איש אל רעהו
משתמש ותיק
לכאורה יוצא דין מחודש בענין זה.
דין ראשון - קיי"ל שאשה שיש לה וסת דיה שעתה. ואם מצאה דם בתוך עונת הוסת אינה טמאה למפרע. ומבואר במשנה דף ב. שטמאה רק מזמן מציאת הדם ואילך, ועל כן אף אם היתה עסוקה בטהרות ופירשה וראתה היא טמאה והן טהורות.
דין שני - אם מצאה דם אחר וסתה קיי"ל דטמאה למפרע משעת וסתה. ובפשטות משמע שטמאה מתחילת וסתה, ולא מסוף וסתה.
נמצא אם כן דין מחודש, אם ראתה בתוך הוסת טמאה רק משעת מציאת הדם ולא מתחילת וסתה, אם מצאה דם לאחר הוסת טמאה מתחילת הוסת.
אשמח לשמוע דעת לומדי מסכת נדה.
דין ראשון - קיי"ל שאשה שיש לה וסת דיה שעתה. ואם מצאה דם בתוך עונת הוסת אינה טמאה למפרע. ומבואר במשנה דף ב. שטמאה רק מזמן מציאת הדם ואילך, ועל כן אף אם היתה עסוקה בטהרות ופירשה וראתה היא טמאה והן טהורות.
דין שני - אם מצאה דם אחר וסתה קיי"ל דטמאה למפרע משעת וסתה. ובפשטות משמע שטמאה מתחילת וסתה, ולא מסוף וסתה.
נמצא אם כן דין מחודש, אם ראתה בתוך הוסת טמאה רק משעת מציאת הדם ולא מתחילת וסתה, אם מצאה דם לאחר הוסת טמאה מתחילת הוסת.
אשמח לשמוע דעת לומדי מסכת נדה.