סקר פורום לתורה - "בשם אומרו"

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
שימו לב:
  • הסקר גלוי למשתמשים רשומים בלבד
  • יתכן ולוקח כמה רגעים לטעינת הסקר
  • במקרים מסוימים, בלחיצה על "הבא" בטופס הסקר יהיה צורך לגלול את הדף כלפי מעלה כדי להמשיך ולראות את השאלות
  • חשוב! ההשתתפות בסקר היא אנונימית לחלוטין. יחד עם זאת בקשתנו שכל אחד ישתתף בסקר פעם אחת בלבד, ויכתוב באמת את אשר בלבו
תודה!
[guest=no]

[iframe]https://forms.gle/Dzro6oKkm53yKht89[/iframe]

[/guest]
 

חכם באשי

משתמש ותיק
לענ"ד זה לא יעיל כלל.

כי אצל רבים ושלמים א"א עדיין להזדהות "רשמית" ככותב ב"אינטרנט". מהם ת"ח בעלי תפקיד, נניח ר"מ בישיבה חשובה [ואני מכיר בידיעה בפורום], הוא לא ירצה להזדהות בפני המנהל [אגב, המנהל יזדהה גם הוא בפניו?]. וממילא לא ישתתף בכלל בפורום.

במיוחד כותב חדש, שלראשונה נחשף לפורום, שלא ירצה לגלות זהותו.

גם צ"ב איך אפשר לוודאות כל משתמש כי הוא הוא.

ועוד כמה חסרונות. לענ"ד.
 

שמעיה

משתמש ותיק
למרות החסרונות האמורים שאיני מקיל ראש בהן, הצבעתי על הצורך בהצבעה בפורום אקטואליה וכשרות. אם הת''ח הללו ירצו להשתתף רק בחלקים התורניים, לא נמצא עיקר מטרת הפורום חסר, ומאידך, רמת הדיונים באקטואליה תעלה פלאים.
 

מכון קול יוסף

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
לענ"ד זה לא יעיל כלל.

כי אצל רבים ושלמים א"א עדיין להזדהות "רשמית" ככותב ב"אינטרנט". מהם ת"ח בעלי תפקיד, נניח ר"מ בישיבה חשובה [ואני מכיר בידיעה בפורום], הוא לא ירצה להזדהות בפני המנהל [אגב, המנהל יזדהה גם הוא בפניו?]. וממילא לא ישתתף בכלל בפורום.

במיוחד כותב חדש, שלראשונה נחשף לפורום, שלא ירצה לגלות זהותו.

גם צ"ב איך אפשר לוודאות כל משתמש כי הוא הוא.

ועוד כמה חסרונות. לענ"ד.

בד"כ יוכל לבקש מתלמיד קרוב, או קרוב משפחה, או בן וכדו'.

אבל לגבי כותב חדש, אה"נ, אלי אפשר לעשות שיתנו לכותב חדש תקופת ניסיון עם אפשרויות מוגבלות כגון - שלא יוכל לכתוב בכל המקומות, ושלא יוכל לשלוח הודעות פרטיות, ושיהיה לו מספר מצומצם של מילים, בלי העלאת קבצים או תמונות וכו' וכו' בקיצור, לתת רק את המינימום כדי שיתחבר וירגיש בנוח להזדהות.

גם מ"ש שזה חד צדדי, זה גם לא נשמע הוגן, למה המנהלים בכלל הם בעילום שם?
 

ששמואל

משתמש ותיק
מכון קול יוסף אמר:
בד"כ יוכל לבקש מתלמיד קרוב, או קרוב משפחה, או בן וכדו'.

אבל לגבי כותב חדש, אה"נ, אלי אפשר לעשות שיתנו לכותב חדש תקופת ניסיון עם אפשרויות מוגבלות כגון - שלא יוכל לכתוב בכל המקומות, ושלא יוכל לשלוח הודעות פרטיות, ושיהיה לו מספר מצומצם של מילים, בלי העלאת קבצים או תמונות וכו' וכו' בקיצור, לתת רק את המינימום כדי שיתחבר וירגיש בנוח להזדהות.

גם מ"ש שזה חד צדדי, זה גם לא נשמע הוגן, למה המנהלים בכלל הם בעילום שם?
מסכים עם כל משפט
 
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
פותח הנושא
יש מקום בסקר לרוב ככל הטענות הנ"ל, לכל הפחות תחת התשובה "אחר", אשמח אם יפורטו העניינים שם, רק כך נוכל להגיע לתוצאות מדויקות והחלטה נכונה
תודה רבה
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
הרשאת כתיבה בפורום - אך ורק למשתמשים השואלים כענין ומשיבים כהלכה.
פטפטנים - שיבקשו להם כתובות אחרות.
אלו ואלו לא שנא מזוהים ולא שנא בלתי מזוהים.
 
משה נפתלי אמר:
הרשאת כתיבה בפורום - אך ורק למשתמשים השואלים כענין ומשיבים כהלכה.
פטפטנים - שיבקשו להם כתובות אחרות.
אלו ואלו לא שנא מזוהים ולא שנא בלתי מזוהים.

ומשתמש חדש?
 

חכם באשי

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
הרשאת כתיבה בפורום - אך ורק למשתמשים השואלים כענין ומשיבים כהלכה.
פטפטנים - שיבקשו להם כתובות אחרות.
אלו ואלו לא שנא מזוהים ולא שנא בלתי מזוהים.

חבל שבאמת לא נתנו כזו אופציה בסקר.
 

ששמואל

משתמש ותיק
דרך אגב, נקודה למחשבה, אם יש מי שרוצה להגיב אבל מתבייש ורוצה להסתתר תחת איזה שם בדוי, מה זה אומר על תוכן דבריו ?
(אגב שמואל זה שמי האמיתי!!!)
 

זאת תורת

משתמש ותיק
אפשר להציע שבפורומים כגון אקטואליה וכשרות יהיה סינון הודעות יותר חזק, וכל הודעה שלא מכילה בתוכה תוכן רציני, תימחק לאלתר, [ראינו באשכולות האחרונים שלאחר שהם ננעלו נכנסו רק הודעות בעלות תוכן ממשי ולא פטפוטי דברים], ומי שימחקו לו עשר הודעות או כיוצ"ב, לא יורשה לכתוב בפורומים הנ"ל.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אם הת''ח הללו ירצו להשתתף רק בחלקים התורניים, לא נמצא עיקר מטרת הפורום חסר,

אם יגבילו את זה לפורמים מסויימים יכניסו אינשי דלא מעלי את דיעותיהם בקטיגוריות פתוחות (תורניות) במסוה של קשר לאותו קטיגוריה.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
הרשאת כתיבה בפורום - אך ורק למשתמשים השואלים כענין ומשיבים כהלכה.
פטפטנים - שיבקשו להם כתובות אחרות.
אלו ואלו לא שנא מזוהים ולא שנא בלתי מזוהים.

גם אני מצטרף להנ"ל.
ויהיו ממונים ממונים וסמוכים שיפקחו על ההודעות, ויהיה להם אפשרות וטו לפרסם הודעה, ואפילו מחיקתת הודעה (או חלק ממנו) ע"פ החלטתם.
יתכן ויהיה כדאי לפרסם לכותבים תנאי הכתיבה, כולל התראה שהודעתם לא יאושר, ו -או ימחק במקרה שזה לא יתאים לתנאים.
 

שמעיה

משתמש ותיק
ששמואל אמר:
דרך אגב, נקודה למחשבה, אם יש מי שרוצה להגיב אבל מתבייש ורוצה להסתתר תחת איזה שם בדוי, מה זה אומר על תוכן דבריו ?
(אגב שמואל זה שמי האמיתי!!!)
כל הכבוד על האומץ הרב, להיחשף בפני קהל ועדה בזהותך האמתית, כך שכל גולשי הפורום יודעים מי אתה, מאיזה גזע יחס, והיכן אתה מתגורר. 
זה וודאי אומר שתוכן דבריך תמיד נכונים, שהרי לא תרצה שלמחר כשתכנס לבית המדרש ידעו כולם, הנה זהו שמואל שכתב שטויות.
 
 

שמעיה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שמעיה אמר:
אם הת''ח הללו ירצו להשתתף רק בחלקים התורניים, לא נמצא עיקר מטרת הפורום חסר,

אם יגבילו את זה לפורמים מסויימים יכניסו אינשי דלא מעלי את דיעותיהם בקטיגוריות פתוחות (תורניות) במסוה של קשר לאותו קטיגוריה.

אפשר להעביר את האשכולות הללו על כרעיהם וקרבם לאקטואליה, ובכך למנוע מהם לזהם את המרחב.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ראשית מילה טובה וכל הכבוד למנהלי הפורום על הניסיון הרציני לשפר ולשדרג את הפורום מבחינת איכות ההודעות והכותבים.

א. למעשה עד כה לא השתתפתי בסקר [סימנתי בלי לשלוח] בעיקר בגלל החששות שנפרטו באותיות ב - ג.

ב. משום מה נדמה שעיקר שימת הדגש בסקר ובעקבותיו ישום המסקנות, על הודעות בעלות תוכן [חשוב מאוד] ופחות על סינון כותבים שלא תואמים לרוח הפורום והתקנון. הפיגו את חששי.

ג. אחרי כל ההודעות המחכימות בדבר החששות הנלווים לסקר, כדאי לעסוק בשאלת ההזדהות. מה התועלת בהזדהות שם, ת.ז או כל אמצעי אחר, אם לא שהמנהלים מבררים אודות הניק שחפץ מצדו לשמור על אנונמיות? כמו כן, בפורום רשומים ומשתמשים מאות כותבים, ומטבע הדברים הנשיאה בנטל של ניהול הפורום מתחלקת לכמה אנשים [לא יודע בדיוק כמה] כך ששמירה על פרטיות הכותב מורכבת יותר מאשר הזדהות בפני מנהל ראשי. הפיגו את חששי ושל אחרים "שמזדהים" עם הדברים.

ד. בנוסף רצוי לחשוב על 'הזדהות כנגד הזדהות' [מידה כנגד מידה לא בטלה] כמו שהציע אחד הכותבים. [נ.ב אם כי יש הבדל בין מנהל שמזדהה ובין כותב שמזדהה מכמה פנים א. די בהזדהות המנהל בפני כמה בודדים כדי שיתפרסם לכולם ב. עצם ההזדהות תפעיל לחצים בלתי נמנעים על המנהל מכל מיני כיוונים וד"ל]

ה. מה שהציע אחד מהכותבים לאפשר למשתמשים חדשים הרשאה מוגבלת ומצומצמת, ראוי לשקול בשנית הצעה דרקונית זו ["שיהיה לו מספר מצומצם של מילים"] ולחשב, אם לא עלולה היא לגרום להדרה מרצון של נרשמים חדשים.


בכבוד ובהערכה רבה למנהלי הפורום שליט"א המסורים שמשתדלים בכל כוחם לרצות את כלל הכותבים שליט"א
 

שמעיה

משתמש ותיק
ג. עצם ההזדהות מטבע הדברים מועילה שאדם לא יתפרע בלי לחשוב. מלבד זאת היא אוכפת חד-ניקיות כך שאנשים לא יכולים לזהם דיון בכפלי שמותיהם. (מה שעדיין לא מונע מהם ליצור מאות ניקים על מנת להודות בדקדקנות לעצמם...)
ד. מאחר וכל הסיבה להזדהות הוא על מנת לשמור על איכות הפורום, ולא כעונש או קנס, איני מצליח להבין את הדרישה התמוהה הלזו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
ג. עצם ההזדהות מטבע הדברים מועילה שאדם לא יתפרע בלי לחשוב. מלבד זאת היא אוכפת חד-ניקיות כך שאנשים לא יכולים לזהם דיון בכפלי שמותיהם. (מה שעדיין לא מונע מהם ליצור מאות ניקים על מנת להודות בדקדקנות לעצמם...)
ד. מאחר וכל הסיבה להזדהות הוא על מנת לשמור על איכות הפורום, ולא כעונש או קנס, איני מצליח להבין את הדרישה התמוהה הלזו.

