דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

מענטשאלע

משתמש רגיל
יהודי אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
עמנואל אמר:
מעניין מה יאמרו רבני בעלזא והראשון לציון
לראשון לציון אין שום קשר לבדץ בית יוסף. מלבד הקשר המשפחתי.
לראשון לציון יש קשר ישיר והדוק עם הרבנות הראשית לישראל אשר ממנה יצא הדו"ח.

כדאי לדייק בעובדות.

ואם כבר מדברים.
הראשון לציון התבטא בשיעורו השבועי לאחרונה כמה פעמים כנגד בדץ העדה"ח.
בפרט בעניין אכילת בשר בקר לנוהגים חומרא בסירכות כדעת הבית יוסף (בעל הש"ע. לא בעלי מערך הכשרות).
לגבי הסירכות, לא כ"כ ברור שהמציאות כדבריו.
לא יודע מה עוד ביקר.

כל רב ספרדי וכמובן אשכנזי שביקר בשחיטת הבקר של העדה החרדית מכחיש את הדברים, הרב עמאר גם היה וכתב מכתב על כך, כך שלא בדיוק ברור מה היה עם הרב יוסף שדרך אגב בקשו ממנו לבא לבקר ולהעיר את הערותיו אם יהיו לו כאלו. זה כהערה גרידא כי הנושא כאן הוא לא הסירכות אלא החלב ומוצריו.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
פעם ראיתי שיעור שלו מודפס, והיה נראה שם מורת רוח מכך שבד"ץ העד"ח הוא ההכשר הכי נחשב כיום.
 

ר' יונה

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
לראשון לציון אין שום קשר לבדץ בית יוסף. מלבד הקשר המשפחתי.
ועל כן מאוד תמוהה המלצת כותב הדו"ח להעביר את הדברים לחוות דעתו.

הוא אחראי על מערך הכשרות ברבנות, והוא בעצם שלח את הביקורת, ולכן המסקנות מופנות אליו
 

תריג מצוות

משתמש ותיק
ר' יונה אמר:
בקשר לגבינות גאודה המדוברות

שמתי לב שהרבה זמן זה לא הגיע לרשתות
זה לא נעלם מהרשתות.
זה נמצא בשמות אחרים, כגון: riche ועוד כמה שמות שונים
אפשר לזהות לפי ארץ יצור פולין, וכן כתוב על כל אריזה -שם חברה neto
משווק גם כגבינה מגורדת.

דרך אגב, לצערי אני לא יכול לפרט אבל עצם פרסום הדו"ח בפורום חשוב זה גרם כבר לכמה דברים לזוז בעניין.

בברכת 'שלא נכשל'...
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
יהודי אמר:
או שיתקפו אישית את כותב הביקורת או שיאמרו שהיתה תקלה חד פעמית וישזרו עוד כמה מילים נבובות.
חצוף!!! להזכירך אנחנו יהודים ולא מדברים על רבנים מכל חוג שיהיה.

אגב, לפני שכולם תוקפים את בעלזא ושות'. מישהו שלח לבקש מהם תגובה על זה? זה ממש לא אנושי להאמין בצורה מוחלטת למאן דהו שכתב דו"ח על בלאנק יפה של הרבנות מבלי לשאול את הצד השני אם הדברים מדוייקים ואם נשזרה בו פרשנות וכו'.
 

יהודי

משתמש ותיק
לא יודע למה להוציא עליי את העצבים על זה ששוב התברר שבית יוסף זה חותמת ותו לא מידי.
לא נורא לשלם כמה שקלים יותר על עוף לכתחילה.
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
ר' יונה אמר:
הוא אחראי על מערך הכשרות ברבנות
מכל מקום, יש מושג של ניגוד עניינים ועל כן נראה שהרב יעביר את הדו"ח לחכם אחר.

ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
יהודי אמר:
ציטוט לא יודע למה להוציא עליי את העצבים על זה ששוב התברר שבית יוסף זה חותמת ותו לא מידי.
למיטב זכרוני לא הזכרת את 'בית יוסף' אלא את רבני בעלז והראש"ל שליט"א, מעניין...
 

יהודי

משתמש ותיק
מכון קול יוסף אמר:
יהודי אמר:
ציטוט לא יודע למה להוציא עליי את העצבים על זה ששוב התברר שבית יוסף זה חותמת ותו לא מידי.
למיטב זכרוני לא הזכרת את 'בית יוסף' אלא את רבני בעלז והראש"ל שליט"א, מעניין...
לא כתבתי מילה על הראשל"צ. כיצד הכנסת אותו לכאן?
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
סדר הדברים;
עמנואל אמר:
מעניין מה יאמרו רבני בעלזא והראשון לציון
יהודי אמר:
או שיתקפו אישית את כותב הביקורת או שיאמרו שהיתה תקלה חד פעמית וישזרו עוד כמה מילים נבובות.
הבעיה בכזה דו"ח שנראה שם בעליל חוסר הבנה מובהק במה שמצופה מכשרות מינימלית להבין. כפשוטו זאת ביקורת יסודית מדי בשביל תירוצים מקומיים.
נו... נא לא להיתמם.
חוץ מזה שצריך להיות טיפש כדי לחשוב שמדובר בבד"ץ שכמעט ולא מדברים.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
יהודי אמר:
או שיתקפו אישית את כותב הביקורת או שיאמרו שהיתה תקלה חד פעמית וישזרו עוד כמה מילים נבובות.
הבעיה בכזה דו"ח שנראה שם בעליל חוסר הבנה מובהק במה שמצופה מכשרות מינימלית להבין. כפשוטו זאת ביקורת יסודית מדי בשביל תירוצים מקומיים.

להזכירך שגם אם נניח שמותר לשמוע את הלשה"ר הנ"ל לתועלת מ"מ היינו רק למיחש ולא לקבל את הדברים כאמת ברורה (ואפילו בגדר ספק אסור שיהיה),
אל תחמיר בעניני כשרות ותזלזל בעניני לשה"ר.
הביקורת מופנית גם לעוד כמה מגיבים שאיבדו קצת את הרסן בכל הקשור להלכות לשה"ר.
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
מכון קול יוסף אמר:
עמנואל אמר:
ר' יונה אמר:
הוא אחראי על מערך הכשרות ברבנות
מכל מקום, יש מושג של ניגוד עניינים ועל כן נראה שהרב יעביר את הדו"ח לחכם אחר.

ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.

השוחד יעוור עיני חכמים
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
יהודי רציני אמר:
יהודי אמר:
או שיתקפו אישית את כותב הביקורת או שיאמרו שהיתה תקלה חד פעמית וישזרו עוד כמה מילים נבובות.
הבעיה בכזה דו"ח שנראה שם בעליל חוסר הבנה מובהק במה שמצופה מכשרות מינימלית להבין. כפשוטו זאת ביקורת יסודית מדי בשביל תירוצים מקומיים.

להזכירך שגם אם נניח שמותר לשמוע את הלשה"ר הנ"ל לתועלת מ"מ היינו רק למיחש ולא לקבל את הדברים כאמת ברורה (ואפילו בגדר ספק אסור שיהיה),
אל תחמיר בעניני כשרות ותזלזל בעניני לשה"ר.
הביקורת מופנית גם לעוד כמה מגיבים שאיבדו קצת את הרסן בכל הקשור להלכות לשה"ר.

לשון הרע?
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
למה לא?
לשה"ר זה דברי גנות, גם באופן שיש התר לספר לתועלת (ואינני בטוח שזה התקיים כאן ובפרט שאנשים לקחו את הסיפור כאמת לאמיתה ובכך עבר המספר הראשון על לפני עיור) אין לך התר להאמין לסיפור אלא למיחש וכאן יש כותבים שמתוך דבריהם ניכר שהאמינו.
תמהני עליך שצריך לחדש לך מהו איסור לשה"ר.

