מקובל אצל העולם, וכן מובא בהרבה ספרי קודש כי הפירוש לפסוק כי האדם עץ השדה הוא שהאדם דומה לעץ השדה
הופתעתי לגלות כי ע"פ רש"י בפרשת שופטים הפירוש הוא הפוך לגמרי, בלשון שאלה "וכי האדם הוא עץ השדה?" כלומר שהוא לא דומה לעץ השדה
בפסוק כתוב הענין שאסור לכרות עצי פרי כשבאים לכבוש עיר בעת מלחמה. וזה לשון רש"י על דברים פרק כ פסוק יט:
כי האדם עץ השדה - הרי כי משמש בלשון דילמא שמא האדם עץ השדה להכנס בתוך המצור מפניך להתיסר ביסורי רעב וצמא כאנשי העיר למה תשחיתנו:
הופתעתי לגלות כי ע"פ רש"י בפרשת שופטים הפירוש הוא הפוך לגמרי, בלשון שאלה "וכי האדם הוא עץ השדה?" כלומר שהוא לא דומה לעץ השדה
בפסוק כתוב הענין שאסור לכרות עצי פרי כשבאים לכבוש עיר בעת מלחמה. וזה לשון רש"י על דברים פרק כ פסוק יט:
כי האדם עץ השדה - הרי כי משמש בלשון דילמא שמא האדם עץ השדה להכנס בתוך המצור מפניך להתיסר ביסורי רעב וצמא כאנשי העיר למה תשחיתנו: