דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

אמונת אומן

משתמש ותיק
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
יהודי אחד אמר:
אמונת אומן אמר:
למאי נ''מ? 
יש למישהו הו''א לסמוך על אישור הרבנות? 

נ"מ שלא חזי לאיצטרופי
למי שסבר בטעות שאפס +0 = 1/2
שאם אין לרבנות נאמנת להכשיר, אין לה נאמנות גם לפסול.
אף אחד לא פוסל בגלל שהרבנות פוסלת. 
לפנינו דו"ח ערוך ומפורט ומנומק, כולל שמות תאריכים והתרחשויות. 
מישהו מוכן לאכול עכשיו מהגבינות הללו? 

 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מלך שבא אמר:
כדאי שתיגמל מהמנהג המגונה שלך לשים שטויות בפי מי שאתה חולק עליו. יתכן שיש טיפולים לזה, תברר.
אפשר לראות דוגמה אקטואלית, איך מנגיעה קטנה סגנונך שלך הופך לסגנון של אוכל בשוק ומפריחי יונים...
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
תגובת הבדצי"ם: (שאלה טלפונית)
מבד"ץ בית יוסף נמסר: הגבינה שכעת משווקת בארץ הינה כשרה למהדרין, דו"ח הרבנות הינו דו"ח פנימי שהוסדר באופן פנימי ואין זה עניינו של הציבור מה נעשה בעניין. בכל מקרה ידברו עלינו רעה כך שאין זה משנה אם נסביר או לא נסביר זה לא יישכנע אף אחד.
מבד"ץ מחזיקי הדת נמסר: הדו"ח שנמסר היה על ייצור מסויים שנמצא בטיפול וכלל לא הגיע לארץ.

אנסה להשיג בהמשך בעז"ה תגובה מפורטת יותר מהרבנות הראשית ומהבדצי"ם.

(יובהר שלא באתי בזה להביע עמדה בעניין, אם יש ביקורת אין זה משנה כנגד מי היא נאמרת, כשעודנה עניינית)
 

דער עמעס

משתמש רגיל
מכון קול יוסף אמר:
תגובת הבדצי"ם: (שאלה טלפונית)
מבד"ץ בית יוסף נמסר: הגבינה שכעת משווקת בארץ הינה כשרה למהדרין, דו"ח הרבנות הינו דו"ח פנימי שהוסדר באופן פנימי ואין זה עניינו של הציבור מה נעשה בעניין. בכל מקרה ידברו עלינו רעה כך שאין זה משנה אם נסביר או לא נסביר זה לא יישכנע אף אחד.
מבד"ץ מחזיקי הדת נמסר: הדו"ח שנמסר היה על ייצור מסויים שנמצא בטיפול וכלל לא הגיע לארץ.
תגובה של פוליטיקאי שנתפס בשקר, ממש מביך.
 

מחשבות

משתמש ותיק
מכון קול יוסף אמר:
תגובת הבדצי"ם: (שאלה טלפונית)
מבד"ץ בית יוסף נמסר: הגבינה שכעת משווקת בארץ הינה כשרה למהדרין, דו"ח הרבנות הינו דו"ח פנימי שהוסדר באופן פנימי ואין זה עניינו של הציבור מה נעשה בעניין. בכל מקרה ידברו עלינו רעה כך שאין זה משנה אם נסביר או לא נסביר זה לא יישכנע אף אחד.
מבד"ץ מחזיקי הדת נמסר: הדו"ח שנמסר היה על ייצור מסויים שנמצא בטיפול וכלל לא הגיע לארץ.

אנסה להשיג בהמשך בעז"ה תגובה מפורטת יותר מהרבנות הראשית ומהבדצי"ם.

(יובהר שלא באתי בזה להביע עמדה בעניין, אם יש ביקורת אין זה משנה כנגד מי היא נאמרת, כשעודנה עניינית)
תודה על הבאת התגובה
לדעתי לא משאירה ספק לא על העובדות ולא על הכשרויות
התירוץ שבכל מקרה ידברו עלינו רעה ולכן לא ניתן הסבר מאוד משכנע....
 
 

יהודי

משתמש ותיק
תירוצים לא לענין. הבעיה העיקרית בדו"ח לענ"ד היא שנראה שם חוסר מקצועיות מופלא ממש. הקולות זה עוד ענין.
 

תריג מצוות

משתמש ותיק
דיברתי עם שתי הכשרויות הנ"ל:
תגובת המפקח מטעם בעלז: הגבינה המדוברת לא הגיעה לארץ ואין טעם לחשוש.
תגובת המפקח מטעם בית יוסף: חלק מהדו"ח אינו נכון, יש נהלים שלא בוצעו אבל אין בעיה כשרותית, חודדו נהלים.
יראה הציבור וישפוט.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעתי בשם מומחה לכשרות [שאיני מכיר אישית, וגם לא ידוע לי אם יש לו התמחות בחלב וגבינה] שנראה מהדו"ח, שגם הבודק מטעם הרבנות לא היה כ"כ בקי בייצור חלב ישראל וגבינות, והוא לא שאל שאלות הנכונות. אבל בכל אופן, מספיק לקבוע שזה רע מאד.
שמעתי מעוד מומחה בחו"ל, שהוא התפלא על זה שהדו"ח לא בדק מה שהם עשו כדי שיהיה גבינת ישראל.
הוא גם העיר שהדו"ח כנראה נקט כדבר פשוט שהיה צורך בהגעלה. אבל זה לא כ"כ פשוט. נדיר לבשל גבינה יותר מיד סולדת בו. אבל יש ענין להחמיר לחוש להש"ך, שבכלי ראשון צריך הגעלה גם בפחות מיד סולדת בו.
 

fantian

משתמש ותיק
תשובה נוספת מכושרות (אני מנח שהשואל הוא אחד הכותבים כאן)
https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=418834&lang=HEB
תוכן השאלה
ראיתי שאלה מתאריך ה' אדר תשפ שחל שינוי ברמת המהדרין של גבינה צהובה גאודה עלמה מחו"ל בהשגחת בדצ בית יוסף ומחזיקי הדת, ובתשובה משמע שאכן חל שינוי ומפנים לרשימת המומלצים. וברשימה שם אכן במוצרי חלב לא מופיעה הגבינה הנ"ל, אולם בכשרויות חו"ל היא כן מופיעה כמומלצת. מה באמת הרמה שלה כרגע? (בימות השנה ובפסח)?
תודה רבה
תוכן התשובה
שלום

כנראה שעיינת בזמן העדכון

היא לא מופיע
התשובה התקבלה מרבני כושרות
בתאריך ז אדר התשפ

כלומר: כושרות הסירה את הגבינה מהמומלצים
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
הם הוציאו הודעה ברורה על הסרת הגבינה מהמומלצים.
ככלל בעלזא וב''י באופן כללי לא במומלצים שלהם, וצ''ע מאי שנא גבינות אלו שכן היו ועל סמך מה.

להעיר כי מדובר בארגון בשלבי הקמה ומעידה אחת אינה אמורה לפסול את נאמנותם, היא כן אמורה לגרום לחידוד והבהרה בנהלים. 
 

יחי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מהבהב בחושך אמר:
יהודי אחד אמר:
השוחד יעוור עיני חכמים



באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 
אינם דברי דרש כלל, במחילה. והוכחותיו שרירות.
אלא שהחזו''א דיבר על ת''ח אמיתי שזכה לאור תורה, ולא על....
והמבין יבין

עריכה: הנה ראיתי שקדמוני היטב.

אם נקצר, החוג סבור שיכול להבחין בין ת''ח אמיתי למי שאינו.
והבחנה זו היא יסוד עיקרי בחיי תורה.
ואמרו אחיהם ש' מ' , לא כי, אלא...

אבל האמת כהחוג. שאיני משתייך אליו כלל. 

אגב,בלשון הצדיק מעיקרא על החז''א יש נימת זלזול, לפ''ד.


 
 

יחי

משתמש ותיק
יהודי רציני אמר:
אמונת אומן אמר:
על ב''י מותר להאמין כל דבר, ועדיף שלא לפרט בדיוק את ההגדרות ההלכתיות...
אמונת אומן תגובתיך מזעזעות ומפחידות, איך אדם ששומר תורה ומצוות יכול להתייחס להל' לשה"ר בשאט נפש כזו? 

כיון שיש קלא דלא פסיק  מכל כיוון שהוא על הכשרות שם. וכיון שא''א להעמיד עדים כמכחול בשפופרת על כל זה, זה מספיק לומר שאיבדו חזקת כשרות.
אגב, מאיפה נתחדש הדין של לה''ר על 'גוף' או 'חברה', מהמשפט הישראלי?

השימוש של אנשים בהלכות לה''ר כדי לסרס כל ביקורת כבר יצא ממידת הדין מזמן.

ופלוני אחד זקן, חשוד גדול מאד בג''ע, אנשים 'לא מדברים עליו לה''ר'... אז הכל בסדר.
 
 

יחי

משתמש ותיק
מלך שבא אמר:
אמונת אומן אמר:
מי שרוצה להצדיק את דברי הצדיק דמעיקרא יואיל בטובו לעשות זאת בשום שכל כדרכה של תורה, ולא בצורה שמזכירה חסידים מסוימים שנלחמים על כבוד רבם בכל מחיר. 
על שקרים גסים ["החזו"א דרך דרוש"] באצטלה של דאגה לכבודו של החזו"א אין מה לדון כדרכה של תורה
נגיעות.... 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יחי אמר:
אמונת אומן אמר:
מהבהב בחושך אמר:
באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 
אינם דברי דרש כלל, במחילה. והוכחותיו שרירות.
אלא שהחזו''א דיבר על ת''ח אמיתי שזכה לאור תורה, ולא על....
והמבין יבין

עריכה: הנה ראיתי שקדמוני היטב.

אם נקצר, החוג סבור שיכול להבחין בין ת''ח אמיתי למי שאינו.
והבחנה זו היא יסוד עיקרי בחיי תורה.
ואמרו אחיהם ש' מ' , לא כי, אלא...

אבל האמת כהחוג. שאיני משתייך אליו כלל. 

אגב,בלשון הצדיק מעיקרא על החז''א יש נימת זלזול, לפ''ד.
כנגד ההוכחות יש קושיות חזקות פי כמה, כבר הובאו למעלה ולא שמעתי תירוצים ע"כ. 
התירוץ שלך הופך את דבריו של מרן ללא רלוונטיים, כי כל מי שהדבר נוגע אליו מיד מנפנף בתירוץ שאצל הת'ח המדובר זה כן נגיעות, ואותה נגיעה עצמה תמנע ממנו להכיר מיהו ת"ח אמיתי. 

אני בדלותי קשה לי לקבל למשל שהתשובות החריפות של הסטייפלער הק' לר' אברהם חיים נאה, היו נכתבות באותו סגנון ממש אם ראח''נ היה כותב אותם דברים בדיוק על ריח''ז או רצפ''פ. 
בכוונה תפסתי דוגמה של גדול שאין אדם בעולם שפקפק בגדלות ומידת האמת שלו. ובנושא שאיננו אקטואלי בימינו. 
אפשר להוסיף מאות דוגמאות כאלו, אבל מי שהאמת נר לרגליו זה יספיק עבור חומר למחשבה, ומי שיש לו נגיעות לא יועיל אפילו אלף הוכחות.
 
 

מלך שבא

משתמש ותיק
 
אמונת אומן אמר:
כנגד ההוכחות יש קושיות חזקות פי כמה, כבר הובאו למעלה ולא שמעתי תירוצים ע"כ.
לא ידוע לי על שום קושיא שצויינה לעיל ולא נענתה עליה תשובה [יש כמה שאלות שהחזו"א בעצמו עונה עליהם]. הוציאם אלינו ונדעה אותם.
התירוץ שלך הופך את דבריו של מרן ללא רלוונטיים, כי כל מי שהדבר נוגע אליו מיד מנפנף בתירוץ שאצל הת'ח המדובר זה כן נגיעות, ואותה נגיעה עצמה תמנע ממנו להכיר מיהו ת"ח אמיתי.
עדיין לא הבהרת איזה אלטרנטיבה אתה מציב. אח"כ יהיה אפשר להתחיל לדון.
אני בדלותי קשה לי לקבל למשל שהתשובות החריפות של הסטייפלער הק' לר' אברהם חיים נאה, היו נכתבות באותו סגנון ממש אם ראח''נ היה כותב אותם דברים בדיוק על ריח''ז או רצפ''פ.
נכון. ואז מה? מה לא טוב בזה?
 

מלך שבא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
עדיין לא הבהרת איזה אלטרנטיבה אתה מציב
האלטרנטיבה היא פשוטה מאד, שצדקו החולקים, וגם שהחזון איש תנא ופליג, יש ליישב.
השאלה היתה מה האלטרנטיבה לכך שבנ"א יפעיל את שכלו כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי, שאלה זו אינה קשורה כלל לדברי החזו"א והחולקים עליו. 
האם הנך חושב שכל מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח יהיה אפשר וצריך לנהוג בו כת"ח לגבי דיני כבוד ת"ח ולגבי הכרעות הלכתיות?
 

מלך שבא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
ואז מה? מה לא טוב בזה?
אין פה עניין של טוב או לא טוב.

אנו נוכחים כי אי אפשר לקחת את דבריו של חכם במנותק מהסביבה בה פעל
כמובן שכ"ז לשיטתך [המופרכת] שאין אפשרות שכלית להעריך ת"ח. אבל בהנחה שיש כזו אפשרות הרי שיש להניח שהקה"י העריך בני אדם לפי קריטריונים מוגדרים, ומה לעשות שלקריטריונים אלו החזו"א עונה יותר מהרצפ"פ והריח"ז.
[הויכוח מי גדול ממי אינו ויכוח מציאותי ונקודתי על טבעו של פלוני, אלא יותר על עצם הגדרת ת"ח]
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
עדיין לא הבהרת איזה אלטרנטיבה אתה מציב
האלטרנטיבה היא פשוטה מאד, שצדקו החולקים, וגם שהחזון איש תנא ופליג, יש ליישב.

אתה רק מבזה את עצמך עם ה'הבנה' לגבי היחס בין החזו"א לאחרים.

בכלל שמתי לב בכמה וכמה אשכולות שיש לך אובססיה מוזרה לגבי החזו"א משום מה.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מלך שבא אמר:
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
עדיין לא הבהרת איזה אלטרנטיבה אתה מציב
האלטרנטיבה היא פשוטה מאד, שצדקו החולקים, וגם שהחזון איש תנא ופליג, יש ליישב.
השאלה היתה מה האלטרנטיבה לכך שבנ"א יפעיל את שכלו כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי, שאלה זו אינה קשורה כלל לדברי החזו"א והחולקים עליו. 
האם הנך חושב שכל מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח יהיה אפשר וצריך לנהוג בו כת"ח לגבי דיני כבוד ת"ח ולגבי הכרעות הלכתיות?
דין ת"ח לא התחיל בתקופת החזו"א, וכלל ישראל הוא עולם קצת רחב יותר מהחוג וב''ב. 
מאז ומתמיד כלל ישראל ידעו להעריך ולסמוך על ת"ח, כמו שהעריכו את החזו"א עצמו ללא משרה ומינוי. 
וגם בזמן החזו"א היו ת"ח ברחבי העולם, גם אם אכלו קטניות בפסח. 
אי לכך כל ניסיון לקחת את ההגמוניה על תואר ת"ח ולצמצו למבינים מחוג מסוים, לא רק שהוא מופרך, אלא מגחיך את העניין כולו, כאילו מעמד הר סיני היה בבני ברק בדור שלפנינו. 
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מלך שבא אמר:
שיש להניח שהקה"י העריך בני אדם לפי קריטריונים מוגדרים, ומה לעשות שלקריטריונים אלו החזו"א עונה יותר מהרצפ"פ והריח"ז.
שוב, מי שמסתפק לגבי דין ת"ח כלפי 2 השמות הנ"ל, הופך את עצמו ללא רלוונטי יחד עם חידושו של החזו"א.
כאילו באו''ב כתוב, 'יש הבטחה מיוחדת שבדור כלשהו יהיו 2 או 3 חכמים, וכביכול הכוונה אני ו2 תלמידי, עליהם כח הנגיעה אינו משפיע, ורק הם רשאים להורות טריפה לעצמם',

לפעמים עדיף להותיר תמיהה על מקומה, מאשר להגיע למחוזות כאלו.
 

מלך שבא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
אמונת אומן אמר:
האלטרנטיבה היא פשוטה מאד, שצדקו החולקים, וגם שהחזון איש תנא ופליג, יש ליישב.
השאלה היתה מה האלטרנטיבה לכך שבנ"א יפעיל את שכלו כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי, שאלה זו אינה קשורה כלל לדברי החזו"א והחולקים עליו. 
האם הנך חושב שכל מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח יהיה אפשר וצריך לנהוג בו כת"ח לגבי דיני כבוד ת"ח ולגבי הכרעות הלכתיות?
דין ת"ח לא התחיל בתקופת החזו"א, וכלל ישראל הוא עולם קצת רחב יותר מהחוג וב''ב. 
מאז ומתמיד כלל ישראל ידעו להעריך ולסמוך על ת"ח, כמו שהעריכו את החזו"א עצמו ללא משרה ומינוי. 
וגם בזמן החזו"א היו ת"ח ברחבי העולם, גם אם אכלו קטניות בפסח. 
אי לכך כל ניסיון לקחת את ההגמוניה על תואר ת"ח ולצמצו למבינים מחוג מסוים, לא רק שהוא מופרך, אלא מגחיך את העניין כולו, כאילו מעמד הר סיני היה בבני ברק בדור שלפנינו. 
אני מבקש את עזרת הציבור [מאחר והדו שיח עם אמונת אומן כנראה מיצה את עצמו]:
היכן באשכול כאן הובע "נסיון לקחת את ההגמוניה על תואר ת"ח ולצמצו למבינים מחוג מסוים"? דובר בס"ה על הפעלת השכל כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי. אם אמונת אומן כ"כ משוכנע שהתוצאה של זה תהיה החלטה שרק ת"ח מחוג מסויים או מעיר מסויימת נקראים ת"ח זו דעה מעניינת ויש לשקול אותה בכובד ראש, אך האם מישהו מלבדו הביע אותה באשכול?
בין הפותרים נכונה יוגרל משלוח מנות מגבינה צהובה בית יוסף ביום ט"ו בב"ב.
 
 

מלך שבא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מלך שבא אמר:
שיש להניח שהקה"י העריך בני אדם לפי קריטריונים מוגדרים, ומה לעשות שלקריטריונים אלו החזו"א עונה יותר מהרצפ"פ והריח"ז.
שוב, מי שמסתפק לגבי דין ת"ח כלפי 2 השמות הנ"ל, הופך את עצמו ללא רלוונטי יחד עם חידושו של החזו"א.
כאילו באו''ב כתוב, 'יש הבטחה מיוחדת שבדור כלשהו יהיו 2 או 3 חכמים, וכביכול הכוונה אני ו2 תלמידי, עליהם כח הנגיעה אינו משפיע, ורק הם רשאים להורות טריפה לעצמם',

לפעמים עדיף להותיר תמיהה על מקומה, מאשר להגיע למחוזות כאלו.
ומי שחושב שהאמירה "לדעת פלוני ראובן יותר ת"ח משמעון" שווה לאמירה "לדעת פלוני שמעון אינו ת"ח" - הופך את עצמו ללא רלוונטי בויכוח זה, אם לא בויכוחים בכלל.
 
 

שמח בחור

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אני בדלותי קשה לי לקבל למשל שהתשובות החריפות של הסטייפלער הק' לר' אברהם חיים נאה, היו נכתבות באותו סגנון ממש אם ראח''נ היה כותב אותם דברים בדיוק על ריח''ז או רצפ''פ. 
בכוונה תפסתי דוגמה של גדול שאין אדם בעולם שפקפק בגדלות ומידת האמת שלו. ובנושא שאיננו אקטואלי בימינו. 

