הזכרת שם משה בפרשה

יקיר

משתמש ותיק
ידוע מה שעסקו מפרשי המקרא בכל ששמו של משה לא הוזכר בפרשתינו.
שמעתי לבאר, שלעולם נופל ז' אדר יום פטירת משה רבינו בפר' תצוה, משום כך לא הזכיר שמו של משה בפרשה זו לרמז ע"ז.
רציתי לברר מי הוא שביאר את ביאור זה.
ובעיקר הביאור צריך ביאור קצת שהרי בתחילה היו מסיימים את התורה פעם בשלוש שנים וא"כ לא יוצא ז' באדר בפר' תצוה.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ראיתי מביאים את זה בשם הגר"א, תעיין פה בשני הקישורים שצירפתי-
http://beinenu.com/system/files/alonim/146_20_71.pdf?download=1
https://www.trables.co.il/article.asp?id=58

דרך אגב יש דעה שנפטר בז' בשבט עי' בהמכלול.
 

איש קטן

משתמש ותיק
הגר'א כותב זה
ומוסיף שהמילוי של משה
מ'ם ש'ין ה'א זה 101 מספר הפסוקים בפרשה
שלמרות שמשה רבנו ע'ה נפטר ניצוצי נשמתו חוזרים כל דור לעולם לצדיקי הדור ומסייעים להם לחדש בתורה
ומביא גמרא שכתוב 'משה שפיר כאמרת' ומפרש בעניין זה

ולכן למרות שמשה לא הוזכר בפירוש זה הנגלה כלומר עצמו אך המילוי מופיע בכל דור ודור

וע'פ זה הסבירו מדוע יש עניין לצום ביום פטירת ולידת משה
מכיוון שנצרך להתגלגל בסיבתינו עד שנשוב ותבוא הגאולה
 

שרביה

משתמש ותיק
ודרך אגב אצל החסידים אמר כמו כן אף על הר"ר אלימלך מליז'ענסק שבספרו נועם אלימלך יש ד"ת על כל הפרשיות חוץ מהפרשה החלה בשבוע של פטירתו כ"א אדר כרגע אינני זוכר איזו פרשה נדמה לי כי פר' ויקהל.
 
חלק עליון תַחתִית