ג. דו-ניקיות יזדהו בלאו הכי בשם אחר.
ד. שניה לפני שהתפרסמה הודעתך הוספתי בזה. נ.ב אם כי יש הבדל בין מנהל שמזדהה ובין כותב שמזדהה מכמה פנים א. די בהזדהות המנהל בפני כמה בודדים כדי שיתפרסם לכולם ב. עצם ההזדהות תפעיל לחצים בלתי נמנעים על המנהל מכל מיני כיוונים וד"ל.

הבקשה הזו יש לה היגיון רב [לולי מה שהבדלתי] זה סוג של שמור לי ואשמור לך.
 

שמעיה

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
שמעיה אמר:
ג. עצם ההזדהות מטבע הדברים מועילה שאדם לא יתפרע בלי לחשוב. מלבד זאת היא אוכפת חד-ניקיות כך שאנשים לא יכולים לזהם דיון בכפלי שמותיהם. (מה שעדיין לא מונע מהם ליצור מאות ניקים על מנת להודות בדקדקנות לעצמם...)
ד. מאחר וכל הסיבה להזדהות הוא על מנת לשמור על איכות הפורום, ולא כעונש או קנס, איני מצליח להבין את הדרישה התמוהה הלזו.

ג. דו-ניקיות יזדהו בלאו הכי בשם אחר.
ד. שניה לפני שהתפרסמה הודעתך הוספתי בזה. נ.ב אם כי יש הבדל בין מנהל שמזדהה ובין כותב שמזדהה מכמה פנים א. די בהזדהות המנהל בפני כמה בודדים כדי שיתפרסם לכולם ב. עצם ההזדהות תפעיל לחצים בלתי נמנעים על המנהל מכל מיני כיוונים וד"ל.

הבקשה הזו יש לה היגיון רב [לולי מה שהבדלתי] זה סוג של שמור לי ואשמור לך.

ג. אם יצטרכו ת.ז. זה יקשה עליהם במאוד.
ד. אני מבין.
 

שניאור

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
ד. אני מבין.
ואני עם ראשי המצומצם לא מבין למה המנהל צריך להזדהות, אם הפורום לא מוצא חן בעיני מישהו שלא יבוא, ואם הוא כן מוצא חן מה זה משנה מי המנהל. [הדרישה שניק יזדהה אני מבין, שזה בא כדי לסנן ולנקות ניקפולים וכדו', אבל מנהל???]
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
גם אני הקטן לא מבין כלל מה תועיל ההזדהות (חוץ ממניעת ניקים כפולים, שלא נראה שנפוצים יתר על המידה, וגם די קל לזהותם על פי סגנון כתיבתם).

למיטב הבנתי הבעיה שמנסים לפתור היא התוכן הבלתי הולם (כל אחד לפי הגדרתו) הנמצא בחלק מההודעות. הדרישה להזדהות לענ"ד לא תפתור את הבעיה, גם אם תמעיט מחומרתה. מאידך, הפורום יפסיד הרבה כותבים טובים שאינם רוצים להזדהות. הפתרון לדעתי הוא פשוט למנות אחראי על סינון התוכן (כפי שכבר עשו) ואם יש כותב שכותב בצורה בלי הולמת בקביעות יש לחסום אותו.
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
פותח הנושא
נדיב לב אמר:

תודה על המילים החמות.

ב. זהו נושא נפרד, יש לו את הקשיים והרגישויות שלו, ואי"ה יגיע זמנו. אם יש לך עניין ברור וספציפי כלפי כותב/ים מסוים/ים אשמח לשמוע. אולם לא הבנתי איך זה קשור לנידון דנן, אלו שני נידונים שונים.

ג. לא מדובר בכלל על כיוון שהמנהלים יבררו אודות הניק. אדרבה, תהיה התחייבות ברורה שהמנהל לא יעשה שום שימוש בהזדהות, לא יברר אודותיה ולא כלום. ההזדהות גם תהיה גלויה רק בפני – מנהל ראשי, ובפני מנהל א' ולא בפני שום מנהל נוסף. אולם בכל זאת התועלת בהזדהות היא פשוטה, וכפי שהקדימוני: א) אפשרות ליצור כמה ניקים נעשית פחות ופחות אפשרית, תלוי ברמת הזיהוי. לדוגמא, הזדהות על ידי צילום תעודות זהות – בלתי סביר שאדם ישיג צילומי תעודות זהות בכדי לפתוח ניקים כוזבים (וגם אם ישיג במרמה ויפתח וכדומה, לפחות ירגיש יבין וידע בכל הודעה והודעה שע"פ ידיעת המנהלים היא מתפרסמת על ידי מישהו אחר, ובודאי אם בן תורה הוא מצפונו ייסרהו על כך אם משום המנהלים אם משום אותו אחר). ב) אדם שיודע שהוא מזוהה בפני המנהלים, ברי לי שיתנהג באופן ההולם את מעמדו, והקנטות ושאר ירקות ייכחדו מהפורום.

ד. כפי שהקדימוני, לא הבנתי את הדרישה. הצורך בזיהוי ניק הוא מהסיבות האמורות, אולם אין שום צורך בזיהוי המנהל, להיפך, כפי שגם אתה כתבת, זיהוי המנהלים יגרום לקושי גדול מאוד עד בלתי אפשרי בהתנהלות אובייקטיבית ונכונה (האנונימיות מאפשרת לי להתעלם מעצמי ומדעותיי, וב"ה יש לי כאלה, ולהתנהל בצורה אובייקטיבית. אולם כמזוהה יהיה לי קשה מאוד לעשות כן. כ"ש כלפי חבריי ומכיריי שיודע אני בם והם יודעים בי. כ"ש כנגד לחצים והפחדות מאינשי דלא מעלי). אמנם אני מבין מאוד את הקושי להזדהות בפני אדם שאינך מכירו, אולם אין שום היגיון וסבירות לבקש ממני ומנהל א' להזדהות בפני מאות אנשים, "כנגד מידה" של הזדהות בפני שני מנהלים.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
בהתייחס בינתיים רק למה שכתבתם בסוף אות ב, אז כך נדמה לכ"א בקריאת ההודעה שהצבתם בראש הפורום, בחלקה הראשון - "לאור רצוננו - רצון החברים לשמר את הפורום נקי מכל סיג ופגם". אבל תודה על ההודעה שמגוללת בטוב טעם את הנימוקים מצד ההנהלה ועוד צריך להתיישב בדברים ומה שלא הובהר כאן אעדיף לברר בצורה ישירה מולכם תודה.
 

יואל נהרי

משתמש ותיק
הוזכר כאן הנושא של דו ניקיות, כדבר שהוא בלתי לגיטימי לחלוטין, והוא כמובן אכן כך.

בכל זאת לדעתי יש מקום לחלק בזה בין המקרים, וכפי שאסביר מיד.

דו ניקיות שבאה לזהם את הדיון כפי שכתב בצדק הרב @שמעיה היא בלתי לגיטימית לחלוטין כמובן, ואין על כך חולק.

אבל לדעתי, צריך להשאיר מקום [גם לכשיחייבו הזדהות, מה שאני אישית מתנגד לזה כפי שאכתוב בהמשך] לסוג אחר של כפל ניקים.

אני יכול למשל להבין אדם שרוצה שיהיה לו ניק אחד לחלק התורני וניק נוסף לחלק האקטואלי וכדו'.

אני אמנם אישית מעדיף את ההיפך, כי אני למשל מתייחס בהערכה רבה יותר להודעה בחלק האקטואליה של מי שבחלק התורני מזוהה כתלמיד חכם, אבל אפשר בהחלט גם להבין את מי שמעדיף לחלק ביניהם ולהשתמש בניק נפרד לאקטואליה, זאת מכמה סיבות. ואפרט כאן רק את העיקרית שבהן, והיא, כדי שהיחס להודעותיו בחלק התורני יהיה תמיד ענייני בלי קשר לדעותיו באקטואליה, מה שלא תמיד קורה, ואני חושב שיש כאן כמה שיכולים להעיד שיצא להם לעבור התנכלות מוסווית לא עניינית בחלק התורני ע"י ניקים מסויימים שהחליטו 'לנקום' בהם בצורה הזו.

[ע"ד צחות אזכיר כאן את דברי הירושלמי בברכות: "רבי שמעון בן יוחאי כדעתיה דרשב"י אמר: אלו הוינא קאים על טורא דסיני בשעתא דאתיהיבת תורה לישראל, הוינא מתבעי קומי רחמנא דיתברי לבר נשא תרין פומין, חד דהוי לעי באוריתא, וחד דעבד ליה כל צורכיה. חזר ומר, ומה אין חד הוא לית עלמא יכיל קאים ביה מן דילטוריא דיליה, אילו הוו תרין עאכ"ו". אז אמנם נבראנו עם פה אחד כדי למעט בלה"ר, אבל לפחות בפורום אפשר לקיים זאת ע"י 2 ניקים, אחד לתורה ואחד לחולין..].

מה שאני מציע בהקשר הזה הוא דבר פשוט. שאם וכאשר יוחלט על צורך להזדהות בפני המנהל, תנתן אפשרות למי שהזדהה לפתוח 2 ניקים, אחד לתורני ואחד לאקטואליה [ואפילו 3, אחד לחלק העזרה], כאשר כל ניק מלכתחילה חסום מלכתוב בחלק השני, כך שלא תהיה לו אפשרות לזהם את הדיונים שם.

לגבי עצם נושא ההזדהות, אני אישית מתנגד לזה, כי לדעתי המציאות היא שזה ידיר גם הרבה אנשים איכותיים מכתיבה בפורום, אבל לא אכביד יותר מדי בהודעה אחת, אולי בהמשך.
 

אבינועם

משתמש ותיק
את הפורום הזה בלתי אפשרי לדעתי לשנות כעת, היות וכבר עבר עליו מה שעבר.
אציע רעיון של פתיחת פורום חדש נוסף, בו השמות יהיו גלויים, ומי שהדבר יקשה עליו- ידיר משם את רגליו.
(או שתהיה בו אפשרות לתגובה אנונימית שתעבור ביקורת וכדו'.)
וכל המעוניין בפורום כזה דייקא שאי"צ להזדהות בו בשם, ימשיך בו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שניאור אמר:
שמעיה אמר:
ד. אני מבין.
ואני עם ראשי המצומצם לא מבין למה המנהל צריך להזדהות, אם הפורום לא מוצא חן בעיני מישהו שלא יבוא, ואם הוא כן מוצא חן מה זה משנה מי המנהל. [הדרישה שניק יזדהה אני מבין, שזה בא כדי לסנן ולנקות ניקפולים וכדו', אבל מנהל???]

אז תאחז ראש, ותבין שגישה כמו שלך "אם הפורום לא מוצא חן בעיני מישהו שלא יבוא" המנהלים פוסלים ומשתדלים להתחשב בדעת הכותבים שכאן, וכמו שהודעתך והאשכול בכלל שפתחו במיוחד לרשות הכותבים, מעידים כאלף עדים על רצונם לשמוע משוב, דעות, עצות, פתרונות, על השינוי שברצונם לבצע בפורום. ובגוף הדברים כתבתי אכן שיש הבדל בין הזדהות מנהל לכותב, ואם כך צריך למצוא פתרון אחר להפיג חשש הכותבים.
 
חלק עליון תַחתִית