אז מה אתה רוצה להגיד שהסטייפלער הגן על גיסו החזו"א יותר ממה שהוא היה מגן על מישהו אחר בגלל שהם משפחה.....

אם באמת מעניין אותך מה ההסבר, ההסבר הוא פשוט. הסטייפלער אחז (קצת משתמע מדבריך שאתה חולק עליו, אבל כך הוא אחז) שהחזו"א הוא הגדול שבדור והוא זה שאמור להכריע בנושאים בסיסיים כל כך, ואין ראוי לחלוק עליו בטענות נקודתיות. ומזה נובע הניסוח. באם המחלוקת היתה עם מישהו אחר, לא היה את הטענות האלו הניסוח היה שונה.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אני באמת מרגיש כמו ליטאי שנכנס לבית כנסת חב"ד ובתמימותו הרשה לעצמו לפלוט הערה של ביקורת על הרבי מה''מ.

אני מודה בזאת לחולקי התוארים המכובדים כולם,  בדרך כלל כשיש טיעונים של ממש אין צורך להגיע להמחשות מסוג זה...
ופורש מהדיון בטרם יהיה מאוחר מדי.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
עקב פניות בפרטי הנני להוסיף הבהרה.

לא היה כאן שום דיון או טיעון על גדלותו של מרנא החזון איש זיע"א, אשר לית מאן דפליג שהיה תופעה פלאית שהקב"ה חנן את דורנו דור יתום,וכלל ישראל חרד למוצא פיו ללא יוצא מן הכלל.

היא הנותנת,
אם הייתי מוצא שיטת יחידאה מקשית באחד מספרי בני דורנו הרי לא הייתי מצטט ודן בה כל עיקר! 

דווקא משום שמדובר בדברי רבנו החזון איש אשר לרוב גדלותו אנו מקבלים דבריו כאמת אבסולוטית, ובפרט כאשר הוא מאריך בלשון הזהב להוכיח את הדברים, ומתקבל רושם שהדברים מוחלטים ומוכרחים, מצאתי לנכון להקשות ולהעלות את 2 הדברים הכי בולטים בחידושם באו''ב, ענין הנגיעות וענין הביטחון,( אובססיה, נעבעך), אשר ככל שעוסקים בענין בעיון המה נראים מחודשים ונסתרים מכמה וכמה זוויות.

​​​​​​( ברוב ספרי הביטחון שנדפסו אחרי החזון איש, הובאה שיטתו של החזו"א בביטחון באופן של שיטת יחידאי קשה להבנה, או שמבארים את שיטתו באופן רחוק מפשטות דבריו, וכמעט לא נמצא מי שעוסק בענין בטחון שיהפוך את שיטת החזון איש בזה לשיטה העיקרית, למרות אריכות דבריו הבהירים )
היה מצופה מאנשים שגדלו על ברכי אהבת האמת של החזון איש, שיהיו מסוגלים לדון בדברים כדרכה של תורה, יש מושג של קושיה ותירוץ, יש תימה שמתורצת ב ויש ליישב בדוחק, ויש גם צע''ג, בלי שהנושא יגע בשולי גלימתו של רבנו.
ויש התייחסות 'חסידית' של 'דברי רבנו הלכה למשה מסיני, ואין מקום לקושיות'. 
ומי שמקשה הוא טיפש, אובססיבי, וכיו"ב. 

כמה חבל.

ולמי שלא הבין, הודעה זו היא בגדר כתב אישום הרבה יותר מאשר התנצלות. 
 

שמח בחור

משתמש ותיק
אתה צודק שאתה יכול לחלוק על החזו"א בהרבה מאוד דברים. במיוחד בנושאים מעין אלו שיחסית אנחנו די מבינים אותם. (יותר קל להבין פוליטיקה, מלהבין סוגיא) אבל אתה פשוט צריך לכתוב שאתה חולק (או לא). הדברים כפי שכתבת מביעים זלזול וסילוף.
להלן הדברים כפי שכתבת. (ואף אחד לא צריך שתרומם את החזון איש. וגם אם היו רוצים, אתה לא היית חייב לעשות את זה,)

אמונת אומן אמר:
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 

 
 
חלק עליון תַחתִית