לאמונת אומן אציע לעי' שוב בח"ח כלל ב' הלכות סיפור לשה"ר באפי תלתא, לא מיבעי שההתר דחוק כמו שכתב הח"ח בסו"ד שם, בנוסף אין התר להאמין, ואם ישנם שומעים שיש צד שיקבלו את הדבר לאמת אסור לספר (וזה בדיוק מה שקרה לכם כאן), וכן אסור להטעים ולהוסיף דברי גנאי שזה בדיוק מה שעשית בתגובתך.


אינני מתכוון להמשיך להיות מוכיח בשער בענין זה די במה שכתבתי עד כה ולשומע ינעם, התנהלותם של אנשים שרואים בעצמם בני תורה ומדקדקים גדולים בעניני כשרות, נהיית צורמת כאשר בעוון לשה"ר החמור מזלזלים כלאחר יד, ומתרצים דבריהם בבוקי סריקי.

רק מבחן לסיום ושכל אחד יעשה את הבדיקה עם עצמו- אם היה מתפרסם כזה דו"ח על הבד"צ שאתה אוחז ממנו הכי טוב גם אז היית רץ לפרסם את הדו"ח בלי לקבל את תגובת הבד"צ לפני כן, וכן הקוראים את הדו"ח היו משמיצים ומוסיפים דברי גנאי אם זה היה בד"צ שהם היו אוחזים ממנו? 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
פותח הנושא
בודאי אסור לקבל את הדו"ח באופן למוחלט אלא למיחש. אבל שלא לאכול מהכשרים המדוברים, עד שיתברר שהם באמת טובים וראוים לסמוך עליהם, בכלל למיחש. ופשוט.
 

מהבהב בחושך

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
מכון קול יוסף אמר:
עמנואל אמר:
מכל מקום, יש מושג של ניגוד עניינים ועל כן נראה שהרב יעביר את הדו"ח לחכם אחר.

ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.

השוחד יעוור עיני חכמים



באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
בודאי אסור לקבל את הדו"ח באופן למוחלט אלא למיחש. אבל שלא לאכול מהכשרים המדוברים, עד שיתברר שהם באמת טובים וראוים לסמוך עליהם, בכלל למיחש. ופשוט.

לגבי ב''י אין כאן אלא הזדמנות נוספת לפרסם את הידוע לכל העוסקים בתחום, ומצווה רבה לאפרושי מאיסורא ולהשתמש בזה כדי למנוע מיהודים תמימים להכניס לפיהם את תוצרתם, והתחסדות להוכיח על לה''ר במקום כזה איננה אלא עלה תאנה. 

לגבי בעלזא הוא באמת חידוש, והבעתי את תמיהה בתקווה לתגובה. הא ותו לא. 

בהזדמנות זו אנצל את הבמה כדי לפרסם את מה שנתברר לי בבירור מוחלט, ש2 ההכשרים המכנים עצמם חוג חת"ס, הם ברמת רבנות רגילה על כל המשתמע מכך. 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מהבהב בחושך אמר:
יהודי אחד אמר:
מכון קול יוסף אמר:
ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.

השוחד יעוור עיני חכמים



באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 
 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
פותח הנושא
גם לגבי בעלזא הדברים היו ידועים.
רק לדוגמא: אתמול נתפרסם הדו"ח בפורום אוצה"ח [מסתמא לקוח מכאן] ובצלאל דובליצקי הגיב: "לפני כעשור הייתי מזדמן לחנות שהיתה מיועדת לקהל רוסי בעיקר, כל מוצרי החלב שהיו בחנות, היו ממחלבה בישוב בית גמליאל, כנראה מחלבה של רוסיים, שכן כל המוצרים היו בעלי שמות רוסיים. על המוצרים התנוססה חותמת של בעלז בצירוף הרב המקומי מישהו בשם סלומון. ביררתי קצת אם ניתן לצרוך את החלב שלהם, ולבסוף קיבלתי מידע רציני לפיו הרב המקומי אומר לשואליו, שהוא בקושי בקושי נותן הכשר למפעל הנמצא בתחום שיפוטו רק אין לו מנוס לחמוק מזה אחרי שיש להם חותמת של בעלז."
בכל זאת צריך להמתין לראות מה יהיה תגובתם, ולשקול באופן רציני אם זה סביר ומתקבל. בל"ס הם יודעים או ידעו בקרוב שהדו"ח נתפרסם.
 

