עדינו העצני
משתמש רגיל
במנות הלוי (אסתר ג' ב') איתא: "ומצאתי כתוב כי כן צוה לו המלך - לא היתה שררתו של המן אלא ע' יום מניין 'כן' ע"ע ופרפרת נאה הוא".
ובהערת הגר"מ הלברשטאם שם: "וזהו שכתב הפייט בפרשת זכור תכלית שבעים נתלה על חמשים, וזה ג"כ רמוז הצילה מחרב נפשי ר"ת המן מיד כלב יחידתי ר"ת גימטריא ע' רמז לשבעים יום הנ"ל".
ובס' חומת אנך להחיד"א (אסתר סי' י' – וכן בספר שמואל) כתב: שנתלה ביום ע"א לגדולתו.
ולפי זה עשיתי חשבון שנתגדל בה' שבט, שהרי נתלה בט"ז ניסן (ורמז לדבר וישבות המן ממחרת הפסח... פענח רזא).
ולפי זה עשיתי חשבון שנתגדל בה' שבט, שהרי נתלה בט"ז ניסן (ורמז לדבר וישבות המן ממחרת הפסח... פענח רזא).
וחיפשתי רמז לזה שהמן נתגדל בה' שבט ומצאתי... אחר הדברים האלה גידל וכו' המילה 'אחר' היא בא"ט ב"ח 'שבט' (בהיפוך האותיות).
וכן האותיות שאחרי המילה 'אחר' הן: 'שבט' (וה' דהדברים מרמז על ה' שבט...).
וכן האותיות שאחרי המילה 'אחר' הן: 'שבט' (וה' דהדברים מרמז על ה' שבט...).