לפני כמה שנים הראב"ד מסכים שיש בעיה עם העופות שלנו ומצדד לחפש משהו יותר מהודר, ובמכתב האחרון מאתמול הוא תוקף בעצם את עצמו, אא"כ נאמר שהשתנתה דעתו עקב בירורים חדשים, ואם כך, למה החריפות הזאת שהוא כותב נגד המערערים שהוא היה ביניהם.
אולי שמו אז את חתימתו ללא ידיעתו???
מי שמעיין היטיב במכתבו של בעל שבט הלוי, וכן במכתבו של הראב"ד בתשובות והנהגות ח"ד סימן קפד, יראה שלא פקפקו בעופות שלנו, אלא עוררו שצריך לעמוד בפרץ לעשות השגחה שלא יערבו עופות טמאים בהכלאות, אבל לא קבעו שכך המצב היום, אלא שצריך לפקח על העתיד.
וב"ה העיד הגרמי"ל לנדא שבעופות שלנו אין הבעיות שהזכירו בעל השבט הלוי בתשובתו. וראה במכתבו של הגרמ"ש קליין כמה סמך בעל שבט הלוי זצוק"ל על יבלחט"א הרב לנדא.
 

אלכס

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
דוד העיתונאי אמר:
אלכס אמר:
סיכום ביניים

לא תהיה שחיטה של הברקאל באף אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ (בד"ץ רובין ולנדא) וגם לא בחו"ל (סאטמר)
ככה שהדיון הולך ונהיה תאורטי ולא מעשי
לא נראה לי שכמה מאות או אלפי אברכים יוכלו לממן את העסק הזה
ואם רק בתאוריות עסקינן
מישהו יכול להסביר לי מדוע לא שוחטים עופות בלאדים?
יש פקפוק עליהם?
אם יהיה ביקוש, יקימו שחיטה נפרדת. לאף אחד אין מונופול על המשחטות.
כבר יש
שחטו באשדוד שבעת אלפים עופות בראקל
עם ביקוש כזה הם יפשטו רגל מהר מאוד
במשחטות בארץ נשחטים מאות מליונים מידי שנה!
ואתה מדבר להקים קו יצור חדש בשביל שבעת אלפים תרנגולים פעם ב?
זה יעלה יקר יותר מזהב
 

יהודי

משתמש ותיק
שמעתי שבשחיטת חבורה היה מחירו 85 ש"ח לק"ג.
אני מאמין בלבי שזה מותר, אבל אינני מסוגל לאכול דבר שיש כ"כ הרבה מערערים על כשרותו, כמה חבל שאין בדורנו גברא רבה שהכרעתו תתקבל לכלל הציבור.
 

אלכס

משתמש ותיק
יהודי אמר:
שמעתי שבשחיטת חבורה היה מחירו 85 ש"ח לק"ג.
אני מאמין בלבי שזה מותר, אבל אינני מסוגל לאכול דבר שיש כ"כ הרבה מערערים על כשרותו, כמה חבל שאין בדורנו גברא רבה שהכרעתו תתקבל לכלל הציבור.
ולדעתי גם מחיר זה הוא מסובסד
ובכל מקרה זה ילך ויתייקר
 
חלק עליון תַחתִית