מלך שבא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מהבהב בחושך אמר:
באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].

אני בהחלט סומך על רבנים מסויימים גם במקרה שיש להם נגיעות. כנראה שאתה לא מסתובב אצל הרבנים הנכונים.
[החזו"א דיבר רק על שאלת איסור והיתר שיש בה נגיעות. לא על שאלת שררה ישירה שבזה ודאי רק לא יכול לפסוק על עצמו וזהו שוחד שאסרה תורה]
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מלך שבא אמר:
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].
לא מבין מה עולה בדעתך שקשה לי עם זה. כתבתי דרך דרש בלשון מכבדת, במקום לכתוב שהחוש מכחיש.
שררה התכוונתי למקורבים, לא לעצמו.
הבה נעשה מבחן פשוט.
ניקח אדם שהזדמן לו לדון בדיני תורה כמה פעמים,( לא אברך תמים שמכיר את הדברים רק מלימוד חו''מ), ונשאל אותו, האם עפ"י ניסיונו הוא מוכן לדון אצל דיין שהוא שכנו או אפילו בן קהילתו של הצד שכנגד. ומבלי שדיין אחר יהיה קרוב בצורה כלשהי אליו עצמו.

עפ"י דברי החזו"א, היה אמור לצאת כבר לפני כמה שבועות הודעה מדייני בעלזא שאסור לצרוך גבינה הנ"ל,( הרי יר"ש אחד בודאי יש שם), וכן פעם בחצי שנה לפחות היתה אמורה להיות הודעה כזאת מאחד מבתי הדין המכשירים, או מדיין שנוכח שהדברים שבפיקוחו וחתימתו אינם כשרים ללא פקפוק. לצערנו זה לא קורה.

יש לציין שדברי החזון איש נכתבו לגבי כל חכם שהגיע להוראה, ולא שייך כאן לדבר על 'הרבנים הנכונים'... 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
בכל זאת צריך להמתין לראות מה יהיה תגובתם, ולשקול באופן רציני אם זה סביר ומתקבל. בל"ס הם יודעים או ידעו בקרוב שהדו"ח נתפרסם.
אם הם יחליטו לא להגיב (כך אני מניח, ומצרף את זה לזה שאינם מאפשרים לארגון כושרות לבדוק את הנעשה בתחומם), זה בהחלט מוכיח שיש אמת בדברים.
 

יעקוב

משתמש רגיל
ה' ירחם, בשביל לחסוך כמה שקלים בגבינה צהובה אולי עשרות אלפי יראי שמים נכשלו, לא כתוב שם מה הם הגבינות הלא כשרות יכול להיות שסה"כ זה חלב עכו"ם ולא חלב בהמות טמאות ואם כן זה וודאי יותר קל.
 

יעקוב

משתמש רגיל
כתוב על הגבינה צהובה שלהם - חלב ישראל בהשגחה משעת החליבה, לדעתי מי שיש לו גבינה צהובה מהתאריך של הביקורת יכול לתבוע אותם בתביעה אזרחית על תרמית בכשרות ולעשות "שם" למען יראו ויראו, שכל הכשרויות יראו מה קורה כשמחפפים, (על הדרך כמובן יוכל לעשות ככל הנראה קופה נאה.)
 
חלק עליון תַחתִית